Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.781
Probeer eens negatives :thumbs: heeft mij wel geholpen in het verleden. Dat en bands, met verschillende elasticiteitsniveaus. Knie erdoorheen, vastbinden aan de stang boven de rack, en pullen maar. Wat natuurlijk ook helpt is een lager lichaamsgewicht, hoe lichter je bent hoe makkelijker het wordt jezelf op te trekken.
Yup, negatives hebben mijn chinups er weer bovenop geholpen. Mijn vrouw kon uiteindelijk ook setjes van 3 dankzij heel veel negatives. Vind zelf banden een stuk minder effectief, ik heb nooit het idee gehad daar verder mee te komen. En tja, rond de 95 kg is best een aardig gewicht idd. :D

Zijn toch wel pittige trainingen zo!

• #2.783
Zijn toch wel pittige trainingen zo!
Ja, squats en deadlifts 2x per week in één sessie is wel even wennen, maar raak langzaam gewend aan het volume. Heb wel het idee dat dit me weer wat KG's op mijn gewichten gaat opleveren aan het eind van de rit.

Laatst bewerkt:
Ja, squats en deadlifts 2x per week in één sessie is wel even wennen, maar raak langzaam gewend aan het volume. Heb wel het idee dat dit me weer wat KG's op mijn gewichten gaar opleveren aan het eind van de rit.
Herstel je goed tussen de workouts? Is nog wel een dingetje vaak bij SS bijvoorbeeld als het wat zwaarder wordt allemaal.

• #2.785
Herstel je goed tussen de workouts? Is nog wel een dingetje vaak bij SS bijvoorbeeld als het wat zwaarder wordt allemaal.
Jazeker, het is een heavy/light/medium schema gebaseerd op % van je 1RM. Het is dan ook geen lineaire progressie meer, die fase ben ik wel weer voorbij.

De intensiteit wordt vrij goed gemanaged met dit schema en aan het hogere volume deadlifts kan je goed wennen. Indien nodig kan de medium deadlift nog worden vervangen door SLDL/RDL of zelfs door weighted chins.

Werk je ook met RPE?

Vind zelf banden een stuk minder effectief, ik heb nooit het idee gehad daar verder mee te komen.
Mee ens. Het punt daarmee is dat ze vooral in het eerste deel van de rep helpen, terwijl het probleem (meestal?) in het bovenste deel zit.

• #2.792
:cool:

Yup, ook gewoon thuis. Geen idee welke stand het is, dat moet ik op gevoel doen, want staat er niet op. Draai gewoon wat aan de weerstandsknop tot ik voldoende weerstand voel.
Ah prima, heb ook een hometrainer'tje op m'n kamer staan. Moet daar echt vaker op gaan.

Wat doe je tijdens het fietsen btw?

• #2.794
  • #2.796
Wilde eigenlijk gisteren trainen, maar vanwege omstandigheden de training naar vandaag verplaatst.

Squat
5x20
5x20
5x60
3x80
6x95
6x95

Bench
5x20
5x40
3x60
6x72,5
6x72,5
6x72,5
6x72,5

BOR
8x40
8x65
8x65
8x65
8x65

Band Facepulls
3x12

Ab Wheel
50 total reps: 15+15+10+5+5

Lekker getraind!

mooi reptotaal bij je ab wheel, die voel je lekker zitten.

Waarom maar 2 setjes met 95 op de squat of hoort bij dat schema wat je volgt?

• #2.800
Waarom maar 2 setjes met 95 op de squat of hoort bij dat schema wat je volgt?
Precies, dit is de light day. Ik squat 3x per week momenteel, dus ben er niet rouwig om dat het vandaag maar 2 setjes waren. Heb ze overigens wel allemaal ATG en paused gedaan.

Terug
Naar boven