AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.321
En wij bofkonten krijgen gratis en voor niets een inkijkje in de methode.. Keep us posted :D.
Ik denk dat zijn "Think Big" programma prima voor jou zou zijn, dat is een UB/LB cyclus van 16 weken. Voor het geld hoef je het eigenlijk niet te laten. Ik wil dat in de loop van volgend jaar gaan doen.

In hoeverre repouts een 'gevaar' zijn, heb je toch helemaal zelf de in de hand?

Dat wilde ik ook net zeggen, je hoeft toch niet tot failure te gaan, je hebt zelf in de hand met hoeveel reserve je stopt.

• #2.324
In hoeverre repouts een 'gevaar' zijn, heb je toch helemaal zelf de in de hand?
Dat klopt wel, en daar zit ook wel mijn probleem. Helaas heb ik inmiddels al een paar keer ondervonden dat ik al gauw te enthousiast word en daardoor mezelf blesseer, vooral als ik al voorvermoeid ben van de vorige sets.Dit is me begin dit jaar 2 keer gebeurd. Ik zou echt heel slecht zijn in werken met RPE.

Bij de UB lifts geldt weliswaar hetzelfde, maar daar loop ik niet het risico dat het weer snoeihard in mijn rug schiet. Ik ben er eerlijk gezegd gewoon huiverig voor nu de gewichten weer wat hoger worden, dus ik zie geen reden om dan door te gaan. Dat betekend allemaal natuurlijk niet dat er niet zwaarder gelift wordt, volgende week eindelijk weer eens 120 kg squats.

Dat wilde ik ook net zeggen, je hoeft toch niet tot failure te gaan, je hebt zelf in de hand met hoeveel reserve je stopt.
Ik zal nooit bewust tot failure gaan op een grote compound lift, maar zie boven.

Ok, je zou natuurlijk voor je zelf ook kunnen afspreken dat je repout set maximaal 7 reps (oid) mag zijn, maar een ander schema gaan volgen kan net zo goed. Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt.

Oké, duidelijk :)

Sorry boys (ik train maar gewoon op zijn Jan boerenfluitjes) kon er op internet ook niets over vinden (in het Nederlands)

Wat is het verschil tussrn faillure en rep out ??

Rep-out: Je doet zoveel mogelijk reps met een gegeven gewicht.
Failure: Je probeert nog 1 rep extra te doen. (die dan niet lukt ;) )

• #2.329
Sorry boys (ik train maar gewoon op zijn Jan boerenfluitjes) kon er op internet ook niets over vinden (in het Nederlands)

Wat is het verschil tussrn faillure en rep out ??
Je bedoeld een AMRAP set en tot failure. Een amrap set doe je bij Greyskull alleen op de compounds, waarbij je 1 of 2 reps van falen wegblijft. Tot failure versta ik tot daadwerkelijk spierfalen (inclusief vormverlies) onder en kan voor mijn idee uitsluitend bij isolatie oefeningen die niet zo belastend zijn.

• Like
Waarderingen: Inb4
Aaah so, danke !

Wat is dan het verschil tussen amrap en rep out ???

Ik kan niet Te diep nadenken nu, ben wat moe

• #2.332
  • Like
Waarderingen: Inb4
Bij Wendler is een repout tot een rep voor failure of vormverlies en amrap tot het gaatje, dacht ik.

AMRAP/REP OUT lijkt mij ook correcte uitvoering @9-9,5
Faillure @10

of dit nou echt zo belangrijk is......hmmm ;)

Laatst bewerkt:
  • #2.335
AMRAP/REP OUT lijkt mij ook correcte uitvoering @9-9,5
Faillure @10

of dit nou echt zo belangrijk is......hmmm ;)
Failure zou @ 10,5-11 zijn. En AMRAP inderdaad @ 9-9,5

@ RPE 10 is dat je exact je reps haalt met goede vorm, maar daarna geen rep met goede/veilige vorm kan uitvoeren.

Zoiets....

Het zou zomaar kunnen......

OT plzzzzz:p

Failure is iets wat een normaal mens nooit bereikt, dus dat is een beetje zinloze diskussie. Tot vormverlies of verlies aan vertrouwen in de goede afloop is meer realistisch.

• #2.339
Failure is iets wat een normaal mens nooit bereikt, dus dat is een beetje zinloze diskussie. Tot vormverlies of verlies aan vertrouwen in de goede afloop is meer realistisch.
Huh? Tig BB-ers trainen letterlijk tot spierfalen, oftewel ze krijgen de laatste rep niet meer voor elkaar zonder extreem te cheaten. Er is toch geen hond die zijn bicepcurls kwalificeert met "tot vormverlies" :p

Ik geef het zelf op op dat punt. Als er een blok beton met een stalen punt naar beneden dreigt te vallen als je die rep niet haalt, en het lukt nog niet en je gaat dood. Dat is pas failure in mijn optiek. Maw een enorme stoot adrenaline en wilskracht kunnen nog veel doen. Alleen ben je daarna enkele dagen of langer geblesseerd als je dat doet.

Terug
Naar boven