Booyaka
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1.387
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 90kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vroeg me al hetzelfde af.

Ssssssst wat doe je nou xDKan je nu mooi meedoen met de squat challenge van deze maand met zulke reps![]()

Die heb ik al eens gedaan een paar maanden terug, maar nu had ik daarvoor nog 130 lopen reppen.

Zeker, wel. Maar ook van vele anderen en ik vind het gewoon leuk om nieuwe dingen te proberen (zoals bekend...).
Ik denk dat Wendler als schema altijd een beetje wordt onderschat. Met alle varianten is er altijd wel wat bij voor iemand en de tijd dat het een low volume schema was is inmiddels echt wel voorbij.Ik vroeg me al hetzelfde af.
5/3/1? Dude you turned to the dark side!!
Wie weet, wist niet eens dat die er was. Maar met alle beesten hier maak ik weinig kans denk ik.Kan je nu mooi meedoen met de squat challenge van deze maand met zulke reps![]()

vergeet de beestinnetjes nietWie weet, wist niet eens dat die er was. Maar met alle beesten hier maak ik weinig kans denk ik.![]()

Ik heb zelf verschillende schema's van Wendler gedaan. Nooit veel progressie mee geboekt. En als je aan Jim iets vraagt krijg je onduidelijke antwoorden en spreekt hij zichzelf tegen of verandert om de haverklap van idee.Ik denk dat Wendler als schema altijd een beetje wordt onderschat. Met alle varianten is er altijd wel wat bij voor iemand en de tijd dat het een low volume schema was is inmiddels echt wel voorbij
We gaan het zien, ik vind het weer even lekker trainen zo. Meningen van coaches die steeds veranderen zie je overigens erg vaak, hetzij omdat ze nieuwe inzichten hebben of omdat ze je iets nieuws willen verkopen, dat is niet uniek voor Jim Wendler.Ik heb zelf verschillende schema's van Wendler gedaan. Nooit veel progressie mee geboekt. En als je aan Jim iets vraagt krijg je onduidelijke antwoorden en spreekt hij zichzelf tegen of verandert om de haverklap van idee.
Jim Wendler verandert van mening om een nieuw boek te kunnen verkopen. Zijn nieuwe inzichten worden door zijn bankrekening geïnspireerd. Niet door kennis. (is mijn ervaring)We gaan het zien, ik vind het weer even lekker trainen zo. Meningen van coaches die steeds veranderen zie je overigens erg vaak, hetzij omdat ze nieuwe inzichten hebben of omdat ze je iets nieuws willen verkopen, dat is niet uniek voor Jim Wendler.
Viel mee, submaximaal werk in deze reprange geeft meestal geen pomp bij mij.Pff moet wel een zieke pomp geweest zijn in de schouders..
Voor zover ik weet gebruikt en test hij zijn eigen programma's op de mensen en atleten die hij traint en kijkt naar de uiteindelijke resultaten. Dit is natuurlijk puur anekdotisch, maar ik wordt ook een beetje gek van alle "science based" trainingsschema's, waarbij een ieder allerlei onderzoeken aanhaalt om zijn eigen punt te maken. En tja, ik ben ook een fan van BBM, maar waarom kost bijvoorbeeld de beginner template al $65, terwijl 5/3/1 Forever $40 kost. Iedereen probeert een slaatje te slaan uit de huidige internet fit-cultuur, ook onze vrienden van BBM.Jim Wendler verandert van mening om een nieuw boek te kunnen verkopen. Zijn nieuwe inzichten worden door zijn bankrekening geïnspireerd. Niet door kennis. (is mijn ervaring)
Bij anderen zit dat vaak anders. Die willen ook een boek verkopen. Maar die draaien 180 graden omdat ze ergens kennis hebben opgedaan die ergens op gestaafd is (vaak wetenschappelijke inzichten of ervaring door coaching etc.). Daar heb ik wel wat meer respect voor.
Het verschil met BBM is dat als je hun een vraag stel ze een eerlijk en gefundeerd antwoord geven.Viel mee, submaximaal werk in deze reprange geeft meestal geen pomp bij mij.
Voor zover ik weet gebruikt en test hij zijn eigen programma's op de mensen en atleten die hij traint en kijkt naar de uiteindelijke resultaten. Dit is natuurlijk puur anekdotisch, maar ik wordt ook een beetje gek van alle "science based" trainingsschema's, waarbij een ieder allerlei onderzoeken aanhaalt om zijn eigen punt te maken. En tja, ik ben ook een fan van BBM, maar waarom kost bijvoorbeeld de beginner template al $65, terwijl 5/3/1 Forever $40 kost. Iedereen probeert een slaatje te slaan uit de huidige internet fit-cultuur, ook onze vrienden van BBM.
Lol, ik ben het voor het grootste deel met je eens, maar ik ga toch gewoon 531 doen. Verder heb ik met Jim zelf eigenlijk niets te maken, dus kan me ook niet heel druk maken om zijn uitspraken. Ik vind momenteel een dedicated dag per lift gewoon fijner en aangezien daar geen BBM template voor bestaat hou ik het voor nu bij 531.Het verschil met BBM is dat als je hun een vraag stel ze een eerlijk en gefundeerd antwoord geven.
Wendler antwoord met: "lees het boek", "lees het boek nog eens", "lees dat ander boek want daar zeg ik iets anders", "je hebt het boek niet gelezen, want dan wist je het wel", ...
En dan blijf je zoeken in zijn boeken en andere bronnen en blijk je het wel degelijk gesnapt te hebben maar jij bent dan degene die niet 100% zo reageert op zijn trainingen zoals hij zich inbeeld dat iedereen dat iedereen zou moeten vooruitgaan op zijn plannen. En dat kan uiteraard niet. Bestaat niet! Je hebt zijn boek niet gekocht en gelezen. Dat is de oorzaak.
Wel, geeft me dan maar een Jordan die soms kort is met zijn antwoorden maar wel eerlijke antwoorden geeft.
En als je echt onderzoek doet naar hoe en wat i.p.v. maar wat andere ideeën aanhaalt om iets anders in je nieuwe boek te kunnen schrijven, tja, dan kost het iets meer.
Ik ga hier niet beweren dat ik de templates van BBM goedkoop vind hoor. Helemaal niet.
En ze lijken allemaal ook redelijk veel op elkaar.
Maar als je hun info wat opvolgt die ze gratis verspreiden dan kan je ze makkelijk naar eigen behoefte aanpassen.
Ah, ja, hij is best vaag zo nu en dan, al denk ik dat hij in real life best in staat is om een goede coach te zijn. Maar als ik op T-nation kijk geven de forumleden inderdaad zelf vaak beter advies over 5/3/1 bij vragen.Ja, hij reageerde regelmatig op mijn vragen. Maar echte antwoorden heb ik nooit gekregen.
Ja, ik vind het bezig zijn met trainen op zichzelf leuker dan de uiteindelijk zetten van PR's. Het houdt me (relatief) sterk en fit op een leeftijd waarin de meeste kerels een couch potato zijn geworden en het allemaal niet zoveel meer uitmaakt hoe ze presteren en hoe ze eruit zien.Als jij wel graag 5/3/1 doet ga ik je niet tegenhouden. Plezier hebben aan de trainingen is toch wel heel belangrijk lijkt me.![]()