Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

Daar ben ik het niet mee eens: de een is niet beter voor whatever dan de ander en vice versa. Het is vooral eigen voorkeur... high bar, low bar of beide: just fucking squat :)

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, we leven in een vrij land :). Maar er zijn genoeg discussies op dit forum geweest over high vs low in het verleden waar o.a Ziyed (Eddine), g-men en andere ervaren lifters over hebben geschreven. High bar trainen is beter voor allround kracht en maakt als het goed is je low bar sterker. Eea is ook wel afhankelijk van je lichaamsverhouding als lifter maar dit was wel de conclussie. Verder herinner ik me van die discussies (en niet uit eigen ervaring) dat het trainen van high bar als voordeel heeft dat het minder belastend is voor het lichaam zoals ellebogen, schouders, heup en low back waardoor het minder blessuregevoelig is en dus op lange termijn meer gainz kan opleveren. Tijdens wedstrijden en vlak voor swtichen dan naar low bar voor wat extra kilos maar er zijn ook genoeg top PL'ers die high bar of een hybrid style hebben in een wedstrijd. Dit weekend werd ditzelfde topic nog even aangehaald door Max Aita en zei min of meer hetzelfde.

Low bar squat is geen squat :p

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, we leven in een vrij land :). Maar er zijn genoeg discussies op dit forum geweest over high vs low in het verleden waar o.a Ziyed (Eddine), g-men en andere ervaren lifters over hebben geschreven. High bar trainen is beter voor allround kracht en maakt als het goed is je low bar sterker. Eea is ook wel afhankelijk van je lichaamsverhouding als lifter maar dit was wel de conclussie. Verder herinner ik me van die discussies (en niet uit eigen ervaring) dat het trainen van high bar als voordeel heeft dat het minder belastend is voor het lichaam zoals ellebogen, schouders, heup en low back waardoor het minder blessuregevoelig is en dus op lange termijn meer gainz kan opleveren. Tijdens wedstrijden en vlak voor swtichen dan naar low bar voor wat extra kilos maar er zijn ook genoeg top PL'ers die high bar of een hybrid style hebben in een wedstrijd. Dit weekend werd ditzelfde topic nog even aangehaald door Max Aita en zei min of meer hetzelfde.

Ik heb niks tegen high bar! Ik zou iedereen absoluut adviseren om te kijken wat high bar je kan brengen, mede vanwege de argumenten die je noemt. Ik heb er zelf waarschijnlijk te weinig mee gedaan (komt goed).

Maar alles goed en wel, dat doet niets af aan mijn eerdere stelling dat het uiteindelijk eigen voorkeur is.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.686
Training van vandaag

Squat
5x20
5x20
5x60
3x80
3x100
3x100
3x100
3x100
3x100

Deadlift

5x60
5x80
3x100
3x120
1x140
1x160
1x160
1x160 VPR!

SLDL
2x6x100

Barbell Shrug
3x15x80

VPR op 160 kg deadlifts, erg blij mee.

Het was de bedoeling om de komende 6 weken 4 dagen per week te blijven trainen, maar vanwege privé omstandigheden waar ik me verder niet over zal uitlaten gaat dat niet lukken. Ik heb tijd nodig voor belangrijkere dingen, dus ik moet voorlopig terug naar 3 dagen per week. Ik ga een heavy-light-medium schema doen van Andy Baker of ik ga weer verder met Think Strong. Beiden zijn prima opties en zo houd ik in ieder geval een avond extra over. Het is jammer, want strength and mass after 40 is erg leuk trainen, maar ik pak het later wel weer op.

Proficiat met de vpr :thumbs:

Ik ben blij dat jij blij bent met je VPR. ;) niks mis met HLM prima keuze ;)

dat gaat erg lekker op de dl, mooi man
jammer van het kinkje dat even in de kabel komt, even prioriteiten stellen.

:thumb: Toch mooi dat VPR's nog altijd mogelijk zijn. Succes met de prioriteiten.

Jammer dat je de volgende PR's even uit moet stellen. Soms blijkt dat er iets belangrijkere dingen zijn dan trainen. Succes!

Met 3 dagen per week kan je prima gains maken, consistent trainen op de lange termijn is belangrijker dan 3 of 4 dagen per week trainen imho. Congratz met je DL pr!

• #2.693
Thanks!

Ik ben blij dat jij blij bent met je VPR. ;) niks mis met HLM prima keuze ;)
Dat dacht ik ook!

dat gaat erg lekker op de dl, mooi man
jammer van het kinkje dat even in de kabel komt, even prioriteiten stellen.
Thanks Droop! Soms moet je even pas op de plaats maken inderdaad, er zijn wat dingen die voor trainen komen.

:thumb: Toch mooi dat VPR's nog altijd mogelijk zijn. Succes met de prioriteiten.
Ik denk dat er dit jaar nog aardig wat PR's aankomen. :)

Jammer dat je de volgende PR's even uit moet stellen. Soms blijkt dat er iets belangrijkere dingen zijn dan trainen. Succes!
Yup, maar we blijven gewoon doorgaan in de tijd die we hebben. Als het straks weer rustiger is, kunnen we weer één of twee avondjes extra trainen.

Met 3 dagen per week kan je prima gains maken, consistent trainen op de lange termijn is belangrijker dan 3 of 4 dagen per week trainen imho. Congratz met je DL pr!
Eens, ik heb het afgelopen jaar vrijwel continue 3 dagen in de week getraind en daar maak je gewoon progressie mee, dus dat komt wel goed. Thanks, nu nog een nieuwe 1RM maken op DL, die staat nog op 170.

Ouwe programmahoppert van me :kiss:

Ik ben benieuwd naar je selectie aan oefeningen, in april ga ik denk ik ook HLM van Andy Baker doen.

• #2.697
Ik ben benieuwd naar je selectie aan oefeningen, in april ga ik denk ik ook HLM van Andy Baker doen.
Het wordt het schema van Garage Gym Warrior met een bench focus. Die 100 kg bench moet ik echt aantikken dit jaar. Ik zag dat Barbell Medicine inmiddels ook al een HLM template heeft uitgebracht.

Heb je betaald voor dat schema?

• #2.699
Heb je betaald voor dat schema?
Ja, dat klopt (is ook nergens anders te vinden :o)

Maar ik vind het het geld waard, ik heb er een spreadsheet van gemaakt die heel gemakkelijk te tweaken is. En ik doe het beter op strikte programma's dan op mijn eigen brouwsels, omdat ik ze gewoon volg zonder steeds dingen te veranderen.

Anyway, eerste GGW training:

Squat
5x20
5x20
5x60
3x80
6x102,5
6x102,5
6x102,5
6x102,5

Bench
5x20
5x40
2x60
6x65
6x65
6x65

Deadlift
5x60
5x80
6x102,5
6x102,5
6x102,5

Hammer Grip Chinups
20x

Ab Mat Situps

30x

Bench Squeezes
(Thanks @ProudPizza )
3x15 sec

Lekkere train, ondanks de squats en zware deads van 2 dagen terug nergens last van. Bench squeezes toegevoegd om wat meer gripkracht te krijgen, altijd makkelijk.

Zorgen dat je goed hard knijpt :p
Gouden combinatie met de laatste deadliftrep holden vind ik zelf.

Terug
Naar boven