Fitness Seller

Sterkste man van Sint Job 2009

Gefeliciteerd allemaal!

sooo.. schitterende wedstrijd !! Ik mocht dus gelukkig meedoen omdat er iemand niet kwam opdagen... had ik ff geluk.. Ik wilde iig niet laatste worden, dat was m'n plan voor vandaag.

Nouja uiteindelijk toch een 3e plaats kunnen veroveren.. :o
In m'n log heb ik m'n verslagje staan: http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/frenkpies-2009-log-196261-post3766504/#post3766504

ben moe, rot en ****ing voldaan :D Was ook erg leuk om alle gasten van DBB hie te zien/spreken :) thnx voor de leuke dag mannen !

damn it, ik had hier geld op moeten zetten.

sander = 5e

yannick 1e en dominique moonen 2e

frenkpie, dikke vette props naar je 3e plaats :eek:

thnx ! :)

Laatst bewerkt:
Hier dan ook mijn verslagje. B-klasse

Loglift max. 3 beurten

90-1
95-1
100-1 PR

Powerstairs 120-155-210 op 4 treden

120 en 155 gingen vlot erop, goede snelheid ook, 210 heb ik op de 1ste trede gekregen maar faalde de 2de trede telkens op een haartje, balen, was zo close, 210 was wel PR

Cardeadlift op blokken 377kg

0 reps, samen met de grote hoop, bijna iedereen faalde hier op

Truckpull harnas, 20m

51sec. duurde even voor ik hem in beweging kreeg, hierdoor veel tijd verloren

Tireflip 400kg voor 5 reps

Hier begon ik zwaar gedemotiveerd aan omdat ik net vernomen had dat ik dankzij de truckpull tot onder gekelderd was in het klassement
1 rep, zwaar teleurgesteld, 2de rep ging paar x easy van de grond maar had net niet genoeg over om hem om te duwen

Timberwalk 2x105 over 80m

53m PR maar zwaar teleurgesteld weer

Uiteindelijk laatste geworden, zwaar balen natuurlijk, voor mn eigen was het een redelijke wedstrijd, ben vooral blij met de log en dat ik de 210 toch 1 trede omhoog had gekregen (had ik niet verwacht)
Nu word het weer vreten, hard(er) trainen en volgende keer beter *GROM*

http://www.youtube.com/watch?v=bxFxGKzphWA

(90kg log is niet gefilmd)

Pluimpje voor de organistatie mag ook, alles was tot in de puntjes verzorgd, goed zo Wim :thumbs: :D

Laatst bewerkt:
Karel 5de
ik 6de
Maurice 7de

Was leuk mijn eerste strong man wedstrijd

misschien gewoon nog een tikkeltje te zwaar deze wedstrijd?

Anders volgende keer gewoon nog een C-tje doen, niks mis mee!

ten eerste zeker een mooie dag !

@ starter :
ja ik deed weer onverwachts mee haha

@ george :
ja ik deed gewoon mee, maar zoals berry al toelichte ben ik pas sinds 2 weken weer onderdelen aan het trainen en weer terug naar oud niveau aant gaan kwa sportschoolonderdelen...

ik heb er effe tussenuit gelegen met blessures ( nog steeds beetje ) en was 10kg afgevallen... atm gaat het wel weer de goeie kant uit... dit was me 2e onverwachte wedstrijd binnen 1 week dus ik zal niet klagen :

Mijn verslag:

loglift
3 maanden ofzo niet meer gedaan maar ik wist dat me techniek nog wel erin zat... eerste beurt 100kg... easy naar mijn gevoel alleen last van duizeligheid omdat ik niet gegeten had van te voren...

2e beurt 105 gehaald PR

3e beurt fail @ 110.. was gelokt maar viel achterover... de lampen gingen met uit...

gedeeld 2e plaats met yanick hier op. niet ontevreden met een pr offcourse

powerstairs
het was niet echt heel zwaar. het kwam bij iedereen voornamelijk op snelheid aan...door gebrek aan powerstairs ervaring miste ik hier wat secondes en leverde ik punten in.

truckpull
ging opzich wel goed.. ook al een half jaar niet meer gedaan... had gedeelde tijd met sander hierop samen 4e geloof ik...

car deadlift
totally geen techniek en gewoon uit de rug beulen... sucked ass... khad 3 reps en een stromende neusbloeding alla jon pall sigmarsson daarna hield ik het voor gezien

wheelflip
10x275kg... eitje DACHT ik... gebrek aan conditie verprutste ik hier weer tijd op... kwam wel weer op secondes neer maar dit zijn kostbare secondes...

timberwalk
samen met de loglift mijn favoriete oefening.... ik had hier 80meter x 85kg in 50 seconden... ik ging erg rap maar bij de 60 meter kwam ik een keer uit balans... jammer... snelste tijd was namelijk 48seconden... daarom maar 3e tijd en verspilde ik me 6e plaats..

ik ben eigelijk vreemd genoeg best wel tevreden aangezien ik een tijd niet meer goed hebt getrained en ik alweer totally unprepared mee deed... ik probeer atm weer z.s.m ervaring op te doen en veel dingen te leren... nu ga ik me concentreren op 21 juni sterkste team van biest houtakker..

zoiezo was het een hele leuke dag... ben ook nog naar de open categorie blijven kijken was ook heel leuk... kheb nog foto's van je mathieu ;) zal ze morgen uploaden !

greets max

PS : DIKKE RESPECT AAN GEKKE FRENKPIEEEEE

gefeliciteerd allen!!:D

• Topic Starter Topic Starter
Log
90 / 95 / 100 fail

Powerstairs
120 easy
155 easy
210 fail

CarDL
0 reps

Na deze drie proeven stond ik laatste :(
De moraal zakte in mijn schoenen, maar goed mijn onderdelen moesten nog komen.

Truckpull
5de plaats!!! 39.55 sec

Tireflip
3 reps

Timberwalk
61m

Zenuwachtig aan de dag begonnen, maar toch tevreden aangezien mijn doel was om voorlaatste te eindigen ook behaald is :)

Knappe prestaties stefan, na de log en powerstairs dacht ik echt dat ik je in mn pocket had, congrats :D

Je bent flink terugkomen, vooral je truckpull was impressive kerel, hier zit meer in voor de toekomst, dat beloofd!

01/05/09 Sterkste man van Sint-Job 2009

loglift
Wou openen met 115-120, toch maar safe gespeeld met 115 als opener. Alle 3 beurten gingen vrij easy, 120 en 125kg waren allemaal goeie beurten. Gedeelde derde plek hierop.

powerstairs
120, 155 en 210kg op 4 treden hoog, ik ging vrij snel, 36 seconden ofzo denkek. 2de of 3rde tijd hierop, wel men knie goed gestoten tegen die 210kg blok, bloedde wat maar niet veel maar was vooral vanbinnen niet zo super.

car deadlift
Geen idee van het voelgewicht maar het was zwaar, meeste deelnemers kregen em niet van de grond. Matthieu was de eerste met 5 reps ! Daarna volgde Wim Jammaer die hier duidelijk ervaring mee had, 13 reps, hij ging tot het naadje :p Sterke prestatie. Alex Moonen kwam maar op een paar reps, ik zag men kans en haalde er 8. Ik kon er nog een paar gedaan hebben maar ik had al de 2de plaats en ging hoogstwaarschijnlijk 13-14 reps niet gehaald hebben, wijselijk gestopt.

truckpull
20m met 10,5ton truck, ging vrij snel, 3rde tijd weeral hierop denkek, kwam vrij easy van zen plek en ik ging goed snel, te snel om goed om handen en voeten te gaan, te traag om rechtop te gaan lopen. Hing wat tussenin en kon niet goed beslissen wat ik ging doen, kon mss iets sneller maar goed.

tire flip
400kg mastodont van een band, men slechtste onderdeel en wat voor een moeilijke kloteband :D De bedoeling was 5x flippen, ik haalde het in ongeveer 1 minuut denkek. Had op de 2de of 3rde flip men grip verloren en wat seconden kwijt. Ging niet veel uitgemaakt hebben want ik ging gewoon vrij traag op dat onding. Wel 4de of 5de tijd dus voor men zwak punt niet slecht. Denk enkel wim, matthieu en alex sneller.

farmers walk
80m met 105kg per hand. De beentjes waren op, doch toen ik ze optilde voelde het als veertjes, echt licht maar eens ik begon te lopen begonnen ze elke stap zwaarder en zwaarder te wegen. Na 50m ongeveer begon het echt heel zwaar te worden voor me, denk dat de gewichten bijna op de grond hingen en ik nog rechtstond, men traps stonden op springen. 2 meter voor de streep liet ik ze vallen, de farmers begonnen al weg te glijden na men 3rde bocht maar ik wist ze nog goeie 17-18m vast te houden maar men handen gaven op voor de meet. Toch onder een minuut binnengekomen denkek, genoeg voor 3rde of 4de tijd.

Overall ben ik 2des geworden, ondanks ik geen enkel event gewonnen heb maar wel vrij consistent bij de top4 was, goeie wedstrijd gedraaid en niet echt stomme fouten gemaakt zoals in limburg met de dumbbell 3 weken terug. Heel tevreden met het resultaat.

Het was overigens een heel mooi ingerichte wedstrijd, was in orde :)

Damn youtube met copyright bij de nummers die ik onder enkele filmpjes had gezet. Iemand een degelijke vervanger voor youtube, ofzo?

edit: upload ze morgen met vimeo.

Laatst bewerkt:
die farmers waren leuk om te zien Simon, ik zag idd dat je na de 60 meter het zwaar voor je werd en had verwacht dat je ze na de bocht moest neergooien, maar dan toch nog 17-18 meter doorlopen :thumb: mooi !

Filmpjes van Frenk en mij komen er aan!

Alvast een voorproefje...

Het is duidelijk te zien dat Frank en ik hier de luchtlog aan het oefenen zijn. Zoals je ziet waren Simon en Wim voor ons en die waren er al erg moe van!

11kzjok.jpg

Alex als 1e was te verwachten. Sanca man kop op he, je wordt sterker en je hebt er lol in gewoon doorzetten. Volgende wedstrijd beter.
Simon goed gedaan! 125 log deze keer. Was IFSA of wat? Zoiezo goed. Farmers traps verrot? Is normaal prooi voor jou met dat gewicht.

@ Rest. Gefeliciteerd allemaal lijkt me mooie wedstrijd geweest.

hahaha die foto.. :D

btw.. er was ook 1 iemand met een camera die de heletijd foto's aan het maken (waarschijnlijk van de organisatie). Waar komen die foto's te staan?

Was een zeer leuke wedstrijd goed georganiseerd door Wim en zijn maatjes. Top! Sarko en ik vonden het een eer om de wedstrijdleiding te mogen verzorgen. Bij de lichte klasse toch nog een paar leermomentjes gehad als scheidsrechter. Maar bij de open klasse ging volgens mij alles goed.

De uitslagen komen morgen op RDP, ik zal daar m'n best voor doen. De foto's komen ook op Wim zijn blog. Ik krijg ook een dvd en zal dan de foto's ook op RDP zetten.

Was een zeer leuke wedstrijd goed georganiseerd door Wim en zijn maatjes. Top! Sarko en ik vonden het een eer om de wedstrijdleiding te mogen verzorgen. Bij de lichte klasse toch nog een paar leermomentjes gehad als scheidsrechter. Maar bij de open klasse ging volgens mij alles goed.

De uitslagen komen morgen op RDP, ik zal daar m'n best voor doen. De foto's komen ook op Wim zijn blog. Ik krijg ook een dvd en zal dan de foto's ook op RDP zetten.

Ik vond idd dat in de open klasse alles redelijk vlot ging ondanks de plaspauzes. Benieuwd naar de foto's en dvd. Sarko was wel een toonbeeld voor de sport hoe hij speakerde vanop z'n stoelletje en afsloot met de woorden "snel afronden want die frituur roept ons Jan":D:D:D
Toffe tweede wedstrijd in mijn eerste strongman-seizoen en ik heb alweer een paar dingen bijgeleerd. Sterke eerste wedstrijd ook voor "Didi":eek:!

en ik gruwel bij de gedachte dat we straks alweer gaan vrachtwagentrekken:hedbang::suicide:

Terug
Naar boven