Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Vijf weken geleden nog wel, nu gaat het vrij easy eerlijk gezegd. Ik ben zoveel fitter geworden door de giantsets en de conditioning van de afgelopen tijd.


Thanks! Ben zo rond de anderhalf uur bezig.
Goede hoeveelheid werk in die tijd, ik ga deze manier van trainen (giant sets) zeker een keer proberen.

Ben benieuwd in week 13 en 14, dan zouden de PRs moeten vallen! :pressing:
 
Goede hoeveelheid werk in die tijd, ik ga deze manier van trainen (giant sets) zeker een keer proberen.

Ben benieuwd in week 13 en 14, dan zouden de PRs moeten vallen! :pressing:
Je moet zeker in het begin wel even doorbijten en rustig aan beginnen met de gewichten, na een aantal weken merk je dat het steeds gemakkelijker gaat. Ik probeer me ook echt aan de tijdsindeling te houden die Brian aangeeft: 30 minuten voor de main- en secondary giant set, 10-20 minuten voor de assistance giantset en dan 10 minuten conditioning. Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat met 20 giantsets als ik bij de 10x3 weken kom! :cool:

Of er echt PR's gaan komen weet ik nog niet, maar hoop het wel. Ben vooral weer lineair gaan bouwen omdat ik na allerlei rugblessureleed toch minder sterk was geworden. Rug doet af en toe nog wat moeilijk, maar het gaat wel goed zolang ik maar braaf blijf rekken en strekken.

Ik ben inmiddels ook al stiekem een rotating percentages schema in elkaar aan het draaien voor later.
 
Bench day vandaag.

Main Giant Set:

BOR
5x60
5x65
3x5x70

Bench
5x60
5x62,5
5x65
5x67,5
5x70

Kettlebell Side Bends
5x5x32


Secondary Giant Set:

Band Face Pulls
5x15

Close Grip Bench
5x5x62,5

Bicycle Crunches
5x10


Conditioning:
200 x 24KG Kettlebell Swings in 10 minuten

Pff, pittige conditioning weer, grip was nog het grootste obstakel, het is een vrij dikke handle waar krap 2 handen in passen.
 
Laatst bewerkt:
tot 200 aftellen pfff boven je hoofd?
toch wel goed geteld...das niet niks man..
 
tot 200 aftellen pfff boven je hoofd?
toch wel goed geteld...das niet niks man..
Lol, het is gewoon niet leuk om te doen, maar als je het hebt gehaald is het wel een kick.
Was niet de boven het hoofd crossfit variant, maar de originele russische swing. Boven het hoofd gebeuren er vast ongelukken in mijn trainingshokkie. :D
 
Soort van deload week, want ik moet mijn fatique echt beter gaan managen, dus vandaar! Deadlifts in ieder geval nog volgens het schema gedaan, maar zonder giantsets. Wellicht laat ik deze voor zowel deadlifts en squats ook verder achterwege, want merk dat mijn techniek dan beter is. Voor de secondary en assistance giant sets is dit minder van belang, want daar gebruik ik minder gewicht t.o.v. mijn 1RM.

Ik zal deze week nog even squaten, benchen en pressen op een laag gewicht en ga dan volgende week weer verder met het schema.

Training van vandaag (lekker kort ook!)

Deadlift
5x60
5x80
5x90
5x100
5x105
5x110

10 minuten Speedbike
90 sec medium resistance/medium speed
30 sec. high resistance/sprint
 
Raak je n beetje van slag of herstel je slechter / minder?
Tis ook best pittig als giantset....energie slurpers
 
Raak je n beetje van slag of herstel je slechter / minder?
Tis ook best pittig als giantset....energie slurpers
Herstel gaat op zich prima, maar het zijn vooral kleine pijntjes hier en daar. Daar train ik eigenlijk altijd doorheen, tot het dan ineens mis gaat, dus ik moet daar echt verstandiger mee omgaan.
 
Herstel gaat op zich prima, maar het zijn vooral kleine pijntjes hier en daar. Daar train ik eigenlijk altijd doorheen, tot het dan ineens mis gaat, dus ik moet daar echt verstandiger mee omgaan.
Goed van je dat je op tijd aan de bel trekt
Met pijntjes treene gaat je opbreken en dan is er snel de lol vanaf....
 
zo is het maar net , pijntjes willen je wat vertellen, het is verstandig om er een beetje naar te luisteren
verstandig,aan de andere kant.... als je niet een beetje door kleine ongemakken heen ramt blijf je ook maar hangen...
 
Is ook weleens lekker... en tandje minder. Afgelopen training heb je wel aardig wat volume weggewerkt, en ach niet iedere training is optimaal en even sterk. Actief herstel als dit is verstandig!
 
Soort van deload week, want ik moet mijn fatique echt beter gaan managen, dus vandaar! Deadlifts in ieder geval nog volgens het schema gedaan, maar zonder giantsets. Wellicht laat ik deze voor zowel deadlifts en squats ook verder achterwege, want merk dat mijn techniek dan beter is. Voor de secondary en assistance giant sets is dit minder van belang, want daar gebruik ik minder gewicht t.o.v. mijn 1RM.

Ik zal deze week nog even squaten, benchen en pressen op een laag gewicht en ga dan volgende week weer verder met het schema.

Training van vandaag (lekker kort ook!)
Af en toe een beetje je lichaam ontzien kan verstandig zijn.

Zou t kunnen dat je met Squat en DL gewoon iets te hoog begonnen bent voor dit schema? Of heeft die imponerende 200 repper met die 20 kg KB je de das om gedaan? Of combi?
 
verstandig,aan de andere kant.... als je niet een beetje door kleine ongemakken heen ramt blijf je ook maar hangen...
Ja, ik heb er inmiddels vrij veel ervaring mee om door de ongemakken heen te trainen, maar ga toch de risico's zoveel mogelijk beperken.

Is ook weleens lekker... en tandje minder. Afgelopen training heb je wel aardig wat volume weggewerkt, en ach niet iedere training is optimaal en even sterk. Actief herstel als dit is verstandig!
Zeker goed voor me. Wel active recovery inderdaad en conditioning blijft ook gewoon doorgaan.

Af en toe een beetje je lichaam ontzien kan verstandig zijn.

Zou t kunnen dat je met Squat en DL gewoon iets te hoog begonnen bent voor dit schema? Of heeft die imponerende 200 repper met die 20 kg KB je de das om gedaan? Of combi?
Nee hoor, mijn squat en deadlift liggen veel hoger en ben juist heel conservatief begonnen. Maar ben begin dit jaar twee keer pittig door mijn rug gegaan en het is nog niet helemaal je super. Dus ik luister nu eerder naar tekenen van vermoeidheid.

Enne...Het was een 24 kg KB btw! :D
 
Enne...Het was een 24 kg KB btw! :D
Hahaha, het staat er ook gewoon in je post! :eek!:

Zal wel komen omdat ik zelf laatst voor t eerst 10 minuten E1/2Mot1/2M met 2x20kg KB 20 meter Farmer Walks gedaan heb, en heel fier was op mezelf. Is niet veel, is niet zwaar, denk dat ik hoger kan, maar ik stond toch mooi te hijgen en te zweten aan t einde en ik heb er een dag later nog van kunnen genieten: Alruhe approved conditioning!

Beter niet nog een keer je rug riskeren, je hebt groot gelijk.
 
Hahaha, het staat er ook gewoon in je post! :eek!:

Zal wel komen omdat ik zelf laatst voor t eerst 10 minuten E1/2Mot1/2M met 2x20kg KB 20 meter Farmer Walks gedaan heb, en heel fier was op mezelf. Is niet veel, is niet zwaar, denk dat ik hoger kan, maar ik stond toch mooi te hijgen en te zweten aan t einde en ik heb er een dag later nog van kunnen genieten: Alruhe approved conditioning!

Beter niet nog een keer je rug riskeren, je hebt groot gelijk.
Dat is toch mooi, man. Het gaat bij conditioning niet zozeer om de gewichten die je gebruikt, maar om lekker naar lucht te moeten happen en zweten als een otter!

Over mijn rug gesproken: had al een tijdje een bezoekje aan de chiropractor op het lijstje staan en vandaag eens mogen ervaren. Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn verwachtingen wel overtrof. Ze zijn daar ervaren in het begeleiden van diverse atleten en dat is echt te merken. Verder een prettige sfeer en het feit dat Engels de hoofdtaal is bij de chiropractors maakte daarbij niets uit. Anyway, de boel in mijn rug zit op verschillende plekken flink vast (was heel duidelijk zichtbaar op Myovision scan) en wordt de komende weken volledig los gemaakt, samen met mijn rechterschouder, de glutes, heupen en de abductors.

Verder ga ik binnenkort wat oly lift lessen nemen, dus zal dan een aanpassing in het schema moeten maken. Dit heb ik al een hele tijd willen doen, dus het moet er maar eens van komen.
 
Goed nieuws star
Oly lifts is puur techniek en explosieve kracht
Wel Super om te doen...leuk man
 
Back
Naar boven