MuscleMeat

sleeping paralyze (slaapverlamming)

Ik zie het nut ervan niet in.
Ik heb het tot nu toe 1x meegemaakt en ten tijde dat het gebeurde, praatte ik niet, omdat ik verlamd was. ;) Lijkt me dus sterk dat ik het op korte termijn weer ga meemaken en of dat überhaupt op te nemen is.
Wat is de reden dat je mij niet gelooft?

ik wil de geluiden die je maakt wel horen als die grote 2meter n*ger achter je ligt

en ik geloof je nu wel, aangezien je nu aardig serieus over komt

Yep, heb het zelf ook en ik vind het enorm fascinerend. De eerste keer was wel ff doodsangst ondergaan wtf, echt ziekelijk. Tegenwoordig ben ik meer bewust wanneer ik weer prijs heb en krijg ik me er binnen een paar seconden terug uit.

Rare is dat ik er pas last van begon te krijgen nadat ik er een documentaire over had gezien, echt een paar dagen daarna had ik het de eerste keer. Begon er iets vaag naar mij te sluipen vanuit de hoek van m'n kamer en kwam dan op m'n borst zitten en begon in m'n oor te fluisteren. Echt eng als je dan half wakker niet kunt bewegen. Ik heb dan altijd een vaag maar erg duister gevoel alsof er echt een boosaardige aanwezigheid is.

Creepy shit iig.

Hoe vaak maak jij het ongeveer mee ?
Ik heb pas 2x meegemaakt

Iemand hier "Lucid dreaming" geprobeerd?

Ik heb het één keer gehad, toen ik 18 jaar was of zo. Ik was wakker, maar ook niet, was verlamd en kon mijn ogen maar half openen. Ik zag lichtflitsen en in de verte een gedaante. Ik herinner me niet meer of het een heks was (want ik was als de dood voor heksen toen ik klein was).

In inderdaad, dit bestaat als sinds duizenden jaren en elke religie hangt er wel één of andere bovennatuurlijke verklaring aan; Maar er is niks bovennatuurlijk aan/
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
leep paralysis is a phenomenon in which people, either when falling asleep or wakening, temporarily experience an inability to move. It is a transition state between wakefulness and rest characterized by complete muscle atonia (muscle weakness). It can occur at sleep onset or upon awakening, and it is often associated with terrifying visions, such as an intruder in the room, to which one is unable to react due to paralysis. It is believed to be a result of disrupted REM sleep, which is normally characterized by complete muscle atonia that prevents individuals from acting out their dreams.

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:22 ----------

Ik heb al heel wat mensen horen zeggen dat ze dit kunnen maar ik geloof er maar weinig van.

http://www.youtube.com/watch?v=Z0kGAz6HYM8

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Ik heb het één keer gehad, toen ik 18 jaar was of zo. Ik was wakker, maar ook niet, was verlamd en kon mijn ogen maar half openen. Ik zag lichtflitsen en in de verte een gedaante. Ik herinner me niet meer of het een heks was (want ik was als de dood voor heksen toen ik klein was).

In inderdaad, dit bestaat als sinds duizenden jaren en elke religie hangt er wel één of andere bovennatuurlijke verklaring aan; Maar er is niks bovennatuurlijk aan/
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
leep paralysis is a phenomenon in which people, either when falling asleep or wakening, temporarily experience an inability to move. It is a transition state between wakefulness and rest characterized by complete muscle atonia (muscle weakness). It can occur at sleep onset or upon awakening, and it is often associated with terrifying visions, such as an intruder in the room, to which one is unable to react due to paralysis. It is believed to be a result of disrupted REM sleep, which is normally characterized by complete muscle atonia that prevents individuals from acting out their dreams.

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:22 ----------

Ik heb al heel wat mensen horen zeggen dat ze dit kunnen maar ik geloof er maar weinig van.

Dat stukje wikipedia is ook geen verklaring voor het voelen van entiteiten al dan niet kwaadaardig/demonisch.

Yasmine weer in het topic,
I'm out, voordat je het weet komt er weer een vechtverhaal....

Hoe vaak maak jij het ongeveer mee ?
Ik heb pas 2x meegemaakt

Hangt ervan af. Ik heb het echt al veel gehad. Maar ik weet nu wat ik moet doen om het te voorkomen. Weinig slaap, stress en vooral op m'n rug liggen hebben een heel grote invloed. Vooral na een paar avondjes stappen moet ik wel uitkijken. Op zich is het wel een intense ervaring, maar ik maak het toch liever niet te vaak mee.
Ik heb ook de indruk dat met de tijd je 'droom' duidelijker wordt. Waar ik voorheen schimmen zag, zie ik nu duidelijk ****t up dingen.

Als je uit je verlamming wil geraken dan moet je je focussen op één lichaamsdeel en dat proberen te bewegen. Duurt meestal een paar seconden en dan krijg je plots beweging in je arm/been. Het volledig helder worden na zo'n droom vind ik al even intens als de droom zelf.

1x gehad, ik kon het niet echt sturen maar ik kwam iemand tegen die al ff overleden is waar ik een heel sterke band mee had. Wanneer ik die persoon tegenkwam wist ik dat ik droomde heb er kort iets tegen gezegd en toen verloor ik terug controle. Klinkt vaag maar ik wist op die moment echt dat ik droomde en ik was me bewust wat ik er tegen gezegd heb.

Denk niet dat je zomaar kan dromen wat je wilt, zoals sommigen beweren of de volledige controle over je dromen overnemen.

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Dat stukje wikipedia is ook geen verklaring voor het voelen van entiteiten al dan niet kwaadaardig/demonisch.

Ik geloof niet echt in die shit maar ben ook niet ongelovig. Maar het is me al wel opgevallen dat ik soms helemaal niet zo bang ben en soms denk ik echt dat ik die moment ga sterven.

http://www.youtube.com/watch?v=Z0kGAz6HYM8

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Neen, tuurlijk niet maar aangezien een normaal mens niet gelooft in spoken en demonen, en zielen en dergelijke meer ligt de verklaring enken en alleen in de hersenen.

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------

Yasmine weer in het topic,
I'm out, voordat je het weet komt er weer een vechtverhaal....

I'm every where, and here to stay.
En Chrisje, het zou je sieren mocht je niet in ieder topic ruzie met me zoeken. It's getting old.

ja ik heb het ook 1 keer meegemaakt was best wel naar omdat ik me niet kon bewegen en ik voelde een aanwezigheid achter me.

.

Laatst bewerkt:
Ik geloof niet echt in die shit maar ben ook niet ongelovig. Maar het is me al wel opgevallen dat ik soms helemaal niet zo bang ben en soms denk ik echt dat ik die moment ga sterven.

In dit geval denk ik, dat het allemaal een reflectie van jezelf is.(film: inception)
Als je met zo'n ''demoon'' te maken hebt en je zet je over je angst heen, verdwijnt het ook.
Er gebeuren dingen in je leven, die je verwerkt in je dromen, dus hier hoor je ook helemaal niet ''aanwezig'' te zijn.

Het punt wat ik wilde maken op dat stukje wiki, is dat men tegenwoordig alles maar wetenschappelijk wilt verleggen, maar in sommigen gevallen gaat dat gewoon niet en moet je erkennen dat wij als mensheid nog niet ver genoeg ontwikkelt zijn om sommige dingen te begrijpen.
En op dat punt wordt godsdienstleer/mythologie interessant imo.

ik heb een keer achter iemand gelegen die zon sleeping paralyze had
vent werd erna:roflol: helemaal wild en begon met een mes te zwaaien

In dit geval denk ik, dat het allemaal een reflectie van jezelf is.(film: inception)
Als je met zo'n ''demoon'' te maken hebt en je zet je over je angst heen, verdwijnt het ook.
Er gebeuren dingen in je leven, die je verwerkt in je dromen, dus hier hoor je ook helemaal niet ''aanwezig'' te zijn.

Het punt wat ik wilde maken op dat stukje wiki, is dat men tegenwoordig alles maar wetenschappelijk wilt verleggen, maar in sommigen gevallen gaat dat gewoon niet en moet je erkennen dat wij als mensheid nog niet ver genoeg ontwikkelt zijn om sommige dingen te begrijpen.

Interessant? Dan krijg je gewoon het "god of the gaps"-toestandje waarbij je teruggrijpt naar het bovennatuurlijke omdat je het momenteel nog niet wetenschappelijk kan verklaren.

Neen, tuurlijk niet maar aangezien een normaal mens niet gelooft in spoken en demonen, en zielen en dergelijke meer ligt de verklaring enken en alleen in de hersenen.

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------

I'm every where, and here to stay.
En Chrisje, het zou je sieren mocht je niet in ieder topic ruzie met me zoeken. It's getting old.

Ik ben geen kerstboom

• Like
Waarderingen: mat
Interessant? Dan krijg je gewoon het "god of the gaps"-toestandje waarbij je teruggrijpt naar het bovennatuurlijke omdat je het momenteel nog niet wetenschappelijk kan verklaren.

Defineer bovennatuurlijk?
Dromen opzich zou je al bovennatuurlijk kunnen noemen.

Besef ook wel dat m'n droom wat hersenspinsels zijn maar, ik kan me wel voorstellen dat de wat labielere medemens zich direct bezeten voelt.

Toch zijn er zeker dingen die we niet kunnen verklaren op dat vlak. Daarom dat ik er ook niet volledig ongelovig voor ben. Ze zijn al over zoveel dingen zeker geweest waar achteraf geen spaander van heel bleef.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb een keer achter iemand gelegen die zon sleeping paralyze had
vent werd erna:roflol: helemaal wild en begon met een mes te zwaaien
:roflol:
hahah, grappenmakker. (het duurde even voor dat ik snapte, maar vind het wel komisch :D)

---------- Toegevoegd om 23:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:40 ----------

Ook gehad ja, paar maanden geleden.

Een soort kwaadaardige zwarte rook die me verstikte, ook niet echt je-van-het :roflol:

Daarna wat over gelezen, en na wat uitproberen een "Lucid Dream" gehad, waarin ik heel hard rond aan het fietsen was. Het dromen controleren is niet helemaal gelukt dus :roflol: Nu nooit meer geprobeerd eigenlijk.

Was je ook verlamd?

---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ----------

Yep, heb het zelf ook en ik vind het enorm fascinerend. De eerste keer was wel ff doodsangst ondergaan wtf, echt ziekelijk. Tegenwoordig ben ik meer bewust wanneer ik weer prijs heb en krijg ik me er binnen een paar seconden terug uit.

Rare is dat ik er pas last van begon te krijgen nadat ik er een documentaire over had gezien, echt een paar dagen daarna had ik het de eerste keer. Begon er iets vaag naar mij te sluipen vanuit de hoek van m'n kamer en kwam dan op m'n borst zitten en begon in m'n oor te fluisteren. Echt eng als je dan half wakker niet kunt bewegen. Ik heb dan altijd een vaag maar erg duister gevoel alsof er echt een boosaardige aanwezigheid is.

Creepy shit iig.
Ik had voorafgaand de gebeurtenis ook wat over gezien op tv. Weet alleen niet meer hoeveel tijd ertussen zat, voordat ik het had meegemaakt. Heel vreemd.

btw, kon je verstaan wat er in je oor werd gefluisterd? en was het een man of vrouw?

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven