Fitness Seller

Sp's zomer cut!

lekkerre VPR sp!

en dat bij de complimenten....super toch

• Topic Starter Topic Starter
DE laatste 2 weken zijn aangebroken van mijn cut!! Tot duver veel geleerd van deze 4 weken (want het was voor mij ook een experiment). De eerste 3 weken gingen erg goed, resultaat was dan ook -2,8% vet.

Voor de laatste 2 weken wil ik gaan carb backloaden volgens de kiefer methode. Ik heb geen geld om zijn boek te kopen dus ik heb zoveel mogelijk info van youtube etc. afgehaald.

Ik pas al weken het iifym principe toe en ik ben daar erg enthousiast over. Ik heb dus gewoon ijs, snoep, friet gegeten binnen mijn macro's. Dit ging wel om zeer kleine porties, want ik probeer wel zoveel mogelijk onbewerkt voedsel te eten. Ik heb mij ook totaal niet druk gemaakt wanneer ik iets at etc. Gewoon in de avond nog 500 kcal (na het avond eten) was dus niet bepaald ongebruikelijk.

Ik heb liever overdag honger zodat ik met een fijn gevoel naar bed kan :)

Het carb backloading is niet bedoeld om kcal te gaan tellen (al wordt er wel geadviseerd 1 g eiwit te eten per 1 lbs aan gewicht.. dat is precies wat ik al deed). Na het trainen wordt er afhankelijk van je doel 1-2 g carbs per lbs aan gewicht geadviseerd. Bovendien moet deze training in de avond plaats vinden (of einde vd middag).

Overdag eet je max 30 g carbs (wat ik ervan begreep is dat deze carbs vooral uit noten/groente/zuivel komen.. maar dan denk ik, de suikers in zuivel zijn niet zoveel anders als de suikers in mijn lowercarb shake dus die hou ik er gewoon in ondanks de paar g aan suikers uit rijst/kokos).

Het is de bedoeling dat je dus overdag voor het trainen hflc eet. Denk aan gebakken eieren met kaas/spek, kip salade met pesto, konjac noodles met kip en pindasaus (uhh, die eet ik al regelmatig :D), noten etc.

Na het trainen mag je alles! Het liefste met een hoge glycemische lading en daar weet ik genoeg bij te bedenken (meloenbolletjes, mijn chocolade eiwitshake, ovenpatatjes, snickersijs, dropjes):D.

Maar goed, kiefer beweert dat je hiermee af kan vallen ZONDER kcal te tellen. Misschien als je heel zwaar bent, maar ik hou het persoonlijk allemaal bij in my fitness pall. Ik hou niet zo van gokken, tenzij ik weer ga bulken.

Wat ik al tijdens mijn bulk deed was het eten van een flinke zak snoep na mijn rugtraining op woensdag. Normaal werd ik misselijk van snoep, maar na een hefitge training merkte ik daar niets van. Alles gaat regelrecht naar de spiercellen die schreeuwen om suikers.

Er zijn gezonde manier van carbs laden, maar ik hou niet zo van obsessief gezond eten (dat heb ik al gedaan en werd daar niet gezonder en mooier op;)). Als iemand dat wel kan zonder obsessieg te zijn dan is dat helemaal top!

Probleem (nuja probleem) is wel dat ik ook in de ochtend soms train. Nu las ik dat je evenveel eiwitten aan carbs kunt nemen na een ochtend training en in de avond moet je iets minder uitbundig koolhydraten laden.

Goed, nu kijken hoe ik dit kan inplannen (want ja, IIFYM).

Nice train! Balen van je knieën.. Voel je ze nog of alleen tijdens het trainen?

En ben benieuwd hoe deze manier van eten je bevalt!

Thanks daphne!

Ik had alleen ff last tijdens het trainen dus het valt mee:)

Ik ben ook benieuwd of dit wat is. De oorspronkelijke manier heeft ook nog een aanloopfase etc. Ik doe het voor deze week op de manier zoals ik hierboven schreef (zo ongeveer want ik ben nog aan het spelen met voedingsschemas). Morgen en woensdag zijn al helemaal ingevuld. Donderdag is de eerste "echte" carbloaddag want dan train ik savonds.

Misschien vind ik het wel helemaal niks, maar ik merk dat ik laatste dagen last heb van snoeplust en daar wil ik weer vanaf:)

Het was zo druk Gisteren. Alle bankjes bezet!!

Ik heb daarom de hele training om gegooid. Ook niet erg, ik heb flink veel spierpijn:p

Opdrukken met de borst tot de grond superset met small opdrukken tegen de tafel
8 x bw + 8 x bw
8 x bw + 8 x bw
8 x bw + 8 x bw

Overhead cable extension
12 x 20 kg
10 x 25 kg
8 x 30 kg PR!

Rope pushdown
8 x 25 kg
7 x 30 (aahh verrekte een buikspier:p)
8 x 25 kg

Skullcrusher superset met smal opdrukken (achterkant trainingsbank, borst tegen t bankje)
15-20 x 10 kg + 6 x bw?
10? × 15 kg + 5 x bw?
10? x 15 kg + 4 x bw (ja die wel onthouden:p ging zo moeilijk!!)

Incline dumbell drukken
12 x 2 x 10 kg
10 x 2 x 10 kg
8 x 2 x 12 kg

Bench press (oef dat ging moeizaam als bijna laatste oefening!)
10 x 30 kg
8 x 35 kg
7 x 35 kg (pr staat op 8 x 38 dus dit was echt 10 x nix:p)

Extraatjes
3 sets pullups breed
22 x breed opdrukken tegen de tafel

Mooie training! Lijkt me zwaar idd, om aan het einde nog benchpress te doen
Ik ben benieuwd of het carb backloaden je bevalt! Je kan wel elke dag veel lekkere dingen eten haha

Mooie training! Lijkt me zwaar idd, om aan het einde nog benchpress te doen
Ik ben benieuwd of het carb backloaden je bevalt! Je kan wel elke dag veel lekkere dingen eten haha
Pff ja echt wel zwaar, opdrukken ook btw! Volgey mij moet ik mezelf ff verplichten om 2 x per weel pushups te doen:D

Indd heel chill dat je met dat carbbackloading lekker kan eten in de avond:) maar vandaag een lower carbdag voor mij.

Dit zijn mijn macro's (18% kh, 48% vet, 34% eiwitten). Vanmorgen was mn buik gewoon 2 cm smaller!! Lovehandles lijken wat minder, abs zien er niet anders uit. Kcal blijft deze week 1850. Gelukkig maar 2 lower carb dagen, volgende week heb ik 2 no carb dagen (help!!), dus max 30 g. Maar goed, een hogere insuline gevoeligheid betekent ook meer suikers naar de spieren en dat is ook het idee achter carb backloading.

Foto van gisteren, volgens mij word mn rug breder =) Die xtra pullups doe ik nix voor nix:)

IMG_20140617_080518.jpg

Nice training! Opdrukken gaat ook al best flink he! En je ziet zeker mooie progressie in je rug!

Ik had van de week een no carb dag, 23g carbs in totaal. Het is wel zwaar haha

Nice training! Opdrukken gaat ook al best flink he! En je ziet zeker mooie progressie in je rug!
Thanks daphne! Ik kon vorig jaar september 0 x opdrukken als ik helemaal diep ging. Ik vond dat zo erg haha. Ben blij dat ik nu fatsoenlijke setjes mee kan maken :)
Ik had van de week een no carb dag, 23g carbs in totaal. Het is wel zwaar haha

Hoeveel vet eet jij dan op zo'n dag? Lijkt me erg zwaar hoor! Ik heb vandaag mn eerste lowcarbdag en ik vind het nu al zwaar :P Hele tijd honger ook al eet ik wel veel vet + eiwitten. Mn lijf denk echt waar the #$%&@ blijven mn koolhydraten! Op trainingsdagen is het meer medium carb. Iets meer vet dan ik at en iets minder kh (zo'n 150 g). High carbdagen komen wel weer na de cut :)

Ik wou niet gaan carbcyclen, maar in feite is dit een vorm van carb cycling. Ik kom vandaag op 97 g vetten en 85 g koolhydraten dus meer highfatlowcarb.

mn menuutje van vandaag:
ontbijt: 2 eieren gebakken in kokosolie, 15 g kaas, 10 g spek
tussendoor: alpro coconut whey shake met stevia en cacao
lunch: konjacnoodles met kip, champignons en pindasaus (pindakaas, tamari, sambal) + verse koriander
tussendoor: 225 g aardbeien + 40 g noten
diner: stamppot spinazie met gebakken pangafilet
tussendoor: 200 g kippenvleugels

Leuke blog. Waarom trek je de cut niet door? Gaat toch top.

75g vet, 150g eiwit en <30g koolhydraten. Ik werd er nogal chagrijnig van haha. Morgen weer een no carb day, dus de bakjes met vis, kip en broccoli staan al klaar ;p

Leuke blog. Waarom trek je de cut niet door? Gaat toch top.
Leuk dat je mn log aan t lezen bent :)
Ik wou voor de zomer er wat droger bij staan (en ook beetje als experiment), maar ik heb nog waardig wat massa te winnen dus daar gaat de focus liggen. Heel eerlijk ben ik wel flauw van het cutten haha, ik heb elke maaltijd echt vreselijk veel honger :P

75g vet, 150g eiwit en <30g koolhydraten. Ik werd er nogal chagrijnig van haha. Morgen weer een no carb day, dus de bakjes met vis, kip en broccoli staan al klaar ;p

Is 1400 kcal ook niet beetje weinig? Lijkt me juist de bedoeling dat je lekker veel vet eet als je no-carb eet :) Van honger word ik wel cranky, dus ik verheug me eigenlijk wel weer op het bulken!

Vetten zouden nog wel hoger kunnen ja, maar ik was die dag totaal niet actief geweest dus ik had die dag niet veel kcal nodig

Lol ik heb ook mn rustdag en met 1850 kcal vandaag ga ik gewoon echt dood van de honger!! Hopelijk is dat met no carb beter te doen, maar dat moet ik eerst ondervinden:) low carb is al geen pretje..pff.. ik kan nu alleen nog maar denken aan carbs haha
Morgen cbl dag yeah:)
Schema voor wo en do is al ingevuld. Do aaf heb ik het goed voor elkaar (100 g ovenpatat, snickerijs, 20 g drop en een choco eiwitshake). Dat past allemaal binnen de 1850 kcal, maar overdag ga ik hoe dan ook honger krijgen.

Haha ik ken het, het voelt alsof je jezelf uit zit te hongeren ofzo. Het is al helemaal mooi als je die ochtend voor je low carb day cardio op nuchtere maag doet. Succes in ieder geval!

Train jij met onze geliefde Hardcore Opa? :P
Misschien slechte fotos, maar ik zou wat meer aandacht aan je glutes besteden :)
Voor de rest nette trainingen.

Terug
Naar boven