AndroidHealthClinic

Sparks log, do you even lift bro?

Iemand tips voor grip met dl? Ivm Corona is er geen magenesium meer. Ik heb wel grips gekocht maar die wil ik eigenlijk nog niet gebruiken.

ik doe nu een hook grip, maar begrijp dat de meesten mix grip doen. Wat is handig? Behalve dan zelf magnesium meenemen (ga ik doen).
Ik verkies conventional bij de opwarm gewichten en bij de werksets mixed grip (maar veel liever straps :p)

Iemand tips voor grip met dl? Ivm Corona is er geen magenesium meer. Ik heb wel grips gekocht maar die wil ik eigenlijk nog niet gebruiken.

ik doe nu een hook grip, maar begrijp dat de meesten mix grip doen. Wat is handig? Behalve dan zelf magnesium meenemen (ga ik doen).
Maandag deed ik voor het eerst een 115 x 5 en toen had ik ook wat moeite met double overhand grip.

Zelf denk ik eraan over te gaan naar hookgrip, maar dat doe jij blijkbaar al.

Met farmer walks of met holds kan je mogelijk je grip versterken.

Ja precies. Ik probeer zo lang mogelijk zonder te werken. Zelfde met een belt. Is ook nog niet echt nodig met mijn pussyweights.
Belt doe ik ook nog alleen maar met squats aan, bij deadlift zit het meer in de weg dan dat het helpt vind ik.

Ik heb straps liggen, maar ik merk dat mijn onderarmen er beter uit zijn gaan zien zonder.
Dat is natuurlijk het mooiste. Maar als mijn DL niet hoger kan vanwege de grip, dan wordt het gewoon straps pakken hoor :) Zeker als je bar gaat glippen en draaien waarbij ik een keer een vinger heb geblesseerd.

• Topic Starter Topic Starter
Also, gisteren 8km gewandeld als hersteltraining. Vandaag weer gewerkt en als
Toetje getraind.

Wu: fietsen

bp
5x5x65
1x amrap x 55 met pause
1x amrap x 40

sq
5x5x110

bor
5x5x70

standing calf raises
3x8x95

face pull
3x8x30

two point plank
3x60s

push-ups
3x12xbw, laatste set to failure

skullcrushers
3x10x30

cooldown: fietsen

Ging erg makkelijk vandaag.Bench was een eitje. De extra reps met pauze helpen mijn zwakste punt te verbeteren, het onderste stukje.

Ook Bor, sq ging erg makkelijk. Lekker, voelde goed.

En yay, de schouder blijft het houden! Ben rechts met bp nog wel iets minder sterk, maar elke week dat het goed gaat is winst! Geen pijn, nauwelijks reactie. Echt blij dat het goed gaat.

En yay, de schouder blijft het houden! Ben rechts met bp nog wel iets minder sterk, maar elke week dat het goed gaat is winst! Geen pijn, nauwelijks reactie. Echt blij dat het goed gaat.
Goed om te lezen!! Duim voor je dat t zo goed en beter blijft gaan

Zo, dat was er weer een. Nu wordt het pittig. Met name ohp, maar merk ook wel dat op sq en dl ik nu wel echt hard moet werken.

wu: fietsen

sq:
5x5x112,5 laatste set 7 om te testen hoe ver ik nog kan. Voorlopig moet ik nog wel een paar trainingen vooruit kunnen.

ohp
5x5x45 laatste rep grind. Maar toch netjes gehaald.

dl
1x5x117,5

hanging knee raises
3x12xbw

barbell curls
8/5/7 x 35 was er al beetje bang voor, net te zwaar. Laatste set lukte net niet meer. Volgende keer beter

cgbp
5x5x57,5

cable crossover
3x8x30. Ik moest eigenlijk 35 maar dat is te zwaar. Dus ik ga vanaf nu eerst omhoog in reps.

lat pulldown
3x8x70

cooldown:
Fietsen naar huis.

Hard werken vandaag. Vorige training ging makkelijk, nu ben ik moe en voel het zwaar. Ohp had ik verwacht, de curls met 10% omhoog is net te veel. Volgende keer beter. Voel wel en zie wel dat ik groei op de juiste plaatsen. Met name armen en schouders lijken nu wel echt wat beter te worden. Chest gaat ook wel maar kan beter.

Zaterdagochtend, kwart over tien was vroeg want het was ineens half twee.

Maargoed, wel gegaan en lekker getraind.

Wu:fietsen

bp:
5x5x67,5 (ik vind het zwaar worden, ben hier duidelijk kracht verloren tov januari, zal denk ik toch meer bp moeten doen)

sq
5x5x115

bor
5x5x72,5

standing calf raise
3x8x100

Face Pull
3x8x30

two point plank (wissel op 30s van kant)
3x60 s

pushups
15,13,12 (gewoon reps maken, zo strict mogelijk tot je de burn voelt)

skullcrushers
1x8x35 (dit was net te zwaar met risico mijn skull in set twee echt te crushen)
2x10x32,5

Cooldown; fietsen
Ik denk erover om mijn schema te veranderen. In plaats van elke keer squatten wil ik om en om squatten en deadliften. En ik wil eigenlijk elke training gaan benchen om daar meer progressie in te maken. Want ik loop daar op achter en met mijn schouder Denk ik dat ik meer heb aan wat langzamere progressie en meer volume dan intensity.

Iemand tips om in mijn schema de focus iets meer te verleggen naar chest? Het moet wel
Full body blijven. En ik zou natuurlijk ook gewoon aan training b bp kunnen toevoegen, maar dan moet er eigenlijk nog iets uit. Het is al best een lange training zo, zeker nu eea wat zwaarder wordt.

Ik zie de laatste toch al A bp en B cgbp afwisselen? Incline kan er nog bij, doet ook wat meer voor schouders. Dips doe je expres niet?

Kan dan A flat bench variant en ohp B incline en schouder isolatie doen?

Logisch dat je aan grenzen komt. En als je meer aandacht aan bench wilt geven lijkt het me prima om benen iets terug te schroeven. Sessies van > 1.5 uur gaan je (mij althans) opbreken kwa herstel.
En ik vind afwisselen van kracht en volumedagen voor een oefening ook vaak prima werken (undulating).

Als het om volume is te doen denk ik ook dat er nog veel mogelijk is met een volume dag, bijvoorbeeld door 4-6x8-12 heen werken.

Als het om volume is te doen denk ik ook dat er nog veel mogelijk is met een volume dag, bijvoorbeeld door 4-6x8-12 heen werken.
Ik heb zitten denken om te gaan voor een 4x 6 met bench en dan 6-8-10 reps x4 te doen voordat ik verhoog. Dit om meer volume te maken en iets rustiger in intensiteit omhoog te gaan.

Maar ik zou natuurlijk ook nog een training C kunnen inzetten. Met meer volume en wat minder intensiteit.

Logisch dat je aan grenzen komt. En als je meer aandacht aan bench wilt geven lijkt het me prima om benen iets terug te schroeven. Sessies van > 1.5 uur gaan je (mij althans) opbreken kwa herstel.
En ik vind afwisselen van kracht en volumedagen voor een oefening ook vaak prima werken (undulating).
Dit gaat net over de anderhalf uur, afhankelijk van hoeveel rust ik neem. Dus ik wil niet veel langer inderdaad.

Ik kan nu nog wel even door. Maar niet heel veel langer dan een paar weken. Dan heb ik overigens ook wel 4 maanden StrongLifts gedaan, maar wel
Met covid tussendoor. Elke training 2,5kilo er bij wordt nu langzaam te veel. Ik kan ook nog gaan micro loaden. Maar 4x6-10 opbouwen lijkt me ook wel prettig.

Terug
Naar boven