MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.341
Ik geef het zelf op op dat punt. Als er een blok beton met een stalen punt naar beneden dreigt te vallen als je die rep niet haalt, en het lukt nog niet en je gaat dood. Dat is pas failure in mijn optiek. Maw een enorme stoot adrenaline en wilskracht kunnen nog veel doen. Alleen ben je daarna enkele dagen of langer geblesseerd als je dat doet.
Bij een squat ofzo is dat idd niet verstandig, zeker niet als trainingstrategie, maar op een tricep pushdown zijn de gevolgen te verwaarlozen.

Ik heb denk ik een ander beeld bij failure (of ben een p*ssy ... :p)

• #2.343
Ik heb denk ik een ander beeld bij failure (of ben een p*ssy ... :p)
Ik denk het eerste hoor, Neet. ;)

Training van vandaag:

Bench
5x20
5x40
3x60
5x72
5x72
12x72 REP PR!

Hammer Grip Chinups
3x6xBW

Deadlift (No belt)
5x60
5x80
3x100
5x117,5
5x117,5
5x117,5
5x117,5 VPR!

Kettlebell Swings

3x10x40

Mooi! Lekker wat meer volume op deadlifts, zeker om de vorm er weer goed in te krijgen.

Laatst bewerkt:
Pfff weer lekker gehesen Star :)

Ik geef het zelf op op dat punt. Als er een blok beton met een stalen punt naar beneden dreigt te vallen als je die rep niet haalt, en het lukt nog niet en je gaat dood. Dat is pas failure in mijn optiek. Maw een enorme stoot adrenaline en wilskracht kunnen nog veel doen. Alleen ben je daarna enkele dagen of langer geblesseerd als je dat doet.

Niet zo neuzelen Neet, we hebben begrippen nodig om onze trainingen te beschrijven. Die doe je niet onder doodsangst.

Iets anders, Star: 12x72 is geen vpr in mijn ogen, maar een reppr :trollface:

• #2.348
Ik begreep dat een VPR altijd het maximaal aantal reps binnen een set was, hoewel ik bij sommigen inderdaad VPR zie staan als ze bijvoorbeeld 3x5 hebben gelift. Nou ja, dan is het een REP PR, ook goed hoor! :p

Je hebt voor beide situaties een naampje nodig, dus dan is reppr voor een set en vpr voor een aantal sets wel handig vind ik.

• #2.350
Niet zo neuzelen Neet, we hebben begrippen nodig om onze trainingen te beschrijven. Die doe je niet onder doodsangst.

Thanks btw! Heb het veranderd naar een REP PR en mijn deads zijn nu een VPR geworden! :D

Nah ja hoe dan ook, ik train meestal totdat ik merk dat ik de laatste rep waarschijnlijk niet meer ga halen. Compound of isolatie is mij om het even.

Verstandig, tja.....over het algemeen voel ik me er goed bij.

Tis denk ik ook maar net wat je gewend bent

Een VPR is een PR wat het volume betreft. De definitie van volume binnen de krachtsport = sets x reps x gewicht.
Die 12 x 72 lijkt mij dus een rep PR. :D

Maar goed laten we nu dan iig wel voor eens en altijd - iig "voor de ouwe lullen club''- wel de termen eensgezind vaststellen, want op deze manier word ik er behoorlijk onzeker van. :mad:

• #2.354
Wow, nou hebben we al heel wat definities gehad hier vandaag:

Amraps, repouts en tot failure en nu weer PR's, VPR's en REP PR's!

Ik train tussendoor ook nog hoor! :p

Knap van jou, trainen zit er voor mij even niet meer in nu. Eerst weten wat ik aan het doen ben.

lekker serie op de deadlift, is dat t&g ?

Of juist wel, onder de dan heersende omstandigheden.

Terug
Naar boven