- Waardering
- 23.848
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lol, zo raar is het niet allemaal, hoor. RPE wordt veel gebruikt.Beetje rare maat.... 10 minus het aantal reps dat je nog in de tank hebt zitten. Volgens die schaal zit ik meestal op of rond de 9 voor de laatste set en lager voor de eerste sets.
Daarom zijn er wat handige tabelletjes om je een beetje op weg te helpen. Maar je moet het vooral leren aanvoelen en daar gaat wel wat tijd overheen. Ik schat gewichten redelijk in, maar nog niet perfect. En nee, al mijn pauzes zijn gewoon even lang.Nou ja, waar ik het meest moeite mee heb: als je eerste set RPE 7 zou zijn is de enige manier om dat te weten die extra 3 reps te doen zodat je helemaal kapot bent. Ik heb geen andere manier om te weten dat het RPE 7 was. Als ik de eerste set 5 x 80 kg doe is dat een veel reproduceerbaarder getal. En klopt: je rustpauze zou bij iedere set langer moeten worden om een zelfde 'vermoeidheidsgevoel' te handhaven.
Sorry, maar dan zijn niet alle sets RPE 7 geweest.
Het is geen exacte wetenschap, maar op een zelfde submaximaal gewicht met 5 minuten rust blijft de RPE doorgaans nagenoeg hetzelfde. De vermoeidheid bij de laatste set is misschien iets groter dan bij de eerste set, maar gaat dan eerder richting de 7,5 dan meteen naar 8. Rusttijden zijn in dit geval erg belangrijk.
Eerlijk gezegd geen idee. Squaten heeft in het algemeen een hoge carry over naar deadlift. Andersom not so much...High bar, die ga ik ook weer inpassen. Heeft volgens mij betere crossover naar Deadlift dan lowbar.
Beetje rare maat.... 10 minus het aantal reps dat je nog in de tank hebt zitten. Volgens die schaal zit ik meestal op of rond de 9 voor de laatste set en lager voor de eerste sets.
Lol, zo raar is het niet allemaal, hoor. RPE wordt veel gebruikt.
Als je eerste set RPE 7 is en je laatste set met hetzelfde aantal reps en gewicht voelt aan als RPE 9 dan kan het zijn dat je rusttijden bijvoorbeeld te kort zijn of dat je gewoon werkcapaciteit mist.
Als je programma het voorschrijft is dat niet gek, maar mijn programma schrijft bijvoorbeeld 3 sets van 6 reps op RPE 8 voor. Tot nu tot heb ik het gewicht gewoon hetzelfde kunnen houden, al zal dat later zeker lastiger worden en moet ik het gewicht verlagen.Mis ik hier de contect over het aantal sets, want zo gek is het toch niet dat je van een rep 7 naar rpe 9 gaat over een x aantal sets?
Ja, ik mis hier denk ik ook wat.Mis ik hier de contect over het aantal sets, want zo gek is het toch niet dat je van een rep 7 naar rpe 9 gaat over een x aantal sets?
Ik blijf toch het gevoel houden, dat als je het gewicht en het aantal reps per set gelijk houdt, en de pauze tussen de sets ook, dat de 3e set zwaarder aanvoelt.Als je programma het voorschrijft is dat niet gek, maar mijn programma schrijft bijvoorbeeld 3 sets van 6 reps op RPE 8 voor. Tot nu tot heb ik het gewicht gewoon hetzelfde kunnen houden, al zal dat later zeker lastiger worden en moet ik het gewicht verlagen.
Vandaag geen problemen om de knieen warm te houdenNieuwe kneesleeves zijn binnen! Deze zijn wel heel anders dan mijn Rehbands!
![]()

Nieuwe kneesleeves zijn binnen! Deze zijn wel heel anders dan mijn Rehbands!

Ik heb het antwoord al gegeven, maar goed...RPE is meer een rep range dan een vast gewicht. Het is niet persé zo dat als ik eerst 6 reps doe met RPE 8 met als gewicht 100 KG dat bij set 3 dit zoveel zwaarder aanvoelt dat het een RPE 9 is geworden. Het KAN, maar het hoeft niet! Voor een RPE 9 Dan moet ik misschien wel 5 tot 10 kg omhoog bij de laatste set. Ik ben absoluut geen expert op RPE gebied, maar 3 sets met een vast gewicht kan met voldoende rusttijd gewoon met hetzelfde gewicht worden gedaan. Ook andere factoren als algemene vermoeidheid of stress kunnen natuurlijk je RPE beïnvloeden, waardoor een nieuwe set ineens veel zwaarder voelt.
Dat is dus niet altijd zo niet en zeker niet altijd in die mate dat het meteen een hogere RPE wordt. Waar @zunnepitte het over heeft is bewust opbouwen naar een RPE 9, dat hoeft in mijn geval helemaal niet in mijn schema. Kijk alsjeblieft even vanaf c.a. 8:38:Ik blijf toch het gevoel houden, dat als je het gewicht en het aantal reps per set gelijk houdt, en de pauze tussen de sets ook, dat de 3e set zwaarder aanvoelt.
Dat zeker niet. Er zitten alleen geen squats in vandaag!

Ja, ik denk dat ze wel wat kilo's extra kunnen geven! En inderdaad: wat zijn die dingen dik, man. Lekker voor in de zomer!Geeft echt een groot verschil... merkte dat toen ik nieuwe sleeves ging bestellen omdat mijn oude titans kapot waren en ik weer tijdelijk mijn rehbands gebruikte.
Wel een mooie timing van aanschaffen, vast omdat je zulke koude knieen hebt![]()
Even goede vrienden, maar .... ik blijf lekker met kilo's werken.Dat is dus niet altijd zo niet en zeker niet altijd in die mate dat het meteen een hogere RPE wordt. Waar @zunnepitte het over heeft is bewust opbouwen naar een RPE 9, dat hoeft in mijn geval helemaal niet in mijn schema. Kijk alsjeblieft even vanaf c.a. 8:38:
Wacht maar!Even goede vrienden, maar .... ik blijf lekker met kilo's werken.

Jij weet nog niet half hoe eigenwijs ik kan zijn

Echt wel!