AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Als je nu nog niet goed genoeg opgewarmd bent dan weet ik het ook niet meer :P.
Ben je niet al over je top heen? :yawn:

Ik ben al moe als ik die hele warm up van hem gelezen heb... ik zou al opgebrand zijn.:loony:

Zelf doe ik iets te weinig, ik fiets naar de gym, loop wat trappen op, leg een stang in m'n nek en begin te squatten. :wl:

In strongman en andere praktische schema's wordt vaak meer waarde gehecht aan de Push Press dan de gewone Press. Soms zie je ook een opbouw van gewoon, via pp naar lifts die vanaf de grond beginnen en boven het hoofd eindigen. Maar dit zal wel weinig nieuws zijn.

Zelf doe ik iets te weinig, ik fiets naar de gym, loop wat trappen op, leg een stang in m'n nek en begin te squatten. :wl:

In strongman en andere praktische schema's wordt vaak meer waarde gehecht aan de Push Press dan de gewone Press. Soms zie je ook een opbouw van gewoon, via pp naar lifts die vanaf de grond beginnen en boven het hoofd eindigen. Maar dit zal wel weinig nieuws zijn.

Dat is toch zat opwarming? Als je maar niet direct je werksets aan de stang hangt.

Strongman heeft geen strikte presses als events AFAIK, dus logisch dat daar minder nadruk op ligt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.783
Als je nu nog niet goed genoeg opgewarmd bent dan weet ik het ook niet meer :P.
Mwah, redelijk.....:cool:

Ben je niet al over je top heen? :yawn:

Ik ben al moe als ik die hele warm up van hem gelezen heb... ik zou al opgebrand zijn.:loony:

Het zijn voornamelijk mobility oefeningen en drills voor het olyliften, al zou je het gedeelte zonder de bar ook al gewoon kunnen gebruiken voor krachttraining in het algemeen. Het is niet bepaald vermoeiend hoor. Het is voor mij voornamelijk zaak om zo mobiel mogelijk te worden en de bewegingen erin te slijten, dus ik sla 2 vliegen in één klap. O ja, en je warmt de boel tegelijk op, dus dat zijn 3 vliegen in één klap! :D

Verder eens met vriend @Crakie dat je genoeg opwarming hebt door met de oefening zelf op te bouwen.

Ik denk dat beide presses naast elkaar kunnen bestaan, de één met legdrive en de ander zonder. Aan het eind van de rit zijn ze allebei effectief zolang je er maar sterker op wordt.

Dat is toch zat opwarming? Als je maar niet direct je werksets aan de stang hangt.

Strongman heeft geen strikte presses als events AFAIK, dus logisch dat daar minder nadruk op ligt.
Dit inderdaad. Al denk ik dat met mijn stijve heupen en glutes het geen kwaad kan hier wat aandacht aan te besteden.

Ik denk dat beide presses naast elkaar kunnen bestaan, de één met legdrive en de ander zonder. Aan het eind van de rit zijn ze allebei effectief zolang je er maar sterker op wordt.
Zekers. Het was natuurlijk gedeeltelijk een beetje stangen van mijn kant :)

Wat voor schoenen gebruik jij eigenlijk bij je trainingen?

Thans gebruik ik zaalvoetbalschoenen, maar nu ik volgens Symmetric Strength in plaats van in de untrained in de novice categorie begin te vallen, moet ik dat misschien eens heroverwegen.

Momenteel denk ik aan iets als Inov-8 Fastlifts, dan hoef ik niet extra schoenen mee te nemen voor als ik wil rommelen met boxjumps, loaded carries e.d.

Boxschoenen, of Reebok CrossFitt Lite TR (eigenlijk een PL-schoen, een verbeterde Converse All Star) (moeilijk/niet verkrijgbaar) zouden ook een optie zijn.

Laatst bewerkt:
  • #1.788

Thans gebruik ik zaalvoetbalschoenen, maar nu ik volgens Symmetric Strength in plaats van in de untrained in de novice categorie begin te vallen, moet ik dat misschien eens heroverwegen.

Momenteel denk ik aan iets als Inov-8 Fastlifts, dan hoef ik niet extra schoenen mee te nemen voor als ik wil rommelen met boxjumps, loaded carries e.d.

Boxschoenen, of Reebok CrossFitt Lite TR (moeilijk/niet verkrijgbaar) zouden ook een optie zijn.

Voor alle squats, OH presses en de oly lifts gebruik ik de Adidas Power Perfect 2. Voor alle overige dingen heb ik Reebok's met platte zolen (de Crossfitt Lite).

Boxschoenen, of Reebok CrossFitt Lite TR (moeilijk/niet verkrijgbaar) zouden ook een optie zijn.
Voor alle squats, OH presses en de oly lifts gebruik ik de Adidas Power Perfect 2. Voor alle overige dingen heb ik Reebok's met platte zolen (de Crossfitt Lite).
Dan zijn die Inov-8s misschien niet eens zo'n slecht idee, dank!

Vandaag mij eerste les olympisch liften bij Sportquest Amsterdam gehad en ik dacht dat het het makkie zou zijn. Aan de ene kant klopte dat ook wel, maar omdat mijn training gelijk gescaled werd toch ook weer niet. Man, er zijn zoveel cues waar je constant op moet letten dat alles zwaar lijkt. Een 20 kg deadlift voelde gewoon als 140 kg bij wijze van spreken. En omdat je al die partial lifts constant doet raak je wel behoorlijk vermoeid.

Ah je bent aan het WAC'en bij Tom Bruijnen :) ? Heb daar paar jaar terug ook nog een paar maanden getraind toen Sportquest nog in Osdorp zat. Op de hobbema kade wel paar keer geweest maar nooit getraind. Ik weet precies wat je bedoel met al die cues, ik voelde me ook behoorlijk noob destijds :D. Wel nice, word je zeker niet slechter van en Tom is een goede/aardige gast en een behoorlijke ouwehoer haha. Vaak na de lift in trainingen nog lang over zaken in de krachtsport gesproken..je kwam er amper weg :p. En by the way Tom heeft ook powerlifting gedaan in een ver verleden..de man weet wel waar ie over praat.

Laatst bewerkt:
Bijzondere oefeningen komen hier voorbij, eens even Googlen! :D

• #1.792
Dan zijn die Inov-8s misschien niet eens zo'n slecht idee, dank!
Succes met je keuze! Fitness Seller heeft ook nog de Nike Romaleos en de liftschoenen van Reebok zijn ook prima.

Ah je bent aan het WAC'en bij Tom Bruijnen :) ? Heb daar paar jaar terug ook nog een paar maanden getraind toen Sportquest nog in Osdorp zat. Op de hobbema kade wel paar keer geweest maar nooit getraind. Ik weet precies wat je bedoel met al die cues, ik voelde me ook behoorlijk noob destijds :D. Wel nice, word je zeker niet slechter van en Tom is een goede/aardige gast en een behoorlijke ouwehoer haha. Vaak na de lift in trainingen nog lang over zaken in de krachtsport gesproken..je kwam er amper weg :p. En by the way Tom heeft ook powerlifting gedaan in een ver verleden..de man weet wel waar ie over praat.
Yes, inderdaad. Zijn zoon Teun begeleidt me nu met wat één op één lessen en die heeft wel wat skills van zijn pa overgenomen. Zelf ook niet onverdienstelijk in het olyliften. Vindt het wel een relaxte sfeer hebben daar op de Hobbemakade en je kunt er inderdaad lekker over krachtsport babbelen.

Bijzondere oefeningen komen hier voorbij, eens even Googlen! :D
Ik probeer gewoon @neet61 de loef af te steken met gekke oefeningen!

• #1.793
Train van vandaag:

Warm Up Routine

OHP
5x20
5x30
3x40
3x47,5
3x47,5
3x47,5

DB Row (ss met OHP)
5x24
5x40
5x40
5x40

Squat
10x20
5x40
5x60
3x80
2x100
3x110
3x110
3x110

Hammer Grip Chinups
3x5xBW

Dips (ss met Chinups)
3x8xBW

Dead Bugs
3x10

Volume gaat wat omlaag vanwege de cut, gewichten blijven omhoog gaan. Morgen even naar de chiropractor en woensdag weer oly liften!

Laatst bewerkt:
Zien er steeds normaler uit die trainingen van jou! Geen giantsets enzo ;)

Wat zijn dead bugs? Kan me ff niet voorstellen wat je dan moet doen :p

• #1.797
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven