XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Al eens een hammer/neutrale grip geprobeerd bij de chins? Gebruik die meestal als ik m'n elleboog wat wil ontlasten.

• Topic Starter Topic Starter
Al eens een hammer/neutrale grip geprobeerd bij de chins? Gebruik die meestal als ik m'n elleboog wat wil ontlasten.

Ja, die gebruik ik eigenlijk juist omdat gewone chins te pijnlijk werden. :( Ik vrees dat ik chins er maar uit ga halen en me beperk tot rows en wat curls.

He, hou eens op met die pijntjes.... het gaat je nu progressie kosten.

balen van die elleboog, maar mooi dat die rug wel weer beter voelt.

He, hou eens op met die pijntjes.... het gaat je nu progressie kosten.
Haha, zal best meevallen hoor. Het dippen ging echt heel gemakkelijk. Squat en deadlift ga ik weer even opnieuw opbouwen. Rustweekje heeft me wel goed gedaan, deze week ook weinig kans om te trainen ivm met werk, dus volgende week zal ik aardig fit zijn hoop ik. :)

balen van die elleboog, maar mooi dat die rug wel weer beter voelt.
Pijn in de elleboog is inmiddels weer vrijwel weg, maar haal de chins er toch maar even uit.

OK, dat is beter nieuws :)

Training van vandaag (23-6). Rug voelt steeds beter dus voorzichtig wat licht gesquat.

Squat
5x20
5x40
5x60
5x80
5x100
5x110

Dips
3x3xBW
6xBW+7,5KG
7xBW+5KG

DB Rows
5x16
3x10x25

Upright Rows
10x8
3x10x18

mooie dips!, nog geen nieuwe training?

Neuh, net 32 uur in twee dagen gemaakt, dus lekker gaar. Ook een lekkere verkoudheid gekregen.

eerst maar lekker daar van herstellen dan

Ging alweer lekkerder vandaag. Deze week nog even druk en dan volgende week weer vol er tegen aan.

Ik zit al een hele tijd te dubben om eens de 10.000 Kettlebell Swing Workout van Dan John te proberen: http://www.t-nation.com/workouts/100...lebell-workout

Vandaag eens een testronde gedaan :D

Ik had lang geen swings gedaan, dus begonnen met 16KG. Ik had dips gekozen als lift.

5 rondes:
KB Swings 10x
Dips 2x
KB Swings 15x
Dips 3x
KB Swings 25x
Dips 5x
KB Swings 50x

Rondes 1 t/m 3 waren dips van BW+5KG en rondes 4 en 5 waren met alleen BW.

Totaal aantal reps voor de snelle rekenaars:
500 KB Swings van 16 KG
50 dips, waarvan 30 met BW+5KG

Totale tijd ongeveer 45 minuten (inclusief klooien met dip belt...:rolleyes: )

Conclusie: ging eigenlijk heel goed met het warme weer en een nasleep van de verkoudheid, hopelijk kan ik er deze week nog 1 of 2 doen. Ook de 24KG kettlebell gaan gebruiken. Zwaar maar leuk!

Laatst bewerkt:
even gelezen, lijkt me een mooie training, waarschijnlijk lekker zweten?

even gelezen, lijkt me een mooie training, waarschijnlijk lekker zweten?

Ja, behoorlijk. Zal met de stijgende temperaturen nog wel erger worden en met een 24 KG kettlebell. Ik moet zeggen dat ik bij een tabata meer sta te zweten, maar dan doe je ca. 100 swings in 4 minuten. Mooi programma, hoor.

Kettlebells.... dat is weer iets heel anders. Meer cardio dan een massa bouwer denk ik he?
Succes met je 10.000 :)

Kettlebells.... dat is weer iets heel anders. Meer cardio dan een massa bouwer denk ik he? Succes met je 10.000 :)

Van swings krijg je in ieder geval dikkere glutes :p, maar is inderdaad voor conditiewerk en grip. Hoewel ik mijn hams nu toch ook behoorlijk voel.

Vanavond en morgen wordt het weer aardig laat op het werk, dus even kijken of ik er vanavond nog een paar honderd kan doen.

Ja, behoorlijk. Zal met de stijgende temperaturen nog wel erger worden en met een 24 KG kettlebell. Ik moet zeggen dat ik bij een tabata meer sta te zweten, maar dan doe je ca. 100 swings in 4 minuten. Mooi programma, hoor.

tabata ook altijd heerlijk, helemaal met deze temperatuur

tabata ook altijd heerlijk, helemaal met deze temperatuur

Godver, net in een bloedheet kamertje 200 swings en chins gedaan. Ik ging zowat dood! :D

5 rondes was echt niet te doen, dus ben voor 2 rondes gegaan. Wel 100 swings met 24 KG.

2 rondes:
KB Swings 10x24 KG
Chin ups 1x
KB Swings 15x24 KG
Chin ups 2x
KB Swings 25x24 KG
Chin ups 3x
KB Swings 50x16 KG

Klaar, meer als het wat afkoelt...

Laatst bewerkt:
Training Zaterdag 4-7-2015

Temperatuur in de trainingskamer is dik boven de 25 graden, ik moet het swingen maar even opschorten.

Wel wat gedipt en chins gedaan. Elleboog geeft weinig tot geen problemen.

Dips
5x8xBW

Chins
5x4xBW

Klaar... ;)

evengoed mooie bw training

In voor 10.000 kb swing workout

Terug
Naar boven