AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

En we zijn weer in Nederland. Top vakantie gehad en ik heb 4x getraind: gewoon het enige squatrack geclaimd of het deadlift vloertje en mijn dingen kunnen doen. De oly bars waren ook van Eleiko, dus prima! Er waren ook aardig wat serieuze gasten aan het trainen en een groepje ecto's die met 60 kg met 1/4 rom aan het benchen waren met spotters en al, waarbij er heel wat meewarige blikken hun kant op gingen. :p
Lekker als je aan de kant van de serieuze gasten bezig was!
Welkom terug, en nu weer gaan met die banaan :)

• Topic Starter Topic Starter
Welkom home
Vooruit 1 dagje aklimatiseren, en dan weer buffelen man!! :p
Thanks en yup, eerste training alweer gedaan net!

Lekker als je aan de kant van de serieuze gasten bezig was!
Welkom terug, en nu weer gaan met die banaan :)
Thanks, ik ga er weer serieus tegenaan de komende tijd.

C3W1D1

OH Press dag:

OH Press
5x20
5x30
3x37,5
3x42,5
3x47,5
5x55 (+2)
3x47,5
8x42,5 (+5)

Band Pull Apart
(superset met OH Press)
5x20

DB Shoulder Press

10x12,5
10x12,5
10x12,5

Chin Ups (superset met DB Shoulder Press)
5xBW
5xBW
5xBW

EZ Bar Curl
10x8
10x18
2x10x28

Band Tricep Push Down
(superset met EZ Bar Curl)
3xF

Volgende week doe ik DB rows in plaats van de band pull aparts, die ga ik bij benchen doen.

En we zijn weer in Nederland. Top vakantie gehad en ik heb 4x getraind: gewoon het enige squatrack geclaimd of het deadlift vloertje en mijn dingen kunnen doen. De oly bars waren ook van Eleiko, dus prima! Er waren ook aardig wat serieuze gasten aan het trainen en een groepje ecto's die met 60 kg met 1/4 rom aan het benchen waren met spotters en al, waarbij er heel wat meewarige blikken hun kant op gingen. :p

Kijk aan, voor entertainment in de gym werd dus ook gezorgd :D

Kijk aan, voor entertainment in de gym werd dus ook gezorgd :D
Yup, het animatie team voor in de gym! Ik geloof dat die gasten bij één of andere tsjechische taekwondo club hoorden ofzo. Bij het ontbijt zag je sommigen gvd gewoon in hun vechtpakkie lopen. :roflol:

Goed, de training van vandaag: de cut is onofficieel begonnen zonder eetschema voorlopig en nog wat feestjes in het verschiet. Hou me voorlopig even aan het IF principe, want kan prima zonder ontbijt.

C3W1D2

Squat dag:

Box Jumps
10x

Squat
5x20
5x50
5x65
3x75
3x87,5
3x97,5
10x110 (+7)

Front Squat

5x60
5x60
5x60

AB Wheel
4x12xBW

Klaar! Squats gingen heel erg easy. Probeer me een beetje aan de cues van Brian Alsruhe te houden en dat werkt prima.

Hoe hoog, de box? :D

Was mijn bench deze keer. Ik heb wel een box en die kan ik hoger maken met rubberen tegels. Ik spring wel een behoorlijk stuk hoger dan de bench, dus volgende keer meer. ;)
Mooie oefening hoor, en het zijn de herhalingen die je gaan nekken natuurlijk :)

Lekker hoor, die squats! Ik zie steeds meer mensen explosieve oefeningen doen voor de mainlifts trouwens.. Daar moet ik ook maar eens mee gaan expirimenteren in te toekomst!

Wat zijn de squat cues waar je het hier boven over hebt trouwens? :rolleyes:

Mooie oefening hoor, en het zijn de herhalingen die je gaan nekken natuurlijk :)
Ik deed het voorheen als conditionering, nu probeer ik vooral zo explosief en technisch goed omhoog te komen. Ik ga ze zeker weer vaker toevoegen!

Lekker hoor, die squats! Ik zie steeds meer mensen explosieve oefeningen doen voor de mainlifts trouwens.. Daar moet ik ook maar eens mee gaan expirimenteren in te toekomst!

Wat zijn de squat cues waar je het hier boven over hebt trouwens? :rolleyes:
Thanks, komt inderdaad in steeds meer programma's ook voorbij om eerst wat explosief werk te doen of activeringsoefeningen.

Wat betreft de cues: Vooral de ademhaling, je kont "flexen", iets smallere grip (ik pakte de stang best wel wijd merkte ik), bar goed squeezen en meer kniedominant (knieën naar buiten duwen) squaten. Filmpjes verhelderen het wat meer als dit wat wazig klinkt. En ja sommige cues kende ik al, maar helpt toch om ze af en toe weer even op te frissen.

Laatst bewerkt:
Wat betreft de cues: Vooral de ademhaling, je kont "flexen", iets smallere grip (ik pakte de stang best wel wijd merkte ik), bar goed squeezen en meer kniedominant (knieën naar buiten duwen) squaten. Filmpjes verhelderen het wat meer als dit wat wazig klinkt. En ja sommige cues kende ik al, maar helpt toch om ze af en toe weer even op te frissen.

Top, dat zijn exact de cues die ik momenteel gebruik. Vooral dat laatste is erg belangrijk en valt vooral tijdens de eerste zware set(s) niet mee bij mij. Op de een of andere manier ben ik vaak een beetje 'bang' om de knieen goed naar buiten te drukken, omdat ik dan bang ben dat ik te diep zak :P. Echter gaat het na 1-2 sets vaak prima. Ik zal zijn filmpjes ook nog even bekijken trouwens.

Warm in mijn trainingshok, zit te zweten als een otter!

C3W1D3

Bench dag vandaag

Incline Explosive Pushups
10xBW

Bench Press

5x20
5x30
5x40
3x50
3x57,5
3x65
8x75 (+5)
5x60
5x60
5x60
5x60
5x60

KB/DB Row

10x16
10x24
10x24
10x24
10x32,5

Tricep Pushdown Band
3xF (50+ reps totaal)

Bench ging eindelijk weer eens echt lekker!

Laatst bewerkt:
Weekie rust gehad. Trainingshok was te warm en had wat nek en schouderklachten. Stuk beter na behandelingen door sportfysio.

Ga cycle 3 opnieuw beginnen, maar met met op Wendler 3/5/1 powerlifting gebaseerde schema Team Andro Powerbuilding 2.0. Ik wil toch nog even wat meer kracht en massa bouwen voordat er een serieuze cut komt. Ziet er ongeveer zo uit:

· dag 1:

· 5/3/1 squats + myo reps + 2 heavy singles

· 5 x 10 squats

· BOR 30-40 myo/cluster reps

· OH Press 30-40 myo/cluster reps

· dag 2:

· 5/3/1 bench + myo reps + 2 heavy singles

· 5 x 10 bench

· Front Squats 30-40 myo/cluster reps

· Pull-ups 20-30 myo/cluster reps (zal gedeeltelijk assisted moeten met band)

· dag 3:

· 5/3/1 deadlift + myo reps + 2 heavy singles

· 5 x 10 deadlifts

· Dips 30-40 reps

· DB Rows 30-40 reps

Training van vandaag: C3W1D1

Squat
5x30
5x40
5x50
5x60
3x75
3x85
3x97,5
12x110 (BAM! 2 reps meer dan 2 weken terug)
3x110
3x110
3x110
3x110
3x110
2x110
1x117,5
1x122,5 (Easy)

5x10x62,5 (1 min rust tussen sets)

BOR (1 min rust tussen sets)
5x20
5x40
15x60
8x60
4x5x60

OH Press (40 sec rust tussen sets)
5x20
5x30
10x40
2x5x40
7x3x40

Squat viel me erg mee, zal wel wat spierpijn krijgen denk ik. Lekkere training zo.

Laatst bewerkt:
Wat een volume kerel! :hedbang:

Intressant schema kerel, suc6 en ik hou het met belangstelling in de gaten

Heavy squat serie man! En pittig tempo allemaal.

Met een repout van 12 op je 1+ heb je wel een beetje erg laag ingezet niet?

Terug
Naar boven