MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Wat houdt jouw mobiliteitswerk dan in? Zitten er geen statische stretch oefening in?
(ik heb het helemaal uit mijn schema gesmeten ;) )

ik doe facepulls en wat schouderwerk met weerstandsband als opwarmer voor mijn ub training, en tussen de setjes benchen band pull apart, na mijn training wat statisch stretchen (schouders)
heeft allemaal te maken met wat schouder probleempjes, verder eigenlijk geen mobiliteitswerk, ik doe iedere week op iedere compoundoefening een 5x10 op laag gewicht, dat is voor mij eigenlijk wel voldoende voor mobiliteit en conditie.

Dus meer dynamisch werk. Werkt naar mijn ervaring een stuk beter dan de statische stretches.
Ik heb het er volledig uitgegooid. Ik heb wel mijn trainingsschema een beetje aangepast zodat het er toch nog wat in zat (zoals paused squats), maar omdat ik op het moment geen problemen ondervind steek ik mijn (zeer beperkte) energie liever in het liften zelf. :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.384
Bah, afgelopen zondag schoot het uit het niets in mijn rug. Weer eens een ouderwets gevalletje van spit, niet heel heftig deze keer, maar genoeg om alle LB oefeningen even te laten voor wat het is. Ook OHP lijkt me nog geen strak plan. Dus dan maar eromheen trainen met een UB bench training. Zoals ik al zei, het is niet superheftig, dus ik hoop snel weer de draad op te kunnen pakken.

Bench

5x20
5x40
3x60
1x70
5x75
5x75
10x75 REP PR?

Hammer Grip Chinups

5x5xBW

Band Pull Aparts

5x10

Band DB Flyes met gele powerband

5x10x4

Toch een lekkere bench!

Geen last van je rug gehad bij het benchen?

Hoe doe jij de band db flyes, lig je dan op de band?

Ok ik heb er wel eens mee geëxperimenteerd, maar dan met de band onder de bank door en dat is een gekloot om de dumbells te pakken en met de band op de juiste plek te gaan liggen, ik zal het zo eens proberen.

Bah, afgelopen zondag schoot het uit het niets in mijn rug. Weer eens een ouderwets gevalletje van spit, niet heel heftig deze keer, maar genoeg om alle LB oefeningen even te laten voor wat het is. Ook OHP lijkt me nog geen strak plan. Dus dan maar eromheen trainen met een UB bench training. Zoals ik al zei, het is niet superheftig, dus ik hoop snel weer de draad op te kunnen pakken.
Vervelend, hopelijk knapt het snel op. Je bench had er weinig onder te lijden :)

met rugpijn kun je weinig grote lifts uitvoeren inderdaad, goed warm houden en hopen dat het snel weer weg is.
lastig als je daar gevoelig op bent

• #2.392
Ok ik heb er wel eens mee geëxperimenteerd, maar dan met de band onder de bank door en dat is een gekloot om de dumbells te pakken en met de band op de juiste plek te gaan liggen, ik zal het zo eens proberen.
Ja, dat lijkt me wel een gedoe, terwijl dit heel gemakkelijk gaat.

Vervelend, hopelijk knapt het snel op. Je bench had er weinig onder te lijden :)
Ja, het is een kleine hick up, maar het hoort er af en toe bij. Bench ging idd lekker!

met rugpijn kun je weinig grote lifts uitvoeren inderdaad, goed warm houden en hopen dat het snel weer weg is.
lastig als je daar gevoelig op bent
Ja, heb het al vanaf mijn twintigste ofzo en af en toe schiet het er weer eens in. Wel veel minder vaak nu ik consequent train btw.

Heb ik ook wel eens....gewoon om niks zo'n bliksemflits door je rug
Waarschijnlijk verrrekt / scheurt er dan 1 spierstrengetje..wel erg pijnlijk...balen

Wel lekker gebenched...das dan wel weer een troost

Weer iets te ver moeten reiken naar het pleepapier? :D

• #2.396
OK dan, de rug is weer pijnvrij. Gelijk maar even de gelegenheid aangrijpen om het Think Strong programma te gaan proberen van Ben Pollack, ik heb er uiteindelijk voor betaald :p Ik ga er 2x per week conditietraining bij doe en soms een extra chinup sessie. Ik begin de cyclus gewoon weer van voor af aan, dus gewichten op squat en deadlifts heb ik eerder gedaan afgelopen weken, maar wil er rustig weer inkomen.

Ochtend:

Hammer Grip Chinups
50 reps

Pullups
5 reps :)

Late middag:

High Bar Squat
2x5x20
5x60
3x80
2x90
5x107,5
5x107,5
5x107,5
5x107,5

Bench
5x20
5x40
3x55
2x65
5x70
5x70
5x70
5x70

Reversed Hyper (op incline bench)
3x10

Ab Wheel

3x10

Klaar! Niet gek zo. Ik hou de accessoire oefeningen bewust licht ivm de rug.

Laatst bewerkt:
Das een mooie wave,
hoor je wel vaker starten met bv 75% 1RM opwerken naar een triple en afsluiten met een Back off
4stappen vooruit en dan weer 3 terug ...en dat steeds herhalen

Kun je lang volhouden................;)

• #2.398
Das een mooie wave,
hoor je wel vaker starten met bv 75% 1RM opwerken naar een triple en afsluiten met een Back off
4stappen vooruit en dan weer 3 terug ...en dat steeds herhalen

Kun je lang volhouden................;)
Start percentage is idd circa 75%, maar opwerken naar een triple en backoffsets zitten er niet in hoor, Bos.

OK dan, de rug is weer pijnvrij. Gelijk maar even de gelegenheid aangrijpen om het Think Strong programma te gaan proberen van Ben Pollack, ik heb er uiteindelijk voor betaald :p Ik ga er 2x per week conditietraining bij doe en soms een extra chinup sessie. Ik begin de cyclus gewoon weer van voor af aan, dus gewichten op squat en deadlifts heb ik eerder gedaan afgelopen weken, maar wil er rustig weer inkomen.

Nice, deze volg ik nu ook (lowerbody start ik daar over een paar weken mee). ik heb wel wat aanpassingen gemaakt daar het anders veels te weinig volume is voor mij. De lichte dag sla ik nu ook nog over omdat ik nog amper lowerbody doe en van 3 dagen prima kan herstellen. Eens ik volledig de lichte dag toevoeg, ga ik daar variaties op de mainlift doen zodat het niet percee een hele lichte dag is.

Terug
Naar boven