Fitness Seller

sleeping paralyze (slaapverlamming)

:roflol: Nee, het was geen bb'er. Gewoon een kast van een vent. En oh ja, ik noem hem wel n*ger, maar hij was niet echt heel donker. qua kleur komt hij wel overeen met die foto. Verder had hij een langwerpige gezicht, was hij kolossaal en niet spraakzaam. Volgens mij droeg hij een blauw T-shirt, maar ik weet het niet meer zeker (dat laatste kan ik onbewust erbij verzonnen hebben)

---------- Toegevoegd om 01:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:39 ----------

MWah, dat lijkt me sterk. Ik zit niet aan de drugs, daarnaast was ik volgens mij echt wakker. (mijn ogen waren open (denk ik)
Want zodra ik de controle over mijzelf had, kon ik mijn mes pakken. Als het een nachtmerrie was geweest, dan was ik te versuft om dat te doen. (denk ik)
Als ik de GGZ ga bellen, dan is het om te vragen of ze werk voor me hebben ;)

I was just kidding:trollfacex:

Heb ook weleens zoiets gehad, maar dan zonder beelden. Ik werd gewoon wakker maar mn lichaam was gevoelloos en ik kon het niet bewegen. Zelfs mn hoofd kon ik niet bewegen en slikken ging amper. Uiteraard schrok ik me kapot, maar enkele seconden later voelde mn lichaam net alsof ik me uitrekte en kon ik alles weer bewegen. Toen ik het in grote paniek aan mn ouders vertelde, zeiden ze dat je geestelijk dan gewoon wakker bent, maar je lichaam nog slaapt. Je lichaam reageert dan gewoon wat trager op prikkelingen vanuit de hersenen. Het schijnt vooral veel voor te komen bij mensen met stres. Het kan heel angstig zijn.

Bij waanbeelden kan ik me echter niks voorstellen, maar wellicht was je geestelijk nog aan het dromen. Klinkt gek, maar het kan echt.

Je hebt ook wel eens dat het lijkt alsof je in een gat valt... Dan probeer je te slapen en ineens voel je dat je valt. Ook dat is zoiets geks, maar het schijnt dat je lichaam dan tussen slaap en wakker in zit. Wellicht dat dit lichamelijk/geestelijk ook kan. Dat het ene deel al wakker is, maar het andere deel nog slaapt.

Stres kan overigens de meest gekke dingen veroorzaken.

Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=Z0kGAz6HYM8

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Dat stukje wikipedia is ook geen verklaring voor het voelen van entiteiten al dan niet kwaadaardig/demonisch.

Soms, als iemand net een horrorfilm heeft gezien, en alleen in bed kruipt krijgt die plots uit schrik her gevoel dat die niet alleen is en zijn haren komen recht in de nek en zo. Dat is gewoon het gevolg van een chemisch proces in de hersenen en niet het gevolg van demonische entiteiten;

Soms, als iemand net een horrorfilm heeft gezien, en alleen in bed kruipt krijgt die plots uit schrik her gevoel dat die niet alleen is en zijn haren komen recht in de nek en zo. Dat is gewoon het gevolg van een chemisch proces in de hersenen en niet het gevolg van demonische entiteiten;

Heb je bronnen dat specifieke hersenactiviteiten actief zijn bij het waarnemen van deze ''demonen''?

Ik heb t al heel vaak gehad varierend van 1 tot wel 10 keer per nacht dagen achter elkaar.
Ik weet niet hoe, maar ik kan nu op 1 of andere manier 9 van de 10 keer heel kalm blijven en gewoon verder slapen daarna.

Maar soms toch weer die hartslag van 240 en uiteindelijk als ik toch kan bewegen schreeuwend uit bed springen:o

Ook veel verschillende dingen gezien, van een grote zwarte muur die de toegang van de kamer blokkeerd, tot een donkere gedaante en soms ook gewoon een hard geluid alsof er beneden iemand inbreekt ofzo.
Blijft vaag in ieder geval.

• Topic Starter Topic Starter
vannacht weer last van gehad. IK voelde dat ik moeilijk adem kon halen (mijn borstkas kon niet omhoogkomen) en dat ik verstijft was. Ik knipperde een paar keer met mijn ogen en concentreerde maximaal op mijn vingers om deze te doen bewegen. Na een aantal seconden kon het weer.
Tijdens dit proces wist ik wat me overkwam en hoewel ik in het begin licht in paniek raakte (door moeilijk adem te halen), wist ik al vrij snel dat dit mij overkwam en werd ik snel rustig.

Wat mij opvalt is dat het net lijkt hoe bewuster ik mij hiervan ben, hoe vaker het gebeurt.

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

Ik sliep btw op dat moment op mijn rug, wellicht kan dat ook een trigger zijn.

Denk dat de meeste er last van hebben als ze op hun rug liggen. Zelf heb ik het ook nog maar één keer gehad dat ik op m'n buik lag.

dit topic is misschien wat oud, maar ik wil er toch wat over kwijt.

slaapverlamming is volgens mij een manier hoe je stress zich kan uiten (en dan niet kortetermijn stress zoals als je bijna van een flatgebouw afvalt, maar iets groters wat op je af komt bijv. eindexamens, reizen of verhuizen, etc etc.)

Ik krijg zelf soms last van "exploding head syndrome" zoals ze dat dan noemen, het komt erop neer dat ik dan wakker word en keihard een overweldigend geluid hoor wat je ook hoort als je heel erg hard je ogen dichtknijpt (een soort trilling in je oren).

En slaapverlamming heb ik ook een aantal keer gehad, dan zie ik figuren door mijn kamer heenlopen. Soms komen ze naar mijn bed toelopen. Het is geen prettige ervaring. Maar bij mij gebeurt het alleen als ik op mijn RUG lig dus als je last hebt van deze hallucinaties, zorg ervoor dat je NIET op je RUG ligt.

Het is me zelfs 1x overkomen dat ik een soort persoon met een lichtgevend hoofd zonder gezicht in mijn kamer zag lopen, maar toen schrok ik zo erg dat ik uit mijn bed vloog en de gang op rende, en toen pas wakker werd. Dus een soort van slaapwandelen maar dan.... slaaprennen? slaapvluchten?

Erg vreemd en onprettig maar je moet jezelf maar vertellen dat het door stress enzo komt.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij overkwam mij dit gister bijna.

Het was 02.30 en ik was erg moe, zat een beetje met me tel te spelen, maar had ook geen zin om te slapen. Op een gegeven moment was ik in slaap gevallen (op me rug), maar ik was ook wakker. ???

Ik schrok toen en werd wakker. Daarna op mijn zij gaan slapen en toen nergens last van gehad.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij overkwam mij dit gister bijna.

Het was 02.30 en ik was erg moe, zat een beetje met me tel te spelen, maar had ook geen zin om te slapen. Op een gegeven moment was ik in slaap gevallen, maar ik was ook wakker. ???

Ik schrok toen en werd wakker. Daarna op mijn zij gaan slapen en toen nergens last van gehad.
Had je toevallog een paar kleurrijke pillen genomen voorafgaande het incident? :D

heb al wel paar keer gehad dat in me slaap me hart even stopt word je wakker in soort paniek fase maar kan ik niet bewegen of ook niet roepen of ademen duurt maar enkele seconden, dan klopt men hard weer ineens wel heel snel van het wakker schrikken dan, weet ik het even niet en durf ik niet direct terug te gaan slapen.

Ook al wel is gehad dat ik precies beetje hallucineerde en het gevoel had dat er nog iemand in de kamer was maar wist zelf ook wel dat het niet het geval was, tja schrik je plots ook weer raar wakker dan.

Eigenlijk echt al jaren geleden nu dat ik het nog is heb voorgehad nu.

Ook gehad altijd zelfde dromen die terug komen of die vervolgen, meestal erg vage dromen dat ik verloren loop in een doolhof de weg kwijt ben of op zoek ben naar iets maar het niet vind, haha.

Of waar ik erg boos en agressief in ben, en daar dan erg spijt heb van nadien maar gelukkig was het dan maar een droom :p

1 droom die ik me heriner die dikwijls terug komt is dat ik wakker word steek het licht aan in men slaapkamer blijkt dat stuk te zijn, steek ik een nachtlampje aan of het licht van de gang aan is dat ook stuk, dus blijft het steeds donker en wilt er geen enkel licht aan gaan.

Dan heb ik die droom weer gaat het licht weer niet aan dan denk ik tja dat is die achterlijke droom weer :p

Heb jij dat ook Adil? of enkel met grote gespierde n*gers? :P

Vannacht weer wat vaags mee gemaakt..

Ik kan het me niet meer herinneren, maar ik voelde me heel onrustig en begon te trillen.
Volgens mij had ik een auto ongeluk in me droom , auto vloog paar keer over de kop enzo.

Ofja zat eigenlijk zo, we reden tegen een auto aan, heel zijn auto was beschadigd en toen reed die uit wanhoop met volle vaart tegen iets schuins aan waardoor de auto een aantal keer over de kop vloog. Auto Total löss en ik moest helemaal trillen en toen werd ik wakker

Ik kan het me niet meer herinneren, maar ik voelde me heel onrustig en begon te trillen.
Volgens mij had ik een auto ongeluk in me droom , auto vloog paar keer over de kop enzo.

Ofja zat eigenlijk zo, we reden tegen een auto aan, heel zijn auto was beschadigd en toen reed die uit wanhoop met volle vaart tegen iets schuins aan waardoor de auto een aantal keer over de kop vloog. Auto Total löss en ik moest helemaal trillen en toen werd ik wakker

Geen zorgen, was een nachtmerrie, want jij hebt geen rijbewijs, toch? :D

Terug
Naar boven