MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Klote van de rug, waar zit het?

beetje gaan wandelen houd het ook wat los....misschien..

Aii rugproblemen... out! Wil die ellende nooit meer meemaken. :jk:

En bench is echt ellende voor je rotator cuffs. Borstspier eens nalopen met een lacrosse bal en die ellende eruit rollen. En daarna tevens zeer licht mobiliteitswerk doen voor de schouders. Dat werkt momenteel echt goed bij mij.

Suc6 met herstel.

kak, blessureleed, verplicht ff rustig aan doen dan en hopen dat het er snel weer ''uit'' schiet
hopelijk snel weer verder.

Ah klote zo"n onderrug. Wat moet je ermee.
Wat bij mij altijd helpt is foamrollen, na de training maar ook thuis op die zere plekken. Ook een beetje stretch werk. Ga dan op mijn knieën en mijn ellebogen op de grond liggen en trek deze zo dicht mogelijk naar elkaar toe met bolle rug, voelt altijd wel goed.

Succes met je herstel!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.350
Aii rugproblemen... out! Wil die ellende nooit meer meemaken. :jk:

En bench is echt ellende voor je rotator cuffs. Borstspier eens nalopen met een lacrosse bal en die ellende eruit rollen. En daarna tevens zeer licht mobiliteitswerk doen voor de schouders. Dat werkt momenteel echt goed bij mij.

Suc6 met herstel.
Thanks, zal het betere ballenwerk eens proberen. Doe sowieso al veel band dislocations en high rep presses en facepulls op volume days lijken ook goed tehelpen.

kak, blessureleed, verplicht ff rustig aan doen dan en hopen dat het er snel weer ''uit'' schiet
hopelijk snel weer verder.
Het gaat alweer beter, hoop een weekje en dan weer knallen.

Classic crossfit. High rep = moeilijk form te behouden = blessure

:trollface:
Ik heb het ook met één rep gehad, dus dat zegt eigenlijk maar heel weinig. Ik ben eens in de tijd gewoon weer aan de beurt: de ene keer tijdens het optillen van een pak schijtpapier en de andere keer gebeurd dan weer het bij squats.

Ah klote zo"n onderrug. Wat moet je ermee.
Wat bij mij altijd helpt is foamrollen, na de training maar ook thuis op die zere plekken. Ook een beetje stretch werk. Ga dan op mijn knieën en mijn ellebogen op de grond liggen en trek deze zo dicht mogelijk naar elkaar toe met bolle rug, voelt altijd wel goed.

Succes met je herstel!
Thanks, ken inderdaad vrij veel van dat soort oefeningen. Ga ook gewoon beetje aan de chinup bar hangen voor decompressie, voelt ook lekker.

Alles wat ik doe, schoenen strikken, bed opmaken...altijd mn buikspieren aanspannen, (Blocken)
Dat scheelt enorm en voorkom je dat het zomaar in 1 keer erin schiet, dat is mijn ervaring / preventie :)

• #1.352
Alles wat ik doe, schoenen strikken, bed opmaken...altijd mn buikspieren aanspannen, (Blocken)
Dat scheelt enorm en voorkom je dat het zomaar in 1 keer erin schiet, dat is mijn ervaring / preventie :)
Ik denk ook dat het vaak een moment van onachtzaamheid is inderdaad.

:roflol:

Vervelend zeg rugklachten... Hoop dat het rekken en strekken je gaat helpen.

• #1.357
Gaat alweer een stuk beter, maar ga nog niks geks doen. Nou ja, nek training vinden de meesten ook erg gek! :D

Neck Curls
50x2,5
50x5

Neck Extensions
50x2,5
50x7,5

Onderzoeken hebben aangewezen dat dit zinloos is en zelfs contra productief kan zijn. Buikspieren aanspannen om je core te activeren is ook zo'n mythe is gebleken.

Ik denk ook dat het vaak een moment van onachtzaamheid is inderdaad.
Dat is de vraag, zou kunnen maar uit onderzoeken blijkt dat je nauwelijks invloed hebt op deze 'core' spieren. Deze span je niet 'bewust' aan maar zijn altijd actief wanneer je een beweging inzet. Het kan eerder te maken hebben met het zenuwstelsel die spieren afwijkend kan aanvuren in bepaalde situaties. Als je bepaalde restricties heb in je lage rug dan kunnen de spieren ook niet goed functioneren waardoor de kans op deze kleine blessures aanwezig is.

Onderzoeken hebben aangewezen dat dit zinloos is en zelfs contra productief kan zijn. Buikspieren aanspannen om je core te activeren is ook zo'n mythe is gebleken.

Dat is de vraag, zou kunnen maar uit onderzoeken blijkt dat je nauwelijks invloed hebt op deze 'core' spieren. Deze span je niet 'bewust' aan maar zijn altijd actief wanneer je een beweging inzet. Het kan eerder te maken hebben met het zenuwstelsel die spieren afwijkend kan aanvuren in bepaalde situaties. Als je bepaalde restricties heb in je lage rug dan kunnen de spieren ook niet goed functioneren waardoor de kans op deze kleine blessures aanwezig is.
Ben ik het voor een groot gedeelte mee eens, maar enige nuancering over je uitspraken met betrekking tot de onderzoeken die je aanhaalt is denk ik wel gewenst.

Over het blocken en simpel buikspieren aanspannen om je core te activeren: Dit is volgens vrij recent onderzoek idd contraproductief gebleken en dan vooral bij chronische lage rugklachten. Het blijkt dat bij langdurige rugklachten je door de extra druk die je hiermee in je onderrug creeert je de pijnklachten en stijfheid alleen maar erger maakt. Mee eens dus, maar wel afhankelijk van de patient die je voor je hebt. Zoals de klachten bij jou waren Chick heb je volkomen gelijk.

Over je tweede opmerking: Je hebt wel degelijk invloed op de core spieren en uitgebreid wetenschappelijk onderzoek heeft juist dat uitgewezen (en dan met name de multifidi, oa onderzocht door de "Australie groep" Gwendolin Jull en haar collega's). Het is alleen niet te trainen door planken en al dat soort balans oefeningen. Mensen met langdurige lage rugklachten zullen het bijna allemaal met hun "grote spieren" overnemen (rectus abdominus oa). Die core oefen je juist heel klein en het enige wat je dan leert is mensen heel subtiel aanspannen en weer gevoel krijgen in hun rug. Dit doe je met oefeningen met de stabilizer, wat ook uit de australie groep komt (eigenlijk een zwaar overpriced bloeddrukmeter).

Wederom in jouw geval heb je inderdaad gelijk dat het in de aansturing fout zit door de aanwezigheid van meerdere triggerpoints. Dan kan je oefenen tot je een ons weegt maar dan krijg je het niet opgetraind. Spieren met triggerpoints kunnen niet optimaal functioneren en dat is voor kleine spiertjes echt killing. Dan is het eerst de triggerpoints opruimen en dan kijken of specifieke training uberhaupt nog wel nodig is, waarschijnlijk niet.

Laatst bewerkt:
Gelukkig dat de rug alweer beter gaat! Blessures zijn altijd vervelend. Rustig weer opbouwen..

Terug
Naar boven