MuscleMeat

Squats doen is k*t en dealift lukt niet met rug

Als je nou gewoon eens zou beginnen te lezen en filmpjes te kijken over hoe je correct moet deadliften en squatten, dan zou je je geen zorgen moeten maken om je rug te 'slopen'. Volgens mij wil je liever horen dat je maar niet moet deadliften, dan dat je echt wil leren hoe je de beweging moet leren.

Techniek leren vraagt kennis en oefening en jij mist beide. (Nee, die filmpjes waar je twintig kg opheft tellen niet mee als praktijk of heb jij ook leren autorijden met een klein speelgoedautootje?)

De reden dat het gewicht zo laag is, is omdat ik weet dat ik de beweging niet goed doe
en ik ben bang dat ik straks mijn rug sloop.
Dus ik heb liever eerst de techniek goed voor ik als een gek met gewichten aan de slag ga.

In de sportschool zelf heb ik het ook gedaan, daar had ik 20kilo per kant maar ik voelde me er niet goed onder doordat ik niet wist of ik hem goed deed

Doe dan 10kg per kant en zet 'm op een verhoging zodat de stang op dezelfde hoogte zit als bij twee schijven van twintig. Probeer de tips in dit thread eens toe te passen en maak een duidelijker filmpje waar we ook kunnen kijken naar jouw set-up. Lees je verder nog eens goed in. Doe meer research.

De houding van je rug is overigens niet heel slecht, je bent flexibel genoeg om een deadlift te doen. Jouw techniek heeft gewoon heel veel werk nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Allemaal,

Ik snap dat het irritant is dat ik het niet ''begrijp'' maar ik wil zou graag die beweging goed kunnen en als ik niet zeker ben dat ik het goed doe dan doe ik de beweging niet, voor als ik straks problemen krijg met mijn rug.

Ik heb veel filmpjes gekeken en ik denk dat ik hem nu wel redelijk doe, maar goed dat dacht ik bij mijn 2de filmpje ook.
Hierbij dus een 3de kort filmpje in mijn pyjama zo graag wil ik hem kunnen :p
http://www.youtube.com/watch?v=_CZRFLJ79r4&feature=youtu.be
Nog steeds met weinig kilo maar ik heb niet meer kilo hier thuis dus dat wordt hem hier niet

tja........

je volgt volgens mij nog steeds niet je benen en kijk gewoon beetje omhoog niet overdreven. en je rug sloop je niet van een paar reps verkeerd uitvoeren met 60 kilo, wel als je stelsematig verkeerd blijft deadliften. rug hol trekken buik naar beneden duwen borst omhoog en je benen volgen ga het zo nog eens proberen met 60 kilo en dan filmen aan de zijkant.

De reden dat het gewicht zo laag is, is omdat ik weet dat ik de beweging niet goed doe
en ik ben bang dat ik straks mijn rug sloop.
Dus ik heb liever eerst de techniek goed voor ik als een gek met gewichten aan de slag ga.

In de sportschool zelf heb ik het ook gedaan, daar had ik 20kilo per kant maar ik voelde me er niet goed onder doordat ik niet wist of ik hem goed deed

met een lege barbell ga je jezelf echt geen correcte techniek aanleren. gooi er desnoods 2 15 kilo schijven op zodat je in ieder geval vanaf een normale hoogte kan gaan pullen. dit is streeft ook het doel van techniek aanleren voorbij.

edit: is er niemand die je tegen jezelf kan beschermen? je moet jezelf niet op deze manier + in pyjama op internet gaan zetten joh.

• Topic Starter Topic Starter
starter20,

Bedankt voor je reactie. Het maakt mij niet uit hoe ik op internet sta, het gaat mij er gewoon echt om dat ik de techniek goed doe.

Ik ga nu eten en dan naar de sportschool, dan met een goede stang ( niet met zo zigzag ding ) en 2 x 15 kilo kijken hoe het dan is.
Met wat geluk loopt er iemand rond die daar werkt en verstand van heeft!

Bedankt allemaal!

Hoi Allemaal,

De titel zegt het eigenlijk al
Squats doen is k*t en dealift lukt niet met rug.

Ik vind squats een vervelende rare niet normale beweging en daarom doe ik die eigenlijk nooit. Echter wil ik groeien en ik heb gehoort dat squats behroolijk belangrijk zijn als je wilt groeien.
Weet iemand een soort gelijke oefening ? Of misschien een reden waarom het zo rare vreemde beweging is ?

Deadliften krijg ik maar niet onder de knieee, ook hiervoor geld dat de beweging vreemd en niet fijn aanvoelt, maar ik hou ook mijn rug niet goed.
Nu heb ik veel films gekeken en ook gewoon in de sportschool gevraagd om hulp, maar echt een duidelijk antwoord heb ik niet.
Ik hou mijn rug te krom.
Weet iemand hier een oplossing voor ? Ik hoorde mensen in de sportschool zeggen dat ik er meer gewicht aanmoest doen echter hielp dat niet echt bij mij.
Ik gebruikte gewoon een stang met 20kilo totaal ( is niet zwaar ) maar het gaat om de techniek. Ik wil niet mijn rug slopen

---------- Post toegevoegd Sat 7 Jul 2012 om 17:47 ----------

ik heb hem perongeluk in het verkeerde topic geplaats kan iemand mij uitleggen hoe ik hem verplaats ?

je traint bij tuunte ofniet? (kan ik zien aan die avatar van je haha), als je me ziet wil ik het je wel een keer leren aan al dat gehaat op dbb heb je niks

Verdiep je er eens in. Kijk op yt; so you think you can squat?

en kijk de filmpjes van starting strenght. Zou persoonlijk starten met box squats, is makkelijker om een juiste techniek te handhaven.

je traint bij tuunte ofniet? (kan ik zien aan die avatar van je haha), als je me ziet wil ik het je wel een keer leren aan al dat gehaat op dbb heb je niks

Welk 'gehaat'? Deze thread staat vol met nuttige tips, ze moeten enkel maar opgevolgd worden. ???

Maar als jij het hem gewoon kan tonen, zo veel te beter. Problem solved.

zigzag ding = EZ barbell ;)

Welk 'gehaat'? Deze thread staat vol met nuttige tips, ze moeten enkel maar opgevolgd worden. ???

Maar als jij het hem gewoon kan tonen, zo veel te beter. Problem solved.

Er staan idd ook nuttige tips ja, kom jij weer aan met je troll plaatjes..

iig ik zal hem even pb-en om het voor te doen, de techniek leer je niet 1,2,3 maar hij toont iig de wil om het te leren.

Er staan idd ook nuttige tips ja, kom jij weer aan met je troll plaatjes..

iig ik zal hem even pb-en om het voor te doen, de techniek leer je niet 1,2,3 maar hij toont iig de wil om het te leren.

Dacht op dat moment echt dat hij een troll was. Hoeveel keer moeten leden hem de tools aanreiken zodat hij de nodige kennis kan opdoen om de techniek aan te leren voordat hij ze ook aanneemt. Eerst bouw je een basistechniek op en dan kan je specifieke tips krijgen. Maar hij wil gewoon onmiddellijk een kant-en-klare oplossing op maat zonder zelf een basis op te bouwen. Dat toont volgens mij helemaal niet zo veel wil om te leren. Maar goed, als jij hem die oplossing kan aanbieden dan is iedereen blij. :)

sniper - X2

Squats en Deadliften heb ik geleerd van de grote jongens .
Als je in de gym bent loop dan naar de grootse toe,
Die zal je waarschijnlijk helpen.
het wordt erg gewaardeerd op de meeste gym,s als je om hulp vraagt

gr,
myronbuilder

Terug
Naar boven