AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

OK dan, de rug is weer pijnvrij. Gelijk maar even de gelegenheid aangrijpen om het Think Strong programma te gaan proberen van Ben Pollack, ik heb er uiteindelijk voor betaald :p Ik ga er 2x per week conditietraining bij doe en soms een extra chinup sessie. Ik begin de cyclus gewoon weer van voor af aan, dus gewichten op squat en deadlifts heb ik eerder gedaan afgelopen weken, maar wil er rustig weer inkomen.
Gelukkig dat je rug weer OK is. Succes met het nieuwe programma, ouwe programma hopper :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.402
Nice, deze volg ik nu ook (lowerbody start ik daar over een paar weken mee). ik heb wel wat aanpassingen gemaakt daar het anders veels te weinig volume is voor mij. De lichte dag sla ik nu ook nog over omdat ik nog amper lowerbody doe en van 3 dagen prima kan herstellen. Eens ik volledig de lichte dag toevoeg, ga ik daar variaties op de mainlift doen zodat het niet percee een hele lichte dag is.
Voor een oudere lifter als ik is het een prettig volume en de lichte dag geeft mooie opties voor mij voor conditiewerk. Mooie Excel sheet en een duidelijk ebook erbij met relevante info en richtlijnen om het programma aan te passen. Ik heb ook al het Think Big programma en die ziet er goed uit om te doen na een paar cycles van Think Strong. Die heeft meer een soort van UB/LB indeling.

Gelukkig dat je rug weer OK is. Succes met het nieuwe programma, ouwe programma hopper :D
Ik vind het stiekem irritant om 2 programma's door elkaar te laten lopen, dus dan maar volledig om. Heb wel weer heel veel profijt gehad van 2 maanden Greyskull, ik ben weer een stuk sterker op mijn UB lifts geworden en ik ben eindelijk weer in staat om chins en pullups goed te kunnen doen.

• #2.403
Superblij! Eindelijk mijn Black Friday aankopen binnen van The Loyal Brand! 5 mooie trainingsshirts, die buiten de gym ook niet misstaan.
Het Suffer Beautifuly shirt is wel een beetje mijn favo!

Die Brian is een waanzinnig coole gast. Wat een top-kerel!

goed te zien dat je weer verder kunt, ouwe schemahopper, de schade voor je traingewichten valt wel mee zo te zien

• #2.406
Die Brian is een waanzinnig coole gast. Wat een top-kerel!
Inderdaad, hele positieve instelling rondom liften en het leven in het algemeen. Heel coole gym ook, met allerlei mensen die zichzelf pushen. Ik ben niet zo van de standaard motivational filmpjes, maar hier krijg ik niet snel genoeg van:

goed te zien dat je weer verder kunt, ouwe schemahopper, de schade voor je traingewichten valt wel mee zo te zien
Jazeker, ik ken mijn lichaam (en dus ook mijn rug) inmiddels wel een beetje en voelde al meteen dat dit maar een kleine hickup ging worden. Wel weer een beetje spierpijn in de quads! :p

• #2.407
Training van vandaag:

Deadlift (No belt)
5x60
5x80
3x100
2x105
5x117,5
5x117,5
5x117,5
5x117,5

Strict Press
5x20
5x30
3x35
2x40
5x45
5x45
5x45
5x45

Hammer Grip Chinups
6x5xBW

Kettlebell Swings
3x10x32

Lekkere deads. Verder weinig bijzonders, doe deze keer KB swings ipv goodmornings bij gebrek aan een GHR.

Laatst bewerkt:
Bij nieuw deadlift PR is the drill: Suffer beautifully shirt aan en op film zetten die lift :rocker:

• #2.411
Amen!

Toffe shirts wel! Lange levertijd? Had je ook importkosten?
Hele gave shirts. En ze zitten heel mooi, ze zijn ook wat langer, dus geen navelstaren bij sommige oefeningen. Duurde best een tijdje, maar de drukte bij PostNL droeg ook niet bij. Moest nog 35 eurie betalen, maar had al bespaard op de gratis verzendkosten en een gratis shirt.

• #2.412
Light day vandaag:

Squat

5x20
5x20
5x60
5x77,5
5x77,5
5x77,5

Bench
5x20
5x40
5x52,5
5x52,5
5x52,5

BOR
5x20
5x40
5x60
5x60
5x60

Gelukkig een licht dagje, behoorlijke kater van gisteren en een kop vol snot...:rolleyes:

Voorhoofdsholteontsteking? (scrabble..:p) ...flink stomen 2-3x/dg? ;)

Je blijft wel lang ziek nu man, heb je wel meds genomen of zo ?

• #2.415
  • #2.416
Week 2 dag 1 van Think Strong vandaag:

Squat
5x20
5x20
5x80
2x100
1x110
2x120
2x120
2x120
2x120
2x120
2x120

Bench

5x20
5x40
2x65
1x70
2x80
2x80
2x80
2x80
2x80
2x80
2x80 (Close Grip)

Band Pull Apart
4x10

Band Goodmorning
4x10

Ab Wheel
4x10

Heerlijk training. Dit programma is heel geschikt voor me om verder aan mijn kracht te bouwen. Ik ga hier 2 cycles van 9 weken van doen en daarna verder met Think Big (16 weken UB/LB opzet met meer hypertrofie). Zo hoop ik ook wat meer structuur in mijn trainingsjaar aan te brengen. Vanaf volgende cyclus komt er weer meer conditiewerk bij, eerst maar het programma zoveel mogelijk doen als voorgeschreven om te kijken wat het met me doet.

Extra setje GCBP gedaan en die ging easy as f*ck op hetzelfde gewicht. Denk dat ik nog aardig wat kracht op mijn borst kan winnen, want ben nu wel heel tricep dominant.

Lekker om zo het jaar (bijna) af te sluiten...
Sterke tri's is een noodzakelijk kwaad voor n sterke bench...lekker bezig man!!

dus je gaat nu 18 wk op kracht trainen en daarna 16 wk op hypertrofie, dat zijn wel lange blokken, heb zelf vele jaren geleden ook een beetje op die manier getraind, blokken van 3 maanden, kracht afgewisseld met hypertrofie,

• #2.419
Lekker om zo het jaar (bijna) af te sluiten...
Sterke tri's is een noodzakelijk kwaad voor n sterke bench...lekker bezig man!!
Thanks! Nou, een noodzakelijk kwaad wil ik het niet noemen, toch? Sterke triceps helpen overal wel bij, dus sterker worden mogen ze van mij altijd. Moet alleen zorgen dat mijn chest ook wat sterker wordt in de toekomst.

dus je gaat nu 18 wk op kracht trainen en daarna 16 wk op hypertrofie, dat zijn wel lange blokken, heb zelf vele jaren geleden ook een beetje op die manier getraind, blokken van 3 maanden, kracht afgewisseld met hypertrofie,
Inderdaad, dat is het plan. Die 18 weken die taperen uiteindelijk ook weer geleidelijk naar een krachtfase toe na 8 weken trouwens. Ik ben heel benieuwd wat dit me gaat brengen in 2018! :)

Moet alleen zorgen dat mijn chest ook wat sterker wordt in de toekomst.
Dan doe je dus geen weightliften meer? meestal is daar geen benchen bij als ik het goed heb.
Je kan ook je frequentie verhogen en de intensiteit wat lager met benchen...en dan opbouwen
Dat wil ik ook eens gaan proberen...I give it a try

best wel lastig om een goede balans te vinden

Terug
Naar boven