XXL Nutrition

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
Ben ook niet geheel ontevreden met de 50KG OP ;) maar ik merk toch wel dat het nu bijna allemaal onmogelijk gaat worden,

gisteren

90KG Squat
70KG Benchpress FAIL
65KG BOR

Jammer fail op de Benchpress, ik heb alle 5 sets 3 reps gedaan, 4e was onmogelijk, ben wel weer blij dat ik spotter heb op mijn benchbank...

begin het nu soms wel vervelend te vinden om 3x per week zwaar te squatten.. maar ja mijn benen zijn wel een beetje prio voor mij, die moeten echt dikker worden...
Zou eigelijk best wel eens een ander schema willen gaan volgen als bv madcow ofzo, maar ik ga me er nog wel ff toe zetten

Ik moet nu echter alleen mijn vetpercentage gaan verlagen, ik ben afgelopen weken echt een stuk vetter geworden, weeg nu boven de 90KG

Ik ben echter alleen bang dat dit ten koste gaat mijn mijn progressie, zeker omdat ik nu net tegen diverse plavonds aan begin te lopen!!!!
deze heb ik afgelopen week vn gehaald door te stoppen met mijn carbcyclen en gewoon 7dagen in de week te cleanbulken....
progressie ben ik blij mee maar het hoge vetpercentage niet ;(
heb al weer extra cardio toegevoegd... maar ga toch weer terug naar het carbcyclen, dus op niet trainingdagen max ca 225gram koolhydraten tegen ca 225gr eiwitten.. en 80gram vet.. trainingsdagen 450gram koolh. 225gr eiwitten en 80gr vet...

Volg! Mooie progressie hoor. Een paar weken geleden nog moeite met 72.5kg squat, en nu doe je 90kg...

He ik ben dus niet de enige oudere-jongeren die stronglift doet! ik zal jouw log ook bijhouden..
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst met krachttraining begonnen, en ben als ik zo terug kijk zeker niet ontevreden met de resultaten...

vandaag:

Squat 92,5KG PR!
MP 52,5KG FAIL! Alle sets kon ik er 4 reps uit krijgen, de 5e was gewoon onmogelijk..
DL 115KG PR!

Jammer van de MP maar ben eigelijk geheel niet ontevreden met 4 reps per set, volgende training pak ik wel 5 reps!!!!

DL eigelijk ook onmogelijk, vooral de grip, bar hing 5e rep letterlijk nog maar aan mijn pinken... ik heb mixedgrip geprobeerd, maar 1 of andere manier voelt dit nog niet lekker genoeg aan om er 115kg mee te tillen, ik moet dit maar gaan oefenen..

Ik zit nu in de 11e week van stronglift!
Ik zou 100KG Squat wel een mooi doel vinden om naar toe te werken, misschien hierna overstappen op madcow..
Ik zie het niet zo zitten om eers 3x FAIL deload weer FAIL 3x5 en 1x5 te pakken voor ik overstap????
Ik ben er nog niet over uit... maar een keertje minder zwaar squatten in de week zou ik niet zo erg vinden...

Heb vandaag behoorlijk veel spierpijn in mijn bovenbenen.....

Sterke training weer, en mooie PRs! Kan me levendig voorstellen dat het 3 x per week squatten zwaar wordt, misschien vooral ook mentaal. Misschien nog doorgaan tot de eerste deload, weer opbouwen en dan opniuw evalueren?

Ik weet precies wat je bedoelt hoor. Heb het doordeweeks ook op de dagen dat ik niet train.
Door het zoveel 'benen trainen' voelen ze zelfs stroef aan. Om te bukken is al een opgave haha..

Gewoon doorzetten joh, het heeft wel echt zijn effect! Hoe zwaar het ook is.
Ik kreeg gisteren op een feest te horen van mensen dat ik moest kappen met benen trainen omdat ze te groot werden. En dat beoordeelden ze dus al door mijn broek heen :(.

Dat is idd het positieve waar ik het eigelijk voor doet, mijn benen waren echt te dun, en zijn tijdens stronglift toch 4cm in omtrek per been gegroeid al..

Ik zit momenteel weer ff op een moment dat ik het ff verschrikkelijk zwaar vind, krijg de squats nog wel parallel, ( afgelopen vrijdag nog ff gefilmt om te controleren ) maar een paar trainingen ervoor kon ik nog echt ATG gaan en ff een seconde aanhouden, dit lukt me nu ff niet meer....
En dan gaat het idd mentaal best wel zwaar worden..

Maandagavond training achter de rug:

Squat 95kg PR!
Benchpress 70kg FAIL
PR 67,5kg PR!

Jammer van de 2e FAIL op 70KG BP!!!
Helaas kreeg ik er wederom niet meer als 3reps per set uit, dus niet eens verbetering....

Squat als het zo doorgaat op naar de 100kg, maar elke set is al bijna onmogelijk.. ik ben bang dat ik mijn vorm ga verliezen...

vandaag:

Ik heb mijn volome squat verlaagt van 5x5 naar 3x5, ik merk gewoon dat ik veelste veel herstel nodig heb voor het hoge volume sinds de laatste week, en dus boven de 90kg kom, ook mijn warm-up setjes heb ik verminderd, aangezien ik veelste veel setjes deed..

nu net:

SQUAT:
1x8x40kg
1x5x60kg
1x5x80kg
3x5x97,5kg PR

OP:
1x8x20kg
1x5x30kg
1x5x40kg
5x5x52,5kg FAIL

Helaas 2e opvolgende keer een fail op 52,5KG,

1e set lukte me 3x
2e set lukte me 4x
3e set lukte me 5x !
4e set zou me 5x gelukt zijn, echter ik was helemaal in de war met mijn ademhaling
5e set lukte me 5x!

volgende keer moet me dus lukken!!!!

DL:

1x5x60kg
1x5x80kg
1x5x100kg
1x5x120kg FAIL!!!!

1e 3x kreeg ik hem volgens mij mentaal niet omhoog??? ik kreeg de bar nog geen cm van de vloer??
Elke keer als ik me kwaad maakte om hem op te pakken, zodra ik het moment had, dat ik het gewicht voelde, was het over????
4e keer toch tegen de regels in ff een deload gedaan naar 115kg, deze kreeg ik 1 rep omhoog maar moest hem gelijk weer neer zetten,
geen idee waarom het niet ging????

ik hoop volgende keer beter...

Een andere manier om het volume te beperken is om minder reps te doen op je laatste en voorlaatste warm-up set. Het doel van die laatste warm-up sets is dan niet zozeer letterlijk opwarmen (want dat is al gebeurd bij de eerste paar warm-up sets met laag gewicht en hoge reps) maar meer het wennen aan het zware gewicht. Elke warm-up set heeft dus een specifiek doel. Ik las dit laatst op een site (weet alleen niet meer welke)

Dus bij een werkset van 100kg squat warm je bv als volgt op: 8x20, nog eens 8x20kg, 5x40, 3x60, 2x80, 1x90

Vreemd van die OP Eerst minder reps kunnen en dan in je 3e set meer.. Dat moet denk ik in je hoofd zitten?
Desalniettemin wel een mooie prestatie hoor ik blijf haken op 42,5 en jij doet al 52,5 ;)

En soms heb je af en toe je dagje niet helaas is klote he? Volgende keer beter.

Ik deed idd voorheen

ff 10 losse kniebuigingen
8x40
5x60
4x75
3x85
1x90
5x5x95

En ik denk dat ik zo idd weer terug gaat,
moet vandaag 100kg doen, ff kijken of het me (ook mentaal) weer lukt om de 5x5 te gaan doen...
Ik ben er alleen eigelijk veelste lang mee bezig, ik heb echt bijna 5min hersteltijd nodig voor mijn volgende setje, waardoor ik al bijna 40min bezig ben met alleen de squat!

zo kom ik op 5kwartier voor de hele SL training, dan moet ik er nog assistwerk achteraan gaan doen + 15min cardio waardoor ik dus bijna 2uur aan het trainen ben, dit wordt gewoon te lang..

Ik hoop btw dat de training vandaag gaat lukken, moet eerst de hele middag gaan trampolinen met mijn zoontje, maar ik zit ook met een beetje gevoelige lage rug, doordat het de afgelopen training toch ff een beetje fout is gegaan met de DL
het setje van 115kg heb ik ff wat te ongeintresseerd opgepakt, doordat ik een beetje pissed was dat mijn werkset niet lukte....

Vandaag geen lekkere training:
voelde me niet goed hersteld van vorige trianing..

Squat FAIL op 100Kg jammer......
BP FAIL 3e fail op 70Kg dus word deload naar 62,5kg
PR FAIL 67,5kg geen goede vorm en afgeleid....

PR pak ik volgende training wel, BP vind jammer dat ik hem niet gepakt hebt..
Squat 100KG voelde echt heel zwaar aan, ondanks het maar 2.5kg meer was als afgelopen donderdag, maar mijn benen voelde gewoon heel erg zwaar

Vandaag geen lekkere training:
voelde me niet goed hersteld van vorige trianing..

Squat FAIL op 100Kg jammer......
BP FAIL 3e fail op 70Kg dus word deload naar 62,5kg
PR FAIL 67,5kg geen goede vorm en afgeleid....

PR pak ik volgende training wel, BP vind jammer dat ik hem niet gepakt hebt..
Squat 100KG voelde echt heel zwaar aan, ondanks het maar 2.5kg meer was als afgelopen donderdag, maar mijn benen voelde gewoon heel erg zwaar

Komt wel goed volgende training! Nu 2 dagen rust? denk ik?

Zeker weten 2 dagen rust ;)
Ik voel me ook een beetje grieperig, hoop niet dat het doorzet, maar heb wat rillingen over me lichaam heen..
Hopen dat ik maandag weer kan knallen...

gisteravond

Squat 100Kg

Nipt gehaald 5x5, echter ik merk dat ik minder diep ga, nipt parallel
ik wil eigelijk dieper squatten..

OP 52.5kg

3e keer op rij FAIL
ik was gisteren echt zwak met de OH, ik had zelfs een beetje probleem met de 45kg die ik als opwarm deed
alle setjes lukte me 3 reps
wordt deload

DL 120kg

2x keer FAIL
Fail op grip, gewicht kon ik net hebben, echter ik moest hem neerzetten omdat ik de bar anders zou laten vallen...

Vandaag voel ik mijn benen weer goed!!!!

Net klaar!

Squat

1x5x47.5
1x5x60kg
1x5x75kg
1x5x92.5
3x5x102.5kg

Ging eigelijk best wel goed, wel ontzettend zwaar, had eigelijk nog vrijveel spierpijn van afgelopen zaterdag
Ik blijf de squat 3x5 doen!! mocht ik me echt heel sterk voelen, pak ik volgende keer misschien wel weer eens 4x5 of 5x5

Benchpress

1x5x30kg
1x5x40kg
1x5x50kg
5x5x60kg

een deload naar 60kg na 3x fail op 70kg
lijkt wel of ik kracht kwijt geraakt ben, ik vond de 60kg nl ook nog steeds behoorlijk zwaar!!

Pentleyrow

1x5x50kg
5x5x70kg

voor het eerst dat ik moeite ga krijgen met de pentleyrow..
ik trek de bar normaal tot tegen mijn buik, maar de laatste setjes kon ik mijn buik net niet aantikken!!

Assist:

Chins 5x5xBW
Planks 3x30sec

Ik heb echt geen zin meer in cardio... ik denk dat ik ga hardlopen, misschien is dit minder saai als de hometrainer.....

lekker gevoel ja die 100kg, zie dat jij hem ook gehaald hebt. Is toch een soort van mijlpaal.

Weet niet waarvoor je cardio doet, maar cardio is niet nodig hé, als je maar zorgt dat je goed eet dan. (Dus niet teveel)

Enigste reden voor cardio is zodat je meer kan eten OF voor je conditie, vind ik. (of 5 minuutjes voor het sporten om op te warmen)

Vandaag getracht te trainen maar is niets geworden

Squat

1x5x40
1x5x60kg
1x5x80kg
1x5x92.5
1x5x105kg FAIL
1x5x103.5kg FAIL

OH Press

1x5x25kg
1x5x32.5kg
5x5x42.5kg na deload

5e rep van 5e set gewoon FAIL!!!! totaal geen kracht meer in armen, moeite om 45kg omhoog te krijgen???

Deadlift

1x5x60
1x5x80
1x5x100 FAIL

Deze training werd hem dus niet.. veelste weinig geslapen afgelopen nacht...
Training doe ik maandag gewoon overnieuw, ik heb ook best veel spierpijn in mijn liezen waardoor ik geen kracht heb,,,

Terug
Naar boven