AndroidHealthClinic

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
Volgens mij moet ik zo te zien ook wat meer aan de minimus en medius werken.

Wel aardig filmpje.
Wat is je conclusie voor jou daaruit?

Aan de hand van filmpje of aan de hand van je 🍑?

Filmpje, ik doe eigenlijk nooit isolatie oefeningen voor de kleinere 🍑 spieren. Enkel RDL's , Hyperextention en (split) Squat.

Filmpje, ik doe eigenlijk nooit isolatie oefeningen voor de kleinere 🍑 spieren. Enkel RDL's , Hyperextention en (split) Squat.
Deed ik eerder ook, ik voeg pas sinds kort de oefeningen voor medius en minimum toe, merk wel verschil in hoe snel daarmee oude massa terugkomt.

@SP1988 zoekt volgens mij vooral naar wegen om massa op te bouwen omdat ze vaak compenseert bij compounds waarvoor isolatie wellicht beter werkt.
Bij squat en rdl merkte ik ook naarmate ik sterker werd dat er minder focus leek te komen op glutes en dan kwam ik niet in de buurt van de krachtstats van @SP1988 . Bij hyperextension heb ik ook de vorm moeten aanpassen en bij split squat ook om echt met de glutes te activeren.

Denk ook dat de nadruk van de industrie (vrouwen glutes, mannen biceps) ook wel effect heeft op wat in welke schema's terugkomt naar pannenkoeken als billen zijn natuurlijk bij niemand lekker.

Nog 3 dagen en dan start mijn cut!😃

Ik ben benieuwd wat mijn vet% is.
Screenshot_20250320-114840_Collage Maker - GridArt.jpg

Succes! Benieuwd hoe het je afgaat en hoe je je training gaat invullen 🙂

• Topic Starter Topic Starter
Dat is een stevige lijst zondag, tfoe.

Wat probeer je aan te spreken bij de hip abduction? Ik vermoed de medius aangezien je al een RDL, step up en squat hebt voor de maximus?
Medius en Maximus. Ik doe namelijk 2 varianten als dropset (eerst naar achter leunend, daarna helemaal naar voren), in de hoop om meer de bovenkant van de glutes aan te spreken. Vanuit mijn persoonlijke gevoel en ervaring is het 1 van de weinige oefeningen waar ik de glutes echt mee kan isoleren
Wel aardig filmpje.
Wat is je conclusie voor jou daaruit?

Aan de hand van filmpje of aan de hand van je 🍑?
Eigenlijk komt het overeen met mijn eigen ervaring, vooral de walking lunges. Ik heb serieus met geen enkele andere oefening zo vreselijk veel spierpijn gehad in de glutes🤣 Niet dat het hebben van spierpijn alleszeggend is.
Ik denk dat er weinig mannen zijn die isolatiewerk doen voor de glutes:p
Deed ik eerder ook, ik voeg pas sinds kort de oefeningen voor medius en minimum toe, merk wel verschil in hoe snel daarmee oude massa terugkomt.

@SP1988 zoekt volgens mij vooral naar wegen om massa op te bouwen omdat ze vaak compenseert bij compounds waarvoor isolatie wellicht beter werkt.
Bij squat en rdl merkte ik ook naarmate ik sterker werd dat er minder focus leek te komen op glutes en dan kwam ik niet in de buurt van de krachtstats van @SP1988 . Bij hyperextension heb ik ook de vorm moeten aanpassen en bij split squat ook om echt met de glutes te activeren.

Denk ook dat de nadruk van de industrie (vrouwen glutes, mannen biceps) ook wel effect heeft op wat in welke schema's terugkomt naar pannenkoeken als billen zijn natuurlijk bij niemand lekker.
Eigenlijk zijn mijn glutes een ondergeschoven kindje. Ik beleef er gewoon minder plezier aan. Ik heb door de jaren heen echt wel wat massa daar gebouwd, alleen dit staat niet in verhouding tot de rest. Het zal voor een deel aanleg zijn, immers hoef ik voor mijn borstspieren maar een paar sets per week te benchen om dat te laten groeien. Voor een deel zal het ook te maken hebben met hoe consequent ik de glutes train en met welke intensiteit.

In mijn powerliftingtijd trainde ik 3-4 x per week de benen en daar bovenop deed ik nog isolatie oefeningen voor de billen. Ik zie nu meiden die een paar maanden trainen met betere glutes, god damnit🤬
Succes! Benieuwd hoe het je afgaat en hoe je je training gaat invullen 🙂
Dankje!!!

Training van vandaag😎

Energie was goed! Beter dan afgelopen week.

Morning Workout
Saturday, 22 March 2025, 09:25

Bench Press (Barbell)

Set 1: 30 kg × 15 reps @ 6 RPE
Set 2: 50 kg × 10 reps @ 7 RPE
Set 3: 60 kg × 8 reps @ 7 RPE
Set 4: 60 kg × 8 reps @ 8 RPE
Set 5: 60 kg × 5 reps @ 9 RPE iets te weinig rust

pullup banded
Set 1: 5 reps @ 8 RPE
Set 2: 5 reps
Set 3: 5 reps @ 10 RPE

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 32 kg × 10 reps @ 8 RPE
Set 2: 32 kg × 10 reps @ 8.5 RPE
Set 3: 32 kg × 8 reps @ 10 RPE

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 57 kg × 10 reps
Set 2: 67 kg × 7 reps @ 10 RPE
Set 3: 57 kg × 10 reps @ 10 RPE

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 15 reps @ 9 RPE
Set 2: 12 kg × 15 reps @ 9 RPE
Set 3: 12 kg × 13 reps @ 9 RPE

bent over flys
Set 1: 12 kg × 19 reps
Set 2: 12 kg × 14 reps
Set 3: 12 kg × 12 reps

Shoulder Press (Machine)
Set 1: 50 kg × 15 reps @ 10 RPE
Set 2: 50 kg × 14 reps @ 10 RPE

ez bar curl
Set 1: 20 kg × 11 reps
Set 2: 20 kg × 9 reps
Set 3: 20 kg × 10 reps

Hammer Curl (Dumbbell)
Set 1: 16 kg × 10 reps
Set 2: 16 kg × 11 reps
Set 3: 16 kg × 10 reps @ 10 RPE

---

Zoals je ziet heb ik mijn schema omgegooid. Dit geeft meer ruimte en tijd voor de benen (en dus de billen). Ik wil het volume op de schouders houden, immers zie ik daar nu wel veel resultaat.

Op dit moment wil ik de focus gaan leggen op de benen/billen. Wie weet kan ik in mijn cut nog wat progressie maken. Ik ben qua benen ook nog niet terug op het punt waar ik ooit ben geweest. De rest komt heel dicht in de buurt. Mijn benen zijn sowieso sinds ik ben gestopt met powerliften niet meer zo gespierd, wat ook logisch is. Mijn weekvolume (en intensiteit) was bizar hoog.

Ik heb ter vergelijking wat cijfers van voor de zwangerschap.

Lat pulldown & bench

Screenshot_20250322_102223.jpg
Screenshot_20250322_102315.jpg

Bijlagen

• Screenshot_20250322_102456.jpg
    Screenshot_20250322_102456.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Sterke upper body.

Ik vind je wel echt een stoere chick. Je maakt het jezelf echt niet makkelijk. Traint als een malle, cutten, naast de rest.

Ik denk dat je inderdaad nog wat spieren terug kan winnen ondanks de cut gezien je geschiedenis. Zet hem op 💪 en succes met weer meer uren werken

Jij bent echt sterk 😍

Dank😃
Ik vind je wel echt een stoere chick. Je maakt het jezelf echt niet makkelijk. Traint als een malle, cutten, naast de rest.
Lief van je!!
Ik denk dat je inderdaad nog wat spieren terug kan winnen ondanks de cut gezien je geschiedenis. Zet hem op 💪 en succes met weer meer uren werken
Thnx:)
Thnx chick🥰

Dag 1 van mijn cut voltooid!

Ik wil niet dat het zo'n zeiklog wordt, dus ik hou het (relatief) kort. Gisteren ben ik weer aan het werk geweest en veel teveel opgepakt (ik kan het nu nog moeilijk inschatten). Collega vroeg om te notuleren bij een vrij heftige sessie. Uiteindelijk toch ja gezegd, wat helemaal niet zo handig was. Ik merkte in de auto op de terugweg (de hele eigenlijk ochtend al, maar daarna pas echt) dat ik mij echt heel benauwd voelde. Daarbij had ik wat last van hoofdpijn en was ik licht misselijk. Eenmaal thuis bleek ik hartkloppingen te hebben en sloeg mijn hart steeds over. Dit heeft de hele middag nog aangehouden, daarna zakte het weer. Ik heb voornamelijk op bed gelegen. Ik heb nu nog steeds klachten, alleen is mijn hartslag wel weer gezakt. ik schrok hier wel behoorlijk van en ik weet ook niet precies de oorzaak. De laatste keer dat ik dit heb gehad had ik koorts en verhoogde onstekingswaarden. Nu lijkt het gerelateerd te zijn aan stress

Nou dat was dat🤡

Screenshot_20250325_084154.jpg

Ik was vandaag al 7 ons kwijt (vocht!!), maar ik hou de metingen van gisteren aan.

Week 0
Startgewicht 81,5
Taille 73
Buik 91,5
Glutes 106
Benen 65,5
Heup 7 mm

Vet% kan pas woensdag worden gemeten.

Oja ik heb zondag nog getraind. Ik heb de glutekickbackversie geprobeerd met een bankje en dat hielp enorm om een goede "burn" te voelen!! Dank daarvoor @Kathlinoo

Laatst bewerkt:
Voedsel

Screenshot_20250325_085221.jpg

Gisteren kwam ik lager uit dan gepland, maar ik heb ook minder kunnen bewegen. Prima zo.

Maaltijd 1 Shake
Maaltijd 2 Pokebowl met sriracha mayo en kip teriyaki
Maaltijd 3 Cashewnoten + halve eiwitreep
Maaltijd 4 Gebakken aardappelen uit de airfryer met steak en een salade
Maaltijd 5 Mugcake uit de magnetron

In een bulk maak ik zelden mugcakes, ze vullen namelijk heel goed!!! Qua recept is het wel wat experimenteren . Elke mok is anders en ook elke magnetron werkt net anders.

Het basisrecept is 100 ml melk, 40 g whey, 10 g kokosmeel, mespuntje bakpoeder, snufje zout.

Laatst bewerkt:
Voedsel

Screenshot_20250325_085221.jpg

Gisteren kwam ik lager uit dan gepland, maar ik heb ook minder kunnen bewegen. Prima zo.

Maaltijd 1 Shake
Maaltijd 2 Pokebowl met sriracha mayo en kip teriyaki
Maaltijd 3 Cashewnoten + halve eiwitreep
Maaltijd 4 Gebakken aardappelen uit de airfryer met steak en een salade
Maaltijd 5 Mugcake uit de magnetron

In een bulk maak ik zelden mugcakes, ze vullen namelijk heel goed!!! Qua recept is het wel wat experimenteren . Elke mok is anders en ook elke magnetron werkt net anders.

Het basisrecept is 100 ml melk, 40 g whey, 10 g kokosmeel, mespuntje bakpoeder, snufje zout.

Ziet er allemaal smakelijk uit!

Mooi doordacht plan zo👌👌

Haha ja ik vind het nogal belangrijk, zowel in de bulk als in de cut, dat mijn eten lekker is!

Dit was mijn lunch net🥰

20250325_114722.jpg

Hopelijk zorgt het ook vor het gewenste resultaat🙏

Zou deze graag een x proberen maar je zit wel luxer in de calorieën dan mij momenteel. Ziet er wel super lekker uit 😍 eetsmakelijk

Zou deze graag een x proberen maar je zit wel luxer in de calorieën dan mij momenteel. Ziet er wel super lekker uit 😍 eetsmakelijk
Je zou het ook kunnen maken met kipfilet, minder rijst (of slimrijst) en een sausje van friteslijn met sriracha😀 Dat scheelt al bijna helft gok ik!! De teriyaki saus maak ik zelf en dat is ook een beetje op gevoel. Er komt in ieder geval sojasaus, honing, verse gember en sesamolie in. Soms doe ik daar nog extra knoflook in (vers of gedroogd).

Morning Workout
Wednesday, 26 March 2025, 10:56

Bench Press (Barbell)

Set 1: 40 kg × 10 reps @ 6 RPE
Set 2: 50 kg × 8 reps @ 7 RPE
Set 3: 60 kg × 7 reps @ 8 RPE
Set 4: 60 kg × 8 reps @ 8 RPE
Set 5: 60 kg × 7 reps @ 8.5 RPE

pullup banded (dunste elastiek)
Set 1: +82.8 kg × 4 reps @ 9.5 RPE
Set 2: +82,8 reps @ 10 RPE
+ 1,5 BW!!!! Een baby PR
Ik ben inmiddels een dikke kg kwijt, dus mijn gymgewicht was vorige sessie waarschijnlijk iets van 84 kg. Scheelt toch weer iets!

SUPERSET
Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 57 kg × 10 reps
Set 2: 57 kg × 10 reps @ 10 RPE
Set 3: 57 kg × 10 reps @ 10 RPE
Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 32 kg × 12 reps @ 8 RPE
Set 2: 32 kg × 10 reps @ 8.5 RPE
Set 3: 32 kg × 8 reps @ 10 RPE

SUPERSET
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 15 reps @ 9 RPE
Set 2: 12 kg × 15 reps @ 9 RPE
bent over flys
Set 1: 12 kg × 18 reps
Set 2: 12 kg × 18 reps

Shoulder Press (Machine)
Set 1: 60 kg × 12 reps @ 10 RPE
Set 2: 60 kg × 10 reps @ 10 RPE

ez bar curl
Set 1: 20 kg × 10 reps
Set 2: 20 kg × 10 reps
Set 3: 20 kg × 10 reps

bicep cable curl one arm
Set 1: 7.5 kg × 10 reps
Set 2: 7.5 kg × 10 reps

Opzich wel een prima training! Geen pijntjes verder. Energie was goed.

Vandaag 80,4. Altijd zo bizar hoe snel mijn gewicht daalt in de eerste dagen. Ik zie dit ook direct terug in de spiegel.

Diner vandaag (en ook morgen). Pulled chicken rendang met chinese kool, bosui, koriander en kimchi
20250326_173445.jpg

Terug
Naar boven