Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Verwacht er geen wonderen van. Het zijn geen wraps.Ja, ik heb nu Rehbands, maar die zijn meer lekker warm en geven een beetje druk. De SBD's gaan waarschijnlijk echt nog wel wat KG's geven denk ik. Volgende week even proberen!
Ik hoop dat er dankzij wat spiergroei toch weer wat sterker ga worden en dat ik weer gevoeliger word voor de training van een puur krachtblok. Hoeveel sterker daar durf ik echt geen zinnig woord over te zeggen. Als je er meer over wil weten dan raad ik je zeker de 3 Barbell Medicine podcasts over programming aan.En wat verwacht/hoop je dan aan het eind van dat blok (en het volgende piekblok natuurlijk) op je maxes te kunnen plakken?
Nou, iedere KG is meegenomen, dus niks mis mee!Verwacht er geen wonderen van. Het zijn geen wraps.
Maar de SBDs zitten wel lekker rond de knie en zijn merkbaar beter door-ontwikkeld dan goedkope modellen zoals die van Strengthshop. Onderaan in de squat voelt het helemaal anders aan.
Een 5kg zou wel kunnen op je 1RM.

Ja, denk je dat het een enorm verschil zal maken of zal het te verwaarlozen zijn?
Ik ging deadlifts weer zwaarder pakken, dus RPE 8 op elke set ging waarschijnlijk niet meer lukken. Ook op zoek gegaan naar een alternatief voor frontsquats en in het schema staan belt squats, dus met een beetje creativiteit kunnen beltsquaten: heerlijke oefening die je vooral in je quads voelt en totaal niet in je rug! Nice!
Deadlift
130x6 @6
135x6 @7
145x6 @8
145x6 @9 VPR/PR
137,5x6 @8
Close Grip Incline Bench
52,5x8 @6
57,5x8 @7
62,5x8 @8
62,5x8 @8
62,5x8 @8,5
Belt Squat (MYO reps)
32 kg Kettlebell x16+5+5+5+4
Rug voelde wat zeurderig na deadlifts, maar is vrijwel verdwenen na de beltsquats....
Volgende week een low stress week, dan kan ik weer een beetje bijkomen!![]()

Precies!Hé twee keer hetzelfde gewicht met eenzelfde aantal reps, maar een andere RPE.![]()
Yup, lekker hoor!
Dank, dame en heren!
Vandaag wat chinups gedaan, want morgen kan ik niet trainen:
Hammer Grip Chinups
30xBW
Nou, ik ben benieuwd!Ik denk echt niet dat ik iets uit mijn SBD-wraps op squat haal moet ik zeggen. Maar je voelt wel wat steun en dat is prettig.
Dat is ook een goed punt inderdaad.Op de momenten dat ik echt totaal geen last heb van mijn knieën haal ik er misschien ook niks uit. Jammer genoeg komt dat de laatste tijd zelden voor. En dan helpt het wel degelijk een beetje bij de zwaarste lifts.
Uiteraard....

. Wat voor belt gebruik je dan en hoe is je setup verder? Het lijkt mij nogal lastig om zwaar te gaan. Max Aita zei tijdens dat Seminar er over dat hij idd vaak aanraadt voor quad strength en geen load op de spine. Vooral bij lifters met hip shift naar achter bij de ascent en back strength > leg strength. Hij zei echter wel als je met +/- 50% van je 1RM sq kan belt squatten is het niet meer echt nodig.Volgens mij hebben ze alleen belt squats in hun hypertrofieschema op MYO reps, maar JTS is sowieso geen slechte bron om inspiratie uit te halen! Ik gebruikte gewoon mijn dipbelt met een kettlebell eraan. Ik heb houten blokken voor blockpulls en daar leg ik nog wat rubber tegels op. Het is vooral voor extra hypertrofiewerk puur voor de quads zonder inderdaad de ruggengraat te belasten. Quads waren aardig sore de afgelopen dagen, dus het werkt prima en kan er volgens mij nog best wat gewicht bij hangen.Barbell Medicine haalt vast veel inspiratie op uit de adviezen van Chad Wesley Smith en Max Aita van JTS met die belt squats in hun schema's. Wat voor belt gebruik je dan en hoe is je setup verder? Het lijkt mij nogal lastig om zwaar te gaan. Max Aita zei tijdens dat Seminar er over dat hij idd vaak aanraadt voor quad strength en geen load op de spine. Vooral bij lifters met hip shift naar achter bij de ascent en back strength > leg strength. Hij zei echter wel als je met +/- 50% van je 1RM sq kan belt squatten is het niet meer echt nodig.
Dat is precies wat ik zeg inderdaad.Wat zeg je nu precies? Dat veel lichte deadlifts beter voor een gare rug is dan even rust nemen?

Ik ben het daar helemaal mee eens.

Dat klinkt een beetje tegenstrijdig. Je zou eerder wandelen verwachten of yoga-achtige buig/strek oefeningen helemaal zonder gewicht, met alleen een lichte beweging. Maar ik accepteer jullie ervaring

Dit is niet enkel onze ervaring.Dat klinkt een beetje tegenstrijdig. Je zou eerder wandelen verwachten of yoga-achtige buig/strek oefeningen helemaal zonder gewicht, met alleen een lichte beweging. Maar ik accepteer jullie ervaring![]()

Dat klinkt een beetje tegenstrijdig. Je zou eerder wandelen verwachten of yoga-achtige buig/strek oefeningen helemaal zonder gewicht, met alleen een lichte beweging. Maar ik accepteer jullie ervaring![]()