MuscleMeat

Sparks log, do you even lift bro?

Bezoekers in dit topic

Ah, ik dacht dat je met 'wappie' bedoelde spiritualiteit.
Nee. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Als je dan maar niet mensen met kanker zegt niet naar de dokter te gaan ofzo.

Maar dat vind ik juist wel goed van hem, hij zegt: gebruik het naast je behandeling. En hij is specifiek, het gaat om het voorkomen en stoppen van stress. Als je iets hebt wat daaruit voortkomt kan je ‘genezen’. Daarnaast doet hij volop mee aan allerlei medisch onderzoek
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Dank, hierdoor controleerde ik mezelf:

Wat niet helpt is een ijsbad binnen 4 uur na een training.
Hoezo niet. Ik weet dat het NL dameshockeyteam dat in de aanloop naar en tijdens de OS deed (ik dacht in 2016; ze worden in ieder geval WK). Ik kan mij herinneren dat TNO er een onderzoek naar gedaan heeft en dat een ijsbad na de training een bewezen positief effect heeft. Binnen de paardensport wordt het al veel langer toegepast.
 
Hoezo niet. Ik weet dat het NL dameshockeyteam dat in de aanloop naar en tijdens de OS deed (ik dacht in 2016; ze worden in ieder geval WK). Ik kan mij herinneren dat TNO er een onderzoek naar gedaan heeft en dat een ijsbad na de training een bewezen positief effect heeft. Binnen de paardensport wordt het al veel langer toegepast.
Ik dacht dat ook. Dat dat juist herstel helpt en ontstekingdwaarden verlaagt enzo.
 
Hoezo niet. Ik weet dat het NL dameshockeyteam dat in de aanloop naar en tijdens de OS deed (ik dacht in 2016; ze worden in ieder geval WK). Ik kan mij herinneren dat TNO er een onderzoek naar gedaan heeft en dat een ijsbad na de training een bewezen positief effect heeft. Binnen de paardensport wordt het al veel langer toegepast.

Ik dacht dat ook. Dat dat juist herstel helpt en ontstekingdwaarden verlaagt enzo.
Dat klopt wat jullie zeggen, Christiano Ronaldo gaat ook zo snel mogelijk na een wedstrijd in een ijsbad zitten.

Voor zover ik het begrepen heb:
Andrew Huberman zegt dat als het doel van die training kracht of hypertrophy is dat die ontstekingswaarden juist de trigger zijn voor de adaptatie en die wil je dus niet snel omlaag brengen, dus daarom niet binnen 4 uur na een dergelijke training een ijsbad. (Dit is mijn parafraseren in mijn woorden)
 
Koud gedoucht een paar dagen… merk er nog niet echt iets van.

Vandaag na werk rondje gefietst van 45km.
 
ok, dag 5 koud douchen. Ik merkte dat ik het minder koud vond. Blijkbaar raak ik eraan gewend.

De ademhalingsoefeningen zijn best lekker. En ik gebruik ze om even te ‘resetten ‘.

Verder vandaag geen tijd voor sport. Dus stukje wandelen hij de lunch is wat er maximaal in zit vandaag.
 
Bij warm weer douche ik niet geheel koud. als ik dat wel doe begin in bijna te gloeien voor dik uur na de tijd
 
Nou. Nog steeds koud douchen. Ik merk dat ik het allemaal niet meer zo koud vind, verder merk ik niets.

Vandaag weer naar de gym

Ohp
5x45-50
10x55

Ohp fsl
5x5x40

Cgbp
5x5x65

Chin-ups
6-6-6-5-5

Plank
5x1:05

Hammer curl
3x15x14

Morgen weer eens rennen.
 
9km gerend. Vanmiddag met een bende kinderen een klimpark in. Gelukkig is het lekker weer, kan ik met een drankje in de zon gaan zitten ….
 
Vandaag

Dl
5x105-125
19x140

Bor
5x8x115

Bp
5x5x70

Pull-ups
5x6

Triceps overhead
5x10x60

Weighted crunch
3x15z15kg

Daarna nog 30km fietsen naar een relaxed plekje in de zon met een drankje.
 
Gisteren 45km op de racefiets, rustig. Vandaag 6km tempo run.
 
Bp
3x75
3x85
3x95
5x5x70 (fsl sets)

Bor
5x5x120

Pull-ups
5x6

Palloff press
2x2x15x40kg

Preacher curls
10-10-8x30

Zit in een cut, bench gaat maar lastig.
 
Druk weekje zo. Wel wat gefietst en gerend. Maar verder geen tijd. Morgen weer.
 
Sq
5x95-110
10x120

Ohp
5x5x40

Dl
5x5x125

Bp
5x5x75

Facepull
5x11x76

Triceps extension
5x10x60

Hanging leg raises
3x10

En verder nog 45km fietsen.

Lekker!
 
Hoezo niet. Ik weet dat het NL dameshockeyteam dat in de aanloop naar en tijdens de OS deed (ik dacht in 2016; ze worden in ieder geval WK). Ik kan mij herinneren dat TNO er een onderzoek naar gedaan heeft en dat een ijsbad na de training een bewezen positief effect heeft. Binnen de paardensport wordt het al veel langer toegepast.
Wellicht interessant voor jullie.

 
Sparks79 Loop je ook met compressiekousen ?
Is mij aangeraden omdat ik zwaar ben en beter voor je bloedvaten en kuiten
 
Sparks79 Loop je ook met compressiekousen ?
Is mij aangeraden omdat ik zwaar ben en beter voor je bloedvaten en kuiten
Ik heb een stel, maar eerlijk gezegd gebruik ik ze niet. In het begin kreeg ik er een sort kramp van. Maar later was het wel okee. Mijn kuiten zijn bij mij zelden een probleem, mijn bovenbenen daarentegen (hams, quads en vooral itb) zijn een ander verhaal.

Mijn heupen zijn denk ik niet helemaal flexibel en die spieren eromheen niet allemaal sterk genoeg. Dus die stretch ik en die ook wel eens wat loopiefeningen.
 
Gisteren snelle 6km in de zon. Vandaag :

Ohp
3x45-55
5x60

5x5x40 fsl sets

Cgbp
5x5x67,5

Chin-ups
5x6

Plank
5x1:10

Hammer curl
3x15x12 beide kanten.

Beetje heen en weer fietsen.
 
Vandaag 7 km gewandeld en naar de gym

Dl
3x115-130
6x145

Bp
5x5x75

Bor
5x6x120

Pull-ups
5x6

Triceps extension
5x10x62

Weighted sit ups
3x15x15

Morgen rondje hardlopen en naar het strand. Lekker ☺️
 
Back
Naar boven