AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Ik blijf het bijzonder vinden, nektraining :o. Dit doe je puur voor de looks, right?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
Ik blijf het bijzonder vinden, nektraining :o. Dit doe je puur voor de looks, right?
Deels natuurlijk wel, het is eigenlijk raar dat we alles trainen, maar rustig met een slappe kippenek rond blijven lopen. Maar ook omdat ik van dat gezeik met nekklachten af wil. Toen mijn onderrug een stuk sterker werd waren alle rugklachten nagenoeg weg, dus ik denk dat een sterke nek hetzelfde voor me doet. En ja, je warmt gewoon op en kan gewoon basic linear progression gebruiken.

ik ben benieuwd of het je gaat helpen die klachten te verminderen! Denk je dat het wordt veroorzaakt door een gebrek aan spierkracht?

• #1.284
ik ben benieuwd of het je gaat helpen die klachten te verminderen! Denk je dat het wordt veroorzaakt door een gebrek aan spierkracht?
Ik denk dat de combinatie van een soms onbewust slechte houding tijdens PC werk en inderdaad "slappe" nekspieren ervoor zorgen dat mijn hoofd vaak naar voren helt. Ik merk nu al dat ik veel gemakkelijker automatisch mijn hoofd recht houd.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de combinatie van een soms onbewust slechte houding tijdens PC werk en inderdaad "slappe" nekspieren ervoor zorgen dat mijn hoofd vaak naar voren helt. Ik merk nu al dat ik veel gemakkelijker automatisch mijn hoofd recht houdt.

Daar zit wel wat in!! Ik zal mij eens wat verder in gaan lezen over nek training.
Hoe jij het beschrijft, lijkt het mij dat veel NLers daar wat aan kunnen hebben.

Toen ik last van mijn nek had, merkte ik tijdens de training dat je nek toch meer betrokken is dan je denkt. De mijne is ook echt wel dikker geworden zonder training... maar daar los je jouw klachten niet mee op denk ik.

• #1.287
Toen ik last van mijn nek had, merkte ik tijdens de training dat je nek toch meer betrokken is dan je denkt. De mijne is ook echt wel dikker geworden zonder training... maar daar los je jouw klachten niet mee op denk ik.
Dat je veel oefeningen in je nek voelt als je al last hebt is niet zo gek, de nekspier loopt helemaal vanuit je rug omhoog en veel nekklachten hangen vaak ook samen met problemen in je bovenrug. En ja, je nek zal wel iets sterker worden, maar vergeleken met direct trainen is het echt te verwaarlozen. Je traps doen wel hard mee met veel compounds, maar je nek toch echt minimaal.

Ik geloof dat ik op zijn minst profijt van de oefeningen zal hebben en qua tijd kost het echt bijna niets, in 5 tot 10 minuten ben je klaar.

Dat je veel oefeningen in je nek voelt als je al last hebt is niet zo gek, de nekspier loopt helemaal vanuit je rug omhoog en veel nekklachten hangen vaak ook samen met problemen in je bovenrug. En ja, je nek zal wel iets sterker worden, maar vergeleken met direct trainen is het echt te verwaarlozen. Je traps doen wel hard mee met veel compounds, maar je nek toch echt minimaal.

Ik geloof dat ik op zijn minst profijt van de oefeningen zal hebben en qua tijd kost het echt bijna niets, in 5 tot 10 minuten ben je klaar.

mijn boordknoopje krijg ik al niet meer dicht...:D

Wilde je niet ontmoedigen hoor! :)

• #1.293
Goed zo. Nu weer een paar maandjes discipline :D
Even kijken wat die Z-press ook al weer was :)

Crap. Die heb ik zelf ook wel eens gedaan, zo zwaar voor de core dat ik niet echt maximale gewichten voor de schouders kan pakken. Gaat dat bij jou wel beter?
Oeps, had je vraag even gemist, Neet. Nee, mijn core is op dit moment echt wel sterk, dus daar had ik geen last van. Volgende keer kan ie best een stukkie zwaarder.

Oeps, had je vraag even gemist, Neet. Nee, mijn core is op dit moment echt wel sterk, dus daar had ik geen last van. Volgende keer kan ie best een stukkie zwaarder.
Dan toch nog..... :)
Je kan altijd belasten tot de beperkende factor he? Fijn dat dat voor jou niet de core is.

• #1.295
Volume day 5-1-201

Incline Bench (60 graden)
10x20
5x40
15x50
12x40
12x40

DB OH Press
20x8
20x8
20x8

DB Floor Extensions
10x8
10x8
10x6

Band Facepulls

3x20

Zercher Squats

3x20
5x40
10x60
10x50
10x50

BOR
5x40
12x60
12x70
12x70

DB Farmer Walks 60 sec

30
27,5
22,5

Kettlebell One Arm Upright Row

10x16
10x16
10x16

Plate Wrist Curls
3x20x2,5

Kettlebell Swing
3x20x24

Planks 45 sec
2xBW

Zercher squats zijn gaaf, ze werken keihard op je core, omdat je nog meer in een upright positie moet blijven. Zware training verder, buikspieren waren helemaal gaar aan het eind. :p

Alles lekker doorgepompt Star :) 5-1-2017 toch haha

Goeie stronk man training :)

• #1.299
Mini recovery workout:

Powerband:

Curls 2x50
Tricep Pushdowm 2x50
Goodmorning 2x20
Shoulder Dislocations 25x

Morgen nog even nek pakken.

• #1.300
Vandaag nektraining en vanmiddag nog een half uurtje op de speedbike.

Neck Curls

25x2,5
25x5
25x5
25x5

Neck Extensions
25x2,5
25x5
25x7,5
25x7,5

Terug
Naar boven