Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
Vandaag weer een uur lang olylift training gehad. Mijn schouders en traps zijn flink geroosterd. Weer allerlei (high) pulls, deadliftvarianten, (behind the neck) presses, drop snatches en overhead squats gedaan. Alles met de 20 kg oly bar. Ging heel goed allemaal! Volgende week nog een les!

Van de 20 kg bar al geroosterd? :)

• #1.804
Laatst bewerkt:
  • #1.805
Train van vandaag:

Uitgebreide warmup

Squat (High Bar)
5x20
5x40
5x60
3x80
8x95
8x85
8x85

Klokov Press (Behind the neck snatch grip)
5x20
3x25
8x30
8x27,5
8x27,5

Romanian Deadlift
5x60
5x80
8x97,5
8x87,5
8x87,5

Dips
3x10xBW

Hammer Grip Chinups
7x3xBW

Band Face Pulls
3x15

Dead Bugs
3x10

En klaar weer! Lekkere training met een klein katertje! :rolleyes:

Squats met een kater, een beter herstel bestaat er niet toch Star?! ;)

werkt dat nou lekker, eerst je zware set en dan nog een paar lichtere sets erachter aan?

• #1.808
Squats met een kater, een beter herstel bestaat er niet toch Star?! ;)
That's how we roll!

werkt dat nou lekker, eerst je zware set en dan nog een paar lichtere sets erachter aan?
Ja, dit zijn geprogrameerde back off sets. Ik probeer een eigen schema te maken op basis van de trainingsprincipes van Juggernaut Fitness en Renaissance Periodization en het e-book Scientific Principles of Strength Training.

8x sets voor RDL, krijg je daar geen lamme handjes van? Je houdt die bar lang vast dan...

• #1.811
Mini training tussendoor:

Neck Curls
10x5
10x10
3x15x15

Neck Extensions
10x5
10x10
10x15
3x15x20

50x met dubbele super mini bands

Kettlebell Towel Curls
10x12
10x24
2x6x32
2x10x24

Ab Mat Situps
2x20xBW

Laatst bewerkt:
  • #1.813
Dat is inderdaad een flinke warm-up die je daar uitschrijft. Kon je daarna nog wel trainen?
Na de warmup ben ik een uurtje op het terras gaan zitten en heb ik mijn training daarna in 20 minuten afgeraffeld.

Ik ben gewoon te lui om alles te noteren, maar sta toch wel 15 minuten alles los te maken, op te warmen en op te rekken.

Ik heb ook een poosje staan rekken e.d. maar ik niet zeggen dat ik er nou veel van merkte. Als je eenmaal de mobiliteit hebt om de lifts te doen die je wilt doen, is het daarna overbodig IMO. Maar jij bent natuurlijk met allerlei spannende nieuwe lifts bezig :)

• #1.815
Ik heb ook een poosje staan rekken e.d. maar ik niet zeggen dat ik er nou veel van merkte. Als je eenmaal de mobiliteit hebt om de lifts te doen die je wilt doen, is het daarna overbodig IMO. Maar jij bent natuurlijk met allerlei spannende nieuwe lifts bezig :)
Ja, ik heb nu nog veel meer flexibiliteit nodig inderdaad, zelfs mijn enkels kunnen dat wel gebruiken. Maar het is niet alleen het rekken en mobiliseren, ik begin nu ook wel behoorlijk doordrongen te raken van het feit dat het actief opwarmen van de spiergroepen die je gaat gebruiken goed voor me is. Alles lijkt daarna zoveel soepeler te gaan.

Ja, ik heb nu nog veel meer flexibiliteit nodig inderdaad, zelfs mijn enkels kunnen dat wel gebruiken. Maar het is niet alleen het rekken en mobiliseren, ik begin nu ook wel behoorlijk doordrongen te raken van het feit dat het actief opwarmen van de spiergroepen die je gaat gebruiken goed voor me is. Alles lijkt daarna zoveel soepeler te gaan.

Mijn warm-ups gaan soepeler als ik stretch, maar eenmaal warm en bij de werksets aangekomen is er geen verschil meer. Daarom doe ik het niet meer, behalve wanneer er blessures dreigen of zijn.

• #1.817
Train van vandaag:

Overhead Squats
5x20
3x25
3x25
3x25

Squat (High Bar)
5x40
5x60
3x75