Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

Nog effe over die DL: kun je niet wat extra matjes neerleggen en zelf ook wat hoger gaan staan? Dat rustig terugzetten kost zoveel energie joh, en vroeg of laat lukt het toch niet meer.

• Topic Starter Topic Starter
Nog effe over die DL: kun je niet wat extra matjes neerleggen en zelf ook wat hoger gaan staan? Dat rustig terugzetten kost zoveel energie joh, en vroeg of laat lukt het toch niet meer.
Tja, ik heb al tegels uiteraard. Ik leg er nu een 1 tegel onder, ik zou eens 2 kunnen proberen. Weet niet of het echt uitmaakt voor het gebonk ondanks de extra demping.:dunno:

Interval traplopen (joggen) bijv.

Lekker bezig @Starx6673
Ook een optie. Ik heb een heel e-book vol met conditioneringsroutines, dus inspiratie genoeg. :D

Goed, ik heb even niet gelogd, maar uiteraard wel gewoon getraind. Ik heb eerst een tijdje goed nagedacht over wat ik eigenlijk echt wil op trainingsgebied en wat ik leuk vind. Ik wil zo sterk mogelijk zijn, mijn conditie flink verbeteren en ik wil mijn vetpercentage verminderen. Ik kan best goed op mijn voeding letten, maar calorieën tellen vind ik zwaar irritant.
Ik heb een heleboel programma's en methoden bekeken, maar ik zocht iets wat eigenlijk doodsimpel was om te volgen. En ik kwam uit bij het Tactical Barbell programma. Blijf maar rustig zitten: ondanks de cheesy naam is het imho echt een heel solide geheel.
Ik kocht de twee ebooks en heb ze in 1x keer verslonden, het eerste deel behandeld de krachttraining en strength endurance en het tweede deel alles op het gebied van conditionering. En alles past naadloos in elkaar. Er zijn veel opties mogelijk, waardoor het een heel flexibel programma is, zo kun je 2, 3 of 4 dagen krachttraining doen.

De basis voor kracht zijn de grote barbell lifts (al zijn chins en dips ook een optie) met een simpel periodiseringsschema. Ik volg het Operator protocol voor kracht met Base Building voor conditie. Hierbij lift je 3x per week met 3 of 4 (als je deadlift toevoegd) met zware compounds en heb ik nu 3 tot 5 keer per week LSS (Long Steady State cardio) om een basisconditie te bouwen voor de latere hoge intensiteit/interval trainingen. De base building fase duurt 8 weken. Toen ik deze week begon had ik deel 2 helaas nog niet gelezen, dus heb ik lekker kettlebells lopen swingen.

Ik hen er veel zin in en ik ben benieuwd naar de resultaten! Voor de komende tijd heb ik Back Squat, Bench, Pull Ups en Deadlift als mijn main lifts gekozen (ik zal OH press en front squats tijdelijk even moeten missen). Voor pull ups doe ik nu even Pavel's programma om in goede vorm op te kunnen bouwen (elke rep vanuit een hang en niet zoals ik soms deed met halve rom). Ik zal per trainingsweek gaan loggen, want het oogt allemaal wat saai. Heb voor het gemak de training van morgen ook vast gelogd.

Week 1

Dinsdag 4-10-2016

Squat 3x5x102,5

Bench 3x5x65

Pull Ups 3,2,1,1,1

Kettlebell Swing Tabata 16 kg

Woensdag 5-10-2016

Pull Ups 3,2,1,1,1

Donderdag 6-10-2016

Squat 3x5x102,5

Bench 3x5x65

Pull Ups 3,2,2,1,1

40 minutes LSS op de Speedbike

Vrijdag 7-10-2016

Pull Ups 3,3,2,1,1

Zaterdag 8-10-2016

Squat 3x5x102,5

Bench 3x5x65

Deadlift 5x112,5

Zondag 9-10-2016

Pull Ups 4,3,2,1

Laatst bewerkt:
lekker basic programma.
ga je het gewicht per week verhogen? of als een gewicht voor je gevoel gemakkelijk word?

ok, opbouwen met percentages dus, week 3 en 6 worden wel lekker werken dan.
in je pull ups zit al een mooie progressie, retezwaar vind ik ze altijd, zeker bij een hoger lichaamsgewicht ( doe zelf trouwens chin ups, lekker cheaten met je armen :p )

Zwaar programma star, jij bent niet bang, misschien overmoedig
3x/wk max BP?
5x/wk pull ups? als assistence?
3x/wk max SQ? Had ik ook met 5x5, maar toen ik in de 3 cijfers kwam, begon mn heup te protesteren

Ik ben benieuwd, maar toch succes maatje :)

ok, opbouwen met percentages dus, week 3 en 6 worden wel lekker werken dan.
in je pull ups zit al een mooie progressie, retezwaar vind ik ze altijd, zeker bij een hoger lichaamsgewicht ( doe zelf trouwens chin ups, lekker cheaten met je armen :p )
Yup, week 3 en 6 zijn heavy, maar dan gaat het aantal reps ook omlaag.

Zwaar programma star, jij bent niet bang, misschien overmoedig
3x/wk max BP?
5x/wk pull ups? als assistence?
3x/wk max SQ? Had ik ook met 5x5, maar toen ik in de 3 cijfers kwam, begon mn heup te protesteren

Ik ben benieuwd, maar toch succes maatje :)
Thanks Boss. 70% is geen max nog, hoor. Pas in week 3 en 6 zit je in de hogere % en dan met minder sets en reps. Pull ups ben ik nog rustig aan het bouwen, dus is goed te doen. 3x per week squaten en benchen met zulke sets zou geen problemen moeten geven, maar we gaan het zien.

Altijd leuk een change of program. Succes.
Zit er nog een niet goed geld, terug garantie bij de cursusset? :D

Altijd leuk een change of program. Succes.
Zit er nog een niet goed geld, terug garantie bij de cursusset? :D
Thanks. En zoals met vrijwel alle programma's is het zo dat de gebruiker het meestal verkloot, dus ik vrees van niet. :p

Ziet er gaaf uit zo. Ik begrijp dat je de assistance altijd op off-days van de gym doet?!

Over 8 weken weer!

Ziet er gaaf uit zo. Ik begrijp dat je de assistance altijd op off-days van de gym doet?!
Nee, de pullups zijn tijdelijk even een high frequency schema van Pavel: https://www.t-nation.com/workouts/how-to-increase-your-pull-up-power

Normaal gesproken doe je die tijdens de strength dagen, maar ze kunnen straks ook in de High Intensity Cardio of Strength Endurance zitten. :)

Hou ons op de hoogte hoe dit werkt voor je..

Ben ook benieuwd. Wel een schema om lekker bij te kanen ;)

Zal ik zeker doen hier! Ik verwacht weinig hypertrofie, maar ik verwacht wel een heel stuk fitter te worden en wat kilootjes vet kwijt te raken de komende tijd.

Ja, met al die conditionering erbij vliegen de KCals erdoorheen.

Ja inderdaad flink eten
Ik zou niet onder onderhoud gaan zitten

Terug
Naar boven