AndroidHealthClinic

SP's road to bigger AND better!

military press was oorspronkelijk een standing strict press met je voeten tegen elkaar (zoals een saluerende militair), dit doet tegenwoordig vrijwel niemand meer maar de term wordt nog wel gebruikt om gewoon een standing strict press te beschrijven.

EN IK BEN NIET CHUBBY :(

military press was oorspronkelijk een standing strict press met je voeten tegen elkaar (zoals een saluerende militair), dit doet tegenwoordig vrijwel niemand meer maar de term wordt nog wel gebruikt om gewoon een standing strict press te beschrijven.

EN IK BEN NIET CHUBBY :(

Ik zou je keihard doen xxx

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
Haha als de oefening niet bevalt gewoon eruit gooien idd :p

Mooie bp nog hoor.
Dat ga ik zeker doen:)

Was wel blij met mn bench, ben zo goed als weer op t punt voor mn OP. SQ en DL zal wel wat langer duren. DL ga ik vandaag voor het eerst doen.

Volgens pl bestaat er geen zittende mp he ;)

Vloeken in de kerk.

Vraag maar aan lekkere chubby boy @Pleurklaat

hehe oops, zal t niet meer zeggen :p

• #1.344
Voor de liefhebbers een rpe omrekentabelletje (heb de tekst ff gekopieerd)

Voor wie nog niet bekend is met rpe
http://www.powerliftingtowin.com/a-review-of-mike-tuchscherers-reactive-training-systems-rts/

Ik zocht zelf een makkelijkere manier om te switchenvan repranges zoals je doet bij dup (daily underlating periodisation) en ik zocht tevens een manier die precies laat zien hoeveel je omhoog moet qua kg aan het einde van de reprange.

Ter illustratie.

Je bench het volgende
10 x 60
10 x 60
11 x 60

Je reprange is 8-10 dus hiermee zit je aan het einde van de range. Je vult bij gewicht 60 kg in en je kijkt in de tabel bij een rep gem van 10 en rechts staat het gewicht waarmee je moet verhogen.
In dit geval 4.3 kg. Met dit gewicht bouw je opnieuw op tot je gemiddeld 10 reps haalt.

met daily underlating periodisation werk je met verschillende repranges. In het tabelletje rechts is makkelijk te zien welk gewicht je in de overige repranges met doen.

In het voorbeeld hierboven werk je met een reprange van 8-10. Stel je wilt op dag 2 benchen met een reprange van 3-5. Een reprange van 3-5 correspondeerd met een submax van 7 reps (voor 1 set). Bij 7 rm staat 70.4 kg. Je zou dus ongeveer 3 sets met circa 3 reps moeten kunnen doen met een gewicht van 70 kg.

Omdat je 1rm per dag verschilt zou je in de gekozen range de 1e set houden op een rpe van 7. Kom je onder de minimalereps voor de reprange dan zou je kunnen verlagen om toch de volume te kunnen draaien die in je planning stond.

Mocht je op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag!

Het zou kunnen dat de range niet overeenkomen met jou (sub)max. Aanpassen naar jou eigen wens kan natuurlijk altijd

https://sp1988.bitrix24.com/~I7aTB
Hier de link (krijg m niet als bijlage toegevoegd! )

Ff een korte update hoe het qua voeding etc gaat. Vandaag (zoals verwacht) weer onder de 64 kg. Hoop vocht geloosd. Ik zie nu ook heel goed dat mn voeding nauwelijks invloed heeft op mn gewicht (ik eet ook redelijk constant), maar mn gewicht reageert wel heel sterk op mn hormoon huishouding.

Ik heb 8 van de 21 dagen geen macro's bijgehouden ivm kerst etc dus het is wel een beetje bij benadering. Als ik uit ga van 3500 kcal op de feest/verjaardagen dan kom ik op een gemiddelde uit van 3000 kcal. Op de dagen dat ik wel alles invoer op ruim 2800 kcal.

Ik heb vandaag het 1 en ander weer opgemeten en ik ben precies hetzelfde gebleven qua maten. Dat is dus wel positief! Het zwevend gemiddelde komt op +4 ons uit maar omdat ik alles op werk invoer kan ik het overzicht niet bijwerken met de laatste metingen.

Ik ga qua voeding niet veel veranderen nu tenzij blijkt dat de trent heel duidelijk naar beneden gaat in de loop van de tijd (of het moet doelbewust zijn). Ik wil wel mn suiker inname wat terug dringen, het zijn geen 300 suikers (of meer) op 1 dag zoals eerder op junkdagen maar ik vind tegen de 100 g waar ik nu op zit ook nog wel veel. Dat is puur gevoelsmatig. De helft zou al mooi zijn.

Laatst bewerkt:
Das ook het eerste wat ik zie nu ik weer op schema zit. Vocht weer kwijt.

Als je voeding werkt lekker zo laten toch.

Goed bezig meid, vind ik nog steeds tof om te zien hoe goed je je lichaam en hoe het op dingen reageert leert kennen!
5 x 50 bench, erg mooi, maar voor nu.. Ben ik heel erg benieuwd hoe je DL ging :D

• #1.347
Goed bezig meid, vind ik nog steeds tof om te zien hoe goed je je lichaam en hoe het op dingen reageert leert kennen!
5 x 50 bench, erg mooi, maar voor nu.. Ben ik heel erg benieuwd hoe je DL ging :D
Hier issie dan:D

1e dl sessie sinds 6 weken. Bij de 1e set dacht ik eitje. Bij de 2e set dacht ik ffuukk.. mn abs begonnen vaag te doen (core is zwakjes). Gewoon koppig door natuurlijk.

Squat gewicht heb ik lekker laag gehouden. Mooi op diepte en techniek en dat ging goed. Ik had weinig tijd dus merkte wel dat ik te weinig zuurstof had de laatste sets. Volgende x 5 kg meer en wel goed rust tussen de sets.

deadlift
10 x 60
5 x 70
3 x 80
3 x 90 geen max maar leek me ook niet verstandig en was wel zwaar al
10 x 60

Squat
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
7 x 50 geen repout wat wel de bedoeling was (had geen zuurstof meer XD).

Glute extension
19 x 14 10 sec rust
5 x 14 10 sec rust
5 x 14 10 sec rust
5 x 14
rechts t zelfde

Leg curl
19 x 50 10 sec rust
5 x 50 10 sec rust
5 x 50 10 sec rust
5 x 50

Leg extension
16 x 59
4 x 59 10 sec rust
4 x 59 10 sec rust
4 x 59 10 sec rust
4 x 59 10 sec rust
4 x 59

v crunch machine
30 x
20 sec rust
15 x

heb de myoreps allemaal uitgeschreven anders snapt niemand dat:p

Netjes dl na 6 weken niks.

Zit zo weer op 100.

Uit de ecto zone :D

• #1.349
  • #1.350
Eigenlijk mn rustdag vandaag, maar kwam beter uit als ik maandag een rustdag pak. Nadeel is wel dat ik nog niet hersteld was van donderdag en snel leeg en vol was.

Verder was t best een lekkere training! Vanaf dinsdag start ik dan met mn schema.

bp
20 x 20
10 x 30
5 x 35
5 x 40
5 x 45
5 x 45
5 x 45

Guillotine press
10 x 30
10 x 30
10 x 30 rpe 10

dumbell shoulder press seated
10 x 12
10 x 12
8 x 12

Rope extension
18 x 18 + myoreps
4 x 18 10 sec rust
4 x 18
4 x 18
4 x 18
4 x 18

Low seated cable rows
10 x 50
9 x 5 p
10 x 50

one arm leaning lateral raise
12 x 8 p. kant
12 x 8 p. kant

Straight pd
18 x 23 + myoreps
4 x 23 10 sec rust
4 x 23
4 x 23
4 x 23
4 x 23
4 x 23
4 x 23

Bicep ezcurl
bar + 5 kg (15 kg of 12.5 kg??)
18 x myoreps
4 x 10 sec rust
4 x
4 x
4 x
4 x
4 x

Rear delt rope pull seated (ik weet de naam niet, zo lekker deze!!!)
13 x 14
12 x 14
12 x 14

• #1.351
Zo de laatste x trainen zonder schema, dinsdag start ik dus direct met een recoverydag. Morgen en woensdag rust dus de 1e zware training op donderdag zou ik volledig hersteld moeten zijn:)

Ik merkte vandaag wel dat ik op was. Nog steeds wat pijntjes her en der van vrijdag.

Beidde sq rekken bezet grrr, begonnen met glute extension
Glute extension
18 x 14 p. kant
18 x 14 p. kant
28 x p kant (iets sneller,tempo)

nog steeds bezet :/
Calves raises
3 sets
20-30 reps

en nog steeds bezet!!! Dude zei dat ik met m mee kon dien. Vind ik niet fijn want dan heb ik nauwelijks rust tussendoor. Maar oké, het is wat t is.
SQ
8 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 65
ging moeizaam

Walking lunges
20 x 20 kg
20 x 20 kg
20 x 20 kg
Voor mn OP deed ik dit met 35 kg, maar ik wil omdat ik mn volume al flink heb verhoogd lekker licht beginnen

leg curl
16 x 50
5 x 4 myoreps

leg extension
10 x 64
10 x 69
15 x 50

Hip abduction (moest nog tijd overbruggen :p)
20 x 50 kg
+ myoreps

v crunch machine
30 x
30 x
30 x

als je met iemand een machine/squat rek of wat dan ook deelt dan hoef je toch niet per se achter elkaar ;)

Heb zo vaak gezegd: Nee ga jij nog maar een setje, ga ik daarna wel weer.

(wees blij dat je al 2 sq rekken hebt)

Toch een mooie training ondanks het omgooien en samen squatten.

Hoezo eerste zware training pas donderdag?
Dinsdag licht?

• #1.354
als je met iemand een machine/squat rek of wat dan ook deelt dan hoef je toch niet per se achter elkaar ;)

Heb zo vaak gezegd: Nee ga jij nog maar een setje, ga ik daarna wel weer.

(wees blij dat je al 2 sq rekken hebt)

ja dat had ik indd beter kunnen doen. Voelde me toch een beetje opgejaagd.

Toch een mooie training ondanks het omgooien en samen squatten.

Hoezo eerste zware training pas donderdag?
Dinsdag licht?

Ik heb 2 volume dagen, 1 lichtere fullbodydag en 2 intensiteit dagen (ik test dan mn 5 rep max elke week weer).

Voor de rug pak ik wel gewoon zwaar, maar ik moet wel hersteld zijn voor mn squat en bench sessie voor donderdag.

• #1.355
oa.
17dec-11 jan gewicht.jpg

Overzicht van de afgelopen 25 dagen. Ik eet nog steeds tegen de 3000 kcal, alleen gisteren een uitschieter naar boven.

Ik ga met circa 100 kcal per dag ophogen tov de laatste 10 dagen (gemiddeld 2884). Ik verbrand nu meer nu ik weer squats, deadlifts, lunges kan doen en ik ga het cyclisch bulken toepassen.

Ik kom dan uit op 3100 kcal op trainingsdagen
en 2600 kcal op niet-trainingsdagen

Ik heb afgelopen maanden boven behoefte gegeten, want persoonlijk lijkt het mij een beter plan om eerst een reversed diet te volgen na een cut (of gewoon een bulk) en geen cyclische bulk. IK vind het nu een mooi moment om ermee te starten.

Ik ga het ipv 6 op 2 weken (zoals layne Norton het beschrijft) 3 op 1 doen. Oftewel, 3 weken bulken op 2600-3050 kcal en vervolgens 1 week op 2300. Het is een experiment dus het zou kunnen dat ik de periodes alsnog ga verlengen en/of mijn kcal aan pas.

Laatst bewerkt:
Damn jouw schema's lijken nog t meest op wiskundige formules ;-)
Er valt nog een hoop te leren

• #1.358
Dit is gewoon full autist mode, of niet SP? :D

Heb ik zelf ook wel met bepaalde dingen, maar ga echt niet elke dag mezelf wegen.
neh, ben een add-er.. geen autist haha:P

Ben echt totaal ongeordend, rusteloos en heb de aandacht van een pinda :P Daarom hang ik hier ook rond onder werktijd (oops).

• #1.359
Terug
Naar boven