- Waardering
- 10.871
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 8%
Vanaf volgende week zal m’n trainingssplit ook veranderen. Shape is nog eens goed onder de loep gehouden en de feedback die ik van meerdere heb gekregen is dat de verhouding tussen upper en lower body te groot is. M’n bovenlichaam loopt ver voor op m’n quads en hamstrings. Als ik dat weet bij te brengen kan ik imo competitief zijn op A-wedstrijden.
Split gaat er als volgt uit zien:
Ma - Benen + kuiten (Hamstring focus)
Di - Borst / schouders
Wo - Rug + buik
Do - rust
Vr - Benen + kuiten (Quad focus)
Za - Armen + buik
Zo - Rust of repeat hamstrings
Eerste keer dat ik echt eens met een aparte hamstring dag ga werken, waarbij ik volledig focus op leg curls, stiff legs / RDL’s en wellicht lunges / leg presses waarbij de nadruk op hamstrings ligt. Ik heb altijd het idee dat ik tijdens een volledige legday of de hamstrings of de quads niet 100% kan geven dus nu eens op deze manier proberen.
Nog 3 weekjes op deze manier door, dan op vakantie, waar ik wel nog gewoon train maar zal deloaden. Daarna worden nieuwe plannen gemaakt voor het najaar.
Split gaat er als volgt uit zien:
Ma - Benen + kuiten (Hamstring focus)
Di - Borst / schouders
Wo - Rug + buik
Do - rust
Vr - Benen + kuiten (Quad focus)
Za - Armen + buik
Zo - Rust of repeat hamstrings
Eerste keer dat ik echt eens met een aparte hamstring dag ga werken, waarbij ik volledig focus op leg curls, stiff legs / RDL’s en wellicht lunges / leg presses waarbij de nadruk op hamstrings ligt. Ik heb altijd het idee dat ik tijdens een volledige legday of de hamstrings of de quads niet 100% kan geven dus nu eens op deze manier proberen.
Nog 3 weekjes op deze manier door, dan op vakantie, waar ik wel nog gewoon train maar zal deloaden. Daarna worden nieuwe plannen gemaakt voor het najaar.

Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is om quads en hamstrings op een aparte dag te doen, dit ga ik dan ook nu proberen. Zodra ik de bulk weer in ga zal m’n volume wel weer verhoogd worden, maar ook dit stapsgewijs. Belangrijkste nu is oefeningen vinden die ik voel en progressie op kan boeken.