AndroidHealthClinic

Sparks log, do you even lift bro?

5e dag cardio week. Gisteren 7 minuten n vandaag iets meer dan 6 km. Lichaam raakt vermoeid. En kreeg achteraf wat last van runnersknee. Ik
Wilde eigenlijk morgen nog lopen, plan was een marathon in een week te doen. Dit om de bbq’s biertjes en andere vakantie lekkernijen een beetje te compenseren.

Dus misschien morgen nog een rondje, afhankelijk van hoe de itb er voor staat.

Zaterdag breken we weer op en zondag sta ik weer in de sportschool.
Rust is ook niet erg voor t lichaam af en toe.

Geniet er nog ff van!

• Topic Starter Topic Starter
Rust is ook niet erg voor t lichaam af en toe.

Geniet er nog ff van!
Ja weet ik, daarom deed ik maar een paar kilometer per dag. Maar inderdaad, het lichaam heeft nu wat rust nodig. Misschien morgen overslaan. Maar misschien toch nog even een rondje heel rustig aan.

Laatste dag van dit hardlooplog, vandaag 8km en ging we lekker. Stuk minder warm. Zondag weer naar de gym. Prima weekje rust na 5 weken weer opbouwen na Corona.

Zo, eerste training zit er weer op. Gedeload na een eerste zes weken trainen. 5 weken kracht, 1 volle week cardio in de hittegolf. Ongeveer 10% gedeload en daarvandaan ga ik weer bouwen. In de hoop dat iets langzamere opbouw blessurekans vermindert.

Ging prima.

Wu; fietsen

Bp:
5x5x60 godzijdank houdt de schouder het nog steeds.

Sq
5x5x100

Bor
5x5x65

Planks (met 1 been, na 30s wisselen)
3x60s

Push-ups
3x12xbw met pause, laatste set tot falen

Standing calf raises
3x8x82,5

Skullcrushers
3x8x30

Facepulls
3x8x25

Prima training, niet erg zwaar, maar liever langzaamaan dan weer geblesseerd raken.

Cooldown: fietsen naar huis.

Niet erg zwaar en alsnog 5x5x100 squatten, lekker.

Niet erg zwaar en alsnog 5x5x100 squatten, lekker.
Dat is ook echt niet zo heel veel hoor :)

Vind het pas zwaar vanaf +- 120 en dan of stelt dat relatief niet zo veel voor.

Mijn bp en ohp zijn nog minder goed. Zal nog wel even duren voordat bp terug is op 100. Maargoed, stapje voor stapje. Komen er wel.

Vandaag stukje gefietst, wilde eigenlijk 60km maar vanwege het weer werden het er 45. Met 30,1 km/u toch een goede sessie cardio.

En mooi voor het onweer thuis. Morgen weer naar de sportschool

Vandaag weer een training gedaan. Lekker, eindelijk weer een normale temperatuur. Ben gedeload wegens weekje vakantie, dus de gewichten zijn comfortabel. Goed om de blessures Te voorkomen.

wu: fietsen

sq:
5x5x102,5

ohp
5x5x40

dl
1x5x105

hanging leg raises
3x12xbw

barbell curls
3x8x27,5

Cgbp
5x5x47,5

cable crossover
3x8x25

lat pulldown
3x8x65

cooldown; fietsen naar huis.

lekkere training. Niet te zwaar maar wel gevoel dat ik mijn best heb gedaan. Nu weer lekker verder bouwen. Morgen hardlopen.

Zo, het was zo lekker afgekoeld. Maar toen ik ging trainen werd het me ineens benauwd!

maar weer mijn best gedaan, shirt was doorweekt, hard gezweet.

Bp:
5x5x62,5 met pauze, schouder gaat nog steeds goed (yay)
15x40

sq
5x5105 eitje

bor
5x5x67,5

standing calf raises
3x8x95

face pulls
3x10x25

three point plank (met 1voet dus, wissel
Op 30s)
3x60s

Push-ups
15,12,10 bw+pauze

skullcrushers

3x8x30 (laatste
+2)

fietsen naar huis.

Het was vies smerig vochtig, ja :(

Nou, ik kan op mijn benen inmiddels losse koppen van de quad zien, en vooral op de kuiten aders. Mijn biceps zie ik ook wat tekenen van adertjes doorlopend richting borst. Mijn triceps zijn best gegroeid en duidelijk afgetekend. Ook de losse spieren in
schouders kun je met enig flexen duidelijk zien.

Helaas op mijn borst heb ik nog een klein beetje vet zitten, maar krijg ook daar meer definitie.

Op mijn buik kun je de abs goed zien, met name de bovenste. Ik heb een kleine hardnekkige ‘fat pad’ In het midden tussen eerste en tweede rijtje abs. En een klein beetje los vel onderin, ooit geopereerd aan blinde darm en daar zitten wat littekens etc. Kortom; het gaat best goed.

Merk we dat ik ook echt we veeL vocht vasthoudt. Zal het weer misschien zijn. Mijn huidplooien worden steeds dunner.

En vandaag nog even rondje gerend, 6km en potje gevolleybald op het strand. Morgen weer trainen.

Vandaag de zaterdag training. Extra mijn best doen, want vanavond bak ik pannenkoeken om de vakantie af te sluiten. Moet hard trainen om ze goed te gebruiken voor de gains. Ik ga flink cheaten ook ;)

wu; fietsen

sq
5x5x107,5 zo diep mogelijk -wat de rotte knie toelaat zeg maar en pause. In de hoop straks makkelijker zwaarder te gaan

ohp
5x5x42,5 pittig, met grinders laatste rep. Voor de vakantie redde ik de 45, slechte dag denk ik. Of het potje volleybal van gisteren

dl
1x5x115 zonder magnesium echt listig met grip

hanging leg raises
3x12xbw

cable crossover
3x8x30 (viel ook zwaar)

cgbp
5x5x55

barbell curls
3x8x32,5 (pr )

lat pulldown
3x8x70 (opbouwen naar pull-ups, als ik nu 100 kilo voor reps kan pullen, dan moet die blessure me toch minder last geven hoop ik)

Cooldown: fietsen naar huis.

Training viel zwaar vandaag, terwijl ik toch niet aan mijn Max van voor de vakantie zit. Wel een pr gecurld, maar daar heb ik nooit een 1rm geprobeerd ofzo.

Rustig aan met de knie, niks kapot maken :thumbs:

Nette gewichten weer.

Iemand tips voor grip met dl? Ivm Corona is er geen magenesium meer. Ik heb wel grips gekocht maar die wil ik eigenlijk nog niet gebruiken.

ik doe nu een hook grip, maar begrijp dat de meesten mix grip doen. Wat is handig? Behalve dan zelf magnesium meenemen (ga ik doen).

Iemand tips voor grip met dl? Ivm Corona is er geen magenesium meer. Ik heb wel grips gekocht maar die wil ik eigenlijk nog niet gebruiken.

ik doe nu een hook grip, maar begrijp dat de meesten mix grip doen. Wat is handig? Behalve dan zelf magnesium meenemen (ga ik doen).

Hookgrip all the way!

Terug
Naar boven