Fitness Seller

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
75,5 kg vs 80,5
06 september 3 weken postpartum / 07 maart bijna 7 maanden post-partum

Eigenlijk een prima recomp gehad. Ik ben nu alleen wel benieuwd wat er onder het laagje vet zit!

Screenshot_20250307-143246_Collage Maker - GridArt.jpg

Zoek de verschillen🤪
Netjes!

• Topic Starter Topic Starter
Helaas weer hoofdpijn, dus het was een korte training. Het is wat het is! De komende bulk wil ik de focus verleggen naar de benen/glutes. Dat is toch zo'n achtergeschoven kindje. Het zou ook helpen als ik weer wat droger ben.

Zondag
Sunday, 9 March 2025, 09:28

Lat Pulldown (Cable)
Closegrip
Set 1: 47 kg × 12 reps @ 6 RPE
Set 2: 57 kg × 10 reps @ 8.5 RPE
Set 3: 57 kg × 9 reps @ 8 RPE
Set 4: 57 kg × 8 reps @ 8.5 RPE

one arm db row
Set 1: 24 kg × 10 reps
Set 2: 28 kg × 10 reps
Set 3: 28 kg × 9 reps

Hipthrust smith excl bar
Set 1: 60 kg × 12 reps
Set 2: 80 kg × 10 reps
Set 3: 80 kg × 10 reps

Plate loaded legpress
Set 1: 120 kg × 13 reps
Set 2: 120 kg × 13 reps

Laatst bewerkt:
75,5 kg vs 80,5
06 september 3 weken postpartum / 07 maart bijna 7 maanden post-partum

Eigenlijk een prima recomp gehad. Ik ben nu alleen wel benieuwd wat er onder het laagje vet zit!

Screenshot_20250307-143246_Collage Maker - GridArt.jpg

Zoek de verschillen🤪
Aardig wat massa teruggewonnen ook terwijl je vp verlaagd hebt: knap zo rap al na je bevalling. Petje af hoor :bow:

Aardig wat massa teruggewonnen ook terwijl je vp verlaagd hebt: knap zo rap al na je bevalling. Petje af hoor :bow:
Dankje❤ Ik ben inderdaad wel blij dat ik (op de benen na) grotendeels mijn spiermassa weer terug heb! Verschil in vet% is niet heel groot, maar ook dat komt wel weer:)

Dankje❤ Ik ben inderdaad wel blij dat ik (op de benen na) grotendeels mijn spiermassa weer terug heb! Verschil in vet% is niet heel groot, maar ook dat komt wel weer:)
Benen is moeilijker terugwinnen he, merk ik ook. Kracht komt eerder dan massa op vooral de quads en glutes lijkt het.

Benen is moeilijker terugwinnen he, merk ik ook. Kracht komt eerder dan massa op vooral de quads en glutes lijkt het.
Het lastige is dat je maar een x aantal uren te verdelen hebt en het heeft voor mij ook gewoon minder prio gehad. In mijn PL tijd trainde ik de benen ongelooflijk veel, maar dat vergt ook echt veel tijd en energie! Voor de toekomst komt dat wel weer:) Dunne benen met 65 cm omtrek heb ik toch niet🙃 Ik zou alleen dolgraag dikke glutes willen😝

Wednesday, 12 March 2025, 09:37

Als wu wat goblet squats gedaan met 30 en 40 kg.

Romanian Deadlift (Dumbbell) 2x26
Set 1: 52 kg × 12 reps
Set 2: 52 kg × 12 reps
Set 3: 52 kg × 12 reps

Leg Extension (Machine) + staticholds
Set 1: 95 kg × 9 reps @ 8.5 RPE
Set 2: 95 kg × 10 reps @ 9 RPE
Set 3: 95 kg × 8 reps @ 9 RPE

Hip Abductor (Machine) (+ dropsets naar voren)
Set 3: 120 kg × 13 reps

cable cable kickback glutes
Set 1: 5 kg × 15 reps
Set 2: 5 kg × 15 reps
Ik vind het een schijtoefening. Toch heb ik stille hoop dat ik ooit eens wat glutes ga bouwen.

pullup banded (rode band)
Set 1: +82.6 kg × 6 reps @ 8.5 RPE
Set 2: +82.6 kg × 5 reps @ 9 RPE
Toch weer geprobeerd! Het voelde opzich niet verkeerd, misschien dat er na mijn cut wat bw pullups inzitten.

Lat Pulldown (Cable) Closegrip
Set 1: 57 kg × 8 reps @ 8 RPE
Set 2: 57 kg × 8 reps @ 9.5 RPE
Set 3: 57 kg × 7 reps @ 9.5 RPE

straight arm lat pulldown
Set 1: 15 kg × 17 reps
Set 2: 15 kg × 17 reps

ab cable rotation
Set 1: 10 kg × 10 reps
Set 2: 10 kg × 10 reps

----

Ik heb nog Hipthrust geprobeerd, maar op de 1 of andere manier deed de stang vreselijk veel pijn. Ik heb de bar geprobeerd anders neer te leggen, maar het is gewoon niet gelukt. Volgende keer een nieuwe poging. Ik heb sowieso overal wat pijntjes (ik denk omdat ik in de luteale fase zit).

Romanian Deadlift (Dumbbell)

Ik vind het een schijtoefening. Toch heb ik stille hoop dat ik ooit eens wat glutes ga bouwen.

Toch weer geprobeerd! Het voelde opzich niet verkeerd, misschien dat er na mijn cut wat bw pullups inzitten.

ab cable rotation

----

Ik heb nog Hipthrust geprobeerd, maar op de 1 of andere manier deed de stang vreselijk veel pijn. Ik heb de bar geprobeerd anders neer te leggen, maar het is gewoon niet gelukt. Volgende keer een nieuwe poging. Ik heb sowieso overal wat pijntjes (ik denk omdat ik in de luteale fase zit.

Romanian Deadlift (Dumbbell)

ab cable rotation

----

Ik heb nog Hipthrust geprobeerd, maar op de 1 of andere manier deed de stang vreselijk veel pijn. Ik heb de bar geprobeerd anders neer te leggen, maar het is gewoon niet gelukt. Volgende keer een nieuwe poging. Ik heb sowieso overal wat pijntjes (ik denk omdat ik in de luteale fase zit.

Zelfs met pad en matje?

Zodra ik ga cutten zal ik meer recepten/maaltijden posten. Dit is iig al een voorproefje:) Ik ben nu nog aan het experimenteren.

20250312_121905.jpg
20250311_124836.jpg
20250309_111628.jpg

Als ik nog een matje tussen de pad prop gaat 't 9 van de 10 keer wel goed bij mij. Maar heb ook af en toe van die dagen dat het opwarmgewicht zelfs zeer doet :o
Dat is nog wel een idee, maar ik heb het gewoon opgegeven 😆 Met jouw gewichten zal dat ook meer nodig zijn. Het is alleen nog een vrij nieuwe oefening voor mij dus het zal met de tijd ook beter worden. Ik heb dat vroeger ook gehad met squats.

Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook wel eens met hip thrusts...

Voel je de kick backs branden?
Of wat is de reden dat je ze zo 🤬 vindt?

Ik heb dat ook wel eens met hip thrusts...

Voel je de kick backs branden?
Of wat is de reden dat je ze zo 🤬 vindt?
Ik heb ontiegelijk veel moeite om mijn glutes te voelen (in het algemeen). Ik doe bewust mijn hand op de plek waar ik het wil voelen en ik voel ook wel dat er wat gebeurd, maar geen "burn". Meer ongemak. De uitvoering is verder correct, daar let ik heel erg op (dus geen holle rug etc.). Ik heb het idee dat mijn glutes heel zwak zijn en dat andere (sterkere) spieren uiteindelijk meer het werk doen.

Er zijn wel wat oefeningen die ik goed (of beter) voel in de billen zoals walking lunges, monster walks (met band), sumo dl, boxsq en db rdls. De bedoeling was om de "upperglute" meer te activeren, alleen heb ik op de abduction na niet echt een fijne oefening kunnen vinden. Wordt vervolgd🙃

Ik heb ontiegelijk veel moeite om mijn glutes te voelen (in het algemeen). Ik doe bewust mijn hand op de plek waar ik het wil voelen en ik voel ook wel dat er wat gebeurd, maar geen "burn". Meer ongemak. De uitvoering is verder correct, daar let ik heel erg op (dus geen holle rug etc.). Ik heb het idee dat mijn glutes heel zwak zijn en dat andere (sterkere) spieren uiteindelijk meer het werk doen.

Er zijn wel wat oefeningen die ik goed (of beter) voel in de billen zoals walking lunges, monster walks (met band), sumo dl, boxsq en db rdls. De bedoeling was om de "upperglute" meer te activeren, alleen heb ik op de abduction na niet echt een fijne oefening kunnen vinden. Wordt vervolgd🙃
Wat je eens kan proberen is om met het been waar je de oefening niet mee doet te gaan zitten op een rechtopstaand bankje, met je knie op het zitgedeelte en je kan je dan vasthouden aan de rugleunig (goede uitleg dit Kath).

Edit: even een pic gezocht ter visualisatie.
Bekijk bijlage 668654

Zo haal je heel de stabiliserende spierwerking eruit en kan je naar mijn gevoel beter focussen op de spier die wél het gewicht moet trekken.

Wat je eens kan proberen is om met het been waar je de oefening niet mee doet te gaan zitten op een rechtopstaand bankje, met je knie op het zitgedeelte en je kan je dan vasthouden aan de rugleunig (goede uitleg dit Kath).

Edit: even een pic gezocht ter visualisatie.
Bekijk bijlage 668654

Zo haal je heel de stabiliserende spierwerking eruit en kan je naar mijn gevoel beter focussen op de spier die wél het gewicht moet trekken.
Oja goeie! Wellicht dat dat helpt.

Draai je je been wel iets naar buiten met de kickbacks? De spier geeft behalve extensie ook exorotatie van de heup, vergeet je dat krijg je nooit piekspanning.
Yes! Dit deed ik vroeger niet, maar ik word tegenwoordig dood gegooid met fitchickglute filmpjes met daarin super veel tips over de uitvoering:p

Terug
Naar boven