XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Nice PR kerel, je blijft hard gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
mooie squat! met dit tempo hangt er aan het einde van je cyclus een flink gewicht aan die barbell!

Thnx! Ik merk op dit moment dat als ik 1x per week squat het gemakkelijker gaat. Dus misschien hou ik dat even aan, zeker nu ik licht aan het cutten ben. Wordt het toch nog een ABC schema.

Zelf heb ik het idee dan meer keren per week de benen trainen zich wel terugbetaalt in gains, maar ik liep met benen ook wel achter. Misschien ook het verhaal van groeihormoon productie waar je hele lichaam profijt van heeft....?

Thanks! Vandaag weer een jaartje ouder geworden, dus hopen dat de lijn zich blijft voortzetten. :D

Gefeliciteerd! Ook richting de ouwe lullen leeftijd ;)

Haha, de ouwe lullen met een goddelijk lijf club! :hahaha:

Ja, ik ben er nog niet helemaal uit qua squaten, misschien 1x zwaar en 1x licht kan ook nog. Maar misschien ook wel een standaard RPT split. Of ik blijf A-B trainen en kijk hoe dat gaat. Keuzes....

Zolang iets werkt niet veranderen ;)

Ja, het werkt absoluut aan de gewichten te zien. Gewoon een ouderwets A-B schema met RPT en een kleine selectie oefeningen. Ik ga het voorlopig wel blijven doen, tot ik merk dat misschien het echt te zwaar dreigt te worden.

Haha, de ouwe lullen met een goddelijk lijf club! :hahaha:

Ja, ik ben er nog niet helemaal uit qua squaten, misschien 1x zwaar en 1x licht kan ook nog. Maar misschien ook wel een standaard RPT split. Of ik blijf A-B trainen en kijk hoe dat gaat. Keuzes....

Ja, ik ben wel voor wisselen van schema om de 4-6 weken en dan leer je wat voor jou goed werkt en wat minder....

Dat kan... maar je weet niet of het ook optimaal werkt :)

Food for thought allemaal. Ik hou het voorlopig op A-B. Wordt dat te zwaar ga ik naar de lichte squat dag kijken voor een ABC schema. Dan zou het voornaamste verschil zijn dat ik 1x per week deadlift in plaats van 3x per 2 weken.

Ja, ik ben wel voor wisselen van schema om de 4-6 weken en dan leer je wat voor jou goed werkt en wat minder....

Dat kan... maar je weet niet of het ook optimaal werkt :)

Zeker, maar het zou de eerste niet zijn die zichzelf gaat tegenwerken op termijn. Is mij meer dan eens overkomen met de plateau's die daaruit dan voortkwamen.

Eerste training als 42-jarige in een warme trainingskamer:

Deadlift RPT
5x60
5x70
3x100
2x110
1x125
Belt om!
5x142,5 PR!
6x125

OH Press RPT
5x20
5x25
3x35
2x40
1x45
6x50 VPR volgens mij!
7x45
8x40

BOR
5x40
5x50
2x10x60

Push Ups
5x10xBW

Klaar!

Gefeliciteerd nog :klink: ! mooie training, lekker die deadlift

Hassa... goed begin van het nieuwe levensjaar.

Beetje gekke training vandaag, om wat uit te proberen. Maar ik denk dat ik er wel uit ben over wat te doen. Ik voel dat mijn rug aardig bij moet komen na zware deads en squats dus ik stap af van het A-B schema en doe een 3 dagen FB.

Dag 1
Deadlift 2x2-5 RPT
OH Press 3x3-6 RPT
BOR/DB Rows 2x8-10

Dag 2
Dips 3x3-6 RPT
Chin Ups 10x3
Light Squats 3x5 (70% topset vorige week)

Dag 3
Squat 3x3-6 RPT
Chin Ups 5x5 (uiteindelijk RPT)
Dips 5x10xBW

Verder weer wat kuiten en abs werk erbij en veel push ups. Als conditie element ga ik touwtje springen, dat is minder belastend als KB swings.

Veel chins en dips, want daar wil ik nu echt eens stukken beter in worden.

Goed, training van vandaag:

Dips Ging goed, korte rusttijden tussen de sets
2x10xBW
1x18xBW
1x16xBW

Chins 30 sec. rust tussen sets
10x3xBW

Goblet Squats Volgende keer dus gewone squats...;)
3x10x16

Tricep Pushdown Beetje voor gepomp
2x10

Jump Rope
2 min.

Klaar. Dips volgende week weighted! En donderdag hopelijk weer PR op squats. :cool:

18 reps op de dips! lekker hoor!

Sets van 3x20 kunnen gewoon al denk ik. Maar donderdag pittige training dus vandaag niet helemaal voluit. De combinatie van BW oefeningen en ijzer is heerlijk.

Touwtje springen vind ik echt zo'n kutoefening, kan dat touw echt stuktrekken als je keihard aan het gaan bent waarna je mist en het touw keihard tegen je rug krijgt. :mad:

Touwtje springen vind ik echt zo'n kutoefening, kan dat touw echt stuktrekken als je keihard aan het gaan bent waarna je mist en het touw keihard tegen je rug krijgt. :mad:

Haha, ik kon er anderhalf jaar terug echt helemaal niks van, toen kreeg ik hem om de haverklap in mijn nek of tegen mijn poten aan. het is zo'n keihard touw, dus het leken wel zweepslagen. Nu alleen af- en toe tegen mijn voeten aan, gelukkig.

Ik vind het wel een goeie oplossing voor het conditie gedeelte, je hebt er geen apparaat voor nodig verder waar ik geen ruimte meer voor heb.

Terug
Naar boven