MuscleMeat

Snow's -105 strongman log

• Topic Starter Topic Starter
05-08-2023

Dynamic effort upperbody

w.u: elbow re-hab

speed bench press
5x 20kg
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band
3x 60kg + orange band

flat db press
8x 40kg
20x 22kg
15x 22kg

seated cable rows
12x medium
10x heavy
20x light

band reversed flyes
20x
20x
20x

wide grip pushdowns
20x light
20x light
20x light + 20x medium grip + 20x narrow grip

wide grip face curls
15x medium
15x medium
15x medium

Comment; getraind met een maat bij basic fit. Bij Alex hebben we geen zware dumbells, vandaar dat ik ze nooit doe en er zo in suck.

Ik heb nu een upperbody max effort en een upperbody dynamic effort van je gezien.
Ik zal me wijselijk beperken tot het bankdrukken, in het kader van schoenmaker blijf bij je leest laat ik de feedback wat andere oefeningen betreft graag aan anderen over.
Je doelstelling is mede sterker worden in het bankdrukken....ik heb paar aandachtpuntjes:
Op maxeffort day vind ik het volume veel te laag...je warmt op tot circa 100kg...dan doe je vervolgens een single met 120-125-130kg.
Op dynamic day vind ik de intensiteit veel te laag...je doet met 60kg triples (en een oranje band).
Zal nu wellicht menig op de tenen trappen ;) maar ik heb het persoonlijk niet zo met de methoden van zaliger Louis Simmons.
Als je je er goed bij voelt, prima ga er mee verder!
En natuurlijk is WSB meer dan alleen het trainen in powerliftinggear en het trainen met tools als chains en bands.
Ik hanteer overigens de termen intensity day en volume day of heavy and light day.
Op een heavy day 3 singles is TE weinig...je zit immers nog in een opbouwfase, toch?
Ik zou er minstens 5 doen...en als dat met 130kg te zwaar is dan kun je bijvoorbeeld 130kg als een topset doen en vervolgens met paar kg minder nog altijd diverse backoff sets doen, maar voer je volume op tijdens die dag!
Dynamic day..,triples met 60kg...en een oranje band...bands "dwingen" je inderdaad om sneller te drukken, nadeel is dat trainen met bands bij het bankdrukken erg belastend is voor je ellebogen.
Na een week of 4 begin ik dat te merken...goed, ik ben ruim 20 jaar ouder, maar ik lees al iets in je log over rehab oefening ellebogen, ik weet niet of bankdrukken met bands dan de beste keuze is.
De intensiteit is hier overigens mijns inziens veel te laag. En de speedreps die ik over het algemeen bij anderen gezien heb, zijn slordig uitgevoerd gooi-en-smijtwerk.
Daarbij zie ik bij het bankdrukken bij hen die dynamic days met speedreps doen van die speed niets meer over als ze maxbeurten moeten doen.
Ik ben er dan ook helemaal niet van overtuigd dat als je met gewichten van 50-60% speedreps uitvoert ook sneller word met gewichten tussen 90-100%
Train explosief, probeer elk set, elke rep zo explosief mogelijk uit te voeren ongeacht de intensiteit!

Om sterker te worden gebruik ik graag de volgende formule: worksets in de 1-5 reprange tussen 3-5 sets tussen 75-95% van je 1RM.
Een voorbeeld is een versie van "5-3-1"...in cycli van 3 weken...niet de standaarduitvoering van Jim Wendler, maar de volgende variant (wendler noemt deze overigens meen ik advanced 531)
Sets x Reps
Week 1) 5x5
Week 2) 5x3
Week 3) 5x1

Het zijn sets across, geen ascending sets, waarbij je niet te zwaar moet beginnen...fives op 70%, triples op 80% en singles op 90% dan kun je er heel lang mee vooruit.
Elke 4 weken een deload lijkt me overbodig, behalve als je merkt dat je er ook aan toe bent.
Na een cycle van 3 weken verhoog je het gewicht aan de halter met 2,5-5kg.
1691325117568.png

Maar dat is slechts een voorbeeld...er zijn talloze manieren en wat je ook doet...volume omhoog op de "max day" en de intensiteit omhoog op de "dynamic day" is mijn advies :)
Wat je met mijn advies doet is uiteraard jouw keuze (ook als je het niet eens met me bent blijf ik je aardig vinden ;), maar je vroeg om mee te kijken en zodoende mijn eerlijke commentaar vanuit mijn visie) en ik wens je hoe dan ook heel veel succes met het bereiken van je doelstellingen!!!

Een goede hulp kan het werken met de tabel van Alexander Prilepin zijn...het was in 1e instantie bedoelt voor gewichtheffers, maar ik denk dat ook andere krachtsporters waarbij maximaalkracht de doelstelling is hun voordeel hiermee kunnen doen.

1691321437349.png

Laatst bewerkt:
Mooie uitleg, al lees ik altijd jou log dus is het voor mij niet veel nieuws. Ik heb een aantal punten waarom ik het op deze manier volg. Hiermee wil ik niet zeggen dat wat jij doet niet werkt. Ik heb in het verleden (ook bij Leon, maar ook zelf) ook vaak zat met dit soort schema's gewerkt. Ik zal punt voor punt mijn redenen geven. Hiermee discredit ik jou zeker niet, je bent sterker dan ik, en ik vind jou ook nog lief hoor :)

1) Te laag volume op mijn max effort dag - Dit is ook de bedoeling. Doordat de intensiteit super hoog is (maximaal of minimaal 90%+, ik denk dat die 130 tussen de 95 en 98% was, niet max-max maar wel pittig). Doordat ik elke week wissel van variant, kan ik voorkomen dat ik overtrain, maar dit werkt alleen als ik elke week van variant verander. Toevallig was het deze week de normale bench omdat ik deze wilde "testen". Het gaat nu echter weer minimaal 6 weken duren voor ik weer normale bench doe op max effort bench. Komende week ga ik bijvoorbeeld lock outs doen (met een axle, op de vloer liggend). Als ik het volume echter hoger zet bij +90% en ik doe dit elke week, dan ga ik snel te ver en raak ik geblesseerd (of stagneer). Daarom dus het lage volume op max dag, wat wordt gecompenseerd op dynamic dag.

2) Te lage intensiteit op dynamic effort dag - Ook dit is een bewuste keuze. Ik probeer een maximale snelheid te bereiken. F = M x A (kracht = massa x snelheid). Bij gewichten van 40-70% kan ik deze snelheid bereiken, hoger niet. De bands gebruik ik om te "remmen", omdat je sneller bent bovenin dan onderaan. Hierdoor kan ik met maximale snelheid van mijn borst af "knallen", zonder dat ik me zorgen hoef te maken om overstrekken en/of zelf afremmen. Ga ik 75-90% drukken, ben ik te traag en train ik dus geen maximale snelheid.

3) Helpt speed work (met lage percentages) voor je max?
- Dit is een discussie punt. Ik denk dat het niet rechtstreekse carry over heeft, maar je wel explosiever maakt, hetgeen je op de maximale dag toepast. Snelheid is een kwaliteit die je zeker helpt. Sommigen zijn van nature explosief, anderen niet. Ik train het graag op deze manier :) Soms gebruik ik ook olympische lifts of plyometrische oefeningen voor ditzelfde doel.

4) Laag intensiteit speed werk is ook techniek training - Veel sets op een lager percentage als speedwerk is perfecte techniek training. Je kan wel zeggen dat een laag gewicht toch anders is dan zwaar gewicht (en deels is dat zo), maar door een extreem hoog aantal sets (ook nog stress van het eventueel falen) kan je alles (set ups, tight liggen, squeezen etc.) goed trainen. Dit kan in mijn ogen zo beter dan wanneer je moet "strijden" om iets te halen.

Trouwens ik ben judo trainer. Tuurlijk is dit moeilijker te vergelijken, maar wij doen echt enorm veel techniek training op lage intensiteit. Voordat je iets kan doen onder stress (zwaardere gewichten) moet je het er eerst technisch perfect inslijten. Ik zie speed work ook als "uchi komi" (inzetten) bij judo. Veel oefenen.

5) Het merendeel van je "zwaarder volume" uit assistance laten komen, zorgt voor meer meer balans en werken aan je zwaktes - Sommige mensen zweren bij meer specificiteit (waaronder jij), maar dat zijn vaak ook de mensen die van nature ergens goed in zijn en/of ergens voor gebouwd zijn. Jij hebt een enorme borstomvang en geen idioot lange armen (ik ook niet trouwens, maar wel een meter minder borstomtrek ongeveer). Jij "komt er wellicht mee weg", maar ik merk dat ik veel assistance moet doen om specifieke zwakheden uit mijn lichaam/bewegingen te krijgen. Als ik alleen maar de specifieke oefening doe, loop ik steeds tegen dezelfde muur.

Stel ik faal nu op de lockout bij 5x5x100. Ik kan dan wel weer terug schakelen, op 5x5x80 beginnen (noem maar wat) en weer opbouwen. Wellicht kom ik dan na een aantal weken op 5x5x102.5 uit (mits de "randzaken" als bodyweight, slaap, voeding etc. goed zijn), maar ik zal wel weer op precies dezelfde plek falen. Ik vind het dan sneller (en beter) om (naast mijn max en dynamic werk) veel werk te doen voor die specifieke weakness. Daarnaast zorgt dit ook voor betere balans in mijn spieren/lichaam. Daarnaast moet ik dit als strongman sowieso in het oog houden! Ik ben nu wel even aan het focussen op de powerlifts, maar dit betekent niet dat ik alle andere vormen van kracht moet negeren.

6) Dit is BY FAR de belangrijkste!! Ik vind het leuk zo. Er zijn zat mensen sterk geworden met "jou methodes" en je kan ook niet ontkennen dat Westside veel sterke mensen heeft gebouwd. Ja, het merendeel gebruikt gear (zowel kleding als apotheek) maar er zijn ook meer dan genoeg "raw" (ook hier weer: kleding en apotheek) mensen die enorme kracht hebben gebouwd met zijn methodes. Dus ik wil best wel toegeven dat dit een "50-50" is in onze "discussie". Sterker nog, ik wil je ook nog wel de "60-40" of "70-30" geven (aangezien je succesvoller bent in powerlifting dan ik en er veel meer mensen niet dan wel "Westside" trainen). Dan nog, ik doe dit inmiddels ook al bijna 20 jaar (begon met trainen op mijn 14e, 1e strongman wedstrijd op mijn 18e, inmiddels bijna 33). Ik vind het zoeken naar weaknesses, plannen van de trainingen, plannen van het speedwerk, trainen met verschillende bars, etc.etc. gewoon super leuk.

Ik lees met veel plezier jou log. Alex Moonen is een goede vriend van me en ik geef zelfs af en toe les in zijn sportschool. Hoewel hij zeker dingen van Louie gebruikt (er staan onder andere een veelvuldig gebruikte reversed hyper/glute ham raise/belt squat machine in de gym, er zijn vele verschillende bars aanwezig en nog meer bands), gelooft hij ook meer in specificiteit dan ik. Hij gelooft ook meer in periodisatie en doen wat je op de wedstrijd ook gaan doen. Ik heb ook hier "tegen" wel valide argumenten (hij heeft weliswaar een succesvolle carrière gehad, maar wel relatief kort en als er iemand "gebouwd" was voor de sport is hij het wel, hij traint dusdanig veel mensen dat "een standaard plan" altijd beter werkt dan erg op details zitten, etc.), waar hij het soms mee eens is, maar ik kan niet ontkennen dat hij veeeeeel meer dan ik heeft gepresteerd.

Maar zelfs door Alex laat ik mij niet zeggen wat ik moet doen, omdat ik het gewoonweg niet leuk vind. Ik bench, squat en deadlift al 18 jaar. Ik vind een pr super leuk (of zelfs een gewicht dat ik al tijden niet heb gedaan, al is het geen all time pr) maar eeuwige sets op de main lift gewoon niet. Het doet me pijn in mijn rug (vooral de deadlift) maar bovenal heb ik er geen zin in. Ik ben geen prof en als ik 80% van mijn potentie kan bereiken op een manier die ik leuk vind en 95% op een manier waar ik met tegenzin naar de trainingen ga, dan maar de 80% :)

Daarnaast geloof ik heilig in wat Dave Tate vaker zegt "verschillende manieren van trainen passen bij verschillende persoonlijkheden". Ik heb een relatief saaie kantoorbaan en ben iemand die constant nadenkt. Ik heb het ook echt nodig om elke training met weaknesses, varianten, band tension etc. bezig te zijn. Ik ben een chaoot en obsessief qua methodes, dus kan me erg in Louie en zijn dingen vinden. Jij (zoals ik je ken) bent veel meer een rustig en georganiseerde "koempel". Jij geniet van je progressie, je sport en het feit dat je na al die jaren nog altijd een oersterke bencher bent. Ik moet er niet aan denken om zoals jou (of Alex) te trainen, maar ik heb niets dan bewondering voor topprestaties.

Trouwens, voel je vrij om altijd commentaar te blijven geven. Hoewel ik mezelf niet rigoreus zie veranderen, zal ik zeker dingen meenemen. Wellicht komt er ooit een cyclus met 5x5 of whatever op percentages, ga ik kortstondig wel een dergelijk schema volgen richting een piek of ga ik mijn assistance via een dergelijk schema doen als jij voorstelt. Daarnaast zijn techniek tips of gewoon random opmerkingen altijd welkom :)

Mooi en duidelijk uitgelegd :thumbs:. Het belangrijkste is mijns inziens punt 6 (!)
Plezier hebben in wat je doet en niet zomaar iets doen omdat anderen dat doen...je volgt een methode en staat daarachter en kunt ook duidelijk maken waarom je iets op een bepaalde manier doet! De vrijheid hebben om te trainen zoals we dat zelf willen...en ja, ik denk dat Dave Tate volkomen gelijk heeft..."verschillende manieren van trainen passen bij verschillende persoonlijkheden". Ik wens je dan ook heel veel plezier en nogmaals heel veel succes! :) En ik blijf meekijken ;)

topper :)

06-08-2023

max effort lowerbody (@ basic fit)

w.u: treadmill
5 min. x easy

deadlift (belt, straps)
3x 60kg
1x 100kg
1x 140kg
1x 160kg
1x 180kg
1x 200kg
2x 220kg !

1 leg press
10x 100kg 2l
8x 100kg R + L
10x 80kg R + L
10x 60kg R + L

leg press static hold (+-deadlift start positie)
60 sec. x 60kg
60 sec. x 60kg
60 sec. x 60kg

bosu ball glute bridge hold
60 sec.
60 sec.
60 sec.

bosu ball crunches
40x
30x
20x

Comment: heel erg duidelijk waar mijn weakness zit; legs. Ik heb een tijdje bewust niet gesquat en gedeadlift (leverde me vroeger altijd veel rugklachten op en zat niet in de wedstrijd waarvoor ik bezig was). Wel veel sled drags en dergelijke gedaan maar mijn benen zijn toch echt weak. Positieve is dat ik vlakbij "comeback pr territory" zit (wedstrijd pr van domie 2.0 is 230, gym pr 240) en het geen pijn in mn rug deed :) Ik heb er vertrouwen in dat als de benen sterker worden, er wellicht dit jaar nog een 240 a 250 in zit aan 105 bw, hetgeen erg mooi zou zijn :)

07-08-2023

max effort upperbody

crosstrainer
5 min.

axle floorpress lockouts
5x 60kg
3x 110kg
1x 130kg
1x 140kg
failx 150kg
failx 150kg

chin ups
4x
4x
3x
3x
2x
2x
2x

seated db press
15x 20kg
12x 20kg
10x 20kg

TRX skullcrushers
12x easy
12x easy
12x easy

machine preacher curls
8x 20kg
8x 20kg
8x 20kg

band face pulls + band extentions
15x + 10x
15x + 10x
15x + 10x

Comment: mijn pr op die press is 152.5 aan 120+ kg bw. Op zich is 140 niet super slecht maar wel slecht gekozen, want hij ging super easy. 150 ging dan weer niet. Fail klinkt erger dan het is, bij deze oefening is de ROM kort en een fail betekent gewoon niet loskrijgen, dus heeft zeker niet hetzelfde effect als failen bij bijvoorbeeld een bench of squat (zelfs met spotters). Chin ups lang niet kunnen doen omdat ze pijn deden. Maar zoals Jim Wendler zegt: "If you can't do pull ups, you are either fat, weak or hurt... none of these is a good thing!". Seated dumbells vielen ook tegen, het spanning houden voor hogere reps kostte meer lucht dan bijna elke andere upperbody oefening.

Al bij al goede training. Ik train trouwens erg veel (misschien valt het op), zeker voor mijn doen. Dit komt omdat de judo (deels) stil ligt en ik dus wat meer tijd heb. Deze wil ik goed benutten door vaker te trainen. Heb er ook veel plezier in en ik denk dat het zichzelf wel een beetje reguleert. Als ik ergens nog spierpijn heb (vandaag voelde ik bijvoorbeeld de chest nog erg) dan train ik er gewoon een beetje omheen. Ik denk dat 4 (of zelfs 5) keer per week "zwaar" trainen niet ideaal is voor een natural (misschien ook niet voor niet natty) op de lange termijn, maar een paar weken kan ongetwijfeld geen kwaad :) @g-men traint langer, harder, meer en zwaarder en is nog altijd onze Nederlandse Chuck V.

09-08-2023

dynamic effort lowerbody

crosstrainer
5 min.

speed belt squats (no hands)
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg
3x 80kg

deficit deadlift (oly shoes, 10kg bumperplate, no belt, pronated grip)
12x 70kg
10x 120kg
8x 140kg

sled push + pull
20 + 20m x 15kg
20 + 20 + 20 + 20m x 15kg
20 + 20 + 20 + 20 + 20 + 20m x 15kg

reversed hyper holds
60 sec.
30 sec.
30 sec.

TRX fall outs
12x
12x
12x

Comment: lijkt geen zware training maar dat was het wel. Intensiteit op laatste 3 (en dan vooral laatste 2) mocht nog wel hoger maar de 1e 2 oefeningen echt hard op gegaan!

10-08-2023

Dynamic effort upperbody

speed paused bench press
5x 20kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
12x 60kg (legs up)

bw skullcrushers
8x medium
15x light
20x light

barbell rows
12x 60kg
12x 70kg
20x 40kg

bb curls (slow eccentrics)
8x 20kg
8x 20kg
8x 20kg

Comment: bij mijn ouders getraind, zal ik vaker op dynamic effort upperbody gaan doen, scheelt me weer een ritje van +- 20 min. heen/terug (en de benzine) + dan zie ik mijn ouders/broertje ook wat vaker.

Ik wil de intensiteit verhogen op de assistance en dat ga ik doen door het volume (qua aantal oefeningen vooral) te verlagen en echt na te denken over wat ik ECHT nodig heb en wil doen. Vaak doe ik allerlei shit (pompwerk op armen, rear delts, extra core werk, etc.) waar ansich niks mis mee is, maar als ik het toch zielloos en zonder intensiteit doe, kost het me meer (herstel, tijd, motivatie) dan dat het me oplevert. Vandaag elke oefening gedaan met volle focus en inspanning en voelde top.

Alle respect voor RPB gasten die 3000 oefeningen kunnen doen met volle intensiteit, maar zeker als ik vaker train ben ik dat niet. Main werk wil altijd wel redelijk lukken (al moet ik dan ook op volle focus letten, zeker bij dynamic effort) maar vooral bij sommige assistance oefeningen valt het soms wat tegen. Door kritischer te kijken naar wat ik echt nodig heb (danwel als letterlijke assistance voor mijn main lifts, danwel als weakness wegwerken, danwel als balancing/blessure pre-/rehab) denk ik dat ik het tempo en de motivatie/intensiteit hoger kan houden, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van mijn trainingen.

Pas op, er is echt wel nut bij planks/rope extentions/db curls/etc.etc., maar ik (en ik geloof nooit dat ik de enige ben) doe deze vaak meer "omdat het hoort" dan met een goede reden. En ik vind mezelf slim genoeg om uit te vogelen of ik iets echt nodig heb of niet :)

Nu trouwens 2 weken vakantie van het werk :) Morgen nog judoles geven, zaterdag alex helpen met de gym opkuisen/repareren, zondag nog een max effort lowerbody eruit knallen tijdens powerhour en dan maandag/dinsdag/woensdag 3 dagen (2 nachten) met (schoon)familie naar de kust van België (Mariakerke). Acht de kans niet 100% onmogelijk dat ik daar een lokale gym opzoek maar dat zal aan het weer liggen. Als het weer goed (lees; droog) is dan zal ik er niet aan toe komen. Is het nogal regenachtig dan is de kans aanwezig dat ik de familie/kids ergens bij een speeltuin ofzo afzet en even een traininkje houd ergens bij onze Zuiderburen :)

Fijne vakantie en goed dat je wil gaan uitvogelen wat je echt nodig hebt als training.
Zo hou je uiteindelijk meer tijd en energie over voor wat er werkelijk aan toe doet en je daadwerkelijk verder brengt👍

13-08-2023

max effort lowerbody

belt squats (no hands)
5x 60kg
3x 100kg
3x 120kg
1x 150kg
1x 175kg
1x 200kg !

med. stance full belt squats (slow eccentrics)
10x 80kg
8x 80kg (random stops)
10x 80kg

glute bridge machine holds + reversed hyper holds
60 sec. x 0kg + 60 sec.
30 sec. x 30kg + sec. x 0kg
60 + 60 sec. x 0kg (R + L) + 60 + 60 sec. (R + L)

ssb ghr sit ups
10x 17kg
10x 17kg
12x

shield carry (turn @ 20m)
40m x 67kg
40m x 87kg
80m x 107kg

Comment: benen en heupen doen veel pijn, vooral snachts, maar tijdens en na trainen voelt het beter dan in rust. Dus komt denk ik vooral door mijn kantoorbaan en foute houding. Training ging goed. Als ergens trouwens staat 0kg, betekent dat de machine maar zonder extra gewicht. Als er niks staat, dan is het puur bodyweight. Hoe licht of zwaar dit is, scheelt per machine. Het reversed hyper apparaat is al best zwaar zonder gewicht bijvoorbeeld, de glute bridge machine totaal niet.

17-08-2023

Max effort upperbody

buffalo bar bench press
5x 25kg
5x 65kg
1x 95kg
1x 105kg
1x 115kg
1x 125kg

wide grip pull ups
3x
3x
2x
2x

buffalo bar pin JM press
10x 25kg
10x 35kg
8x 55kg

TRX rows
10x heavy
8x heavy
20x light

wide grip cable pushdowns
20x 20kg
20x 20kg
20x 20kg

machine preacher curls (slow eccentrics)
8x 10kg
8x 10kg
8x 10kg

Comment: terug van korte vakantie, veel te veel gevreten, goed ziek van geweest ook maar wel toptijd gehad :)

18-08-2023

max effort lowerbody

crosstrainer
5 min.

squats (belt)
3x 20kg
1x 70kg
1x 120kg
1x 120kg
1x 140kg
1x 160kg
1x 170kg !

medium stance dumbell goblett fullsquats (paused)
12x 10kg
12x 10kg
12x 10kg

1 leg reversed hypers (strict)
10x R + L
8x R + L
8x R + L

TRX fall outs
10x medium
10x medium
10x medium

seated band leg curls
20x
60 sec. hold
60 sec. hold

Comment: squat form was voor mijn doen goed... lift was wel zwaar, maar niet ontevreden mee :) Ik ben (redelijk) lang, een beetje oud (niet zozeer in jaren maar wel lang in de sport) en enorm immobiel. Dus normale (medium tot narrow stance) squats kiep ik standaard naar voren en snel zakken gaat al helemaal niet. Door erg breed te staan, kan ik pijn/blessures voorkomen, maar moet ik wel (100% raw, alleen met belt) zakken alsof ik gear aan heb. Heel geconcentreerd, bijna paused, super wijd, reet ver naar achter. Niet dat ik daarmee mijn ziek lage squat goed praat, want goal is zeker weer 200+. Maar mooie, soepele squats (of zelfs divebombs) gaan er echt niet inzitten.

20-08-2023

dynamic effort upperbody

speed axle mid-range pin press
3x 10kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band
3x 30kg + green band

chin ups
6x
4x
4x
3x
3x

narrow grip bench press
6x 60kg + doubled black bands
6x 60kg + doubled black bands
8x 60kg + doubled black bands

TRX rows
20x easy
20x easy
20x easy

crossbody cable pushdowns
20x
15x
15x

Comment: niet mijn beste training, weinig rust en goede voeding gehad de laatste tijd en dit was tijdens power hour (strongman groep), dus moest kijken wat ik kon doen in de gym. Op zich nog wel best prima dingen gedaan maar met te weinig intensiteit en focus. Ben een beetje verkouden en vaak misselijk (ik denk resultaat van slecht slapen/eten en veel leuke dingen doen buiten de trainingen) dus dat is ook niet top. Nu zitten echter de meeste activiteiten (verjaardagen, vakantie, voetbalwedstrijden kijken in stadion, naar zwembad met familie, etc.) erop en met wat normale slaap/voeding en herstel van mijn kleine kwaaltjes, denk ik dat er goede trainingen aankomen!

Kan het zijn dat je moeite hebt met keuzes maken en van alles en nog wat tegelijk wil doen? Weet je zeker wat jezelf eigenlijk wel wil? Ik lees bij vrijwel iedere training van je excuses waarom de training niet optimaal liep. Stop met excuses...vraag je af wat je wil en ga daar dan ook voor. Focus je daarop en maak de juiste keuzes om je doel te bereiken.
Hen die iets bereikt hebben in de sport waren vooral één ding: consequent, ze hadden geen excuses...ze hadden hun doel voor ogen en gingen daarvoor. Ik heb het idee dat je ook een doel hebt maar door "een beslagen bril" kijkt...zorg dat je helder zicht krijgt, dan komt het goed 👊😊

Tuurlijk heb je gelijk Renée, maar ik ben wel begonnen met loggen net na een wedstrijd (incl. zware cut van 17kg in 5 weken) EN in mijn (1e van dit jaar) vakantie :) Dus dit waren even mijn "losse weken".

21-08-2023

dynamic effort lowerbody

speed belt squats + box jumps
2x 80kg + 1x 50cm
2x 80kg + 1x 50cm
2x 80kg + 1x 60cm
2x 80kg + 1x 60cm
2x 80kg + 1x 70cm
2x 80kg + 1x 70cm
2x 80kg + 1x 70cm
2x 80kg + 1x 70cm
2x 80kg + 1x 70cm
2x 80kg + 1x 70cm
2x 80kg + 1x 70cm
2x 80kg + 1x 70cm

stones
3x 80kg
3x 80kg
13x 80kg in 60 sec. !

band fall outs
8x
8x
8x

db leg extentions
20x 4kg
20x 8kg
20x 4kg + 30 sec. hold

1 leg reversed hypers
10x R + L
10x R + L
10x R + L

17kg op 5 weken pfoee amai... Is mentaal toch slikken om kcals zo te droppen ineens. Mensen die cutten. Alle respect. Als ik het zou doen is het gewoon lekker rustig en per paar kilo en aanzien :p

Tuurlijk heb je gelijk Renée, maar ik ben wel begonnen met loggen net na een wedstrijd (incl. zware cut van 17kg in 5 weken) EN in mijn (1e van dit jaar) vakantie :) Dus dit waren even mijn "losse weken".
Ben benieuwd, ik hou je in de gaten 😉
17kg afvallen in 5 weken is niet niks 👍
Ik ben overigens al eens 45kg in 6 weken afgevallen 🤭...waar een wil is, is een weg. Maar extreme dingen hou je meestal niet lang vol en men vervalt vaal weer in oude gewoonten.

17kg op 5 weken pfoee amai... Is mentaal toch slikken om kcals zo te droppen ineens. Mensen die cutten. Alle respect. Als ik het zou doen is het gewoon lekker rustig en per paar kilo en aanzien :p

Nouja, dat is ook beter, maar ik wilde -105 meedoen en woog 122+ :P dan heb je weinig keuze. Ik ben gewoon niet big genoeg voor + 105 en voel mij veels te slecht als ik al +-125 weeg, laat staan als ik nog veel zwaarder werd. Heb daar niet het frame voor. 105 is, zeker voor een 33 jarige desk-warrior van 1m90, een lastig gewicht om steady vol te houden. Pas op, er zijn zat mensen die even lang of langer zijn dan ik en loei sterk aan -105. De meesten echter niet. Of ze zijn klein en buff of kurk-kurk droog (en meestal niet natty). Met de nodige discipline moet +-110kg goed te doen als standaard weight, dan is die 5kg cut niet zo'n probleem.

@huggybear1968 netjes man. Is idd lastig volhouden zo. Zeker omdat wij (jij nog erger dan ik, maar goed) in een sport zitten waar we "beloond worden voor slecht gedrag". Ik lift gewoon easy veel meer aan meer bw. Of dit nu vet of spier is.

Een leuke anekdote: na een nek operatie kwam ik bij Alex in zijn (toen) nieuwe gym. Na 4 a 5 maanden amper trainen, maar wel genoeg eten, bankdrukte ik 145kg. Ik maakte een mooi plan om af te vallen en ging aan de slag. Het was corona tijd, dus veel anders had ik toch niet te doen (buiten thuis werken). Ik trainde een half jaar 3x per week kracht, 1x circuit training en 1 a 2x hill sprints. Van die 3 keer kracht waren 2 trainingen gericht op bankdrukken. Na al dat werk, woog ik 97kg (ipv +-120) en nu komt het; ik ging toppen op de bank. Na al dat trainen kwam ik tot ... 125kg!! Ik zakte dus 20kg in mijn bench. Dit terwijl ik weliswaar 20+kg afviel maar ik kwam uit een situatie waarin ik zo goed als niet trainde.

En het is niet alsof ik me een vaatdoek voelde. Ik voelde me super fit, deed bijv. wel een 115kg loglift nog altijd (want was wel wat explosiever) en had een beren conditie. Maar mijn bank was naar de kloten.

In before; langzamer cutten (dat viel toen wel mee), meer eiwitten eten, etc.etc. Zal vast allemaal wel, maar ik merk gewoon voor bank (en squat); hoe groter hoe beter. Echter, ik wil wel zo gezond mogelijk oud worden, dus we zoeken die middenweg maar weer eens op.

Ik weet uit eigen ervaring dat bankdruklen inderdaad een oefening is die zeer gevoelig is voor je lichaamsgewicht. Kom ik bij (ongeacht spier of vet) druk ik meer. Val ik af, druk ik minder.
(Veel) afvallen en sterker willen worden bij het bankdrukken is als natty bijna niet te doen. Op zijn sterkst ben ik de tijd kort na kerst...goed (kcal rijk) gegeten en verder vrij weinig beweging in die tijd...dan druk ik optimaal 🤭

23-08-2023

max effort upperbody

box squats
20 total reps

slingshot bench press
5x 20kg
3x 60kg
3x 100kg
3x 120kg
1x 140kg
1x 145kg