MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
trouwens sowieso lekker dat je thuis traint.

Thuis is....... waar je lekker ontspannen een nr 2 kan doen

Yup, er gaat niks boven je eigen pot! :D

Training van vandaag:

Squat (Light day)
5x20
5x45
3x65
2x70
1x80
3x5x90

Bench
5x20
5x35
3x50
2x55
1x65
4x70
5x65
6x60

Pff, zwaar na zo'n lange tijd...:(

Chin Ups
6xBW
6xBW

Klaar. Benchen viel me vies tegen, maar logisch na maanden niet gebankt te hebben. Even kijken hoe de elleboog gaat morgen, ik heb wel meteen preventief ge-iced. Heb ook elleboog sleeves besteld.

4x 70 opzicht niet zo heel gek toch?

elbow sleeves bij rehband besteld?

4x 70 opzicht niet zo heel gek toch?

elbow sleeves bij rehband besteld?

Nee, valt idd eigenlijk best mee na al die tijd. Yup, die van Rehband. De knee sleeves zijn ook top en ze kleuren wel lekker bij elkaar! :p

Kleine toevoeging wat betreft het schema:
Bij nader inzien ga ik toch maar vasthouden aan een A-B routine, zoals ik afgelopen tijd heb gedaan. De komende periode wordt het best druk, dus dat geeft me meer flexibiliteit.

A – B Routine

A
Squat 1x3-6 PTW/RPT
Bench 1x3-6 PTW/RPT
Chin Ups 2x6 (Opbouwen naar 2x15)
Dips 2x8 (Opbouwen naar 2x20)

B
OH Press 1x3-6 PTW/RPT
Deadlift 1x3-5 PTW/RPT
Dips 2x8 (Opbouwen naar 2x20)
DB Rows 2x6-8

Laatst bewerkt:
heb zelf ook die rehband knee sleeves, vond ze wel wat aan de prijs maar ze trainen wel lekker op zich

hoe lang doe je over de trainingen?
op zich een lichte front squat bij training B er bij zou ik zelf overwegen

Ik vind ze ook wel fijn, nooit meer last van mijn knie pezen gehad. Dus hoop dat dit ook voor de ellebogen gaat werken.

Ik ben zo'n 60 a 75 minuten bezig. frontsquats zou kunnen, maar aangezien ik eigenlijk voortdurend zwaar zal gaan op gewone squats gun ik mijn knieën ook maar wat rust. In totaal squat ik zo 3x per 2 weken.

dan zou ik het ook zo laten inderdaad ben wel benieuwd hoe dat ptw uit zal pakken

Het Powerlifting to Win gedeelte volg ik al een tijdje en is echt heel solide. Ik gebruik RPT eigenlijk vooral als de back off sets voor wat extra volume.

Schema ziet er goed uit.
Hopelijk dat die sleeves wat helpen voor je elleboog, ben ik benieuwd naar.

Het Powerlifting to Win gedeelte volg ik al een tijdje en is echt heel solide. Ik gebruik RPT eigenlijk vooral als de back off sets voor wat extra volume.
Wat is dat rpt eigenlijk? Ben eens aan het neuzen geweest in dat ptw programma maar kon het niet vinden.

Wat is dat rpt eigenlijk? Ben eens aan het neuzen geweest in dat ptw programma maar kon het niet vinden.
RPT: http://rippedbody.jp/reverse-pyramid-training/
PTW: http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-novice-program/#PowerliftingToWin_Novice_Program-Ebook

Voor Powerlifting To Win zeker even het gratis ebook en excel sheet (met 6 verschillende stages van novice tot advanced) downloaden. Ik maak er dus eigenlijk zelf een soort combi van: de topset en warmup wordt bepaald door het PTW schema, vervolgens gaat er 10% af en wordt er een rep toegevoegd volgens RPT.

Laatst bewerkt:
Thanx erg intressant, maar met mijn elastiekies niet echt meteen een handig en haalbaar programma, maar ik houd hem in mijn achterhoofd als ik weer eens de mogelijkheid heb om de sportschool te terroriseren :P

Oké, ik had helaas toch weer wat last na het benchen, dus hij blijft er voorlopig toch nog even uit. Meteen maar even wat kleine aanpassingen gedaan.

A – B Routine

A
Squat 1x3-6 PTW/RPT
Dips 3x8 (Opbouwen naar 3x17-20, daarna weighted)
Chin Ups 3x6 (Opbouwen naar 3x12-15, daarna weighted)

B
OH Press 1x3-6 PTW/RPT
Deadlift 1x3-5 PTW/RPT
DB Rows 2x6-8 / Inverted Ring Rows 5x5

Optional: Rotator Cuff Work, Ab Work, Calves, Push Ups

Training 31-5-2015:

OH Press (RPT)
5x20
5x25
3x35
2x40
1x45
4x50
5x45
8x40

Deadlift (RPT)
5x60
5x70
3x100
2x110
1x120
5x135
6x112,5
7x110

Elevated Ring Rows
5x5xBW

Push Ups
5x10xBW

Klaar, deads gingen best lekker na meer dan 2 weken niet gedaan te hebben. :)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt maar je kan eens proberen met een fatbar/fatgripz te benchen. Of een wijdere grip proberen, heb zelf het meeste last van m'n ellebogen bij smallere grepen waarbij ik extreem moet tucken met m'n ellebogen.

Is ms het proberen waard, jij weet natuurlijk hoe het voelt en wat het beste is. Als het echt kut voelt zou ik hem er ook uitlaten, heb ik destijds ook maanden moeten doen.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt maar je kan eens proberen met een fatbar/fatgripz te benchen. Of een wijdere grip proberen, heb zelf het meeste last van m'n ellebogen bij smallere grepen waarbij ik extreem moet tucken met m'n ellebogen.

Is ms het proberen waard, jij weet natuurlijk hoe het voelt en wat het beste is. Als het echt kut voelt zou ik hem er ook uitlaten, heb ik destijds ook maanden moeten doen.

Thanks, man! Ik heb idd fat gripz, maar ik vind het geen drama om voorlopig niet te benchen. Met de andere oefeningen kan ik prima uit de voeten. Belangrijkste vind ik dat squats en deads probleemloos gaan. :)

jammer van het bankdrukken, voor de rest mooie training!

jammer van het bankdrukken, voor de rest mooie training!

Na de afgelopen training weinig last gehad eigenlijk, het lijkt erop dat de elbow sleeves in ieder geval effect hebben. :)

Ik ga me even lekker focussen op de dips!

Training van vanavond:

Squat High Bar (RPT)
5x20
5x40
5x65
3x90
2x105
1x115
Belt om!
6x130 PR! Easy!
7x117,5
8x105

Dips
3x8xBW

Chin Ups
3x5xBW

Klaar!

Laatst bewerkt:
Heel netjes die squats! Lekkere compound oefeningen allemaal.

Terug
Naar boven