Fitness Seller

spiegel en squaten

wwe

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
2 weken geleden is mijn sportschool verhuist naar een nieuwe lokatie.
De sportschool is mooier en groter geworden enzo.

maar ik heb al 2 weken lang een slechte squat training gehad. Want eerst hing er een spiegel voor het rek en nu niet meer. Ik irriteerde me zo aan het feit dat er geen spiegel meer was dat het squaten echt k*t ging.

In dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/rug-vernielen-squats-deadlifts-206993/ las ik toevallig dat een paar dbb'ers het juist beter vinden zonder spiegel.
Dat betekent dat ik me niet zo moet aanstellen en gewoon weer geode squat trainingen neer moet zetten. En ik ga volgende week toch weer proberen fatsoenlijk te squaten zonder spiegel.

Nu nog een klein vraagje. Ik had altijd die spiegel maar nu ik die niet meer heb weet ik niet waar ik naar moet kijken bij het squaten:o
Moet ik kijken recht voor me, naar onder naar boven... enz

Thnx

peace

Een paar meter voor je op de vloer kijken.

Was altijd gewend om thuis te trainen zonder spiegel, maar ik moet zeggen dat het MET wel veel fijner is

Het is toch het doel om je rug en nek in een natuurlijke positie te houden?
Bij squat en deadlift buig je voorover, dus de natuurlijke positie is lichtjes naar beneden kijken.

Ik kijk altijd recht vooruit beetje schuin naar de grond.
Spiegel kan te veel afleiding geven :P

Het is toch het doel om je rug en nek in een natuurlijke positie te houden?
Bij squat en deadlift buig je voorover, dus de natuurlijke positie is lichtjes naar beneden kijken.

huh is dit in 1 keer een andere thread?

anyhow... bij zware gewichten je upperback NIET bollen in een squat word echt verdomde lastig als je recht vooruit/naar beneden kijkt. mij lukt dat niet, kan ook aan een weak upperback liggen... schuin omhoog kijken fixed dat probleem voor mij. + van naar beneden kijken ga je 'naar voren' squatten

Niet naar boven kijken, maar gewoon (denkbeeldig) een par meter voor je naar de grond.

Als je naar boven kijkt verkort je het bovenste deel van de erector waardoor het onderste deel zwakker wordt. Verders werk naar boven kijken hipdrive tegen.

Niet naar boven kijken, maar gewoon (denkbeeldig) een par meter voor je naar de grond.

Als je naar boven kijkt verkort je het bovenste deel van de erector waardoor het onderste deel zwakker wordt. Verders werk naar boven kijken hipdrive tegen.

odd... wat je zegt staat echt haaks op alles wat bij mij natuurlijk aanvoelt :o

Gewoon voor je uit kijken .

Voor je uit kijken.

oke oke, ben overtuigd..!

Gewoon recht voor je uit kijken! (zoals gezegd)

Dit heb ik de laatste tijd vaker gehoord en nu wordt het schijnbaar door alle theoretici (Flying Fox zegt het ook dus:p) hier zo verkondigd maar toen ik de oefeningen eerst leerde moest ik altijd omhoog kijken. Misschien waren dat N00bs die me dat geleerd hebben maar ik merk wel dat als ik niet omhoog kijk de kans reeel is dat ik ergens tijdens de beweging helemaal te ver naar voren ga hangen dat is pas echt foute boel!!

• Topic Starter Topic Starter
hmmz sommige in dit topic zeggen voor je uit kijken en sommige zeggen naar een punt op de vloer paar meter voor je kijken....

Zolang je maar niet omhoog kijk.

Dit heb ik de laatste tijd vaker gehoord en nu wordt het schijnbaar door alle theoretici (Flying Fox zegt het ook dus:p) hier zo verkondigd maar toen ik de oefeningen eerst leerde moest ik altijd omhoog kijken. Misschien waren dat N00bs die me dat geleerd hebben maar ik merk wel dat als ik niet omhoog kijk de kans reeel is dat ik ergens tijdens de beweging helemaal te ver naar voren ga hangen dat is pas echt foute boel!!

Hmm wil mezelf geen echte theoreticus noemen. Toen ik begon werd ook door de sportschoolexperts gezegd dat ik omhoog moest kijken omdat dit m'n rug recht(hol) hield. Dus in het begin deed ik het op die manier en het werkte ook, m'n rug bleeft "hol".

Alleen bleven m'n trainingsgewichten en groei achter en kreeg is steeds meer lage rug klachten.

Ik heb btoen een tijdje met iemand getraind die uit de PL hoek kwam en onder zijn begleiding dat omhoog kijken omgeruild voor schuin naar beneden kijken met als resultaat dat de oefening "natuurlijker" ging (gevoel), trainingsgewichten omhoog gingen, meer groei had en m'n lage rug klachten verdwenen.

Dus ja, ik weet de theorie er achter, maar kan dit ook bevestigen met wat ervaring.

je moet je nek over de bar drukken en dan 4 meter voor je op de grond kijken. volgens mij heeft Dave Tate dat weleens uitgelegd.

Terug
Naar boven