Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
Met een repout van 12 op je 1+ heb je wel een beetje erg laag ingezet niet?
Het was een repout op de 3+. Maar alles volgens de 531 Trainingsmax, he. Ik heb 140 kg als mijn huidige 1 RM genomen en dat klopt volgens mij nog wel. TM is dan 85%.

Denk dat je wel een stukkie hoger zit dan 140. Zulke hoge repouts zijn beetje zinloos IMO, meer conditietraining.

Denk dat je wel een stukkie hoger zit dan 140. Zulke hoge repouts zijn beetje zinloos IMO, meer conditietraining.
Blijkbaar ben ik de afgelopen tijd toch wel wat sterker geworden, volgende cycle TM met 10 KG verhogen. Heb wel flinke spierpijn door het volume, net half uurtje op de speedbike om het bloed een beetje te laten stromen en intussen naar The Big Lebowski aan het kijken! :cool:

Sterker geworden? Het moet niet gekker worden!

Hij gaat lekker Star! ;)

Slechts "goeie"? :(

Tja, hij was voor mij persoonlijk gewoon goed en de meeste films vind ik vaak gewoon vermakelijk, matig of slecht. Dus da's echt zo slecht nog niet, Kraak. Heel goed vind ik films als Once Upon a Time in America, Goodfellas, The French Connection. Wel vaak een beetje maffia films als ik het lijstje zo bekijk... Ben tegenwoordig trouwens toch meer van de series.

Training van vandaag: C3W1D2

Bench
5x20
5x30
5x40
3x50
3x57,5
3x65
3x75 (Myo reps met 30 sec rust)
3x75
3x75
3x75
3x75
3x75
2x75
1x77,5
1x82,5

Boring But Big
5x10x42,5 (1 min. rust tussen sets)

Front Squat (Clusterset met 40 sec. rust)
5x20
5x40
10x50
4x5x50

Nog flinke spierpijn in me poten van de squatsessie van maandag dus niet te gek gedaan, volgende week hopelijk weer wat meer gewend aan hoger volume) :o

Pull Ups (Clusterset met 40 sec. rust)
10x3

Band Pull Apar
t
5x10

Laatst bewerkt:
Tja, hij was voor mij persoonlijk gewoon goed en de meeste films vind ik vaak gewoon vermakelijk, matig of slecht. Dus da's echt zo slecht nog niet, Kraak. Heel goed vind ik films als Once Upon a Time in America, Goodfellas, The French Connection. Wel vaak een beetje maffia films als ik het lijstje zo bekijk... Ben tegenwoordig trouwens toch meer van de series.

Training van vandaag: C3W1D2

Bench
5x20
5x30
5x40
3x50
3x57,5
3x65
3x75 (Myo reps met 30 sec rust)
3x75
3x75
3x75
3x75
3x75
2x75
1x77,5
1x82,5

Boring But Big
5x10x42,5 (1 min. rust tussen sets)

Front Squat (Clusterset met 40 sec. rust)
5x20
5x40
10x50
4x5x50

Nog flinke spierpijn in me poten van de squatsessie van maandag dus niet te gek gedaan, volgende week hopelijk weer wat meer gewend aan hoger volume) :o

Pull Ups (Clusterset met 40 sec. rust)
10x3

Band Pull Apart
5x10

Doe je die clusters elke workout?
Op SQ, BP, Pull Ups en OHP?
Wissel je af met kracht en hypertrofie?
Interessant voor hoeveel wkn is dan zo'n cycle/programma?
Om plateaus te doorbreken?

Ik kwam hier toevallig op uit omdat ik op zoek was naar een nieuw 5/3/1 schema voor 3 dagen in de week: https://www.team-andro.com/big-and-strong-2014-powerbuilding-20-woche-1-4.html

Squat, Bench en Deadlift zijn de 5/3/1 lifts maar met een twist: myo reps op de laatste set, daarna 2 heavy singles (jokersets) en daarna nog de bekende Boring But Big (BBB) van 5x10 op 50% van je Trainingsmax (=85% van je 1 RM)

Het programma is wel een echt powerbuilding programma gericht op kracht en hypertrophie. De main lift (5/3/1) is voor kracht en power, de BBB sets zijn vooral methabolisch en de twee overige liften met clustersets zijn vooral gericht op hypertrophy. Cycle duurt net zoals iedere 5/3/1 cycle 3 weken met de optie tot een deload weekje. Er zitten in dit programma geloof ik 4 cycles, maar weet niet of ik die tot op de letter ga volgen.

Ik denk wel dat ik hiermee wat plateau's kan doorbreken. Maar we gaan het zien. Erg leuk tot nu toe.

Tja, hij was voor mij persoonlijk gewoon goed en de meeste films vind ik vaak gewoon vermakelijk, matig of slecht. Dus da's echt zo slecht nog niet, Kraak.
De scene met de as staat me nog levendig bij.... tranen gewoon :)

Wat is boring but big?

Ik kwam hier toevallig op uit omdat ik op zoek was naar een nieuw 5/3/1 schema voor 3 dagen in de week: https://www.team-andro.com/big-and-strong-2014-powerbuilding-20-woche-1-4.html

Squat, Bench en Deadlift zijn de 5/3/1 lifts maar met een twist: myo reps op de laatste set, daarna 2 heavy singles (jokersets) en daarna nog de bekende Boring But Big (BBB) van 5x10 op 50% van je Trainingsmax (=85% van je 1 RM)

Het programma is wel een echt powerbuilding programma gericht op kracht en hypertrophie. De main lift (5/3/1) is voor kracht en power, de BBB sets zijn vooral methabolisch en de twee overige liften met clustersets zijn vooral gericht op hypertrophy. Cycle duurt net zoals iedere 5/3/1 cycle 3 weken met de optie tot een deload weekje. Er zitten in dit programma geloof ik 4 cycles, maar weet niet of ik die tot op de letter ga volgen.

Ik denk wel dat ik hiermee wat plateau's kan doorbreken. Maar we gaan het zien. Erg leuk tot nu toe.

Dus je merkt nu al progressie?
Mooi man ...lekker doorgaan zo..
Thnxs voor de info

Thanks! Ik merk vooral dat ik door de afgelopen maanden consequent (lees vooral blessurevrij) te kunnen trainen met 5/3/1 weer langzaam sterker aan het worden ben. Het hoeft van mij ook niet zo snel nu allemaal.

C3W1D3

Deadlifts vandaag, ik zag er een beetje tegenop, want had ze bijna 4 weken niet gedaan en het hoge volume squaten van de week was ook niet mis. Het viel me nog mee, maar ging ook niet zo soepel als daarvoor. Myo reps en Boring But Big op deadlifts zag ik niet zitten, ik wil ook een beetje heel blijven. Dus gewoon extra sets gedaan met 2 minuten rust ertussen en 2 singles. 5x5 stiff legged deads gedaan ipv de 5x10 deadlifts.

Dips waren ook best zwaar, waar ik eerst nog repte met 20 kg extra moest ik nu toch ff doorbijten op BW (zo rond de 95 nu).

Bij de DB rows deden mijn klauwen behoorlijk pijn, maar even doorgebeten. Het eelt is heel gebleven in ieder geval.

KB Swing
10x24

Deadlift
5x60
5x75
3x90
3x107,5
3x122,5
3x140
3x140
3x140
1x145
1x150

SLDL
5x5x70

Dips (myo reps 20 sec rust)
10xBW
4x5xBW
3xBW

DB Row
5x16
5x24
3x10x30

Laatst bewerkt:
Inderdaad, sterng voor jezelf. Maar het was toch een nette train?

Zeker een nette train en heb hem wel helemaal gedaan met een kleine aanpassing hier en daar. Moet nog wat wennen aan het volume.

Altijd een gevecht met dat volume, is ook bevorderlijk voor je conditie / uithoudingsvermogen...pas op je cns ok?

Terug
Naar boven