Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfs niet voor een kwartiertje in de ochtend?Yup, ging alweer een stuk beter vandaag.

Ik was vandaag lekker vrij, het is zondag! Door de weeks deel ik ze in tweeën.
Herkenbaar, mijn vrouw werkt in de zorg op de meest gekke tijden. Ging wel goed met de chins, ik had gewoon een rep goal van 40 genomen en er lukten zelfs sets van 8 reps!Oja, ik ben de dagen echt helemaal kwijt en moest vandaag werken, vandaar.

Waar zo'n forum reset al niet goed voor is!Ik kan me de KB snatch niet eens meer herinneren, wel een stukje discussie over Ab wheels vanaf de knieen, met extra gewicht![]()
Waar zo'n forum reset al niet goed voor is!
Yup, toen postte ik het filmpje van Ben Pollack. Ik blijf mijn abs gewoon even zo doen voorlopig.

Oh, ja. Inderdaad per arm en dan 12 reps. Beetje form practice en ook opwarmen voor de zware swings.
Ja man, chins gaan eindelijk vooruit, high frequency werkt hier echt heel goed voor mij.Begonnen met weighted chins zie ik. Top! Nu lekker opbouwen.
Ja DL misschien wel, maar riskeer het toch maar niet.Amrap DL zou nog kunnen, dat is vrij dicht bij de grond, maar voor squats is dat geen fijn idee, nee....
Nog een verlaat rokers hoestje?![]()
Jammer dat je, deels, stopt met GS had graag gezien wat het je over langere periode gebracht had.Ja man, chins gaan eindelijk vooruit, high frequency werkt hier echt heel goed voor mij.
---------------------------------------------------------------------------------
Training van vandaag
Hammer Grip Chinups
40xBW
Strict Press
5x20
5x30
2x40
5x46
5x46
9x46
High Bar Squat
5x20
5x20
5x60
3x80
3x100
5x102,5
5x102,5
5x102,5
5x102,5
Goodmornings
10x20
10x30
10x40
10x40
10x40
Ab Wheel
5xBW
3x10xBW+12,5 kg
Conditioning: EMOM 5 minuten
10xBW Squats
5xPushups
3xBurpees
Voor de squat en deadlift ga ik stoppen met Greyskull, op deze zware lifts vind ik AMRAP sets niet lekker en soms wat onveilig, voor de UB lifts, de BW oefeningen en de conditioning gaat Greyskull voorlopig nog gewoon door. Voor de squat en deadlift ga ik het "Think Strong" programma aanhouden van Ben Pollack, hier komen ook de assistance movements vandaan.
Conditie is nog steeds niet super, ben nog wat kortademig en hoest er af en toe nog flink op los. Winters vind ik echt helemaal niks.
Edit: ook maar weer andere log titel dus!
Jammer dat je, deels, stopt met GS had graag gezien wat het je over langere periode gebracht had.
Kan je iets uitgebreider uitleggen wat je bedoelt met 'niet lekker en soms wat onveilig'?
Heb je eraan gedacht om het LB gedeelte binnen GS met geen of minimale repout of met percentages te doen of iets anders wat hij voorstelt richting intermediate?
Wat ik zelf het mooie vindt aan de GS conditioning is dat het ook een manier is om wat meer volume in een 5x5 of 3x5 of iets dergelijks te krijgen.
Succes met het nieuwe schema!
Geen blessures oplopen helpt wel bij het boeken van progressie, meer en meer bij het klimmen der jaren.Ik heb er best een tijdje over nagedacht, maar ik wil niet het risico lopen allerlei blessures op te lopen, dat is me al eerder gebeurd bij zware high rep LB lifts en is het niet waard.
LB wordt inderdaad een intermediate schema, terwijl ik UB zoveel mogelijk uitmelk met lineaire progressie. Wat dat betreft kan je dus gewoon blijven volgen wat dat me brengt.
Een intermediate schema voor LB is ook wat vriendelijker voor een 40+ lifter en dat is ook een factor die meespeelt. En gains zal ik voorlopig toch wel blijven maken verwacht ik.
Het gaat ook best lekker, maar wil mezelf voor de LB lifts dus wel in bescherming nemen. Frequentie blijft hetzelfde 2x squaten en 1 dag deadlifts. Het programma is alleen te koop, maar is de prijs zeker waard met een ebook en een mooie excelsheet.Jammer dat je stopt met GS voor LB inderdaad. Ik maar denken dat je net zo lekker ging! De mtehode van Pollack moet ik mij nog even in verdiepen. Zelfde frequentie?
Precies!Geen blessures oplopen helpt wel bij het boeken van progressie, meer en meer bij het klimmen der jaren.