XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Wellicht zit je dan ook al een heel eind tegen faillure aan te werken misschien?

• Topic Starter Topic Starter
Bij deadlifts op ca. 40 % zou het geen probleem moeten zijn, er hebben heel veel mensen boring but big gedaan zonder problemen. Moet gewoon wennen aan het volume.

Eens met Sanca... als je 50 reps wilt doen op DL, dan beter 10x5. Intensiteit zou ik zo niet weten, misschien 70%?

Jongens, Boring But Big is nog steeds één van de populairste templates voor 531, waar veel gasten goede resultaten mee halen, omdat je er heel goed kracht en massa mee kunt bouwen. Je bouwt de werkcapaciteit op: eigenlijk zou ik zelfs op 30% van mijn trainingsmax moeten beginnen ipv op 50% en misschien ga ik dat voor deads dan ook gewoon doen. De 10x5 variant heb je ook: Boring But Strong en die werkt met hogere percentages natuurlijk (van 70 tot 85%).

Nogmaals, ik moet er gewoon aan wennen. Dus ik ga nog even kijken hoe het me afgaat allemaal. :)

Jongens, Boring But Big is nog steeds één van de populairste templates voor 531, waar veel gasten goede resultaten mee halen, omdat je er heel goed kracht en massa mee kunt bouwen. Je bouwt de werkcapaciteit op: eigenlijk zou ik zelfs op 30% van mijn trainingsmax moeten beginnen ipv op 50% en misschien ga ik dat voor deads dan ook gewoon doen. De 10x5 variant heb je ook: Boring But Strong en die werkt met hogere percentages natuurlijk (van 70 tot 85%).

Nogmaals, ik moet er gewoon aan wennen. Dus ik ga nog even kijken hoe het me afgaat allemaal. :)

Ben benieuwd Star...Wel knap van je hoor! Ik blijf volgen...;)

Akkoord voor de 5x10 op de andere oefeningen (been there, done that) maar voor DL zou ik er zelf niet aan beginnen maar wie weet werkt het wel :popcorn:

Wendler is een kletsmajoor. Hij verandert vaker van mening dan een zwanger wijf.

DL is gewoon een different beast dan alle andere lifts, omdat er geen eccentrische fase is en vanwege de relatief hoge gewicht. Denk dat je beter megaveel kunt squatten en een beetje deadliften dan evenveel reps op squat als DL te maken. Maar het is jouw feestje ;)

Wendler is een kletsmajoor. Hij verandert vaker van mening dan een zwanger wijf.

DL is gewoon een different beast dan alle andere lifts, omdat er geen eccentrische fase is en vanwege de relatief hoge gewicht. Denk dat je beter megaveel kunt squatten en een beetje deadliften dan evenveel reps op squat als DL te maken. Maar het is jouw feestje ;)
Zeker mee eens dat Wendler's mening in de loop der jaren vaak is veranderd, Kraak. Toch kan ik in deze fase het principe start light en progress slow wel waarderen evenals sommige van zijn andere trainingsprincipes.

Geen excentrische fase in de deadlift ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben min of meer verplicht om juist die excentrische fase gecontroleerd uit te voeren anders heb ik keihard ruzie met de buren. Wel mee eens dat je meer moet squaten dan deadliften en dat doe eigenlijk ook altijd. Zelfs in dit schema, waar op dag 2 ook frontsquats in zitten.

We gaan het zien!

Laatst bewerkt:
Ik ken niemand die zich zo lastig laat overhalen GEEN 5x10 te DL'en :D Succes met traplopen!

Ik ken niemand die zich zo lastig laat overhalen GEEN 5x10 te DL'en :D Succes met traplopen!
Ach, ik hoor wel vaker dat ik zo eigenwijs als de pest ben. En soms stoot ik dan wel eens mijn kop en een andere keer verbaas ik mezelf weer dat iets toch weer gelukt is. :p

Laatst bewerkt:
C3W2D2

Vandaag weer squats met BBB. Dit is de minst zware week van de 3 en volgende week de zwaarste. Toch weer flink moeten bikkelen.

Squat (Myo reps 30 seconden rust)
5x20
5x50
5x60
3x75
5x80
5x92,5
5x105
4x3x105
1x110
1x115

Squat Boring But Big
(1 min rust tussen sets)
5x10x62,5

BOR (Myo reps 20 seconden rust)
5x20
5x40
15x60
5x5x60

OH Press (Myo reps 30 seconden rust)
5x20
5x30
10x40
7x3x40
2x40

Klaar en met hogere density dan vorige week. BOR mag wel zwaarder.

Dang! Lekkere training! Intensiteit!

C3W2D2

Bench Press (Myo reps met 30 seconden rust)
10x20
5x30
5x40
3x50
5x55
5x62,5
5x70
3x70
3x70
3x70
3x70
3x70