XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

In beide gevallen hebben we dan een heel andere ervaring.
Elke nieuwe set tempo squats haat ik ze meer!! Nadien ben ik erg blij dat ik er van af ben. Nog 2 keer en 't is gedaan met die marteling! :D
Ik ga eens naar een alternatief moeten zoeken. 6-0-0 squats vond ik net wat minder erg meen ik me te herinneren. Paused squats heb ik totaal geen problemen mee.
Ik kan gewoon geen high bar squats doen. In geen enkele positie boven low bar kan ik ook meer de minste load verdragen. Ik kan wel extreem lob bar gaan. Voor een single werkt dat heel goed, maar enig volume is niet te doen wegens pijnlijke ellebogen.
Zou de stabiliteit van je core wel voldoende zijn? Ik denk dat probleempjes daarmee pijnlijk duidelijk worden als je heel langzaam daalt en uitdrukt.

Zou de stabiliteit van je core wel voldoende zijn? Ik denk dat probleempjes daarmee pijnlijk duidelijk worden als je heel langzaam daalt en uitdrukt.
Nee, het is puur uithouding.
Met de gewichten die ik bij de tempo squats gebruik moet ik niet eens echt moeite doen om de core strak te houden. Het is gewoon de tijdsduur dat ik de valsalva vasthoud dat voor het klote gevoel zorgt.
Ik kan die gewichten zelfs zonder het aanspannen van mijn core squatten. Dan gaat het iets beter, maar na 4 sets is mijn onderrug dan kapot.
Ik probeer de 2 strategies wat te combineren.
Het blijft compleet kut.

Nee, het is puur uithouding.
Met de gewichten die ik bij de tempo squats gebruik moet ik niet eens echt moeite doen om de core strak te houden. Het is gewoon de tijdsduur dat ik de valsalva vasthoud dat voor het klote gevoel zorgt.
Ik kan die gewichten zelfs zonder het aanspannen van mijn core squatten. Dan gaat het iets beter, maar na 4 sets is mijn onderrug dan kapot.
Ik probeer de 2 strategies wat te combineren.
Het blijft compleet kut.
OK, snap wat je bedoelt. Ik moet bij dit tempo met zolang bracen ook echt naar adem happen en heb het gevoel dat ik rood tot blauw aanloop :p

Zolang het bij alleen angst blijft gaat het nog ....

@Starx6673 Hoe doe jij het ademen en bracen met tempo squat? Ik kan mij goed vinden in de ervaringen van @Rik76 :o

Hmm, toch maar eens beter proberen dan haha. Zonder gewicht lukt het me natuurlijk wel, maar met squat niet somehow.

Hmm, toch maar eens beter proberen dan haha. Zonder gewicht lukt het me natuurlijk wel, maar met squat niet somehow.
Yep, dat is bij mij ook het geval.
Voor een rep of 4 gaat het best goed. Maar daarna is het echt een struggle. En die struggle blijft aanhouden gedurende de volgende sets. :(

Eigenlijk hetzelfde als bij een gewone squat: boven in een hap lucht en boven weer uitblazen. 6 seconden je adem inhouden en bracen is niet zo ingewikkeld.

Yep, dat is bij mij ook het geval.
Voor een rep of 4 gaat het best goed. Maar daarna is het echt een struggle. En die struggle blijft aanhouden gedurende de volgende sets. :(

Ja, bij sets van 10x neemt de zuurstofschuld in die laatste reps enorm toe. Dan is 6 sec bracen toch ingewikkeld hoor :)
(of wij hebben allemaal geen conditie)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.811
Ja, bij sets van 10x neemt de zuurstofschuld in die laatste reps enorm toe. Dan is 6 sec bracen toch ingewikkeld hoor :)
(of wij hebben allemaal geen conditie)
Pas vanaf set 7/8 begin ik meer moeite te krijgen. En tja, RPE 9 mag ook niet gemakkelijk zijn.

Goede singles weer op DL en bench! Wat betreft DL denk ik dat je moet proberen op te werken naar een single met 180 @ 8 om safe te zijn voor december/januari ;). Aantal dubbeltjes doen met 180 zijn een goede indicator voor de 200 imho..

Pas vanaf set 7/8 begin ik meer moeite te krijgen. En tja, RPE 9 mag ook niet gemakkelijk zijn.
Ik heb ook geen last om het gewicht te tillen. Als ik niet zo buiten adem was kon ik meestal nog wel een repje of 10 verder gaan. ...afgezien van die mega pump in de onderrug dan.:o Daar heb ik de laatste tijd wel erg veel last van.:dunno:

Goede singles weer op DL en bench! Wat betreft DL denk ik dat je moet proberen op te werken naar een single met 180 @ 8 om safe te zijn voor december/januari ;). Aantal dubbeltjes doen met 180 zijn een goede indicator voor de 200 imho..
Toen ik een single @8 met 180kg deed was mijn 1RM 192,5kg. Close, but no cigar. Voor een 200kg DL lijkt me 180kg voor de single net ietsje te kort te schieten.

Toen ik een single @8 met 180kg deed was mijn 1RM 192,5kg. Close, but no cigar. Voor een 200kg DL lijkt me 180kg voor de single net ietsje te kort te schieten.
Is vooral persoonlijk denk ik. De ene zal veel sterker zijn in 1rms dan de ander.

Is vooral persoonlijk denk ik. De ene zal veel sterker zijn in 1rms dan de ander.
Het gekke is dat ik normaal aardig goeie 1RMs kan neerzetten met redelijk matige trainingsintensiteit. Dus het zou voor mij andersom moeten zijn.
Tja, DL is dan ook niet mijn beste lift. Dus die 1@8 van 180kg zou toch genoeg kunnen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.817
Ik heb nog geen idee, deadlift zal de komende maand toch wel omhoog gaan als de reps lager worden. Voel me nu in ieder geval niet al te best: overal pijn , snotneus en een zere keel...bah...

Ik heb nog geen idee, deadlift zal de komende maand toch wel omhoog gaan als de reps lager worden. Voel me nu in ieder geval niet al te best: overal pijn , snotneus en een zere keel...bah...
De verkoudheden regeren tegenwoordig. Is niet prettig.

Van dubbels 180 naar 200 vind ik ook wel een grote stap, maar de deadlift is anders dan de meeste lifts he. Geen eccentrische fase enzo...

Van dubbels 180 naar 200 vind ik ook wel een grote stap, maar de deadlift is anders dan de meeste lifts he. Geen eccentrische fase enzo...
Als je ervoor piekt dan is het zeker te halen, mits je techniek met die dubbels net zo goed is als je max.

Terug
Naar boven