AndroidHealthClinic

Sterkste man van Vlaanderen

het shema is een beetje zoals een body builder ja dat klopt maar de moderne strong man moet zo wel veel kracht als uithouding en lenigheid hebben daar kom je het verst mee dus moet je veel powerlifting en body building oefeningen combineren.
elke atleet is anders maar bv
borst : 2 oefeningen kracht ( altijd tot max ) 2 oefeningen massa en 1 afwerkings oefening ( definitie dus )
1st 2 voor kracht
2de 2 voor uithouding en de verzuuring te verlengen en natuurlijk meer groei lol
3 voor nog da beetje extra te raken
en zoals mensen zien heb ik een hele goeie vooruit gang , dit is maar 1 vb van 1 spiergroep
en trouwens met kracht oefeningen reken ik met percentage bv 10 reps met 60 % van je max lol geeft een kik maat moet je eens proberen piramide training 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 1 ,1 ..... tot je ni meer kunt
percentage juist zelfde 60 % , 70% , 80% , 90% , 100% en proberen 110%gewoon leuk eens doen met een hoofdspier groep bij BP of DL oF SQ is echt kike , een geweldige burn in de SPIER.

ik hoop dat ik met nog een paar mensen the strong man in belgie kan promoten en het even bekend maken zoals in nederland of bekender ( een mens mag dromen hé ) als jullie ideeen hebben hoe ik dit aan moet pakken of als iemand mij wil helpen laat het weten.
elke hulp is welkom .

Grote sponsor zoeken, als ge als 1ste prijs een ¬1000 kan geven zul je wel meer volk hebben ;)

Er zal toch nog een hele lange weg moeten worden afgelegd.
Powerliften en gewichtheffen zijn ook niet populair in België, gewoon omdat de mensen het niet kennen.

Je moet beginnen met de mensen de sport te leren kennen vanuit alle hoeken. Men mag niet de indruk krijgen dat het een sport is voor enkel 'stoere' mannen :)

Ook zit je met het onderwerp "doping". Mensen associëren gewichtheffen, powerlifting en strongman nog altijd met doping en dit zou moeten verdwijnen (wat onmogelijk is natuurlijk).

Volgende punt hangt samen met het eerste punt. Je moet de sport promoten! Geen 'reclame', geen bekendheid. Dit lukt niet met een artikel of een uitnodiging in het plaatselijk bladje. Dit moet je groots zien...

Vierde punt is ook belangrijk. Geen deelnemers, geen sport. Momenteel is de populariteit in een dieptepunt en zijn de atleten schaars. Meeste proberen wel, maar houden niet vol. Reden : Slechte tot geen begeleiding!!
Er moeten meer mensen zijn die zicht bezig houden met het begeleiden van gewichtheffers, powerlifters en strongmans :) Ook hier zit je weer met het probleem dat de mensen de sport niet kennen en dus ook niet weten waar te beginnen.

De tip die ik dus geef : begin eerst met de sport te promoten op alle mogelijke manieren! De mensen komen zelf wel dan.

Wat Dries zegt klopt ook deels. Geef een prijzenpot voor de eerste van 1000€ (zefls zoveel nog niet) en de deelnemers komen vanzelf. Nadeel is dat er dan veel geldwolven zullen meedoen waardoor de kwaliteit van de wedstrijd sterk achteruit gaat.

Laatste puntje : Geef iedereen een kans. Daarmee bedoel ik dat er wedstrijden moeten georganiseerd worden waar iedereen kan aan deelnemen. Jong, oud, sterk, minder sterk, dik, dun, ... Zo laat je de mensen zien dat het niet voor een beperkt publiek is. Voor de grote, sterke mannen onder ons klinkt dit waarschijnlijk belachlijk en denkt men dat dit de eer van de sport zal schaden. Niets is minder waar. (o.a. goed in initiatief van merchtem)

Heel dit stuk heb ik al eens vernoemd voor gewichtheffen dan (omdat ik dat zelf deed). Maar het probleem daar is dat ze allemaal egoïstisch zijn. Men maakt daar de sport zelf kapot!

Laat dit niet met strongman gebeuren. Het staat hier in België in zijn kinderschoenen en men kan alle kanten uit. Het is een fantastische sport, net als gewichtheffen:) Maak er iets moois van ;)

• Topic Starter Topic Starter
eeuhm jongens, allemaal leuke ideeen maar k denk dat sommigen niet beseffen wat een organisatie er nu al achter zit, is niet zo eenvoudig allemaal! en als je nu al naar de pers gaat stappen, dan zijn de mensen dat tegen de wedstrijd zelf al vergeten, een week of maximum 2 weken op voorhand beetje reclame maken, en dan zullen de mensen dat wel onthouden.

Jimmy mss "gratis reclame" maken door in de pers openlijk Florent nog es uit te dagen, zullen ze wel graag over schrijven denk ik :)

bikerbabe zei:
eeuhm jongens, allemaal leuke ideeen maar k denk dat sommigen niet beseffen wat een organisatie er nu al achter zit, is niet zo eenvoudig allemaal! en als je nu al naar de pers gaat stappen, dan zijn de mensen dat tegen de wedstrijd zelf al vergeten, een week of maximum 2 weken op voorhand beetje reclame maken, en dan zullen de mensen dat wel onthouden.

De bedoeling is dat je niet enkel 'reclame' maakt voor een wedstrijd, maar doorlopende reclame...

Want na de wedstrijd zijn de mensen het allemaal na een tijdje weer vergeten.

daarom dat er bijna elke maand volgend jaar reclame word gemaakt van de sterkste man IFSA belgie omdat we gaan proberen om de 3 maand of 2,5 maand een wedstrijd gaan voor stellen lol.
En daar bij Florent is het minst van mijn zorgen hij stelt niks voor da heb ik altijd gezegt en dat zal altijd ook zo blijven er zijn sterkere jongens in belgie.
Juli word reclame maand hihihi , zo iets als dit event van de sterkste man van vlaanderen hebben jullie jongen gasten nog nooit gezien , top organizatie.
Volgend jaar 2 grote en 2 kleine wedstrijden en de grote nog meer prijze geld , deze wedstrijd is een voor stelling van de sterkste man , atleten van elk kaliber en leeftijd , gewoon af.

Je had toch een Belgische powerlifter die meer dan 200 kilo woog? Weet iemand wie dat is?

ja die doet ook mee maar da is een blaas een zwakke vetz*k zonder veel kracht in verhouding en geen karakter en zeker geen fysiek lol

squatbeast zei:
ja die doet ook mee maar da is een blaas een zwakke vetz*k zonder veel kracht in verhouding en geen karakter en zeker geen fysiek lol

Ik lees net dattie toch 265 bankdrukt. Dan ben je toch geen zwakke vetz*k?

Als je 28 bent, 200kg weegt en 265kg bencht ... dan is dat niet bepaald sterk in de powerlifting scene ;)

Het is nog niet 1.5 x BW....

vet en spieren

tja, iedereen lacht er zo een beetje mee, maar onder de vetkwabbels zitten toch behoorlijk wat spieren, hij heeft een serieus gespierde borst. Zelf al weegt hij 200 kg, iedereen weet dat verhoudingsgewijst, de kleinste gewichtheffers het meeste kunnen verzetten, 260 is nog enorm veel om te benchen.

Ik vond die reportage van die Florent die toen gepost is wel vermakelijk zeg :D
Met die telefoonboeken en die krachttest. Ik vraag me alleen af wat hij verder in z'n leven heeft.. Kwam bepaald niet snugger over en woonde nog thuis op die leeftijd

Kom dan kijken naar de sterkste man van vlaanderen op 29 juli in bazel ( deelgemeente van kruibeke ) in de hoogstraat , en kijk eens hoe Jimmy Laureys de vloer met hem veegt.
+ van dat bank drukken is blabla dat zeg hij maar niemand heeft het hem zien doen , zelf op de reportage in telefacts hadd hij last met 150 kg , zo gezegt om dat hij ziek is geweest .
Florant Veldeman is een echt blaas een papa's kindje en een manager ( zo gezegt ) die hem dingen wijs maakt dat hij sterk is , hij heeft zijn moeder nog nodig om dat hij nog niet eens op zijn eigen benen kan staan.
Wie gelooft dat hij sterk is is zelf dom en weet niks van de sport af , ik stel voor dat jullie 1st jullie huiswerk maken voor jullie hier zeveren over dingen waar ge de ballen van snapt.
Ik heb hem uit gedaagt , ik daag de rest van vlaanderen uit , ik heb het mogelijk gemaakt om de sterkste man van vlaanderen eens terug in de spotlight te zetten op pro niveua (IFSA ).
Lezen jullie de replays wel , kijken jullie echt naar strong man sites ( realdutchpower bv ) , lezen jullie de krant , komen jullie wel buiten.
Dan zouden jullie weten waar het om draait en zouden jullie mee kunnen praten over de echte belangrijke dingen en niet steedt de zelfde zever.
Ik hoop dat het nu duidelijk is of moet ik het persoonlijk duidelijk maken of komen jullie eens af.

Huiswerk 1st , dan lezen , dan comentaar en kritiek.

Greetz Jimmy

jezus, wat wil je met dat laatstte zeggen misschien.
het kan wel zijn dat je de sterkste kerel van belgie bent, maar om nu zo'n onzin uittekramen en iedereen hier aftekraken zonder dat je zelf aan enige kritiek wordt blootgesteld vind ik vrij kansloos.

Blackadder zei:
jezus, wat wil je met dat laatstte zeggen misschien.
het kan wel zijn dat je de sterkste kerel van belgie bent, maar om nu zo'n onzin uittekramen en iedereen hier aftekraken zonder dat je zelf aan enige kritiek wordt blootgesteld vind ik vrij kansloos.

juistem , trouwens , de hoogste bomen vallen het diepst

wat gaat jimmy doen als hij eens zwaar tenonder gaat ?

De zo gezegde onzin is voor sommige mensen op de forum bedoeld , heb jij er problemen mee pech.

Terug
Naar boven