Fitness Seller

SP'S powerlifting & building log

• Topic Starter Topic Starter
Check de filmpjes van sanne. Je bovenkant ligt ook nog veel te vlak imo. Aan je buik kun je het ook wel zien dat je weinig arch maakt.
ja dat zei ik ook al als reactie op pilzz. Ik moet nog veel meer archen. Ik krijg ook snel kramp in mn rug dus zal denk ik ook daaraan moeten werken:)

Training van gisteren!
86% 5+ 3x3
bp t&g
5 3/4 x 53 vpr:)
3 x 3 x 53
Helaas ging de spotter de 6e rep met de vingers meehelpen dus ik tel m niet mee:/ Ik had dat wel aangegeven, maar ja. Volgende week ga ik verhogen naar 54 kg.

86% 5+ 3x3
SQ
6 x 73
3 x 3 x 73
+ 3 kg
Weer 6 reps gehaald:) Volgende week naar de 76 kg. Als ik dan wederom 6 haal dan is het een officiële pr. Voor mn OP heb ik max 6 x 75 gedaan (en met mindere techniek dan nu).

seated barbell overhead press (nieuw!)
3 x 12 x 20
fijne oefening!

Dips bw (weer rustig opbouwen)
2 x 4
1 x 3

leg extension 12-15
2 x 12 x 64
1 x 14 x 64 amrap
+ 5 kg (amrap 2 reps minder)

Ab rotation
3 x 2 x 12 x 18

Calve raise
17 x 30 (excl. stang smith)
17 x 30
13? x 30
+ 10 kg (minder reps)

---
ow en de resultaten van mn mini cut
66.4 --> 65.4 kg - 1 kg
taille 67 --> 66
buik 82 --> 81
Been 57.5 --> 57
vet% meting kan pas morgen

Het moeilijkste komt nu juist. Ik ga mijn voeding weer langzaam ophogen dus het is juist nu belangrijkst ik het netjes bij ga houden.

Laatst bewerkt:
Benieuwd naar je meting.
Al denk ik dat je meer resultaat had behaald met 2 werken en dan daadwerkelijk miss vet had verbrand. Dit is imo te slecht meetbaar. Maybe dat het wel op langer termijn werkt hoor.

Succes met je verhoging. Weer lekker meer eten :D

Benieuwd naar je meting.
Al denk ik dat je meer resultaat had behaald met 2 werken en dan daadwerkelijk miss vet had verbrand. Dit is imo te slecht meetbaar. Maybe dat het wel op langer termijn werkt hoor.

Succes met je verhoging. Weer lekker meer eten :D
Ik ben ook benieuwd. Ik hou momenteel vocht vast, want ik stond van de week nog iets lager. Maakt voor de vetmeting denk ik niet zo heel veel uit.

Meer eten is altijd goed:D

ennnnn de training van vanmorgen. Voelde me beetje moe en slap (vannacht paar x door mn meisje gewekt:/)

Opzich niet ontevreden.

DL
5 x 98 rpe 10 vpr (ging wel moeizaam)
3 x 95.5
3 x 95.5
+ 0.5 kg +1 rep

RDL
10 x 60
10 x 60
10 x 60

Pullup wide grip bw
2 x bw
2 x bw
2 x bw
2 x bw
2 x bw
2 x bw

Behind the neck assisted wide grip pullup
8 x -27
8 x -27
8 x -27

Bent over lp rope rows
12 x 64
12 x 64
12 x 64

Upright rope row
12 x 32
12 x 32
13 x 32 amrap

BFR ezcurl
30 x 10
3 x 15 x 10 (30 sec rust)

bent over rear delt flys myoreps
18 x 2 x 8
4 x 4 x 2 x 8

geen legcurl kunnen doen. Moest mn dochter van school halen en was iets langer bezig omdat iemand hulp vroeg bij t benchen (ik zeg ook nooit nee hehe). Wel leuk dat ze naar mij toe komen, maar er lopen ook trainers rond:p

Laatst bewerkt:
Dl nog 2 kilo erbij mietje :p

Ik ben ook benieuwd. Ik hou momenteel vocht vast, want ik stond van de week nog iets lager. Maakt voor de vetmeting denk ik niet zo heel veel uit.

Meer eten is altijd goed:D

Vocht is geen vet maar zeker invloed op meting. Kan zo paar mm en % schelen.

Ga je het nogmaals een week doen tzt om te kijken of dit een methode voor je is die werkt?

Vocht is geen vet maar zeker invloed op meting. Kan zo paar mm en % schelen.

Ga je het nogmaals een week doen tzt om te kijken of dit een methode voor je is die werkt?
Ja sowieso over 3 weken nog een week en dan ff kijken of het wat is. Nu langzaam weer opbouwen dus aankomende dagen zal ik waarschijnlijk iets onder mn onderhoud zitten.

Waarom verhoog je met zo'n minimaal gewicht? Imo zou je van een kg of 2 niet heel veel merken. Zelfde als je Bp.
Of hoort dat bij schema /omreken tabel ?

Ik haalde vorig week maar 4 x 97.5 dus doel voor vandaag was eigenlijk 5 x 97.5 alleen had nu metalen sluiters van een halve kilo. Doel gehaald maar met moeite (laatste rep was te zwaar eigenlijk, want doel is om tot max rpe 9 te gaan). 5 x 100 zat er niet in vandaag (of de laatste had een vieze grinder moeten zijn).

Bij minder dan 5 reps hou ik het gewicht gelijk. Bij 5 reps verhoog ik met een kilo en bij 6 reps 2.5 kg (dit dan wel aan de hand van de tabel). Volgende week wel 100 kg, maar ik vind 99 kg helemaal een raar gewicht:p

2 kg kan net 1 of 2 reps schelen en moet wel daarna 3 x 3 of bij dl 2 x 3 kunnen doen. Het gewicht boeit niet zoveel, moet iig voldoende volume halen met de juiste intensiteit. Dat is het belangrijkst.

Laatst bewerkt:
Je hoeft niet een heel grote arche te hebben. Ik deed dit minimaal en heb toch bijna 190 gebankt, raw & close grip. Zou eerst de focus leggen op algehele spanning, deze kan verbeterd worden. Punt van knie ligt al wel gunstig ten opzichte van de heup, alleen wiebelt het nog te veel alle kanten op. In principe zou je geen mm moeten bewegen wanneer iemand tegen je (benen) aanloopt tijdens benchen. Spanning in de traps, schouders, lats (heel belangrijk), buik, billen, hamstrings en quads. En je zou de grond onder je vandaan moeten duwen middels je voetpositie, sommigen hebben voeten plat op de grond ik vind het fijner om op de bal van de voet spanning te zetten. Verder kan e.e.a. verbeterd worden bij het unracken, al leent de bank waarop je ligt zich hier niet heel goed voor maar roeien met de riemen de je hebt. Probeer bij het naar beneden zakken van de barbell spanning nog verder op te bouwen (met name lats in dit gedeelte), als een soort veer die bij het aanraken van de borst explosief terugspringt naar boven.

zo motiveer ik mensen :D

5x100 dan?
Dat is wel het doel voor volgende week! Hopelijk zit dat er in. Werd mij verteld dat het 2 zo lang duurt voordat je terug op niveau bent, maar het is nog maar paar weken verder nu dus het gaat eigenlijk sneller dan verwacht:) Mn abs zijn alleen wel echt veel zwakker dan het was, dat merk ik wel heel erg tijdens het DLen (heb ook geen riem nog).

Je hoeft niet een heel grote arche te hebben. Ik deed dit minimaal en heb toch bijna 190 gebankt, raw & close grip. Zou eerst de focus leggen op algehele spanning, deze kan verbeterd worden. Punt van knie ligt al wel gunstig ten opzichte van de heup, alleen wiebelt het nog te veel alle kanten op. In principe zou je geen mm moeten bewegen wanneer iemand tegen je (benen) aanloopt tijdens benchen. Spanning in de traps, schouders, lats (heel belangrijk), buik, billen, hamstrings en quads. En je zou de grond onder je vandaan moeten duwen middels je voetpositie, sommigen hebben voeten plat op de grond ik vind het fijner om op de bal van de voet spanning te zetten. Verder kan e.e.a. verbeterd worden bij het unracken, al leent de bank waarop je ligt zich hier niet heel goed voor maar roeien met de riemen de je hebt. Probeer bij het naar beneden zakken van de barbell spanning nog verder op te bouwen (met name lats in dit gedeelte), als een soort veer die bij het aanraken van de borst explosief terugspringt naar boven.
Bedankt voor de tips! Gisteren niet gefilmd, maar ging al veeel beter. Zal jou punten volgende x ff meenemen.

Bedankt voor de tips! Gisteren niet gefilmd, maar ging al veeel beter. Zal jou punten volgende x ff meenemen.
Wat qua bewustzijn in het begin ook weleens wil helpen is in plaats van te focussen op de barbell vanaf de borst te pressen, jezelf explosief (maar gecontroleerd) van de barbell af en in de bank rammen. Verder elke herhaling hetzelfde doen lijken. Zou niet gelijk een hele set-up veranderen, eerst eens 1 of 2 punten zien hoe dat gaat. Kan je ook duidelijker evalueren of iets wel of niet werkt. Succes.

Zo vetmeting weer gehad!
15.3% nu. Op 24 januari was het 17.4% (dag voor mn cut heb ik niet gemeten). Ik vind t prima. Ben benieuwd hoe ik over 3 weken ervoor sta.

Gisteravond hebben we onze vakantie geboekt. Ben al jaren niet op vakantie geweest dus ben net zo'n hyper kleinkind nu:p Wel flink uitgepakt dit x:D Ze hebben een fitnessruimte en dat is wel nodig want het is ultra all in:p

Wauw mooi resultaat hoor!

Fijn vooruitzicht. Waar gaat de reis heen?

Terug
Naar boven