AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Al die chinups doe je voor dat je gaat werken?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.303
  • #2.305
Oja, ik ben de dagen echt helemaal kwijt en moest vandaag werken, vandaar.
Herkenbaar, mijn vrouw werkt in de zorg op de meest gekke tijden. Ging wel goed met de chins, ik had gewoon een rep goal van 40 genomen en er lukten zelfs sets van 8 reps! :)

• #2.306
Nou ja, ik mis gelukkig maar één training na de wat onsuccesvol verlopen forum update, dus maar even opnieuw loggen:

Training donderdag 30 november:

Bench
5x20
5x40
3x60
5x70
5x70
12x70

Hammer Grip Chinups
3xBW
3x3xBW+7,5 kg

High Bar Squat (light)
5x20
5x20
5x60
5x80
5x100
5x80

Ab Wheel
5xBW
2x10xBW+12,5 kg

Kettlebell Snatch
10x12 (L+R)

Kettlebell Swing
3x10x40

Ik kan me de KB snatch niet eens meer herinneren, wel een stukje discussie over Ab wheels vanaf de knieen, met extra gewicht :D

Die snatch doe je met 1 KB neem ik aan, en dan eerst 12x L en dan 12x R?

• #2.308
Ik kan me de KB snatch niet eens meer herinneren, wel een stukje discussie over Ab wheels vanaf de knieen, met extra gewicht :D
Waar zo'n forum reset al niet goed voor is!

Yup, toen postte ik het filmpje van Ben Pollack. Ik blijf mijn abs gewoon even zo doen voorlopig.

Begonnen met weighted chins zie ik. Top! Nu lekker opbouwen.

• #2.312
Begonnen met weighted chins zie ik. Top! Nu lekker opbouwen.
Ja man, chins gaan eindelijk vooruit, high frequency werkt hier echt heel goed voor mij.

---------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag

Hammer Grip Chinups

40xBW

Strict Press
5x20
5x30
2x40
5x46
5x46
9x46

High Bar Squat

5x20
5x20
5x60
3x80
3x100
5x102,5
5x102,5
5x102,5
5x102,5

Goodmornings
10x20
10x30
10x40
10x40
10x40

Ab Wheel
5xBW
3x10xBW+12,5 kg

Conditioning: EMOM 5 minuten
10xBW Squats
5xPushups
3xBurpees

Voor de squat en deadlift ga ik stoppen met Greyskull, op deze zware lifts vind ik AMRAP sets niet lekker en soms wat onveilig, voor de UB lifts, de BW oefeningen en de conditioning gaat Greyskull voorlopig nog gewoon door. Voor de squat en deadlift ga ik het "Think Strong" programma aanhouden van Ben Pollack, hier komen ook de assistance movements vandaan.

Conditie is nog steeds niet super, ben nog wat kortademig en hoest er af en toe nog flink op los. Winters vind ik echt helemaal niks.

Edit: ook maar weer andere log titel dus!

Amrap DL zou nog kunnen, dat is vrij dicht bij de grond, maar voor squats is dat geen fijn idee, nee....
Nog een verlaat rokers hoestje? :D

• #2.314
Amrap DL zou nog kunnen, dat is vrij dicht bij de grond, maar voor squats is dat geen fijn idee, nee....
Nog een verlaat rokers hoestje? :D
Ja DL misschien wel, maar riskeer het toch maar niet.

Neuh, gewoon een irritant na-griep hoestje.

Ja man, chins gaan eindelijk vooruit, high frequency werkt hier echt heel goed voor mij.

---------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag

Hammer Grip Chinups

40xBW

Strict Press
5x20
5x30
2x40
5x46
5x46
9x46

High Bar Squat

5x20
5x20
5x60
3x80
3x100
5x102,5
5x102,5
5x102,5
5x102,5

Goodmornings
10x20
10x30
10x40
10x40
10x40

Ab Wheel
5xBW
3x10xBW+12,5 kg

Conditioning: EMOM 5 minuten
10xBW Squats
5xPushups
3xBurpees

Voor de squat en deadlift ga ik stoppen met Greyskull, op deze zware lifts vind ik AMRAP sets niet lekker en soms wat onveilig, voor de UB lifts, de BW oefeningen en de conditioning gaat Greyskull voorlopig nog gewoon door. Voor de squat en deadlift ga ik het "Think Strong" programma aanhouden van Ben Pollack, hier komen ook de assistance movements vandaan.

Conditie is nog steeds niet super, ben nog wat kortademig en hoest er af en toe nog flink op los. Winters vind ik echt helemaal niks.

Edit: ook maar weer andere log titel dus!
Jammer dat je, deels, stopt met GS had graag gezien wat het je over langere periode gebracht had.

Kan je iets uitgebreider uitleggen wat je bedoelt met 'niet lekker en soms wat onveilig'?

Heb je eraan gedacht om het LB gedeelte binnen GS met geen of minimale repout of met percentages te doen of iets anders wat hij voorstelt richting intermediate?

Wat ik zelf het mooie vindt aan de GS conditioning is dat het ook een manier is om wat meer volume in een 5x5 of 3x5 of iets dergelijks te krijgen.

Succes met het nieuwe schema!

• #2.316
Jammer dat je, deels, stopt met GS had graag gezien wat het je over langere periode gebracht had.

Kan je iets uitgebreider uitleggen wat je bedoelt met 'niet lekker en soms wat onveilig'?

Heb je eraan gedacht om het LB gedeelte binnen GS met geen of minimale repout of met percentages te doen of iets anders wat hij voorstelt richting intermediate?

Wat ik zelf het mooie vindt aan de GS conditioning is dat het ook een manier is om wat meer volume in een 5x5 of 3x5 of iets dergelijks te krijgen.

Succes met het nieuwe schema!

Ik heb er best een tijdje over nagedacht, maar ik wil niet het risico lopen allerlei blessures op te lopen, dat is me al eerder gebeurd bij zware high rep LB lifts en is het niet waard.
LB wordt inderdaad een intermediate schema, terwijl ik UB zoveel mogelijk uitmelk met lineaire progressie. Wat dat betreft kan je dus gewoon blijven volgen wat dat me brengt.

Een intermediate schema voor LB is ook wat vriendelijker voor een 40+ lifter en dat is ook een factor die meespeelt. En gains zal ik voorlopig toch wel blijven maken verwacht ik.

Jammer dat je stopt met GS voor LB inderdaad. Ik maar denken dat je net zo lekker ging! De mtehode van Pollack moet ik mij nog even in verdiepen. Zelfde frequentie?

Ik heb er best een tijdje over nagedacht, maar ik wil niet het risico lopen allerlei blessures op te lopen, dat is me al eerder gebeurd bij zware high rep LB lifts en is het niet waard.
LB wordt inderdaad een intermediate schema, terwijl ik UB zoveel mogelijk uitmelk met lineaire progressie. Wat dat betreft kan je dus gewoon blijven volgen wat dat me brengt.

Een intermediate schema voor LB is ook wat vriendelijker voor een 40+ lifter en dat is ook een factor die meespeelt. En gains zal ik voorlopig toch wel blijven maken verwacht ik.
Geen blessures oplopen helpt wel bij het boeken van progressie, meer en meer bij het klimmen der jaren.

• #2.319
Jammer dat je stopt met GS voor LB inderdaad. Ik maar denken dat je net zo lekker ging! De mtehode van Pollack moet ik mij nog even in verdiepen. Zelfde frequentie?
Het gaat ook best lekker, maar wil mezelf voor de LB lifts dus wel in bescherming nemen. Frequentie blijft hetzelfde 2x squaten en 1 dag deadlifts. Het programma is alleen te koop, maar is de prijs zeker waard met een ebook en een mooie excelsheet.

Geen blessures oplopen helpt wel bij het boeken van progressie, meer en meer bij het klimmen der jaren.
Precies!

Terug
Naar boven