MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
Die is wel heel subtiel voor mij. Is een rep PR alleen een VPR als je het totale volume (set x reps x gewicht) nog nooit eerder hebt gehaald?
Open voor interpretatie. Ik heb in ieder geval nog nooit beltless 4x5x117,5 gedaan, dus tja. Maar het blijft een beetje tricky, dat ben ik met je eens. Echte PR's of REP PR's zijn wat makkelijker te definiëren.

Een VPR is een PR wat het volume betreft. De definitie van volume binnen de krachtsport = sets x reps x gewicht.
Die 12 x 72 lijkt mij dus een rep PR. :D
Ik zie dat ik nog een stuk of 6 reacties gemist had. Maar dit lijkt me wel duidelijk. :)

Wow, nou hebben we al heel wat definities gehad hier vandaag:

Amraps, repouts en tot failure en nu weer PR's, VPR's en REP PR's!

Ik train tussendoor ook nog hoor! :p

Straks gaan je Quads nog protesteren met al die kennis...stoppen je gains :wl:
Was het nou een PR of en REP PR oid :p

lang leve de lol :pressing: in de sport

Mooie training hoor!
Nog even een vraagje mbt de BW oefeningen; Ga je daar wel gewoon mee door op je rustdagen nu je wat dingen hebt gewijzigd in je trainingsschema?

• #2.366
Mooie training hoor!
Nog even een vraagje mbt de BW oefeningen; Ga je daar wel gewoon mee door op je rustdagen nu je wat dingen hebt gewijzigd in je trainingsschema?
Thanks. Jazeker, al doe ik het met chins iets rustiger aan, want voel mijn elleboog een beetje. Ik log alleen niet altijd alles.

Verstandig. Evt. kan je een andere grip proberen trouwens. Zelf wissel ik het af :)

• #2.368
Verstandig. Evt. kan je een andere grip proberen trouwens. Zelf wissel ik het af :)
Gewone chins heb ik het meeste last van, dus die doe ik liever niet. Pullups heb ik al een tijdje niet geprobeerd, misschien weer eens doen.

Train van vandaag met lichte squats:

Strict Press
5x20
5x30
3x40
5x48
5x48
9x48 REP PR

BOR
5x20
5x40
5x60
5x60
5x60

High Bar Squat
5x20
5x20
5x60
5x77,5
5x77,5
5x77,5

Conditioning
EMOM 10 minuten:
10 BW Squats (100 reps)
5 Pushups (50 reps)
3 Burpees (30 reps)

Lekkere training zo. Ondanks nog flink wat gerochel en gekuch gaat de conditie wel weer wat beter.

roggelen is goed hoor, dan komt het lekker los :D

Dit weekend maar weer flink smeren :o :D

Wel die groene jongens tegen het plafond aanketsen he!

• #2.373
Training van vandaag:

Bench
5x20
5x40
3x60
5x74
5x74
10x74

Band Facepull
3x20

High Bar Squat
5x20
5x20
5x60
3x80
2x100
1x110
2x120
2x120
2x120
2x120
2x120
2x120

Goodmorning
10x20
10x40
10x40
10x40
10x40

Ab Wheel
5xBW
4x10xBW+12,5 kg

Daarna een heleboel mobilitywerk.

Ben ik nou fout bezig als ik de mobility drills vo'o'r een oefening doe?

• #2.375
Ik zou persoonlijk die hele mobility drills vergeten en gewoon de lifts doen. Die zorgen over tijd wel voor de nodige mobiliteit.

• #2.377
Ik zou persoonlijk die hele mobility drills vergeten en gewoon de lifts doen. Die zorgen over tijd wel voor de nodige mobiliteit.
Zodra ik ze verwaarloos beginnen de pijntjes. Heupen en glutes die vastzitten etc. Ik hoef het echt niet te doen om leniger te worden, ik kan zonder moeite overhead squaten bijvoorbeeld. Ik weet dat de meningen verdeeld zijn, maar ik vind het voor mezelf noodzakelijk. Bij oly liften ga je standaard eerst een kwartiertje ofzo de boel losmaken en opwarmen, ik zie geen reden om daarmee te stoppen.

Nee hoor, maar erna kan ook gewoon. Ik doe een kleine drill vlak ervoor en deze keer een uitgebreide sessie achteraf.
Gelukkig, ik was al bang dat ik de nieuwste hype had gemist :D
Ik moet wel zeggen de beste mobilty drill voor diep squatten is ..... diep squatten (met een klein gewicht). Of het moest diepe goblets zijn.

Zodra ik ze verwaarloos beginnen de pijntjes. Heupen en glutes die vastzitten etc. Ik hoef het echt niet te doen om leniger te worden, ik kan zonder moeite overhead squaten bijvoorbeeld. Ik weet dat de meningen verdeeld zijn, maar ik vind het voor mezelf noodzakelijk. Bij oly liften ga je standaard eerst een kwartiertje ofzo de boel losmaken en opwarmen, ik zie geen reden om daarmee te stoppen.
Na de training is dan waarschijnlijk het beste tijdstip. Een aantal studies wijzen uit dat krachtverlies door rekoefeningen best wel eens reëel kan zijn.

Gelukkig, ik was al bang dat ik de nieuwste hype had gemist :D

Ik moet wel zeggen de beste mobilty drill voor diep squatten is ..... diep squatten (met een klein gewicht). Of het moest diepe goblets zijn.
Helemaal mee eens. Paused squats zijn ook eens goeie.

volgens mij was het 2tjes day op de squat :D

Na de training is dan waarschijnlijk het beste tijdstip. Een aantal studies wijzen uit dat krachtverlies door rekoefeningen best wel eens reëel kan zijn.
dit had volgens mij betrekking op rek en strek oefeningen met hold voor de training idd, deze doe je beter na je training
gewoon mobiliteits werk kan voor en na je training, doe het zelf ook niet, maar dat is omdat ik gewoon lui ben.

Terug
Naar boven