AndroidHealthClinic

Stelling: Een men's health achtig fysiek wordt onderschat

Veel mensen die MH fysieken lopen te kraken kijken of alleen op de weegschaal, hebben een hoog vet (en denken dat ze dus groot zijn) of zijn jalours. Mensen vergissen zich in kwaliteit van de spieren en letten teveel op kwantiteit. Guns van 42 cm met 7% is beachboy maar als ze zelf op de 42 zitten met 15% zijn ze ''buffel'' want ze gaan door tot ze ''huge'' zijn.

Dan hebben we nog de: ''ow allemaal photoshop''. Zoals een goede vriend van me in de gym eens zei 'Je lijkt groter in de spiegel?, wat er niet is kan je zien dus je bent het weldegelijk zelf'

Ik vind het toch een zeer goed fysiek op de cover van de TS.

heb hier vorig jaar al pics proberen te plaatsen, maar die wilden niet uploaden of zoiets, ben niet zo'n pc-wonder hoor..
maar zal binnenkort nog es proberen, dan zien we wel..

kom op joh, je kan het. Je wil toch niet dat we denken dat je een faker bent he? ;)

@loekie en botjesbouwer..
mijn post was niet arrogant bedoeld hoor..als ik hem nog es nalees, komt het idd wel zo over
kben zeker zo geen stoere internet-faker..
beetje over en weer staan roepen wie hier het fermst is, doe ik echt niet aan mee..
maar binnen 2-tal maand post ik mijn foto's (nog beetje verderdoen eerst en wat zonnebanken), je kan er op rekenen..

Veel mensen die MH fysieken lopen te kraken kijken of alleen op de weegschaal, hebben een hoog vet (en denken dat ze dus groot zijn) of zijn jalours. Mensen vergissen zich in kwaliteit van de spieren en letten teveel op kwantiteit. Guns van 42 cm met 7% is beachboy maar als ze zelf op de 42 zitten met 15% zijn ze ''buffel'' want ze gaan door tot ze ''huge'' zijn.

Dan hebben we nog de: ''ow allemaal photoshop''. Zoals een goede vriend van me in de gym eens zei 'Je lijkt groter in de spiegel?, wat er niet is kan je zien dus je bent het weldegelijk zelf'

Ik vind het toch een zeer goed fysiek op de cover van de TS.

Zo waar :) Hier op DBB ben je pas huge met 15% vet.

Er zitten ook zat voordelen aan een men's health fysiek tegenover een bodybuildingsfysiek: je word niet zo zwaar dus je hebt het minder warm dus minder zweten, minder moeten eten en dus minder uitgezette buik, betere conditie, makkelijker anderen sporten doen, niet om kracht geven dus minder kans op blessures, makkelijker kleding kopen, etc

Het hele leven gaat om keuzes maken, Gorilla-Man.
Beide fysieken/leefsTen hebben voor- en nadelen, het is maar net wat je ervoor over hebt.

Het hele leven gaat om keuzes maken, Gorilla-Man.
Beide fysieken/leefsTen hebben voor- en nadelen, het is maar net wat je ervoor over hebt.
Wat voor voordeel heeft bodybuilding behalve dat je meer spiermassa hebt?

Kritiek die in dit topic meerdere keren gegeven word en waar ik het zeker wel mee eens ben is dat veel leden zichzelf sowieso 80% van het jaar niet foto waardig vinden en ze lange tijd bulken en dan wel zwaarder worden maar ook voornamelijk vetter en er totaal niet afgetraint uit zien, dat zijn ook waarschijnlijk de mensen die voornamelijk uit jaloezie kritiek hebben op de men's health fysieken want goed droog ziet er nou eenmaal veel beter uit

Wat dacht je van regelmaat, discipline, zelfvertrouwen en voor de meeste mensen een veel betere gezondheid?

Je 2de punt, geef ik je gelijk in. Je hoort teveel kritiek van mensen, en als je een mens health typ post dan komen de eerste reacties;
- Oh paar maanden werk, gewoon wat borst/biceps en buik trainen
- Dit is voor iedereen haalbaar
- Waar zijn de benen

En als je dan om foto's van de desbetreffende personen vraagt, of die bekijkt. Denk je; Dude, get a life.

Iedereen heeft eigen doelen die men nastreeft met Bodybuilding. De een wil zo groot mogelijk zijn, de ander zo gespierd mogelijk.

Ikzelf wil liever een Mens Health fysiek zoals hij hier genoemd wordt dan een ongelofelijk breed en groot fysiek. Ik noem het dan ook geen MH fysiek maar een Atletisch lichaam, omdat ik dat zelf het mooiste vindt. Ik weeg nu 83 kilo bij 1.82 met 13,4 % BF. Mijn doel is om richting de 10 % te gaan en rond de 82 a 83 kilo te blijven. Ik wil niet nog groter worden, maar eerder meer gedefinieerd...

Wat dacht je van regelmaat, discipline, zelfvertrouwen en voor de meeste mensen een veel betere
Ik doelde meer op voordelen van bodybuilding tegen over een men's health fysiek...

Komt nog eens bij dat ik vermoed dat het veelal de bodybuilders zijn die voor hun gevoel nooit groot genoeg zijn, een vertekend beeld van zichzelf krijgen door het vele spiegel kijken, etc en eerder geobsedeerd gedrag gaan vertonen, ze genieten niet eens meer van de sport die waarschijnlijk ooit als hobbie begon en dan ben je in mijn ogen heel verkeerd bezig

Wat dacht je van regelmaat, discipline, zelfvertrouwen en voor de meeste mensen een veel betere gezondheid?

Je 2de punt, geef ik je gelijk in. Je hoort teveel kritiek van mensen, en als je een mens health typ post dan komen de eerste reacties;
- Oh paar maanden werk, gewoon wat borst/biceps en buik trainen
- Dit is voor iedereen haalbaar
- Waar zijn de benen

En als je dan om foto's van de desbetreffende personen vraagt, of die bekijkt. Denk je; Dude, get a life.

ik ben van het idee afgestapt dat bodybuilding per se goed is voor je gezondheid is. Als je goed voor je gezondheid wilt zorgen, moet je vroeg beginnen met sporten en niet ontzettend intensief sporten.
Tov van de sedentaire mens biedt BB natuurlijk sterke voordelen, maar die gaan vaak hand in hand met onkunde, waardoor het per saldo nogal negatief kan uitpakken.

Ik doelde meer op voordelen van bodybuilding tegen over een men's health fysiek...
Ik zie het als 2 verschillende dingen, ik zie een 'Mens Health Fysiek' (wat ik Beachboy noem) als een tussenstop op de weg naar een fysiek vol met massa. Een 'beachboy' fysiek is niet voor heel veel mensen weggelegd, het laatst genoemde al helemaal niet. Heb zelf een keer op 5.8% gestaan, en het beviel mij echt niet. Slecht humeur, geen energie, erg vatbaar griep/verkoudheid, snel koud en weinig kracht.

Het is maar net wat je wilt, hoeveel discipline je hebt en wat je mogelijkheden zijn. Het blijft een feit dat beide niet gehaald worden zonder toewijding & kennis. Blijft natuurlijk voor de meesten niet een lifetime commitment, maar voor hoogstens een paar jaar.
Ik snap dan best dat je na een paar jaar hard trainen tevreden bent met de progressie, gaat cutten en een 'Mens Health Fysiek' gaat onderhouden, en niet nog meer jaren gaat doorbuffelen om echt buff te worden aangezien het alleen maar moeilijker en zwaarder wordt. En je vervolgens gaat richten op andere dingen in het leven, gezin etc.

ik ben van het idee afgestapt dat bodybuilding per se goed is voor je gezondheid is. Als je goed voor je gezondheid wilt zorgen, moet je vroeg beginnen met sporten en niet ontzettend intensief sporten.
Tov van de sedentaire mens biedt BB natuurlijk sterke voordelen, maar die gaan vaak hand in hand met onkunde, waardoor het per saldo nogal negatief kan uitpakken.
Heb je zeker gelijk in B, maar in bovenstaande reply spreek ik vanuit mijn eigen standpunt en mijn eigen resultaten.

Heb bloedresultaten vanuit de tijd dat ik bezig was met BB, vergeleken met huidige resultaten en de verschillen zijn echt opvallend.
Dokters gaven mij het advies hiermee door te gaan, ook al snapten zij de hele lifestyle niet. De constante regelmaat van training en het aanpassen van voeding hierop. Voel mij overigens heel erg goed, en dat is het belangrijkste in wat je doet in het leven. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en ook genieten van andere dingen.

En natuurlijk heb je dan uitzonderingen;
- mensen in het bijzonder die AAS 'misbruiken'. En die de stempel op deze 'Sport/Lifestyle' zetten en alle 'vooroordelen' bevestigen.
- mensen die hun hele omgeving vergeten/verwaarlozen, en die helemaal flippen als ze 1x in het jaar uitgaan en vervolgens hun eiwitreep wordt afgepakt door de portier. Omdat ze dan in een 'katabole staat' geraken.... :rolleyes:

- mensen die hun hele omgeving vergeten/verwaarlozen, en die helemaal flippen als ze 1x in het jaar uitgaan en vervolgens hun eiwitreep wordt afgepakt door de portier. Omdat ze dan in een 'katabole staat' geraken.... :rolleyes:

Haha :roflol: herkenbaar, maar zodra je wat langer bodybuild kom je er wel achter dat het niet zoveel uitmaakt.

Terug
Naar boven