AndroidHealthClinic

SP'S powerlifting & building log

Je doet alle overhead presses zittend, zit hier nog een bepaalde motivatie achter?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• An overhead press performed standing versus seated requires more stability.
  • An overhead press performed standing versus seated results in a lower 1RM.
  • The majority of overhead pressing exercises requiring the greatest stability (standing and/or with dumbbells) demonstrated greater neuromuscular activity in the deltoid muscles as compared to exercises performed seated and/or with a barbell.
  • The standing barbell press activates the biceps and triceps brachii to a greater extent than the seated barbell press and either the seated or standing dumbbell press.
http://journals.lww.com/nsca-jscr/A...Body_Position_and_Loading_Modality_on.10.aspx

http://breakingmuscle.com/strength-...ference-between-seated-standing-dumbbell-and-

Die training van gisteren ziet er goed uit, je blijft maar doordenderen ^^.

Waarom hou je t niet meer bij dan? Change of plans oid?
70 kg halen kan vrij snel maar moet je het wel heel bont maken. :P

Lekkere trainingen.

• Topic Starter Topic Starter
Je doet alle overhead presses zittend, zit hier nog een bepaalde motivatie achter?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• An overhead press performed standing versus seated requires more stability.
  • An overhead press performed standing versus seated results in a lower 1RM.
  • The majority of overhead pressing exercises requiring the greatest stability (standing and/or with dumbbells) demonstrated greater neuromuscular activity in the deltoid muscles as compared to exercises performed seated and/or with a barbell.
  • The standing barbell press activates the biceps and triceps brachii to a greater extent than the seated barbell press and either the seated or standing dumbbell press.
http://journals.lww.com/nsca-jscr/A...Body_Position_and_Loading_Modality_on.10.aspx

http://breakingmuscle.com/strength-...ference-between-seated-standing-dumbbell-and-

Ik merk dat ik de oefening zittend gecontroleerder (en dus netter) kan uitvoeren. Het is ook minder belastend voor mn rug na het deadliften.

Ik was overigens bekend met het onderzoek, maar ik pin mijzelf niet zo vast op emg studies (omdat het maar 1 graadmeter is) al vind ik het wel leuk ze te bekijken. Bij deze van bret conteras (https://www.t-nation.com/training/inside-the-muscles-best-shoulders-and-trap-exercises) kwam de seated behind the neck press als beste uit de test voor de front en mid delts tov de staande varianten en de zittende variant scoorde net een iets hogere emg dan de staande varianten.

Die training van gisteren ziet er goed uit, je blijft maar doordenderen ^^.
thnx sanne:)

Waarom hou je t niet meer bij dan? Change of plans oid?
70 kg halen kan vrij snel maar moet je het wel heel bont maken. :P

Lekkere trainingen.

thnx!!
Nee geen change of plan hoor:P Telefoon is dood en motivatie mede daardoor ook ff dood:P Heb gisteren alles weer netjes in gevoerd (heb een leentoestel nu). Ik maak me er verder niet druk om iig.

Sessie van gisteren (licht)
Niet echt het loggen waard vind ik zelf, maar goed, het draagt wel bij aan het totale weekvolume.

Vanaf zondag start ik met een nieuwe cycle! Later meer..

heb zin in morgen.. aan de hand van mijn volume dag van zondag en maandag zou er een sq en dl pr in kunnen zitten.

cardio skwaats 60%
3 x 10 x 50

BP 2 sec paused 65%
3 x 7 x 40

Hip thrust
3 x 12 x 60

Upright row (rope)
2 x 12 x 32
14 x 32

BFR (bloodflowrestriction) rope curl
20 x 14
3 x 12 (30 sec)

Assisted dips superset assisted wide grip hammer pullup
3 x 8 x -27 / 3 x 8 x -27

Leek alsof je t niks meer uitmaakte betreft voeding;)
Benieuwd naar je training van morgen pr zit er vast in

zit er tren in je cycle? :D

Leek alsof je t niks meer uitmaakte betreft voeding;)
Benieuwd naar je training van morgen pr zit er vast in
Valt me op da de volumedagen het beste gaan (dan ben ik nog niet in zombiemodus wat k nu wel ben na 4 werkdagen en weinig slaap:p). Hoop toch dat het er in zit vanavond!

Lol:roflol:
Traningscycle:p

Ook ff wat nieuws, heb me aangemeld voor de fox pl meet gisteren. Super kort dag, maar voor de fun en ervaring heb ik me toch maar aangemeld.

Het plan voor aankomende 2 weken.

Zo
BP / SQ
4X7
74%

Ma
DL
6x4
79%

DI
BP / SQ
4X5
79%

DO
SQ / Bp
1+ 92%
4x3
86%

Vr
DL
1+ 96%
4x2
86%

Zo
Bp / Sq
3X7
76%

Ma
Dl
4x4
81%

DI
BP / SQ
3x5
81%

DO
SQ / Bp
1+ 96
2X3
89%
DL
1+ 98%
3x2
89%

Vr / za X

Zo meet
1 90-94 %
2 94-98 %
3 98-102 %

Laatst bewerkt:
Misschien je training en rust anders verdelen zodat je minder moe bent voor je zwaardere dagen. Pak ze zelf altijd eerste 3 dagen van de week en sowieso standaard zondag rust.

Leuk dat je naar die meet gaat. Kun je vast veel van opsteken. Ga je alleen of met vriend/vriendin.

Misschien je training en rust anders verdelen zodat je minder moe bent voor je zwaardere dagen. Pak ze zelf altijd eerste 3 dagen van de week en sowieso standaard zondag rust.

Leuk dat je naar die meet gaat. Kun je vast veel van opsteken. Ga je alleen of met vriend/vriendin.
Ik ga na de meet indd ff kijken hoe het aan voelt om mijn volume dagen aan het einde van mn werkweek te doen.

Ik ga met mijn vriend die kant op:)

Training voor vanavond is ook aangepast. Heb nog wel wat spierpijn van dinsdag, maar ik sla me er wel doorheen!

Dit staat op de planning

SQ
4+ x 77.5 (89%)
3 x 3 (86%)
BP
4+ x 55 (89%)
3 x 3 (86%)

En morgen
DL
3+ x 105 (92%)
3 x 3 (86%)

Wat heb je aangepast?meer gewicht?

Dl planning wel stuk hoger of niet?
98 was vorige week al moeizaam nu wel gelijk naar 105?

Wat heb je aangepast?meer gewicht?

Dl planning wel stuk hoger of niet?
98 was vorige week al moeizaam nu wel gelijk naar 105?
Het percentage. Normaal test ik mijn 5 rep max en vandaag ga ik voor de 3 rep max. Wel een repout (zonder vorm verlies).

Veel succes! 3rm moet je gaan lukken. En leuk van die meet :)

Wat tof dat je naar die meet gaat!
.. Maar het was natuurlijk nóg toffer geweest als je er bij de vorige Fox meeting bij was geweest .. ;)

Dacht dat die meet al vol was maar er is altijd nog een reservelijst natuurlijk.

Veel succes! 3rm moet je gaan lukken. En leuk van die meet :)
Dank je! Hoop dat t gaat lukken, voor
t eerst in maanden weer +100
Wat tof dat je naar die meet gaat!
.. Maar het was natuurlijk nóg toffer geweest als je er bij de vorige Fox meeting bij was geweest .. ;)
of iedereen komt mij daar aanmoedigen:D

Dacht dat die meet al vol was maar er is altijd nog een reservelijst natuurlijk.
Ja klopt ik had geluk. Was iemand met een blessure

Dank je! Hoop dat t gaat lukken, voor
t eerst in maanden weer +100

of iedereen komt mij daar aanmoedigen:D

Ja klopt ik had geluk. Was iemand met een blessure
Geluk bij een ongeluk dan, vorige keer wel een aardig groot vrouwelijk deelnemersveld.

Terug
Naar boven