MuscleMeat

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
Net klaar:

Squat

1x5x40
1x5x60
1x3x80
1x2x95
5x5x105kg PR!!!

Squats gingen eigelijk best goed, verwacht nog geen problemen met verhogen...
echter bij 5e set werd ik een beetje duizelig.....

OH

1x5x25
1x4x32.5
1x2x40
5x5x50kg

FAIL, 1e set dikke FAIL, 2e set gemaakt en op overige 3 sets fail op 3e of 4e rep..
Ik was nog steeds een beetje duizelig van de laatste squatset.. hierdoor weinig concentratie, als ik scherp geweest was had ik hem misschien wel gepakt...

DL

1x5x50kg
1x4x85kg
1x2x100kg
1x5x115kg

werkset eigelijk 1e 2x gefaild, 3e x geprobeerd en toch kunnen pakken, maar wel intens zwaar!!!!!!

Geen assist en geen cardio, geen zin meer, ik ga lekker tv kijken...

Al met al zeer tevreden PR gepakt op squat vandaag

SQ

1x5x40
1x5x60
1x4x85
1x3x97.5
3x5x107.5kg
2x5x107.5kg FAIL

reden fail: te weinig slaap gisteren 2:45 in bed en vanmorgen er 7:00 weer uit + geen concentratie aangezien ik thuis train normaal zodra de kleine in bed ligt, maar door de kerstdagen dus vandaag overdag, en ik heb het geweten, kleine verschrikkelijk druk en vervelend, probeer dan nogmaar je concentratie er bij te houden...
hiernaast vind ik de 107.5kg gewoon verschrikkelijk zwaar...

BP

1x5x30kg
1x5x40kg
5x5x55kg na deload vanaf 62.5kg

Pentleyrow vandaag niet gedaan, beetje gekke dag totaal geen concentratie en erg druk omdat ik vandaag veel eters krijg..

Ik begin de 107.5kilo nu toch wel erg zwaar te gaan vinden voor die spillepootjes die ik heb..
soms zit ik er aan te denken het schema te wijzigen. bv een deload te gaan doen, en dan ipv 5x5 3x8 te gaan doen ofzo.. of om wendler te gaan doen, dus lekker concentreren op 1 oefening en minder progressie per week, daarnaast meer ruimte voor andere oefeningen... aan de andere kant vind ik 3x squatten per week ook wel weer lekker... omdat ik juist de nadruk op mijn benen wil leggen aangezien ik ze nu nog steeds te dun vind...
maar over 5weken ga ik op vakantie dus denk wel dat ik die 5 weken SL vol ga maken..

voel me schuldig dat ik toch te veel gegeten heb met de kerst......

gourmetten, te veel vlees, ijs achteraf en ik heb best een aantal chocolade kerstkransjes op en 5 flesjes bier

morgen zodra ik wakker wordt ga ik gelijk 5km hardlopen voor mijn ontbijt, hoop dat ik wat goed kan maken
morgen avond echter 2e kerstdag, probeer me wat meer in te houden en max 2 biertjes te drinken...

niet hardgelopen, maar 45min hometrainer gedaan zodra ik wakker werd ;)

haha hoeft je niet schuldig te voelen het is kerst en dat is maar een keer per jaar, en wel iets specialer dan al die verjaardagen ofzo.

Helpt het als ik zeg dat ik al 2 dagen totaal niet gesport heb en zéér slecht gegeten heb? Je loopt hoogstens een paar dagen achterstand op, zo weer terug.

Af en toe is het goed om gewoon te genieten en het met rust te laten. Ik geniet nu, zodat ik de komende weken geen excuses meer kan maken.

Jawel, zo schuldig voel ik me uiteraard ook weer niet ;) heb het immers gezellig gehad......

Vandaag:

Squat

SQ

1x5x40
1x5x60
1x4x85
1x3x97.5
3x5x107.5kg
2x8x80kg

Bij de 5e rep van 3e set voelde ik iets wat niet goed was in mijn rug, ter hoogte net boven mijn rechter heup
Ik heb de squat afgebroken omdat ik niet verder durfde, het 5min later nog wel 2x8x80kg gedaan om te kijken of ik er last van heb
Ik heb geen pijn maar het voelt niet goed, dus ik hou het ff in de gaten...

OP

1x5x25
1x4x32.5
1x2x40
1x2x50kg FAIL!!!

Het lukt me maar niet om de 50kg te pakken, nog 1x proberen dan wederom deload vanaf dit gewicht
Deadlift heb ik vanwege mijn rug maar even overgeslagen
ik hoop dat er niets aan de hand is, maar dit moeten de komende dagen blijken..

Ik vind de 107.5 toch wel intens zwaar en zit er wederom weer over te denken om met iets minder gewicht 8 reps te gaan doen ofzo, of toch naar 3x5 te gaan ipv 5x5
met de Overheadpress en Bench weet ik ook ff niet hoe ik moet verhogen, blijf hier ook constant op vast zitten
heb een idee gehad om mijn schema te splitsen bv

ma SQ + Deadlift + Assist
di BENCH + Assist
do SQ + Pentley row + Assist
vr Overheadpress + Assist

bovenstaande schema op zelfde principe als SL
voordeel ik heb geen squats voor mijn press waardoor ik misschien wel verder kom...
2x in de week Squats vind ik ook wel voldoende...
maar bovenstaand is nog maar een idee, ik weet nog niet wat ik ga doen.......

Laatst bewerkt:
vandaag niet voluit gegaan, wil eerst weer vertrouwen dat alles ok is
training wat aangepast, en ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet geheel ontevreden ben.

Squat

1x5x40
1x5x60
3x8x85 ATG
1x5x95 ATG
1x3x105
1x1x110

ATG heb ik letterlijk tot hurkzit gedaan.. bij 105 kon ik niet dieper als parallel

benchpress

1x5x30
1x5x40
3x8x50
1x5x57.5
1x3x65
1x1x70

pentley row

5x5x65kg Fail telkens 5e rep krijg ik net niet tegen mijn buik

Knappe training hoor, voor niet voluit gaan! Pendlays misschien even 5 seconden pauzeren voor de laatste rep?

En nu Vanavond helemaal de fout in!!!! om te compenseren vandaag tot 21:00 vanavond een koolhydraadloze dag, en dan na 21:00 me eigen helemaal volgooien en ff nergens meer op letten!

En nu Vanavond helemaal de fout in!!!! om te compenseren vandaag tot 21:00 vanavond een koolhydraadloze dag, en dan na 21:00 me eigen helemaal volgooien en ff nergens meer op letten!

Veel plezier! Stevige squat trouwens verder, en ze zijn inderdaad heavy..
vooruitgang is zelf wat minder nu met het cutten.

3 keer per week begint inderdaad gekken werk te worden zo. Misschien word het tijd om over te stappen op madcow oid.

ik denk dat ik minder ga verhogen, ik denk dat volgende training 3x9x85 wordt daarna 3x10x85 hierna weer 3x8x87.5 + 1x5x97.5 + 1x3x107.5 + 1x1x112.5, en weer opbouwend..
ik weet nog niet of dit wat is, maar ik heb wel vaker zo'n soort piramide schema gezien.. die 3x8 voor wat meer massa en daarna wat setjes om in kracht ook vooruit te blijven gaan..
ik heb 2 keer een madcow training gedaan, ik had er niet zo'n bevredigend gevoel bij, waarschijnlijk omdat ik toen nog niet genoeg gewicht pakte, ik was nl zo door mijn squat sessie heen, en wilde eigelijk nog wel een paar setjes doen... waarschijnlijk begint het nu idd wel wat interresanter te worden...

Het cutten wordt ik ook wel moe, ik wil gewoon eten!!!!!! maar dit zit er voorlopig niet in, zit nog echt rond de 20% bf vroeger toen ik echt mager was, dacht ik altijd dat stevigere tot dikke gasten in het voordeel waren, omdat zij alleen maar het vet hoefde om te zetten in spieren (wist ik veel), maar nu ik dus veel vetter ben geworden en uiteraard meer weet, weet ik wel vrijwel zeker dat je als mager sprietje in het voordeel bent, je kunt dan nl zoveel bulken als je maar wilt!!!

Laatst bewerkt:
vandaag

SQ

1x5x40
1x5x60
3x9x85
1x5x95
1x3x105

OP

1x8x25
1x5x32.5
3x8x40
1x5x42.5
1x3x45
1x1x50

DL

1x5x50
1x5x70
1x8x90

Zit een beetje in een trainingsdip
-Verhogen lukt al een tijdje niet meer..
-dan vorige keer ineens last van mijn rechter heup/onderrug wat een beetje lijdt naar de hernia klachten die ik begin van het jaar had, ik heb geen pijn maar ik voel het nog wel
hierdoor durf ik voorlopig niet maximaal te gaan
-Begin te balen van de cut, de eerste maanden van SL groeiden mijn benen bijna per week, ik ging van 53cm naar 58cm, nu na enkele weken cut zijn ze terug naar 56.8cm, en mijn armen zijn ook een kleine cm geslonken
Ondanks de cut is alles geslonken op mijn buik na zeg maar, deze is nog steeds te groot!!!
voor de feestdagen was mijn buikomvang 96cm, en na de feestdagen 100cm!!!!! en zo erg fout ben ik nu ook weer niet bezig geweest.. het lijkt er gewoon op dat zodra ik maar 1 cheatmeal neem, mijn buik direct terug bij af is.. erg deprimerend allemaal

dinsdag gaat mijn vrouw en zoontje vast naar brazillie, ik ga pas de 29e weg, dus ik denk dat ik de komende 3weken eens het ketogeendieet ga proberen, eens een paar weken kijken hoe ik daarop reageer.. het is een erg vervelend dieet als mijn vrouw en zoontje thuis zijn, aangezien ik dan niet met de pot mee kan eten....

Laatst bewerkt:
vandaag:

SQ

1x8x40kg
1x5x60kg
3x10x85kg
1x5x95
1x3x105
1x1x110

BP

1x8x30kg
1x5x40kg
3x9x50kg
1x5x60kg
1x3x65kg
1x1x70kg FAIL

PR

3x9x50kg
1x5x55
1x3x60
1x1x65

ik merk wel echt dat ik kracht kwijt aan het raken ben :(
of het komt doordat ik ervoor echt een groter volume met wat minder gewicht doe,

deze setjes 3x 8,9 of 10 bevallen me wel goed...

gisteren

SQ
1x8x40
1x5x65
3x8x87.5
1x5x97.5
1x3x107.5

OP

1x10x25
1x5x32.5
3x8x40
1x5x42.5
1x3x45
1x1x50 FAIL

moest eigelijk 3x9 doen, maar 9e rep kreeg ik echt niet omhoog, volgende keer weer proberen

DL niet gedaan, te weinig tijd gisteren...

SQ

SQ
1x8x40
1x5x65
4x9x87.5

Ik doe geen piramide meer, na 4 setjes van 9x87.5 ben ik helemaal kapot

BP

1x8x30kg
1x5x40kg
4x10x50kg

PR

4x10x50kg

Met 35minutjes klaar, kijk dit schiet op, ben behoorlijk kapot, veel meer als de 5x5 setjes, en ik ben ik de helft van de tijd klaar, dus lekker tijd om extra oefeningen te doen

3x8xBW chinups ik doe eigelijk geen chinups, maar ik leg mijn voeten op een bankje, dus behoorlijk geholpen

3x8x35 Preacher curls

3x8x40 EZbar uprights

Ik had gewoon ff geen idee wat is als extra oefeningen moest gaan doen, en met welk gewicht, maar ik ga hier toch ff mee verder, ik hou een pauze in mijn stronglifts verhaal en ga ff een schema in elkaar zetten, ik denk dat ik als basis voorlopig wel de stronglifts oefeningen ga blijven doen, zoek alleen ff een paar leuke assist welke ik toe kan voegen...

Laatst bewerkt:
SQ:

3x8x90kg

BP:

3x10x50

PR:

3x8x52.5

Preacher curls:

3x9x35

Tricepextenions:

3x8x25 moet begin gewicht nog een beetje zoeken, gewicht is licht, maar heb een beetje last van ellebogen, dus ff rustig aan wennen

EZbar upright

3x10x30kg hier eveneens nog beetje zoekende naar begin gewicht..

Heb nog niet echt een schema, blijf bij de basis SQ-BP-PR / SQ-OP-DL met 3 assist oefeningen erbij...

Lekker bezig Koster!

Ja, nog ff de laatste paar trainingen voor ik op vakantie ga, (volgende week dinsdag)

SQ:
3x9x90kg

OHP:
3x10x40

DL:
1x10x100kg

Preacher curls:
3x10x35

Tricepextenions:
3x10x25

EZbar upright
3x10x32.5kg

heb nog ff geen aandacht aan het schema gegeven, zodra ik terug ben van vakantie hoop ik met een nieuw schema te beginnen,
misschien ga ik wendler doen, en dan bv zoiets als onderstaand programma dus UP/LB assist heb ik ff willekeurig ingevult,

ma
Squats - Wendler
Dl 3x8
Legg curl 3x8
Lunges
Calfs raises

di
BP - wendler
OHP 3x8
PR 3x8
Preacher curls 3x8
EZ bar upricht

wo
DL - Wendler
Squats 3x8
Legg curls 3x8
Lunges
Calfs raises

do
OHP - Wendler
BP 3x8
PR 3x8
Tricep extensions 3x8
Shruggs 3x8

Laatst bewerkt:
gister

2x10x90kg SQ gedaan, wilde de 3e set doen, maar heb heb gelijk weer neer gelegt, mijn benen waren gewoon kapot van de 2 setje
ik zit ook met een griepje denk ik, heb de hele dag al zweverige benen en beetje rillerig gevoel, nog een week en ik ga op vakantie, ik ga een beetje rust houden en misschien ff wat korte setjes doen..
na de vakantie weer een nieuwe start met nieuw schema!!!

Terug
Naar boven