AndroidHealthClinic

Strongerman logje Calippo

• Topic Starter Topic Starter
Training 29/09
Benchpress 5*5 120kg

Heb me blijkbaar miskeken, ik dacht dat ik 115kg vorige keer gedaan had maar het was 110kg. Ik was duidelijk nog niet gerecupereerd van vorige sessie, maar het ging toch vlotjes.

Cable rows 4*8 tot 60kg
Easy peasy, cable station blijft wel meest gebruikte machine in de gym.

Biceps/triceps cable superset
3*12 85/100kg

Ging lekker, volgende bench-training zal ik extra schijf moeten toevoegen.

Ik voelde me sterk, wat gezien ik nog niet hersteld was van vorige training toch fun was.

Sober October komt eraan, ik toch naar die 125kg eind oktober. Nu zit ik rond de 131kg.

Laatst bewerkt:
Training 01-10
deadlift opbouwen tot 3*160kg
max leg press 4*8

training 03-10
military press 5*5 85kg
pulldowns 4*8 tot 75kg
Biceps/triceps cable superset

Training 06-10
Bp 5*5 125kg
cable rows 4*8 tot 65kg

Migraineaanval gehad zondag tot gisteren, gisteren tijdens de training nog duidelijk niet gerecupereerd. Ik ga mn training ook een beetje omgooien, meer reps en sets voor compounds.

Training 09-10

Mp 5*5 tot 90kg

Still redelijk easy.

barbell rows 4*8 tot 60kg
te easy, maar ik wou mijn rug vooral testen

Superset lying shoulder extentions en dumbell curls 4*8 tot 24kg
Ik had me misrekend, moest normaal naar 26kg maar te laat gezien, en ik ga de laatste set geen jump van 6kg maken.

Training 11-10
Zaterdagavond sushi besteld met de familie en ik was de vuilbak, met als resultaat dat ik me ferm had overeten, maar wel carb-loaded af stond
Benchpress 5*5 130kg
Ging eigenlijk alsof het niks was, zelf al was mijn techniek beetje eh
barbell rows 4*8 tot 80kg
Enkel laatste set voelde ik het

Superset 3*12/8 pulldown biceps curl tot machine max
Ging teringgoed. Ik ga dus meer sushi eten de dag voor de training.

training 12-10
Toch maar terug deadliften en lungen, gezien door corona die operatie niet voor de eerste maanden zal zijn
5*5 trap bar deadlift tot 140kg
Heel easy, eerder op speed, maar toch al verzuurde rug door te korte rustpauzes.

Lunges 4*8*bw
In de 3de set links was ik mijn balans even kwijt en schoot de pijn weer in mijn enkel, maar gelukkig was het na wat rusten terug beter en kon ik de laatste set zonder pijn doen.

Laatst bewerkt:
Training 13/10
Tussen middagpauze gaan trainen, volgende dagen wordt het terug iets moeilijker qua werk.
mp 5*5 opbouwen tot 95kg
Ging nog ok, maar toch een pak moeilijker dan 130kg bench press

Barbell rows 4*8 tot 90kg
Gaat lekker, al zou ik beter ook een 5*5 schema aanhouden. Ik ga nog een training tot 100kg, dan eens zien hoe ik dit beter kan aanpakken.

Straks wat buikspieroefeningen en ms lunges.

Training 16/10
BP 5*5 tot 135kg

Ging nog goed, 140kg pak ik woensdag.
barbell rows 5*5 tot 100kg
voelt goed, maandag heb ik mijn nieuwe belt dus kan ik iets minder op de onderrug werken.

Superset triceps pressdown/cable curl 12/9*3 tot max
eh, relatief easy, leuke afronder

Training 17/10
5*5 trap bar deadlift tot 150kg

Ruzie in de gym, dus lunges zijn voor straks.

Laatst bewerkt:
Training 20/10
Beetje privé-gezever dat voorging, dus nu maar pas kunnen trainen. Toevallig weer in piekfase, ik ga een paar vrienden uit mijn vriendenkring gooien, want het zijn altijd dezelfde waar alles bij misgaat. Donderdag wil ik toch die 5*140kg bp terug.
MP 5*5 tot 100kg
Best nog easy, dus hopelijk kan ik nu eens blijven focusen om naar die 110kg te gaan.
barbell row 5*5 tot 105kg
Ging ook nog goed, heb ik echt progessie mee gemaakt sinds 4 maand terug, zonder te barbell rowen zelf.
Pushdown/cable biceps curl 3*12/10 opbouwen tot max
Ik denk dat de 10*max biceps curl een rep-pr is, al kijk ik daar niet naar als assistance oefening. Ik zat nog een rep van faling, dus dat is goed.

Laatst bewerkt:
Training 22/10
Druk op het werk, maar tussen de middag maar snel half uurtje gaan trainen.
BP 5*5 tot 140kg
Sow, dat begint te wegen, maar er zit nog meer in. Het probleem van alleen trainen in de gym is het gebrek aan spotter, al is de gemiddelde gymgoer hier nu niet in staat 140kg te spotten als het misgaat. Maar het zit toch in je kop, dus ik ga volgende sessie probere safety rack in te stellen zodat ik er niet naar moet kijken.
Barbell rows 5*5 tot 110kg
Gaat nog goed. Lijkt eerder op hybrid tussen high pull en barbell row maar eh

en toen was het half uurtje al op, naar huis gegaan. Zaterdag MP 5*5 105kg en assistance. Tenzij de lockdown roet in het eten gooit. Morgen lunges en trap bar deadlift als mijn enkel het toelaat.

Training 24/10
Plan was gisteren legs te doen maar enkel heeft last van het weer, dus morgen hopelijk legs.

MP 4*5 tot 90kg
Off-day, duidelijk niet hersteld, dus niet gepushed voor 105kg, na 90kg gestopt. Ik heb 3 dagen nodig en moet meer eten, ik ben geen 24 meer. Nu was het trainen op een shake, banaan en een appel.
Cable rows 4*6 tot 80kg
zelf dit voelde niet goed, terwijl ik normaal dit zeker max.
1*12 60kg biceps en triceps pushdown.
Ik zat te trillen en begon misselijk te worden, dus bloedsuikercrash. Gestopt.

Treaining 26/10
trap bar deadlift 5*5 tot 170kg

Messed up my count, dacht dat het 160kg was maar het was 170kg. Ging nog heel goed, enkel houdt het heel goed vol.
Dus die is beter net nu de lockdown ervoor staat

voor de rest lunges/ab work.

Training 27/10
Gepiekt voor bp, gezien het toch een laatste dag was. Normaal was dat voor eens binnen 2 weken, na de 150kg * 5. Enkel de post-opwarming post ik hier.

3*120kg
2*140kg
1*160kg(+5kg op 1rm PR van 10 jaar geleden, heb wel in geen jaren 1rms meer gedaan)

Ging allemaal alsof het niks was. Dan stak ik het in mijn kop voor die 180kg, en vroeg ik om spotter. Veel te snel naar beneden ipv degelijk te unracken, mijn tightness verloren, mijn been schoof weg en ik geraakte niet uit de hole. Net een beginner, dan op dat gewicht.
Dus 1*180 was een fail. Op een goede dag, waarbij ik met mijn kop erbij ben pak ik hem.

High pull rows 5*5 tot 115kg
Ging nog goed, ik denk dat ik nog 10kg erbij kon hebben. Werm ferm dejected door fail op bp.

cable Biceps triceps pushdown tot max 3*12
eh... Blijft easy.

Nu dus 6 weken proberen wat te doen...

Ondertussen niet stilgezeten maar toch niet echt stevig getraind. Wel aan keto, nu zonder kaas wat pak beter gaat dan met voor mijn gevoelig anusje, en zit nu op 130kg. Doel is onder die 125kg te gaan op 1 januari.

Hopelijk midden december de gyms terug open. Dan ga ik voor 3kg af per maand.

Keto gestopt, was het beetje beu en een paar dagen ferm gecrashed vorige week.

129kg nu, hopelijk kan daar nog iets af. Vooralsnog nog niet duidelijk spiermassa kwijt.

Terug keto+IF al een tijdje, nu op 123kg en buikje is bijna compleet weg. Doel is om op 1 maart onder de 120kg te staan, dus er komt nog een zware week aan.

Ik hoop dat 1 april de gyms terug opengaan, tot dat gebeurt blijf ik in keto. Als ik dan rond 115kg sta zou alles op plan verlopen.

Qua training is het wat bw stuff, bands en mn oude machine.

Laatst bewerkt:
Waarom keto? Heb je daar geen last van bij je trainingen? Of train je nu bijna niet vanwege lockdown?

Waarom keto? Heb je daar geen last van bij je trainingen? Of train je nu bijna niet vanwege lockdown?
Ik train nu bijna niet, het is onderhoud nu, maar ik blijf afvallen en spiermassa behouden lijkt het, buiten in de benen en biceps. En ik heb er enorme last bij qua training, maar ik stond gewoon 25kg te zwaar op 138kg. Ik ben een goede week off-keto, het kan zijn dat ik er niet meer opga.

Ondertussen ga ik het volume oprampen en een pre-training cycle doen om mijn training capacity omhoog te krijgen.

50mg Beta-ecdysterone(also known as spinazine)
300mg Metformin
20mg Synephrine pre-workout/walkies

Ik zoek nog 5 kg te droppen voor de gyms terug opengaan. En dan is het gaan voor die 200kg raw benchpress, zou ik denk ik toch Belgisch Kampioen mee kunnen worden. Eind dit jaar laat ik mijn rechterenkel terug opereren, het is nu wel tijd, ik kan vrijwel niks meer doen zonder pijn. Lukt dat goed ga ik voor sterkste man van vlaanderen -105kg in 2022 of 2023.

Laatst bewerkt:
IET GIET GOAN!

Ik blijf rond de 120kg hangen, nu is er niet veel getrained of gewandeld en genoeg gezopen door dat kutweer.

Vanaf morgen beginnen we er terug aan. 5*5 MP tot 70kg, 3*8 pushdowns tot 80kg, 5*5 barbell rows tot 80kg, en 3*8 cable curls tot 60kg. Rustig beginnen, en hopelijk niet geblesseerd geraken.

Ferme recomp die eraan gaat komen.

Laatst bewerkt:
Training 9/06
MP 5*5 tot 60kg
Voelde niet al te goed voor rechterschouder, waar ik al tijdje mee sukkel. Dus niet verdergegaan dan 60kg. Leave it in the tank, en elke training 5kg omhoog.

5*5 barbell rows tot 60kg
Idem als mp, schouder deed het niet al te goed, dus gewoon wat licht volume maken.

Superset
triceps pushdown 3*8 tot 80kg
bicep cable curl 3*8 tot 60kg
Ging allemaal nog vlot.

Rustig opbouwen. Ik heb nergens dichtbij faling gezeten. Ik ben geen spring chicken meer, dus benieuwd hoe mijn lichaam gaat voelen morgen. Normaal trap bar deadlift en hamstring/quad curl, en wat abwork morgen.

Laatst bewerkt:
Training 10/06
5x5 trap bar deadlift tot 100kg

superset
3x8 Lying Hamstring curls tot stand 8
3x8 seated Quad curls tot stand 10

Ab machine 3*8 tot 50kg

Alles easy peasy, enkel goed ingepakt en geen pijn bij de trap bar deadlifts. Rustig aan opwerken.

Training 11/06
BP 5*5 tot 90kg
Was duidelijk nog niet hersteld van de eerste training, wat maar toont hoe rustig je moet beginnen als je aan fatigue management wil doen. Al bij al ging het makkelijk. 5kg per training omhoog en we zien wel wanneer slowdown begint. Dan reset naar 100kg en hopelijk terug die 5*140kg voor augustus.

lat pull down 5*5 tot 60kg
Gaat ook makkelijk, maar daar was ik nog het minste hersteld. Elke training 5kg max omhoog

Superset
triceps pushdown 3*8 tot 90kg
bicep cable curl 3*8 tot 65kg

Nog steeds makkie, mijn favoriete oefening, spijtig dat die machine niet zwaarder kan dan 100kg.

Training 12/08
trap bar dl 5*5 tot 110kg
Scherpe pijn aan de enkel, spijtig. Vandaag is die pijn gelukkig weg. Voor de rest ging het heel simpel.

hamstring curl/quad raises superset
3*8 tot stand 9 en 12 respectievelijk.
Hamstring curl zat ik al redelijk tegen max aan. Mijn benen hebben een stevige tik gehad van die lay-off en ben ik het meeste kracht in verloren, terwijl ik daar al niet goed in ben.

crunch machine
Bij de 2de rep van de eerste set trek ik de handvaten los uit de buis, spul is zo roest als wat en ik ga mij blesseren aan deze rommel. Dus een andere ab machine gebruikt.
Daar 3*8 tot stand 12. Zat toch té dicht tegen falen aan, maar niks stijf.
Dit ga ik nog beetje opbouwen om dan aan hanging leg raises te beginnen. Onderste 2 van sixpack en heupflexoren mogen er wat meer doorkomen.

Vandaag rustdag, morgen voor bbq terug training 1, maar met alles +5kg/10kg.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven