XXL Nutrition

Sp's zomer cut!

• Topic Starter Topic Starter
Train jij met onze geliefde Hardcore Opa? :P
Misschien slechte fotos, maar ik zou wat meer aandacht aan je glutes besteden :)
Voor de rest nette trainingen.

Hehe nee why?:)

Glutes hebben veel aandacht:) Na 20 kg te zijn afgevallen kreeg ik last van overtollig huid daar, maar dat is niet te zien op die foto (broek is veeel te groot!!)

---------- Post added at 18:35 ---------- Previous post was at 18:32 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/f294/sps-fotolog-365157/index9.html
Hier staan wel betere foto's

Voor het eerst trainen zonder carbs.. het was vreselijk!! Ik zag een paar keer zwart voor de ogen en ik was halverwege al zo enorm kapot.. pff, mijn lichaam vind dit duidelijk helemaal niets. Maar goed, het is een experiment. Het is nu nog tekort om er wat van te zeggen. Ik heb ondanks dat ik meer kcal heb gegeten gisteren wel meer honger gehad (gisteren minder dan 100 g carbs gehad en normaal is dat tegen de 200).

Ik heb ook nog iets raars. Sinds gisteren pijn met adem halen (vooral diep inhaleren), iemand een idee waardoor dit komt? Ik dacht zelf aan een griepje.. Ik heb de hele avond op de bank gelegen (ook extreem moe). Overal pijntjes.. bluh.. vandaag nog niet helemaal ok, maar er moet wel heel veel gebeuren wil ik een training overslaan ;)

Normaal heb ik mn rugdag, maar ik heb dus meer de benen getraind.

W.U.
leg curl
12 x 33 kg

SLDL kettlebelt
15 x 32 kg
15 x 32 kg

Squat ass to grass
14 x 30 kg
10 x 40 kg
8 x 50 kg

SLDL
12 x 50 kg
12 x 50 kg
10 x 50 kg

cable kickback
12 x 10 kg per kan
10 x 15 kg per kant

Pull through
8 x 30 kg
8 x 35 kg
8 x 42 kg

Megaset
hanging knee raise
jackknife (swissball)
sidebent met kettlebelt
ronde 1
20 x bw
10 x bw
10 x 16 kg
ronde 2
10 x bw
10 x bw
10 x 16 kg

Pff lijkt me ook echt pittig hoor zo eten! Toch nette training neergezet ondanks het zwarte voor je ogen!

Vervelend dat je pijn met ademen hebt.. Geen idee, maar misschien klein griepje opkomst? :(

Training van gisteraaf (sommige dingen moeten gokken hoor qua reps)

Het was MEGA druk. Hele schema omgegooid

Lat pulldown
8 x 33 kg
8 x 36,5 kg (waarschijnlijk pr maar ik doe deze ook nooit als eerste:p)
8 x 40 kg (laatste reps niet tot de borst)

One arm dumbell row
12 x 16 kg
8 x 20 kg
8 x 20 kg (dit x geen 22 anders word links wat slordiger)

Pullup paarse band
10 x?
8 x
Chinup
8 x?
6 x?

Lattpulldown onderhandse grip
8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg

Deadlift (ff rustig aan gedaan)
8 x 60 kg
5 x 70 kg
3 x 80 kg

BOR
10 x 30 kg
10 x 30 kg
10 x 30 kg

One leg calve raise met 12 kg dumbell
10 x
10 x
10 x

Vrijdag geen zin gehad om te loggen. Wederom focus op techniek en mindmuscleconnection en minder op prs. Ik ga qua massa juist vooruit dus dikke gewichten en prs zeggen echt niks haha. Ik geef wel echt qlles en ik doe regelmatig extraatjes (pullups, opdrukken etc).

Ik ga die van vandaag wel ff loggen.

Squat ass to grass
8 x 30 kg
8 x 40 kg
8 x 50 kg
8 x 55 kg (met spotter)

Bulgarian split squat
8 x 2 x 10 kg
Daarna besloten om een megaset te doen
Walking lunges
20 x 2 x 10 kg pr!
+
Bulgarian split squat
20 x bw
+
Stepups
8 x 2 x 10 kg

Rust

En daarna nog zon megaset (man ging dood!!!)

leg extension
8 x 75 kg
8 x 82 kg
8 x 89 kg

Hipabduction
15 x 75 kg
10 x 82 kg
10 x 89 kg

Bicep cable curl
10 x 25 kg
10 x 30 kg
7 x 35 kg

Bicep alternated curl
12 x 6 kg
8 x 8 kg
8 x 10 kg (ging makkelijk maar 12 kg is weer net te grote verhoging. . Volgende x gewoon extra rwps:p)

Zwaar, die megasets! Hoe gaat het carb backloaden?

Zwaar, die megasets! Hoe gaat het carb backloaden?
Haha ja ik had echt een paar minuten nodig om bij te komen.

Ik ben gestopt met het carbbackloaden. Ik werd er hongerig, moe en sjaggie van. Ik kon in de avond niet meer wtoppen met eten, dus uiteindelijk at ik veel meer!!

Gisteren refeed gehouden en vandaag weer terug op schema. Voelt zoveel beter!! Ik heb ook niet zo'n snoepdrang meer en ook veel minder hongerig. Laatste week ga ik afmaken met de volgende macro's en daarna weer opbouwen:)

1850 kcal
62 g vet
138 g eiwit
185 g koolhydraten

Haha ja ik had echt een paar minuten nodig om bij te komen.

Ik ben gestopt met het carbbackloaden. Ik werd er hongerig, moe en sjaggie van. Ik kon in de avond niet meer wtoppen met eten, dus uiteindelijk at ik veel meer!!

Gisteren refeed gehouden en vandaag weer terug op schema. Voelt zoveel beter!! Ik heb ook niet zo'n snoepdrang meer en ook veel minder hongerig. Laatste week ga ik afmaken met de volgende macro's en daarna weer opbouwen:)

1850 kcal
62 g vet
138 g eiwit
185 g koolhydraten

Snap ik, het lijkt me ook een zwaar dieet en als je dan eindelijk carbs mag is het moeilijk om controle te houden. Fijn dat het zo beter voelt! Nog maar 1 weekje honger hebben!

lekkere megasets.
Succes je laatste weekie, zet 'm op
(niet omdat het nodig is,maar omdat aanmoediging lekker voelt;))

lekkere megasets.
Succes je laatste weekie, zet 'm op
(niet omdat het nodig is,maar omdat aanmoediging lekker voelt;))

Nou kan best wat aanmoediging gebruiken hoor haha. Heb toch best wel moeite om me aan mn macro's te houden, gisteren ook 200 kcal meer gehad dan gepland. Naja, nieuwe week nieuwe kansen he! Ik ga deze week maar eens wat dagen de hartslagmeter om houden. Ik heb de eerste 3 weken het redelijk bij gehouden en toen was het al duidelijk dat ik met meer beweging minder aan het verbranden was. Dat is natuurlijk 1 van de redenen waarom mensen een plateau bereiken.

In de eerste week heb ik bijna 4000 kcal verbrand op een actieve dag, na 3 weken was dat 2800 kcal. Afgelopen week ben ik iets minder actief geweest (wel 5 x trainen, maar geen conditietraining). Ik zit nog niet op een plateau (vet% blijft zakken), maar deze week wil ik wel naar die 2800 kcal weer toe (of meer). Daarna is het duimen dat ik indd rond de 16-17% vet zit!

Geen toptraining gisteren (keelpijn, misselijk, buikpijn).. blugh.. griepje I guess?

Ondanks dat er niemand was ivm voetbal, was de bankdruk gedeelte wel bezet :P

Incline bench press superset met opdrukken tegen achterkant vd trainingsbankje
15 x 2 x 10 kg + 8 x bw
10 x 2 x 12 kg + 8 x bw
10 x 2 x 12 kg + 8 x bw (ik weet niet meer of dit 8 reps waren :P)

triceps dips hangend (ik ga maar heel klein stukje naar beneden!)
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Breed opdrukken tegen de tafel
20 x bw
opdrukken op de grond
8 x bw
8 x bw

Machine flys
10 x 33 kg
10 x 33 kg
8 x 40 kg

Rope pushdown
10 x 25 kg
8 x 30 kg (techniek werd met dat gewicht minder)
8 x 25 kg

Overhead cable extension
15 x 20 kg vpr!
10 x 25 kg
8 x 30 kg (volgende x verhogen, niet max!)

daarna nog 9 setjes voor de kuiten en dat was t

Hoezo zak je maar een beetje dan als ik vragen mag?? Dat je anders geen BW gewicht kan o.i.d.?

Hoezo zak je maar een beetje dan als ik vragen mag?? Dat je anders geen BW gewicht kan o.i.d.?
Ja klopt, ben nog niet sterk genoeg om dieper te zakken. Dippen met bankje kreeg ik last van mn schouder, olmet hangend dippen vreemd genoeg niet!

Vrijdag geen zin gehad om te loggen. Wederom focus op techniek en mindmuscleconnection en minder op prs. Ik ga qua massa juist vooruit dus dikke gewichten en prs zeggen echt niks haha. Ik geef wel echt qlles en ik doe regelmatig extraatjes (pullups, opdrukken etc).

Ik ga die van vandaag wel ff loggen.

Squat ass to grass
8 x 30 kg
8 x 40 kg
8 x 50 kg
8 x 55 kg (met spotter)

Bulgarian split squat
8 x 2 x 10 kg
Daarna besloten om een megaset te doen
Walking lunges
20 x 2 x 10 kg pr!
+
Bulgarian split squat
20 x bw
+
Stepups
8 x 2 x 10 kg

Rust

En daarna nog zon megaset (man ging dood!!!)

leg extension
8 x 75 kg
8 x 82 kg
8 x 89 kg

Hipabduction
15 x 75 kg
10 x 82 kg
10 x 89 kg

Bicep cable curl
10 x 25 kg
10 x 30 kg
7 x 35 kg

Bicep alternated curl
12 x 6 kg
8 x 8 kg
8 x 10 kg (ging makkelijk maar 12 kg is weer net te grote verhoging. . Volgende x gewoon extra rwps:p)
Sterke squats!!!!

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:53 ----------

Trouwens, je bent helemaal sterk, hoor!

Ff een update (ben ff niet zo fanatiek met loggen. Heb beetje dipje op t moment). Gisteravond nog wel pr gehaald.. 92 kg deadlift! Toch ontbreekt het me compleet aan energie.. blugh.. van de week beetje grieperig en door mijn lage energie is mijn lijf meer in spaarstand. Mn hartslag is echt laag nu!!!

De eerste week van mn cut was mijn hartslag met niets doen al torenhoog. 1 uur benentraining leverde al 600 kcal op! Het was dus totaal niet moeilijk om veel te verbranden.

Elke week zag ik mn hartslag lager worden, maar lichamelijk voelde ik me fit! Pas in de 5e week (meen ik) raakte ik sneller vermoeid en was ik bijna contstant hongerig. Vet% daalde ook erg snel!

Deze week ben ik er klaar mee. De combi van geen resultaat meer, lage energie, weinig verbranden, sjaggie, grieperig zijn breekt me op.

Misschien is het de griep, misschien zijn het mijn hormonen, misschien is het de stress die ik kreeg door de sollicitatie, misschien het weinige slapen. Het komt er iig op neer dat ik mij niet neer goed voel (geestelijk en lichamelijk niet).

Ff terug op het verbranden. Sinds 2 dagen heb ik de hartslagmeter weer op.

In week 1 kwam ik met niets doen nog ruim boven de 2000 kcal uit. Gusteten kwam ik op 2500 uit terwijl ik de hele dag actief ben geweest (incl trainen). In week 1 kwam ik op 1000 kcal meer uit!!!

Als ik fiets dan is mijn hartslag zo rond de 70-80. In complete rust 53. Bizar he?

Ff de positieve punten. Ik ben enorm veel vet kwijt geraakt! De eerste 4 weken gingen echt top, dat had ik niet anders gedaan. De laatste 2 weken ging mn lijf in de aanval. Dit kan aan meerdere factoren hebben gelegen, dus ik kan niet precies zeggen waarom het moeizaam ging.

Morgen is iig de laatste dag. Wel een moeilijke dag (verjaardag!) Nuja, alles is al ingecalculeerd (ook de appeltaart;)). Mijn dagschemas maken viel heel erg mee. Het iifym principe is me enirm goed bevallen! De laatste dagen eet ik wat minder junk etc. Nu met die griep erbij vraagt mn lijf ook echt om veel fruit en groente.

Mijn volgende cut (al zal dat nog lang duren) zal ik vepaalde dingen net anders doen, maar over het geheel ben ik best tevreden.

Waar ik heeeel benieuwd naar ben is wat mn lijf na de cut gaat doen!! Hopelijk gaat dat kacheltje weer vlammen en ben ik weer hyper hyper stuiter stuiter hihi. Dat effect had bulken namelijk op mij!! Ik vraag me af of mijn hartslag ook weer omhoog gaat. Van de week kwam ik op een ik doe niets en voel me ziek dag op 1850 kcal uit. Scroll maar is terug naar week 1, dan zul je zien hoe mijn lichaam zich krampachtig probeert aan te passen;)

Hmm ookal beetje ziekjes, veel rust nemen hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Ik hoop dat je snel weer lekker gaat voelen.Ik heb het ook zo nu en dan, is echt niet fijn.Even gas terug.

Ik heb heel wat gas terug moeten nemen, hopelijk kan ik snel weer knallen! !
Ps. Nieuwe foto's in mn log! De laatste van mn cut;)

Nou je bent dus nu net klaar met je cut he!
Je hebt het wel goed volgehouden. Misschien is die laatste week net wat teveel geweest voor je lijf.
Ik hoop dat het bulken je energie weer terughaalt. Ik heb ook met bulken bergen energie.
Nu effe je foto's bekijken hoor. :)

Terug
Naar boven