AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Het shoarmaatje voor het slapen gaan is bekend, maar hebben jullie ook extra honger de dag na een stevige zuipsessie?
de dag na de zuipsessie juist geen honger, dat duurt weer wel tot de avond voordat er weer wat vast voedsel ingaat
maar tijdens de zuipsessie is het eigenlijk bizar wat er aan kcals ingaat.

Gebakken eitjes doen wonderen. Net maar even gemaakt en een liter koffie en melk. Straks door naar het volgende feestje. :roflol:

Na een uur heb ik weer honger, wat en hoeveel ik ook eet.

de dag na de zuipsessie juist geen honger, dat duurt weer wel tot de avond voordat er weer wat vast voedsel ingaat

Dat is wel handig tijdens een cut ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.183
Ja, wel heel leuk allemaal natuurlijk. Wel blij dat het deze week een stukje rustiger wordt op sociaal vlak.

Ik heb altijd honger als een paard de dag erna. Van eten herstel ik ook beter van de kater.

Na een uur heb ik weer honger, wat en hoeveel ik ook eet.
Herkenbaar!

Ondanks al het feesten heb ik tussendoor nog wel het één en ander kunnen doen. Frequency method voor chins en pushups:

Zaterdag 28-10:
Hammer Grip Chinup Ladder
3x1-3 (18 reps)

Push Ups
5x10 (50 reps)

Zondag 29-10:
Push Ups
Ladders: 5/10/15 x 3 (90 reps)

Morgen weer squats en OHP!

1.6 kg aangekomen zaterdag :( maar zondag een heel rustig dagje kwa eten idd....

Neee dat gaat je gewoon echt niet lukken...Don't worry be happy...:)

1,5 kg maag inhoud :p

Dat is gewoon vocht, Neet. Je gaat echt niet ineens 1,6 kg vet aankomen van een avondje doorhalen. :p
Nee, klopt.
Neee dat gaat je gewoon echt niet lukken...Don't worry be happy...:)

1,5 kg maag inhoud :p
Idd. Maaginhoud en vocht/zout vasthouden.
Maar ik denk, ik eet nu een keer zo achterlijk als @Skatermarvin en zal het ook eens vermelden. Ben nog vergeten mijn middel te meten :D

En waarom dan de behoefte aan ongezond?
Alcohol is in principe een gif (ja, echt).
Je lichaam wil het er zo snel mogelijk weer uit werken.
De moeite die je lichaam moet doen om de alcohol te verwerken, haalt je bloedsuikerspiegel naar beneden.
Dit zorgt voor een lage bloeddruk, waardoor je zin krijgt in tadaa: koolhydraatrijk eten!
Stichting Trimbos-Instituut voegt daaraan toe dat je zin krijgt in vet, doordat alcohol de zuurproductie van je maag prikkelt. Daarom is friet zo'n perfecte midnight snack na een avondje de hort op.

Waarom krijg je altijd honger na het drinken van alcohol?

• #2.190
Goed, toch weer gaan trainen vandaag. Nog steeds met Greyskull LP en gaat nog steeds als een trein.

OHP
5x20
5x30
2x35
5x44
5x44
11x44

Hammer Grip Chins
Ladders 2x1-5 (30 reps)

High Bar Squat
10x20
5x60
3x80
2x100
5x112
5x112
12x112

Band Pull Apart
3x15

Conditioning:

Kettlebell Swings (conditioneel een eitje, grip was nog het moeilijkst)
50x24
25x32
25x32
25x32

Frequency Method:

Close Grip Pushups
3x10xBW

Nog wat mobilitywerk en klaar!

beste repouts op de ohp en squat :thumbup:

Flink bezig geweest weer. Gaat wel lekker zo of niet? Voor je gevoel nog ruimte in de rep-outs?

• #2.193
  • #2.195
Frequentie Method:
70 pushups
20 chinups

Beetje snotterig en keelpijn, hopen dat ik niet ziek word.

Laatst bewerkt:
Ik zit nu idd al weer op mijn gewicht van voor het weekend. :thumb:

Toch interessant die Greyskull. Ben de linkjes ook aan het doorwerken die je bij Bas had gedropt :)
Ja, nu ik er net uit was dat ik GZCL wil gaan doen blijkt dat GS nog meer mogelijkheden heeft dan ik al wist en allerlei dingen (conditioning e.d.) die anderen verbieden/afraden juist toevoegd... heel verwarrend, of net op tijd, 't is maar hoe je het bekijkt.

Vooral omdat ik deze zomer Stronglifts weer deed met aan het einde al voorzichtig wat conditioning en tussen de warming up sets door steeds 1 chin.

• #2.198
Ja, nu ik er net uit was dat ik GZCL wil gaan doen blijkt dat GS nog meer mogelijkheden heeft dan ik al wist en allerlei dingen (conditioning e.d.) die anderen verbieden/afraden juist toevoegd... heel verwarrend, of net op tijd, 't is maar hoe je het bekijkt.

Vooral omdat ik deze zomer Stronglifts weer deed met aan het einde al voorzichtig wat conditioning en tussen de warming up sets door steeds 1 chin.
De meesten hebben gewoon geen zin in slopende conditiesessies en willen alleen maar (specifieke) strengthgains of aesthetics. Wil je meer allround sterker en fitter worden dan is conditiewerk erbij gewoon prima te doen en het kost je bijna geen extra tijd. En als je high intensity training doet met pushups, chins, BW squats etc., dan helpt dat ook gewoon mee aan het bouwen van je lichaam, zeker in combinatie met de frequency method. Je kunt bijvoorbeeld niet in 2 maanden meer dan 3000 pushups doen zonder dat dat een positief effect op je lichaam heeft.

Hoe verdeel je die reps dan, ook laddertjes?

Nee, hoop ik ook voor je...
Push ups 2x25 & 1x20
Chins weer gewoon 2 ladders van 1 t/m 4 reps

Zal er vandaag waarschijnlijk om hangen of de verkoudheid doorzet of niet. Veel vreten lijkt altijd wel te helpen, verder vitamine C, paracetamols en keeltabletten!

Laatst bewerkt:
Ontstekingsremmende producten eten zou ik zeggen. Heel veel meer kan je er niet aan doen!

• #2.200
Terug
Naar boven