MuscleMeat

Sportschool Leuven

Roeletroeleke

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik ben nog op zoek naar een goede sportschool in leuven, ik ben de laatste jaren steeds naar de fitness van het sportkot geweest. Maar omdat het er de laatste tijd zo ontzettend druk is en de dumbbells er maar tot 22 kg gaan en ze ook nog nooit van barbells hebben gehoord wordt het misschien toch eens tijd om over te stappen naar eens iets meer hardcore GYM. Zijn er hier mensen die trainen in Leuven en misschien een goede sportschool kunnen aanraden. Ik had gedacht aan "The Basement", maar misschien zijn er nog wel betere te vinden, zoals bijvoorbeeld de pas geopende sportoase, het moet wel een beetje hardcore zijn en niet van die wellness onzin. Alle suggesties zijn welkom.

the basement, ben der nooit binnen geweest maar volgens wat ik in de reclame ervan lees is het ook wellness, niet? BBB, figure, sauna...

Ik ben zelf van Leuven en studeer daar ook.
Ikzelf ga naar de NFCL, New Fitness Center Leuven, ook wel Newfit genoemd. http://www.newfit.be/
Het is zeker geen hardcore gym. Zulk ga je in een wijde omtrek rond Leuven trouwens niet vinden. Eigenlijk is 'the basement' nog het meest hardcore aangezien ze daar expliciet bodybuilding toelaten. Een nadeel voor mij echter is de ligging en ook een beetje de algemene accomodatie (toestellen), maar dit laatste niet in die mate dat ik deze gym zou afraden.

De Newfit is duurder, deftige kleedkamers (niet extra betalen voor een douche) en bijna alle toestellen (wel geen lying leg curl bijvoorbeeld). Een nadeel is dat het nogal een correcte gym is in mijn ogen, die het minder begrepen heeft op hardcore al zullen ze dat nooit beweren met zoveel woorden. Maar dat kan mij uiteraard aan de reet roesten, ik betaal er tenslotte voor.

Extra betalen voor douche's? :eek: Hoort dat niet in je lidgeld inbegrepen te zijn?

naar het schijnt heeft siggi segers een hardcore gym in heverlee

dat newfit ding lijkt mij toch ook wel sterk een wellnes center.
Als ik me niet vergis was het suicide sid die vertelde dat de basement dumbbells had tot ruim 50 kg, dan lijkt dit mij toch wel redelijk "hardcore", ondanks het feit dat ze jacuzzi hebben

• Topic Starter Topic Starter
gallius zei:
naar het schijnt heeft siggi segers een hardcore gym in heverlee

Dat is in Turnhout volgens mij

Juist eens even op de site van sportoase gaan kijken

AQUA + FITNESS 12 maanden = 540 euro
onbeperkt toegang tot het volledige zwemcomplex, sauna en Turks bad
+ onbeperkt toegang tot de fitness, Power Plate en sauna
+ EXTRA: squash, klimmen en zonnebank (1x/week)

Iemand daar als eens gaan trainen ?

Ben ook op zoek naar een gym als ik volgend jaar in Leuven ga studeren. Sportoase is me veel te duur. Als de dumbbells inderdaad maar tot 22kg gaan in het sportkot is dat natuurlijk veel te licht. The basement lijkt mij het beste. Zijn er hier mensen die daar al getraind hebben?

In het sportkot hebben ze toch wel barbells.
Of trainde gij in die fitnesszaal?

SARAH DE COSTER :D
Doet de groeten aan uwe broer !

En ja hij traint in univfit en daar staat enkel een smith machine

en wie moogt gij dan wel zijn?

gallius zei:
dat newfit ding lijkt mij toch ook wel sterk een wellnes center.
Als ik me niet vergis was het suicide sid die vertelde dat de basement dumbbells had tot ruim 50 kg, dan lijkt dit mij toch wel redelijk "hardcore", ondanks het feit dat ze jacuzzi hebben

Ik heb er vorig jaar 3 maanden getraind en toen gingen ze maar tot rond de 40 kg. 50 is sterk overdreven, tenzij ze ondertussen nieuwe aankoop hebben gedaan, wat ik betwijfel.

unifit heb ik ook een halfjaartje getraind, vond het er wel leuk, maar dat was het eerste halfjaartje dat ik uberhaupt trainde dus kon daar nog wel uit de voeten met die gewichten die ze daar toen hadden. je hebt er wel goede begeleiding. dus als je nog niet zo vaak traint, net begonnen bent is het zeker wel een aanrader.

is unifit de sportschool van de KUL ?

Ik ga volgend jaar ook in Leuven op kot en zat met hetzelfde probleem. Heb momenteel een abonnement in de Sportopolis in Bilzen. Dumbbells gaan er tot 50 kg en er zijn genoeg dumbbells en toestanden om alles goed te kunnen trainen. Squatrek is aanwezig evenals een aantal baren om te chinnen. In Wilsele (op +/- 2km van Leuven centrum) is er ook een Sportopolis. Aangezien sportopolis een keten is kan ik op beide vestigingen terecht. Zo hoef ik ook geen twee abonnementen te nemen en kan ik in de weekends/vakanties altijd gaan trainen. Ik ben er wel niet zeker van of de dumbbells in Wilsele even zwaar zijn als die van in Bilzen, maar dat zou normaal gezien wel moeten. Je kan ook altijd eens bellen nr daar voor info. Telefoonnummer,.. vind je op de site : www.sportopolis.be
veel geluk !

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven