Fitness Seller

SP'S powerlifting & building log

Heb zelf standaard ene dag eerst DL gevolgd door SQ en de andere dag eerst SQ en dan DL. Ik pak de tweede compound van de dag dan op een bepaald percentage van mijn 1RM en ga dan puur voor techniek.. Als ik het goed begrijp is dat ook een beetje jouw uitgangspunt?

En voor nu hoop ik vooral dat je aan het opknappen bent :kiss:

• Topic Starter Topic Starter
Heb zelf standaard ene dag eerst DL gevolgd door SQ en de andere dag eerst SQ en dan DL. Ik pak de tweede compound van de dag dan op een bepaald percentage van mijn 1RM en ga dan puur voor techniek.. Als ik het goed begrijp is dat ook een beetje jouw uitgangspunt?

En voor nu hoop ik vooral dat je aan het opknappen bent :kiss:
Eigenlijk is de dinsdag meer een "herstel" training. Het draagt bij aan een groter weekvolume zonder dat het mijn herstel in de weg zit voor de meest zware training van de week (voor bp en sq is dat morgen). 3 x 8 op 70% is voor mij relatief licht (ik heb dan bij de laatste set nog wel enkele reps over). De overige 2 trainingen doe ik wel amraps en alles boven de 5 reps is ook direct een pr of vpr!:)

Je zou het techniek training kunnen noemen, maar ik moet zeggen dat ik nog veel meer op de techniek focus bij de zware sets. Die moeten namelijk net zo mooi en steady gaan! Ik neem nu tegenwoordig ook voor elke rep een hap lucht en blaas pas uit als ik weer boven ben (in het geval van sq).

Vandaag alweer wat beter dan gisteren:) Gaat weer de goede kant op!

alweer enkele jaren geleden, maar daarom vind ik centimeters bij houden ook erg tricky. Mn taille is namelijk ook flink toegenomen in spiermassa.

Toch wel een grappige vergelijking dit

Ik weeg nu 66.6 kg en dit zijn mn maten nu

taille 66-67 cm buik 81-82 cm Bovenbeen 57 cm

Mn buik is zo'n 8 cm minder dan toen ik 64.3 kg woog, maar mn taille en been is gelijk.

Ik was aan het einde van mn prep 60.1 kg maar veel droger dan toen ik nog een cardio gek was en 54 kg woog. Gelukkig ben ik in de tussen tijd goed wakker geschud

augustus (64.3 kg)/13 augustus/28 september/3 december (59.1 kg) /8 januari (57.8 kg)/26 maart (57.3 kg)/14 juni (55,5 kg)/28 juli (54,4 kg)

taille: 67 cm / 64.5 cm / 64 cm / 63 cm / 62.5 cm / 62 cm / 61 cm / 60 cm

buik: 90 cm / 88.5 cm / 88 cm/ 86 cm/ 84 cm / 83 cm / 81 cm / 80 cm

Dijbeen: 57 / 55.5 cm / 54.5 cm / 53 cm / 52.5 cm / 52 cm / 51 cm / 50 cm

Boven de knie: 40 / 39 cm / 38 cm / 37 cm / 36.5 cm / 36 cm / 35,5 cm

been links + 1 cm

Laatst bewerkt:
Bench ging ruk vandaag. Ik lag niet goed en verloor compleet de spanning. Helaas pindakaas. Volgende week beter.

SQ ging wel goed!

bp
werksets
3 x 53
3 x 3 x 50

SQ
werksets
6 x 70
3 x 3 x 70
+ 2.5 kg

Shoulder DP seated 10-15
12 x 12
12 x 12
12 x 12 rpe 9-10
+ 4 reps

Overhead extension seated 12-15
15 x 14
15 x 14
15 x 14 rpe 10
+4 reps
volgende week +2kg

leg extension
12 x 59 12-15
12 x 59
17 x 59 amrap

calve extension 12-15
18 x 20
18 x 20
16 x 20
volgende x 25

Ab rotation 12-15
12 x 18 per kant
12 x 18
12 x 18

Maar dan ga je toch weer anders liggen na eerste zware set bench?

Nette training!
Ervaar jij ook dat je kracht bij compounds ontzettend kan verschillen per dag?

Maar als hij ruk gaat doordat je verkeerd ligt. Waarom dan niet nog een setje? :D

Maar als hij ruk gaat doordat je verkeerd ligt. Waarom dan niet nog een setje? :D
te zwaar:p (die 3 x 53 ging tragisch langzaam en was daarna super leeg). Ik kan alleen triples doen als ik min. 5 reps haal
3 x 3 x 50 ging net dus dat was wel een goede keus!

Nette training!
Ervaar jij ook dat je kracht bij compounds ontzettend kan verschillen per dag?
thnx:)
ja echt wel.. Heb er meestal wel een verklaring voor alleen waarom ik vorige week een goede week had terwijl ik griep had snap ik dan weer niet:p

DL
4 x 97.5 mehh. 2e rep kramp in mn borst aanhechting (geen idee waarom???)
3 x 95
3 x 95

Pull up 3 x bw (voor t eerst sinds paar maand weer)
pullup behind the neck
8 x -32
8 x -32
8 x -32

low seated row 12-15
15 x 45
15 x 45
15 x 45
dikke pomp daarna:p

Straight lat pulldown 12-15
15 x 27
12 x 27
10 x 27 leeegg

Upright rope row
12 x 32
11 x 32
12 x 32

BFR (bloodflowrestriction) bicep curl ezstang
30 x 7.5
15 x 7.5 (3 sec rust)
15 x 7.5
15 x 7.5

bent over flys seated myoreps
20 x 2 x 6
5 x 2 x 6 (10 sec rust)
5 x 2 x 6
5 x 2 x 6
5 x 2 x 6
5 x 2 x 6

Leg curl Myoreps
20 x 50
5 x 50 (10 sec rust)
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
uhhh vet vaag. Nogal haal ik maar 4 sets ofzo:p Wel andere volgorde gedaan

Vast verkeerde beweging gemaakt.
Verder geen last meer gehad?
Nice training!

Was het boven in of bij start?

Was het boven in of bij start?
Op de helft volgens mij.
-----
Vandaag begonnen met mn mini cut. 5 dagen 2350 kcal max en 2 dagen 2150 (ruatdagen).

Vandaag wordt een eitje want heb amper tijd om te eten O.o

Eerst kiddo naar school, eten, trainen, kiddo weer ophalen, eten, zwemles, eten, huishouden + pakketje wegbrengen, eten maken, eten, kiddo weg brengen en daarna naar t optreden van mn vriend (daarna weer eten natuurlijk :p)..

Zo gaat t het hele weekend lol. Maarja op werk zit ik hele dag stil (dat is mn chill moment)

t*ring heb mn toch een potje spierpijn vandaag O.o Gelukkig een rustdag vandaag.

Heb gisteren netjes aan mn schema gehouden. Honger was prima te doen:) Ben benieuwd wat het resultaat is na 1 week.

Heb mn vriend ook ff weer gemeten. Hij staat momenteel een beetje stil qua kracht dus ik heb zijn schema weer aangepast (volume gaat iets omhoog).

Zijn stats nu
1.81 cm
85 kg + 0.6 kg (over de laatste 4 weken)
9.6% - 0.4%

Het gaat allemaal wat trager nu, maar dat is ook niet zo heel raar. Ik ben benieuwd of hij op zn nieuwe schema weer wat sneller progressie maakt.

Als je het drukt heb, is het veel makkelijker om te cutten, lucky you! ;)
Nu ik hele de dag door druk bezig ben met afstuderen moet ik ook echt mezelf er aan herinneren dat er nog gegeten moet worden. Grapte al dat je het best kunt cutten wanneer je een volle agenda hebt :p.

Vandaag dus lekker herstellen, geniet van je rustdag, benieuwd of de minicut invloed ga hebben op je komende trainingen.

Als je het drukt heb, is het veel makkelijker om te cutten, lucky you! ;)
Nu ik hele de dag door druk bezig ben met afstuderen moet ik ook echt mezelf er aan herinneren dat er nog gegeten moet worden. Grapte al dat je het best kunt cutten wanneer je een volle agenda hebt :p.

Vandaag dus lekker herstellen, geniet van je rustdag, benieuwd of de minicut invloed ga hebben op je komende trainingen.
Ik vind cutten daarom in de zomer ook veeeel makkelijker. Ik ben dan amper thuis.

Ik hoop wel dat mn spierpijn morgen wat minder is, want zo erg als nu heb ik bijna nooit! Heb ondanks mn spierpijn wel zin om te trainen vandaag haha.

Ik merkte pas na een maand (of nog langer?) dat ik mindere trainingen kreeg in mn cut, dus je zou denken dat dat weekje niet zo extreem veel invloed heeft. Ben wel benieuwd:)

Bijna 100 dl :)

Terug
Naar boven