Fitness Seller

Skip's getting ripped: Intermittent Fasting

• Topic Starter Topic Starter
Skip! Goed bezig man! Je gaf aan dat de training leek op krachtverlies, hopelijk is dat niet het geval! Je gewicht is op de 7e en 14e gelijk, maar dat is geen probleem; kan watergewicht zijn oid.

Hoe bevalt de cut verder?

Thanx man!

Ja, had inderdaad het idee van krachtverlies. Dit is niet het geval, heb qua gewicht wel gains, het gevoel komt van de uitputting daarna.
Mijn deadlift van vorige week heeft zwaar meegeteld hierin. De training van vrijdag heb ik daarom overgeslagen en die pak ik vandaag. Mijn lichaam had de rust even nodig. Ook heb ik de laatste 4 dagen weer even op onderhoud gegeten om weer wat energie erbij te krijgen.

De cut bevalt verder prima. Ik merk dus wel dat ik na een aantal weken even moet bijladen :D

Thanx man!

Ja, had inderdaad het idee van krachtverlies. Dit is niet het geval, heb qua gewicht wel gains, het gevoel komt van de uitputting daarna.
Mijn deadlift van vorige week heeft zwaar meegeteld hierin. De training van vrijdag heb ik daarom overgeslagen en die pak ik vandaag. Mijn lichaam had de rust even nodig. Ook heb ik de laatste 4 dagen weer even op onderhoud gegeten om weer wat energie erbij te krijgen.

De cut bevalt verder prima. Ik merk dus wel dat ik na een aantal weken even moet bijladen :D

Ok, mooi om te horen!

Luister inderdaad naar je lichaam; als je even moet rusten, moet je dat vooral doen! :thumbs:

Hoe zit het trouwens met het hongergevoel? Ik vind het persoonlijk meevallen; ik heb alleen 's avonds soms wel honger (vooral op rustdagen), maar dan drink ik een kopje groene thee of water en kan ik rustig slapen.

Keep up the good work! :thumbs:

Training 15-4-2014

RPT C: leg day
Horizontal leg press
Squat rek was bezet :(
15x 124 kg
16x 115 kg

Power Clean
9x 67,5 kg
10x 60 kg

Leg curl
7x 98 kg
8x 91 kg

Leg Extension
10x 112 kg
11x 103 kg

Standing calves
20x 178 kg en dit is meteen het hoogste gewicht wat erop kan :( en nu?

Cable Crunches
20x 80 kg

Feedback
Zware training. Echt tot het gaatje en verder. Nadat ik klaar was en kon ontspannen werd ik wat kortademig en licht in me hoofd.
Even rustig zitten en goed focussen op de ademhaling en ik kon weer met frisse moed verder.
Ik kom met de been trainingen aardig in de buurt van het maximale gewicht bij veel apparaten, maar even kijken hoe ik de training daarop kan aanpassen.

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------

Ok, mooi om te horen!

Luister inderdaad naar je lichaam; als je even moet rusten, moet je dat vooral doen! :thumbs:

Hoe zit het trouwens met het hongergevoel? Ik vind het persoonlijk meevallen; ik heb alleen 's avonds soms wel honger (vooral op rustdagen), maar dan drink ik een kopje groene thee of water en kan ik rustig slapen.

Keep up the good work! :thumbs:

Ja rust is af en toe goed ;)

Ik heb vrijwel geen hongergevoel, als ik het wel heb gooi ik een glas water achterover en pak er een bak thee of koffie bij.
Tijdens de fast periode heb ik wel onwijs koude handen en voeten, zodra ik wat gegeten heb is dat over.

Zo herkenbaar, koude handen en voeten. Dat treedt bij mij vaak in na 14+ uur (als ik voor lange fasts ga).

Prima training verder. Ik zit met hetzelfde probleem; leg extensions heb ik bijna max. Ahja, gewoon iets meer reps doen of focussen op de eccentrische beweging (negative).

Zo herkenbaar, koude handen en voeten. Dat treedt bij mij vaak in na 14+ uur (als ik voor lange fasts ga).

Prima training verder. Ik zit met hetzelfde probleem; leg extensions heb ik bijna max. Ahja, gewoon iets meer reps doen of focussen op de eccentrische beweging (negative).

Het begint bij mij rond 9 uur in de ochtend. Zo'n 13 uur in de fast.

Qua training zal ik de reps verhogen. Zo nodig gooi ik er een extra set tegen aan. :)

Training 16-4-2014

RPT -A: Back day
Deadlift

5x135 kg
6x122,5 kg

Overhead Press
8x55 kg
9x50 kg

Wide grip chins
2x7 (BW+10kg)

Barbell bent over Row
8x87,5 kg
9x80 kg

Close Grip Chins
7x BW+10kg

Feedback
Lekkere training. Niet het gevoel dat ik alles heb gegeven op de deadlift.
Mede door de training van gister ook niet het beste resultaat.
Chins gaan nog niet naar het zin. Hier nog maar extra op werken.

Wat is de theorie van de RPT net?
Ik wil weten wat het betekent, maar ben me niet bewust van de voordelen hiervan.

Sorry voor de hijack, maar om Massive's vraag te beantwoorden:

Hier heb je meer info over de trainingsmethode:
http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html

The amount of force a muscle generates is proportional to the amount of muscle growth you'll be able to create. Strength is defined as the maximum amount of force that can be exerted by a single volume contraction. Force is defined as mass (the weight you use) multiplied by acceleration (the speed at which you push a weight against resistance). To generate more force, then, progressively increase you poundage's while lifting in an exploding and forceful fashion. You'll actually increase speed during the second half of the rep or during the "sticking point."

Training heavy in the least amount of time while stimulating the most muscle fibers at a given time is what it's all about. The greater amount of force you'll be able to generate with your muscles will be when you are freshest in your workout, e.x., the first set of each exercise performed. If a set counts, it is the first one, which is most important.

http://www.bodybuilding.com/fun/randy2.htm
I like using the RPT method in my programming because of it’s simple but logical progression model. In my opinion it’s great for strength maintenance/gains especially during a fatloss phase. RPT simply doesn’t pre-fatigue you as much, so you’re able to lift fresh and heavy on that first set. My progress has been quite good using it, so I recommend you try to implement RPT in your training routine as well!

http://stormtricks.com/training/how-to-use-reverse-pyramid-training-2/

Voor mij geldt hetzelfde. Ook al heb ik RPT nog niet gebruikt in de bulk (daar doe ik dus geen uitspraak over), ben ik tevreden over het principe in de cut:
-korte, maar efficiente trainingen (krachtbehoud)
-mogelijk om kleine krachtgains te maken in een wekelijks kcal-tekort

Ik wil natuurlijk Skip's input hier over horen! :thumbs:

RPT vind ik echt de shizzle in de cut :thumbs:
Heb even wendler geprobeerd, maar daar had ik uiteindelijk gewoon krachtverlies.

Nu met RPT zie ik wel vooruitgang. Elke week een herhaling erbij of gewicht erbij :)
Dit ondanks mijn kcal-tekort :D

De topset aan het begin is gewoon geniaal.. Je hebt, na je warm-up, nog geen energie gebruikt. Je kunt dus alle energie in de eerste set kwijt. Bij veel oefeningen ga ik die eerste set al tot het gaatje.. toch nog een extra herhaling proberen ;)
Hierdoor maak je het ook extra zwaar voor de opvolgende set, weliswaar 10% lichter, maar moet wel 1 herhaling meer dan de top-set.

Ik weet nog niet of ik de RPT style ook ga gebruiken in de bulk, als ik het doe worden het wel 3 sets ipv de 2 die ik nu doe.

---------- Toegevoegd om 08:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:29 ----------

Sorry voor de hijack, maar om Massive's vraag te beantwoorden:

No probs :thumbs:

Altijd handig om soms terug te lezen en wie kan die vragen beter beantwoorden dan jij :cool:

haha thnx bro, maar ik ben zeker geen expert, dit is maar een hobby =)

ik kreeg vanochtend toevallig een update van rippedbody.jp. andy morgan heeft zijn artikel over rpt herschreven, perfecte timing :P

http://rippedbody.jp/reverse-pyramid-training/

Ja ik had hem ook gezien :)
Nog niet echt kunnen vinden wat hij nou precies heeft veranderd :P

Vanavond maar even rustig voor zitten.

---------- Toegevoegd om 14:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:52 ----------

p.s. omtrek van de taille meet (sinds vanmorgen) nog maar 79cm :D

Ja ik had hem ook gezien :)
Nog niet echt kunnen vinden wat hij nou precies heeft veranderd :P

Vanavond maar even rustig voor zitten.

---------- Toegevoegd om 14:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:52 ----------

p.s. omtrek van de taille meet (sinds vanmorgen) nog maar 79cm :D

Nice! Worden de abs zichtbaar?

Training 19-4-2014

RPT B - chest day
Bench press

6x 95 kg
7x 85 kg

Incline dumbbell press
7x 36 kg
8x 32 kg

Barbell preacher curl
8x 40 kg
9x 36 kg

Lying triceps extension
8x 35 kg
9x 32,5 kg

Extra training for funs
Standing dumbbell biceps curl (alternating, per arm)
8x 24 kg
9x 22 kg

Dips
21x BW (76,3 kg)

Sit-ups
50x

Feedback
Lekkere fasted training. Bench gaat langzaam omhoog. Vandaag 2 rep meer als vorige training.
Geen honger gevoel, genoeg energie en goeie focus.
De extra oefeningen gedaan omdat ik de chest day qua oefening een beetje summier vindt.
Maar weer even terug lezen in dit topic (een post van DJR89) om de te kijken welke oefening ik er het beste bij kan pakken :)

2 reps meer, alsof het niks is:D

Vanmorgen weer eens gewogen :)
06-03-14: 79,2 kg
11-03-14: 78,9 kg
18-03-14: 79,0 kg
24-03-14: 78,5 kg
26-03-14: 78,0 kg
31-03-14: 78,7 kg
01-04-14: 77,4 kg
07-04-14: 77,3 kg
14-04-14: 77,3 kg
22-04-14: 77,0 kg

Training 22-4-2014

RPT C: leg day
Horizontal leg press
Squat rek was bezet (alweer), rep range 2x6-8
22x 142 kg
23x 129 kg

Power Clean rep range 2x3-5
7x 70 kg
8x 64 kg

Leg curl rep range 2x6-8
7x 98 kg
8x 91 kg

Leg Extension rep range 2x6-8
12x 119 kg (hoger kan niet)
13x 110 kg

Calves in de seated leg press, standing apparaat drukt op me schouders en rug
rep range 1x12-16
25x 151 kg

Cable Crunches
rep range 1x8-10
17x 85 kg

Cardio: 20 minuten fietsen (10km)

Feedback
Sprong in de horizontal leg press is absurd. ??? vraag me af of het wel klopt..
Power Clean was weer erg lekker :D
De calves voel ik nu wel ondanks dat het gewicht lager is dan de vorige keer.
Al met al dus een hele lekkere training ;)

Training 23-4-2014

RPT -A: Back day
Deadlift

rep range: 2x3-5
6x137,5 kg
7x124 kg

Overhead Press
rep range 2x6-8
6x57,5 kg
7x52,5 kg

Wide grip chins
rep range 2x4-6
7x BW+15 kg
8x BW+10 kg

Barbell bent over Row
rep range 2x6-8
8x90 kg
9x82 kg

Close Grip Chins
rep range 1x6-10
7x BW+10kg

Feedback
Lekkere training :D een herhaling én 2,5 kg erbij op de deadlift :)
De Bent over row was ook erg lekker. De lichte set kon ik er nog echt uit knallen. Voor de grip hier wel de hook-grip moeten toepassen. (voor de Deadlift gebruik ik de mixed grip)

Gaat goed hier, man! Je gewicht daalt ook langzaam! :thumbs:

Trouwens, hoeveel cardio doe je op de rustdagen?

Gaat goed hier, man! Je gewicht daalt ook langzaam! :thumbs:

Trouwens, hoeveel cardio doe je op de rustdagen?

Gewicht daalt inderdaad langzaam. Mede door het ontbreken van cardio op de rustdagen.

Zat wel te denken om extra te gaan hardlopen. Stukje van max 5, kan helaas alleen in het weekend fasted.

Terug
Naar boven